ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 شهريور 1390     |     کد : 25594

ملت ايران تا آخر در كنار ملت‌هاي منطقه است

تحقق هر يك از ارزش‌هاي الهي و انساني در سايه آزادي ارزشمند است ...

رئيس جمهوري در روز پاياني اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي: ملت ايران تا آخر در كنار ملت‌هاي منطقه است
تحقق هر يك از ارزش‌هاي الهي و انساني در سايه آزادي ارزشمند است
رئيس‌جمهوري خطاب به ملت‌هاي مسلمان منطقه گفت: ملت ايران تا آخر در كنار شما و يار و پشتيبان و دلسوز شما خواهد بود.

دكتر محمود احمدي‌نژاد شب گذشته در مراسم اختتاميه نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي، آزادي را بالاترين هديه الهي خواند و گفت: تحقق هر يك از ارزش‌هاي الهي و انساني در سايه آزادي ارزش دارد.

وي افزود: همه پيامبران آمده‌اند تا غل و زنجير را از انسان باز كنند و انسان اسير درخودخواهي‌ها، هواهاي نفساني و تعصب‌هاي فرقه‌اي، نژادي و جغرافيايي را آزاد كنند.

رئيس‌جمهوري در ادامه به مساله عدالت اشاره كرد و گفت: همه پيامبران الهي آمده‌اند تا مردم را وادار به عدالت و قسط كنند، چرا كه اگر عدالت نباشد استعدادهاي الهي انسان شكوفا نمي‌شود.

وي تاكيد كرد: عدالت يعني فراهم كردن شرايط مناسب براي شكوفايي حقيقت انسان.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه انسان بايد تجلي اسما الهي باشد، تصريح كرد: در فطرت هرانساني، اسما‌الهي نهفته است.

وي عدالت را مقصد نهايي انبياء ندانست و گفت: عدالت آغاز ماموريت انبياء الهي است.

رئيس‌جمهوري افزود: تا عدالت نباشد انسان از خود و وابستگي‌هاي مادي‌اش، خارج نمي‌شود.

احمدي‌نژاد با طرح اين سئوال كه آيا مقصد و مقصود انبياء الهي پس از گذشت هزاران سال حاصل شده و انسان خليفه‌الله در جهان حاكم شده است يا خير؟ گفت: امروز از ميان هفت ميليارد جمعيت جهان، چند نفر سعادتمند هستند، جامعه سعادتمند كجاست عدالت و آزادي كجاست و آزادي كجاست؟

وي با بيان اين كه جامعه سعادتمند هنوز محقق نشده است، گفت: علت آن را بايد در مديريت‌هاي حاكم بر جهان جستجو كرد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنانش، به مساله انسان و فطرت انسان اشاره كرد و گفت: خداوند، انسان را از فطرت خودش آفريد و فطرت الهي انسان در نهاد همه انسان‌ها موجود است.

وي با بيان اين كه مطالبات فطري انسان‌ها هم واحد است، اظهار داشت: اگر عمق جان و فطرت انسان‌ها را در طول تاريخ بشكافيم، مي‌بينيم كه مطالبات آنها يك حقيقت است، چرا كه همه بر فطرت الهي خلق شده‌اند، ولي به دليل هواهاي نفساني و سيطره شيطاني، اين مطالبات از مسير حقيقي خود منحرف شده است.

رئيس‌جمهوري با بيان اين كه خداوند انسان را براي دو ماموريت خلق كرد، ماموريت اول را آماده شدن براي حيات جاويدان و رسيدن به مقام قرب‌الهي و ماموريت دوم را تلاش براي ساختن يك جامعه سعادتمند در زمين ذكر كرد.

وي افزود: انسان مامور شد تا جامعه‌اي سرشار از محبت، كمال‌جويي و ارزش‌هاي الهي و انساني بوجود بياورد تا بتواند با مجاهدت به مقام خليفة‌اللهي در زمين برسد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: رسيدن به مقام قرب الهي، حيات جاويدان و كمال مطلق از مسير تلاش براي برپايي جامعه‌اي سعادتمند مي‌گذرد.

وي افزود: عمل صالح، مجاهدت، مقابله با ظالمان، دفاع از مظلومان، فداكاري و خدمت به همنوعان وسيله كمال انسان است.

رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: خداوند كمال انسان را از درون حركت‌هاي اجتماعي و تلاش براي اصلاح جامعه قرار داد.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به جنگ‌هاي مختلف و كشتار مردم در نقاط مختلف جهان، اين شرايط را ناشي از حاكميت چند صد ساله يك گروه فاسد و اسير هواهاي نفساني در مديريت جهان دانست و گفت: ده‌ها سال قبل زماني كه ملت‌هاي جهان به‌خصوص مسلمانان در آغاز فرو رفتن به يك خواب عميق بودند، فاسدان و مستكبران بيدار و هوشيار، با تحريك آدم‌هاي كوچك، كج‌فهم و خودخواه، فلسطين را اشغال كردند و بيش از 60 سال يك حكومت جعلي را در آنجا مستقر كردند.

وي، مأموريت واحد و مشترك مومنان را اصلاح مديريت حاكم بر جهان بيان كرد و گفت: هركس در هر جاي جهان براي اصلاح انسان، توحيد، عدالت و آزادي حركت كند، در مسير اسلام است.

رئيس جمهوري با اشاره به اين كه اگر كسي واقعاً مسلمان است، بايد به فكر نجات همه بشريت باشد، گفت: القاء دعوا ميان مردم ايران، مصر، عربستان و ساير كشورها، شيطاني است، زيرا ما همه يكي هستيم با يك هدف.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه جامعه بشري از چند هزار سال زندگي در شرايط سخت و غير از مسير خدا به ستوه آمده است، و انسان به آن نقطه‌اي كه خداوند قرار داده است، نرسيده و آرامش ناشي از حاكميت خليفة‌الله ايجاد نشده است.

وي تاكيد كرد: سياستمداران مسلمان بايد پيشگام و پيشتاز حركت‌هاي اسلامي باشند.

رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه، بيداري عظيمي كه در حال اتفاق افتادن در كشورهاي منطقه است، از عمق جان انسان‌ها ريشه مي‌گيرد، گفت: بايد اين حركت‌ها تا رسيدن به هدف نهايي كه نقطه مشترك همه و ميعاد موحدان و مومنان است تقويت كنيم.

وي تاكيد كرد: همه كساني كه حقيقتاً موحد عدالتخواه و آزاديخواه باشند، در اين مسير به هم خواهند رسيد.

رئيس جمهوري با بيان اين كه به نظر مي‌رسد بايد يك معيار را در تمامي جريان‌ها و گروه‌ها و مدعيان ملاك قرار دهيم، اظهار داشت: محال است كسي حقيقتاً به دنبال عدالت، توحيد و آزادي باشد اما در نقطه مقابل مستكبران و در راس آن‌ها آمريكا و رژيم صهيونيستي قرار نگيرد.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: اين يك معيار است، نمي‌توان موحد و عدالتخواه بود و به موجوديت رژيم صهيونيستي رضايت داد.

رئيس‌جمهوري با تاكيد بر اين كه نظم ظالمانه چندصدساله حاكم بر جهان در حال فروريختن است و سلطه آمريكا رفتني است، گفت:‌ اينها حالا نقاب عوض كرده‌اند و خود مدعي شده‌اند و فكر مي‌كنند ملت‌ها هنوز خواب هستند.

هشدار وزير امور خارجه درباره ايجاد نزاع‌هاي مصنوعي در منطقه

علي‌اكبر صالحي وزير امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران نه فقط از تحولات اخير در منطقه غافلگير نشده است بلكه چنين تحولاتي را از ابتداي انقلاب اسلامي در افق منطقه مي‌ديد و انتظار چنين تحولاتي را

داشت.

به گزارش ايرنا، صالحي ديروز در سخناني در نشست صبح دومين روز نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در سالن همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما افزود: از نگاه جمهوري اسلامي ايران، قيام‌هاي اخير منطقه، حركت‌هاي اصيل و مردمي با انگيزه‌هاي اسلام‌خواهانه و آرمان‌گرايانه است و تجلي بيداري نوين اسلامي در عصر كنوني محسوب مي‌شود.

صالحي در ادامه با تاكيد بر اهميت بيانات روشنگرانه مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي در مراسم افتتاحيه اين اجلاس خاطرنشان كرد: مباحث ارزنده معظم‌له چراغ راه حركت‌هاي انقلابي ملت‌هاي منطقه است.

وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: غربي‌ها در يك راهبرد چند بعدي از يك سو به دنبال مصادره انقلاب‌هاي مردمي از طريق نفوذ دادن عوامل وابسته به خود با پوشش‌هاي جديد بوده و از سوي ديگر به ايجاد بحران‌هاي مصنوعي و نزاع‌هاي خونين داخلي و فرصت‌سازي براي مديريت ‌خيزش‌ها برآمده‌اند.

وي هشدار داد: ايجاد نزاع‌هاي مصنوعي يا تلاش براي دو قطبي كردن جهان اسلام بر محور نزاع‌هاي تصنعي ميان برادران شيعه و سني در استمرار همان سياست نخ‌نماي غرب براي به چالش كشيدن جهان اسلام و ايجاد انحراف در مسير حركت‌هاي انقلابي مردم

است.

براساس اين گزارش، علي‌اكبر صالحي در حاشيه اين اجلاس درجمع خبرنگاران گفت: موضع رسمي جمهوري اسلامي ايران اين است كه فلسطين متعلق به تمامي فلسطينيان است.

وزير امور خارجه خاطرنشان كرد: فلسطين از ابتدا متعلق به فلسطينيان بوده است و ما تحت هيچ عنوان با تجزيه فلسطين موافق نيستيم.

صلحي، تصريح كرد: ما رژيم صهيونيستي را هرگز به رسميت نمي‌شناسيم و اين موضع صريح جمهوري اسلامي ايران از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون بوده و خواهد بود.

وزير امور خارجه در پاسخ به سؤالي درباره وضع دو تبعه آمريكايي كه به جرم جاسوسي در ايران در بازداشت به‌سر مي‌برند گفت: سران بسياري كشورها براي آزادي اين اتباع آمريكايي پا درمياني كرده‌اند و ما هم نظرات آن‌ها را به دستگاه‌هاي ذيربط در جمهوري اسلامي ارجاع داده‌ايم و اميدواريم كه قوه‌قضائيه اين افراد را مورد رأفت اسلامي قرار دهد.



بهار جهان عرب

رئيس جمهوري پيشين يمن هم گفت: بهار جهان عرب در قالب قيام‌هاي ملت‌هاي مسلمان از تراوش‌ها و بركات انقلاب اسلامي ايران است.

علي ناصر محمد افزود: همان گونه كه انقلاب اسلامي ايران طاغوت را به پايين كشيد، ملت‌هاي عرب و مسلمان هم حاكمان وابسته و ديكتاتور را پايين مي‌كشند.



تأثير انقلاب اسلامي بر ساير كشورها

معاون حزب سعادت تركيه هم گفت: انقلاب اسلامي ايران نخستين و يگانه انقلابي بود كه بدون نفوذ قدرت‌هاي خارجي و به‌طور مستقيم توسط مردم صورت پذيرفت و به اين دليل تاثير زيادي بر ديگر كشورها داشت.

تمل كارمولا اوغلو در حاشيه اين كنفرانس به ايرنا گفت: اين انقلاب از اهميت بسيار زيادي برخوردار است و مسلماً بر ساير كشورها تاثير گذاشته است.



مقاومت در مقابل اشغالگران

دبيركل جنبش جهاد اسلامي فلسطين هم با هشدار درباره توطئه صهيونيست‌ها و تأكيد بر اين كه پايتخت فلسطين، قدس شريف است، گفت: ما خواهان آزادي كل فلسطين هستيم و ذره‌اي از خاك آن را به كسي نخواهيم داد.

رمضان عبدالله در اين اجلاس با تقبيح دخالت‌هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا در تحولات منطقه، افزود: به دليل آن كه آن‌ها از ملت‌ها تك خورده‌اند امروز مي‌خواهند پاتك بزنند.



شعارهاي غرب تو خالي است

نائب‌رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) هم گفت: شعارهايي كه غربي‌ها در حمايت از انقلاب‌هاي مردمي سر مي‌دهند، توخالي است.

موسي ابومرزوق افزود: غربي‌ها در حالي امروز نداي آزادي و حمايت از انقلابيون را سر مي‌دهند كه در پشت صحنه براي مصادره انقلاب‌ها گام برمي‌دارند و مي‌خواهند استبداد را دوباره احيا كنند.



نماينده دانشگاه ‌الازهر مصر

نماينده دانشگاه الازهر مصر هم گفت: ملت‌هاي منطقه براي برپايي اسلام حقيقي ـ اسلامي كه پيامبر(ص) از طرف خداوند به بشريت عرضه كرده است ـ در كشورهاي خود

به پا خاسته‌اند.

شيخ جمال قطب افزود: كساني كه در كشورهاي اسلامي به ميدان آمده‌اند مي‌خواهند مردم، اسلامي را ببينند كه پيامبر(ص) ما آورده است و اين مسئوليت بر گردن اسلامگرايان، فقها و مكاتب فقهي است.



چالش‌هاي‌بيداري اسلامي

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت:‌ بيداري اسلامي در راستاي نبود ‎پذيرش سلطه استكباري و ايستادگي در مقابله‌ با مستكبران است‎. ‎

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد عمار حكيم در سخناني در دومين روز همايش بين‌المللي بيداري‎ ‎اسلامي با اشاره به اهميت برگزاري اين كنفرانس و حضور نخبگان در آن گفت: بيداري‎ ‎امروز يك حقيقت پويا و در حال گسترش است كه در روابط بين‌الملل تاثير بسياري ‏‎ ‎دارد‎. ‎

وي ادامه داد: ‌در مقابل اين بيداري ما شاهد‏‎ ‎عقب‌نشيني ملموس در جريان‌هاي فرهنگي و سياسي هستيم. معتقديم كه طرح بيداري اسلامي‎ ‎ايجاد شده در حال گسترش است و از غرب‌گرايي به دور است و اين امر موجب خوش‌بيني‎ ‎است. همچنين اصرار فعالان مخلص و در راس آن امام خميني(ره)، امام خامنه‌اي و همچنين‎ ‎ملت‌هايي كه در اين راه قرباني داده‌اند بر اهميت اين طرح مي‌افزايد. معتقديم اين‎ ‎طرح داراي سه ركن اصلي ايمان، اراده و حركت ملت‌ها است.



تشكيل دبيرخانه دائمي اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در تهران

دبيركل نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در مراسم اختتاميه اين اجلاس از تشكيل دبيرخانه دائمي بيداري اسلامي در تهران خبر داد.

به گزارش ايرنا،‌علي اكبر ولايتي بعدازظهر ديروز در مراسم اختتاميه نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي در محل سالن همايش‌هاي بين‌المللي صداوسيما گفت: بنا به پيشنهاد دكتر ابراهيم جعفري ـ نخست‌وزير سابق عراق ـ و تصويب شركت‌كنندگان در نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي، دبيرخانه دائمي اين اجلاس در تهران دائر خواهد شد.ولايتي كه با تصويب شركت‌كنندگان در نخستين اجلاس بين‌المللي بيداري اسلامي به دبيري اين اجلاس منصوب شد،‌تصريح كرد: بيانيه پاياني اين اجلاس كه حاصل تلاش و مشاركت يكايك شركت‌كنندگان و 200 مقاله مكتوب،‌ شفاهي و سخنراني بود،‌به تصويب رسيد.

ولايتي با تشكر از تمامي شركت‌كنندگان و دست‌اندركاران برگزاري اين اجلاس بين‌المللي خاطرنشان كرد، مراتب سپاس و قدرداني خود و تمامي شركت‌كنندگان را از عنايت بي‌دريغ حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي ‌اعلام مي‌كنم.



نوشته شده در   سه شنبه 29 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode