ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 شهريور 1390     |     کد : 25202

اجتماع انديشمندان مسلمان از 110 کشور جهان

در پنجمين اجلاس عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) گردهم آمدند.

در پنجمين اجلاس عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) گردهم آمدند.


صبح ديروز يکشنبه 20 شهريور، پنجمين اجلاس عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) با بيش از 800 انديشمند جهان اسلام از 110 کشور جهان براي 3 روز در سالن اجلاس سران در تهران آغاز به کار کرد.
اين اجلاس سه روزه است و در محل سالن اجلاس سران برگزار مي‌شود.
اين مراسم با حضور و سخنراني رئيس‌جمهور آغاز به كار كرد و چهره‌هايي همچون علي‌اكبر ولايتي، سردار نقدي، دكتر رحيم صفوي و شخصيت‌هاي مذهبي و سياسي ديگري از كشورمان و همچنين از ساير كشورها شركت كرده‌اند.
در ابتداي اين مراسم، حجت‌الاسلام شبستري طي سخنان كوتاهي گفت: استكبار جهاني با تبليغ مسائلي مانند شيعه‌هراسي و بروز برخي ناهنجاري‌ها و اختلاف‌ها در كشورهاي اسلامي مي‌خواهد عليه جهان اسلام توطئه كند و ما وظيفه داريم كه مكتب اهل بيت (ع) و اسلام ناب را به جهان معرفي كنيم كه مي‌تواند توطئه دشمنان را خنثي كند.
وي در ادامه سخنان خود به برخي بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي اين مجمع در دوره قبل اشاره كرد.

************** پيام آيت‌الله العظمي نوري‌همداني به پنجمين اجلاس مجمع جهاني اهل بيت(ع)؛

آيت الله العظمي نوري همداني در پيامي به پنجمين اجلاس مجمع عمومي مجمع جهاني اهل بيت(ع) كه در اين مراسم قرائت شد، تأكيد كردند امواج بيداري در كشورهاي خاورميانه همه و همه از انقلاب اسلامي ايران سرمشق گرفته‌اند.
متن پيام حضرت آيت الله العظمي نوري همداني كه توسط حجت‌الاسلام شمس نماينده ايشان قرائت شد بدين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
با عرض سلام و تحيّت
ولقد كتبنا في الزّبور من بعد الذّكر اَنَّ الأرض يرثها عبادي الصالحون
ساليان درازي جهان غرب با تشكيل اردوگاه كاپيتاليستي و دنياي شرق با تاسيس اردوگاه كمونيستي ملّت‌ها را به استضعاف كشاندند و قدرتهاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي آنها را قبضه كردند؛ بطوري كه بدون خواست آنها هيچ حركتي آغاز نمي‌شد و اگر آغاز مي‌شد هم به نتيجه مطلوب نمي‌رسيد و ملّت‌هاي ديگر در برابر آنها آنقدر زبون و اسير بودند كه يا بايست در برابر شرق گردن كج كنند و يا در برابر غرب كمر خم نمايند
و در اين ميان دين اسلام را بعنوان اينكه چهارده قرن قبل بوجود آمده است و پاسخگوي نيازهاي امروز بشريّت نيست و يا به عنوان اينكه دين از سياست جدا است و حوزه دين تنها آداب فردي و اخلاقي است، به حاشيه رانده و منزوي كرده بودند كه در اين بين يك فقيه فرزانه، يك عارف حماسه‌آفرين، فريادگري باصلابت، مجاهدي شجاع و قهرماني با فكر خلاّق با ايمان كامل و با اخلاص و توكل بخدا و با تكيه به اسلام ناب، اسلام قرآن و اهلبيت عليهم‌السلام اسلامي كه با نشان دادن تاريخ اهل بيت عصمت(ع) كه همگي در راه مبارزه با ظالمان و جباران تا مرز شهادت پيش رفتند، بر صفوف متراكم شرق و غرب تاخت و معادلات سياسي و استكباري آنها را بهم زد و چهره واقعي آنها را به جهانيان شناساند و پرده از روي نقشه‌هاي مزوّرانه آنها برداشت. و مردم ايران اسلامي را بر اساس ان الله لا يغيّر ما بقوم حتي يغيّروا ما بانفسهم بيدار كرد و با اصالت‌هاي اسلامي مجهز ساخت و متحد كرد و به ميدان مبارزه و جهاد با استبداد و استكبار آورد و همه آنها را زير پرچم اسلام محمدي ـ صلّي الله عليه وآله- در مصاف جنگ سخت و جنگ نرم پيش برد تا سرانجام فاتح و پيروز و سربلند شدند و آزادي و استقلال كامل خود را بدست آوردند و در نتيجه، افق جديدي از پيشرفت‌هاي معنوي و مادي در فراروي آنها گشوده شد و در عرصه‌هاي سياسي، فناوري و علمي، صنايع نظامي و دفاعي گامهاي موفقيت‌آميزي را برداشتند و هم‌اكنون بعنوان يك دولت و حكومت مترقّي و مقاوم با سكّانداري ولايت فقيه در عرصه جهاني در تمام صحنه‌ها حضور دارند و با تاثيرگذاري خود مي‌درخشند "ذلك فضل الله يؤتيه من يشاء والله ذوالفضل العظيم" "ولينصرنّ الله من ينصره" امروز كه موج بيداري در تونس و مصر و ليبي و بحرين و اردن و عربستان و مراكش بچشم مي‌خورد و صداي شور و خيزش و خروش آنها در جهان طنين‌انداز است همه و همه از انقلاب اسلامي ايران سرمشق گرفته‌اند اين انقلاب الاهي واسلامي حدّ‌ و مرزي نمي‌شناسد و در هيچ نقطه‌اي محصور و متوقف نخواهد شد و روز بروز با درنَوَرديدن مرزهاي جغرافيائي پيش خواهد رفت تا وعده الاهي محقق شود و كل مستضعفان جهان آنقدر وحدت و قدرت و صلابت پيدا كنند كه احقاق حق كنند و جهان جديدي بوجود بياورند.
اين بيداري كه هم‌اكنون در كشورهاي ياد شده طنين‌انداز است 3 شاخصه مهم دارد:
1ـ اسلامي بودن، قيامي كه با شعار الله اكبر و اقامه نماز جمعه برپا گرديده است و به همين راه ادامه ميدهد اسلامي است
2ـ مردمي بودن، مردم آنقدر قدرت دارند كه مي‌توانند در سايه جهاد و دادن خون ديكتاتورها را در قفس محصور كنند و يا فراري بدهند و تاج‌ها را از سر بردارند و تخت‌ها را از زير پا بكشند.
3ـ ضد استبدادي، ضد استكباري و ضد صهيونيستي است.
بنابراين هر تحليل و هر حركتي كه اين شاخصه‌ها را ناديده بگيرد، مغرضانه است و بالاخره اين موج بيداري 2 پيام دارد
الف- پيام به مستكبران كه بدانند دوره استكبار به پايان رسيده است.
ب - پيام به مستضعفان و آزاديخواهان كه از پا ننشينند و با استقامت و ثبات قدم، به راه خودشان ادامه بدهند و بدانند كه خداوند متعال يار و ياور آنها است.
اُذِن للّذين يقاتلونَ بأنّهم ظُلِموا واَن الله علي نَصرهم لقدير
اين مجمع نيز پيامي براي مجاهديني كه در ساية‌ تعاليم اسلامي براي احقاق حق خود قيام كرده و به استقبال شهادت در راه خدا رفته‌اند دارد و آن اين است كه:
مراقب باشيد مبادا دنياي استكبار با موج سواري قيام شما را مصادره كند و انحراف بوجود بياورد
در خاتمه بعد از تشكر و تقدير از مجمع جهاني اهل‌بيت عليهم‌السلام ـ ‌كه هميشه در برداشتن گامهاي مثبت در راه هدف خود موفق بوده و هست- آخرين مطلب اين است كه اين وعده خداوندي: ولقد كتبنا في الزبور من بعد الذكر انّ الارض يرثها عبادي الصّالحون را بايد در نظر بگيريم و روز بروز هرچه بيشتر به تجهيزات صالحان كه ايمان و عدالت و صداقت و تقوا و استقامت و كمك و مساعدت به مستضعفان و مظلومان ميباشد خود را مجهز كنيم تا هرچه زودتر با ثبت‌نام در ديوان منتظران ظهور حضرت صاحب‌الزمان عليه‌السلام زمينه را براي حكومت جهاني آنحضرت با سربلندي و افتخار مهيا نمائيم اللّهم ارنا الطلعة الرشيدة والعزّة الحميدة

*************** آيت‌الله مهدوي‌کني:
موج بيداري در همه کشورها، حرکتي اسلامي است

"آيت‌الله مهدوي‌کني" رئيس مجلس خبرگان رهبري در اين اجلاس با اشاره به موج بيداري در کشورهاي منطقه گفت: آنچه که مسلم است، اين حرکت در همه کشورها، حرکتي اسلامي است.
آيت‌الله مهدوي‌کني افزود: درباره اين بيداري نظرات مختلفي وجود دارد اما اين حرکت، اسلامي و ريشه و مايه آن نيز اسلامي است.
وي حرکت‌هاي اسلامي در کشورهاي منطقه را بسيار مهم خواند و گفت: اين حرکت‌ها به طور حتم متأثر از حرکت حضرت امام خميني(ره) در ايران است.
آيت‌الله مهدوي‌کني با اشاره به سخنان حضرت امام خميني(ره) درباره وحدت افزود: توصيه ايشان همواره وحدت بود و معناي اين وحدت، نوعي ائتلاف در مسائل مشترک است و مسائل مشترک بسياري وجود دارد که بايد از آنها استفاده کنيم.
رئيس مجلس خبرگان افزود: بايد با تلاش حرکت بيداري اسلامي را حفظ و مبادا غفلت کنيم تا آمريکا و صهيونيست ها آن را مصادره کنند.
آيت‌الله مهدوي‌کني با بيان اينکه دل ما براي همه کشورهاي اسلامي مي‌تپد و مي‌خواهيم که همه آنها در انقلابشان پيروز باشند، گفت: نسبت به برادرانمان در بحرين بيشتر دلسوزي مي‌کنيم و واقعاً آنها را مظلوم مي‌بينيم.
وي ابزار اميداواري کرد دولت بحرين بيدار و براي مردم خودش ارج قائل شود.
وي به نقش ولايت فقيه و تأثير آن در صدور انقلاب اسلامي اشاره کرد و گفت: ولايت فقيه اصل پذيرفته‌ شده‌اي در ميان فقهاي بزرگ شيعه است و اين مسئله به دنبال ولايت اهل بيت امري مسلم است و هيچ شيعه‌اي در هيچ جاي دنيا بدون ولايت زندگي مشروعي نخواهد داشت. مسئله ولايت اهل بيت(ع) و فقها پيوند دهنده شيعيان با يکديگر است که در کشور ما به رهبري امام خميني(ره) با اعتقاد به ولايت فقيه حکومت جمهوري اسلامي تشکيل شد.
وي با بيان اينکه "امتياز امام(ره) با ديگر فقهاي شيعه از زمان شيخ مفيد تا به امروز از چند جهت مورد توجه است"، گفت: اولاً امام راحل در پياده کردن معارف يعني امر به معروف و نهي از منکر معتقد بودند که ما نبايد منتظر ايجاد زمينه باشيم، چراکه برخي فقها مي‌گفتند وقتي زمينه تأثير نيست امر به معروف و نهي از منکر واجب نيست و اين درحالي است که امام(ره) مي‌فرمود در مسائل اصولي نبايد منتظر زمينه باشيم بلکه بايد وارد شد و زمينه‌سازي کرد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: امتياز ديگر امام در بحث ضرر و عدم ضرر بود، بسياري از فقها معتقدند که امر به معروف و نهي از منکر در زمان ضرر واجب نيست در حالي که امام(ره) معتقد بودند اگر مسائل اصلي اسلام مطرح باشد اينجا مسئله ضرر نمي‌تواند مانع باشد و انقلاب و مبارزات امام بر اين دو نکته مبتني بود.
آيت‌الله مهدوي‌کني به امتياز ديگر امام(ره) نسبت به ديگر فقها اشاره کرد و يادآور شد: امام خميني(ره) وقتي مبارزه را شروع کردند با تجاربي که از گذشته داشتند حرکت خود را مبتني بر مسائل فقهي و ولايت فقيه و اصول اسلام و تشيع آغاز کردند و خود به ميدان آمدند و وقتي انقلاب پيروز شد گوشه‌گيري نکردند و کنار نرفتند؛ البته در ابتدا به قم رفتند اما در قم نيز در مسائل حکومتي رسماً وارد مي‌شدند و حتي در عزل و نصب وزرا دخالت مي‌کردند و در برهه‌اي که کارها را به دولت (بني‌صدر) واگذار کردند در جماران گفتند که ما اشتباه کرديم که کارها را واگذار کرديم.
آيت‌الله مهدوي‌کني تأکيد کرد: امام(ره) نشان داد که يک روحاني مي‌تواند حکومت کند همان‌طور که شيعه معتقد است اهل بيت(ع) حق حاکميت دارد، امام(ره) اين مسئله را نشان داد. نقشي که امام(ره) در تشکيل حکومت داشتند اگر 300 سال قبل مي‌خواستند اعمال ولايت کنند شايد به اين صورت عمل نمي‌کردند. جمهوري اسلامي بر مبناي مردم‌سالاري بنا شد، حکومتي که در دنيا مقبول و معقول است و مبتني بر اصول اسلامي است.

******************** محمود احمدي‌نژاد؛ رئيس‌جمهور:
همه فسادها ناشي از حاکميت انسان‌هاي ناصالح و ناپاک است

"محمود احمدي‌نژاد" رئيس‌جمهور کشورمان نيز به عنوان ديگر سخنران اين نشست با اشاره به حادثه 11 سپتامبر گفت: اين حادثه يک بازي طراحي شده پيچيده براي تحت تاثير قرار دادن عواطف بشري و به دست آوردن بهانه براي حمله به کشورهاي اسلامي افغانستان و عراق بود که نتيجه آن کشته و زخمي شدن بيش از يک ميليون انسان بي‌گناه بوده است.
رئيس‌جمهور گفت: همه فسادها ناشي از حاکميت انسان‌هاي ناصالح و ناپاک و غيرمتصل به آسمان بر انسان‌هاست.
وي همچنين افزود: امروز مأموريت اصلي همه ما معرفي حاکميت جديد جهاني و دعوت افراد بشر به انسان کامل و امام زمان(عج) است و همين موضوع محور وحدت به شمار مي‌رود.
احمدي‌نژاد افزود: آرزوي نهايي همه انسان‌ها، توحيد، عدالت، رسيدن به خدا، علم، حکمت و قدرت و رحمت مطلق است و اين را خداوند در نهاد همه انسان‌ها قرار داده است و لذا مي بينيم که خدا براي رسيدن به اين قله دين را نازل کرد.
وي با تأکيد بر اينکه خدا براي هدايت انسان‌ها بيش از يک دين را قرار نداد و آن هم اسلام است، گفت: پيروان حقيقي پيامبران همواره مسلمانان بوده‌اند و خداي متعال يک دين براي نوع بشر فرستاد.
رئيس‌جمهور تصريح کرد: دين کامل توسط پيامبر اکرم(ص) به بشريت هديه شد و معتقدم اگر کسي حضرت عيسي(ع) و موسي(ع) را به عنوان پيامبر پذيرفته باشد بايد به همان دليل هم پيامبر اکرم(ص) را بشناسد و به ايشان ايمان بياورد.
احمدي‌نژاد افزود: امر هدايت و مديريت جامعه به دست اهل بيت استمرار پيدا کرد و اهل بيت ماموريت دارند تا با مديريت جامعه بشري راه پيامبر را استمرار دهند، موانع را بردارند و انسان را تا خود خدا همراهي کنند.
وي با تأکيد بر اينکه کساني مي‌توانند هدايتگر حقيقي باشند که خود در قله کمال باشند، گفت: رهبران جامعه بشري به نسبت فاصله از قله کمال در جامعه نقش ايجاد مي‌کنند و موجب درگيري مي‌شوند.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه خداوند پيامبران را از هر عيبي پاک کرده و در قله کمال قرار داده است، گفت: مأموريت هدايت بشر به عهده اهل بيت است چراکه آنها متعلق به همه بشرند.
احمدي‌نژاد با بيان اينکه انديشه امامت فراتر از طائفه، قوم و مرزهاي جغرافيايي است، تأکيد کرد: اگر اهل بيت متعلق به يک گروه باشند نقص در مأموريت است و برخلاف ذات انسان کامل است، چراکه رحمت خدا براي همه موجودات هستي است.
وي با اشاره به اينکه مشکل اصلي جامعه بشري در طول تاريخ به مديريت‌هاي ناشايست و غيرالهي و ظالم حاکم بر جوامع بشري برمي‌گردد، گفت: آنچه که در طول سال‌هاي گذشته از فساد، جنگ‌ها، ظلم‌ها و مانع تراشي‌ها در برابر کمال بشر اتفاق افتاد از طريق حاکمان ناصالح و غيرالهي بود و لذا آنها همواره موجب تفرقه بودند و جامعه بشري را تکه تکه مي‌کردند.
رئيس قوه مجريه افزود: عامل ايجاد اختلاف در ميان جوامع مديريت‌هاي شيطاني و ناصالح است. در طول قرن گذشته صدها جنگ اتفاق افتاده است و ثروت ملت‌ها که بايد در جهت شکوفايي استعدادهاي انسان صرف شود، صرف مسابقه تسليحاتي براي کشتن انسان‌ها شده است.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: هم‌اکنون نيز سنگين‌ترين جريان چپاول ملت‌ها جاري است با يک بازي در خزانه‌داري آمريکا چندين هزار ميليارد دلار به جيب سرمايه‌داران جنگ‌طلب آمريکايي مي‌رود.
***************** شيخ نعيم قاسم، معاون دبيرکل حزب الله لبنان:
تأکيد بر نقش نهضت امام خميني(ره) در بيداري اسلامي

معاون دبيرکل حزب الله لبنان با تأکيد بر نقش تأثيرگذار نهضت امام خميني(ره) در بيدار اسلامي کشورهاي مسلمان تصريح کرد: تجربه ولايت فقيه در تشکيل جمهوري اسلامي ايران نشان داد که راه و روش ايجاد شده مي‌تواند توسعه و توان اسلامي را براي ملتها به ارمغان آورد.
حجت الاسلام شيخ نعيم قاسم معاون دبيرکل حزب الله لبنان، طي سخناني با تأکيد بر نقش تأثيرگذار امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي ايران در حرکتهاي اخير بيداري اسلامي گفت: بيش از 80 سال از آغاز مبارزات امام خميني(ره) مي گذرد و امروز شاهد اين بيداري اسلامي هستيم که يک حرکت تأثيرگذار در جهان خواهد بود.
وي بر نقش امام خميني(ره) به عنوان يکي از رهبران برجسته تشيع در پياده کردن اصول اسلامي تأکيد کرد و گفت: روشي که امام خميني پي ريزي کردند برخلاف روش گروههاي ديگر در جهان متجلي شده است و به برکت شعاع نور اهل بيت(ع) و ولايت راه روشني گشوده شده است که انحرافات همه آن سه گروه را بر ملا ساخته است.
شيخ نعيم قاسم روش حکومت بر اساس ولايت فقيه را نه شرقي و نه غربي خواند و تأکيد کرد: تجربه ولايت فقيه در تشکيل جمهوري اسلامي ايران نشان داد که راه و روش ايجاد شده مي تواند توسعه و توان اسلامي را براي ملتها به ارمغان آورد و اين روش مقدمه تشکيل حکومت حضرت مهدي(عج) باشد.
وي با اشاره به پيروزيهاي مقاومت اسلامي در لبنان، بر اتحاد ميان شيعيان اين منطقه براي مقابله با رژيم اسرائيل تأکيد کرد و افزود: امروز با استدلال محکم به مقابله با جبهه هاي کفر مي رويم و ما به عنوان پيروان اهل بيت بايد از نتايج به دست آمده و يا ضعفهاي موجود درس بگيريم و از دستاوردهاي مثبت خود بهره ببريم.

******************* علامه سيد ساجد علي نقوي، نماينده ولي فقيه در پاکستان:
شيعيان پاکستان همواره داراي مشکلاتي بوده و هستند

در ادامه اين نشست، علامه سيد ساجد علي نقوي از علماي برجسته شيعه پاکستان طي سخناني به ارائه گزارشي از وضعيت شيعيان پاکستان پرداخت و گفت: حدود 15 تا 20 درصد جمعيت 180 ميليوني پاکستان را شيعيان تشکيل مي دهند و شيعيان پاکستان همواره داراي مشکلاتي بوده و هستند و گروهکهايي که از سوي سلفيون و وهابيها حمايت مي شوند عليه شيعه تبليغات سوء انجام مي دهند.
نماينده ولي فقيه در پاکستان افزود: هدف اين گروهکها محروم کردن شيعيان از حقوق شهروندي و تبديل آنها به شهروند درجه دو بوده است، آنها حتي در مجلس نيز قدرت داشته و قصد داشتند قوانيني عليه شيعه وضع کنند ولي ما با آنها مقابله کرده و اجازه تصويب را نداديم.
عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) حرکتهاي تروريستي گروهکهاي وهابي و سلفي را يکي از مشکلات اصلي در پاکستان برشمرد و با اشاره به کشتار شيعيان از سوي اين گروهکها، افزود: متاسفانه دولت و نهادهاي دولتي از شيعيان در مقابل اين گروهکها حمايتي به عمل نمي آورند. حتي اهل سنت نيز با گروهکهاي وهابي مخالف هستند و ما به عنوان شيعه با احزاب اهل سنت در ارتباط هستيم.
علامه نقوي با تأکيد بر روابط خوب و ديرينه شيعه و سني در پاکستان يادآور شد: ما با اهل سنت نه تنها مشکلي نداريم بلکه روابط صميمانه اي هم بين پيروان اين دو مذهب وجود دارد و در کراچي و پاراچنار بحث و درگيري ميان شيعه و سني نيست و مشکل اصلي سلفيها و وهابيون هستند.
وي فرهنگ پايين، رواج خرافات، حضور گروه هاي تبشيري مسيحي و شيطنتهاي برخي براي ايجاد تشتت و طايفه گرايي ميان شيعيان را از عمده ترين مشکلات شيعيان در پاکستان برشمرد و با تأکيد بر لزوم ارتقاي سطح فرهنگ عمومي شيعيان گفت: ارتقاي فرهنگ شيعي پاکستان به تبليغات بيشتري نياز دارد که با پشتيباني مجمع جهاني اهل بيت(ع) امکان پذير است.

***************** حجت الاسلام سيدعمار حکيم رئيس مجلس اعلاي عراق:
مسئله فلسطين را تحکيم بخش هويت اسلامي است

حجت الاسلام سيدعمار حکيم رئيس مجلس اعلاي عراق نيز به ايراد سخنراني در سه محور اهل بيت(ع)، انقلاب اسلامي و شيعيان عراق پرداخت و با ارائه راهکارهايي در ايجاد وحدت ميان مسلمان و نيز شيعيان جهان، مسئله فلسطين را تحکيم بخش هويت اسلامي دانست و گفت: ما بايد نسبت به تحولات مردمي در جهان عرب و اين بيداري اسلامي سرمايه گذاري کنيم.
وي بر لزوم بهره گيري از تجارب جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد و افزود: ما با آگاهي بخشي به ملتهاي منطقه به ويژه جوانان بايد نسبت به ايجاد تفرقه دشمنان هشدار دهيم.

********************* شيخ عبدالله الدقاق از روحانيون شيعه بحرين:
رژيم آل خليفه نسخه هاي زيادي از قرآن را سوزاند

شيخ عبدالله الدقاق از روحانيون شيعه بحرين نيز با قرائت آياتي از قرآن بر مظلوميت مردم بحرين تأکيد کرد و گفت: رژيم آل خليفه حدود 35 مسجد و 40 حسينيه را به طور کامل از بين برد و نسخه هاي زيادي از قرآن را سوزاند و بسياري از علماي ما را زنداني کرد و امروز حدود 500 زنداني و نزديک 40 شهيد داده ايم.
وي با اشاره به حضور نيروهاي عربستان سعودي با دعوت آل خليفه و حمايت آمريکا در کشور بحرين تأکيد کرد: اما نتيجه کارهاي آنها چه شد؟ بايد بگويم که امروز دولت بحرين در گرداب عربستان و آمريکا گرفتار شده است و روز به روز ضعيف تر شده و اختلافات در طايفه آل خليفه بيشتر نمايان مي شود.


نوشته شده در   دوشنبه 21 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode