ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 20 شهريور 1390     |     کد : 25164

در تبليغ نبايد صحبت از شيعه و سني باشد

در تبليغ نبايد صحبت از شيعه و سني باشد و تنها بايد صحبت از اسلام باشد و اين سبب مي شود که اسلام با سرعت در دنيا به پيش رود.

آيت الله العظمي ناصر مکارم شيرازي: در تبليغ نبايد صحبت از شيعه و سني باشد
اين مرجع تقليد بيان داشت: در تبليغ نبايد صحبت از شيعه و سني باشد و تنها بايد صحبت از اسلام باشد و اين سبب مي شود که اسلام با سرعت در دنيا به پيش رود.
آيت الله العظمي ناصر مکارم شيرازي ظهر ديروز، شنبه در ديدار با خبرنگاران روزنامه‌ها و مجلات کثيرالانتشار کشور کويت با اشاره به اقدامات وهابيون بيان داشت: جماعتي از سلفي‌ها پيدا شده اند که به نام اسلام، ما را در دنيا با به وجود آوردن ارعاب و کارهاي تروريستي بدنام کرده اند.
وي تصريح کرد: اما ما بايد به دنيا ثابت کنيم که اين عده اقليت هستند و مسلمانان پايبند به قانون، زندگي و همزيستي مسالمت آميز، حقوق بشر و عدالت هستند و نبايد کارهاي اين گروه اندک را به ديگر مسلمانان نسبت داد و ما بايد با کمک يکديگر اين را به دنيا بفهمانيم و اين مشکل را حل نمائيم.

گروه وهابيون متعصب مشکلي براي دنياي اسلام هستند

مکارم شيرازي در ادامه با اشاره به کتاب خود با عنوان وهابيون بر سر دو راهي که درباره سلفي ها تأليف کرده است، بيان داشت: وهابيون دو گروه هستند يکي معتدل که حاضرند با ما بنشينند و بحث‌هاي ديني و علمي کنند و از طريق بحث منطقي و بدون تکفير مباحثه کنند و ديگري گروه متعصبين که مشکلي براي دنياي اسلام مي باشند.

اسلام دين دوستي و مودت است

وي يادآور شد: اين گروه نه تنها در کتاب هاي ديني خود بلکه در کتاب هاي دوره دبيرستان فرزندان خود نيز مي گويند که خون مسلماناني که زائر قبور هستند حلال است و بايد گفت که اينها پيرو قوانين اسلام نيستند چرا که اسلام دين دوستي و مودت است.
اين مرجع تقليد شيعيان تصريح کرد: هر کس که براي ما دست دوستي دراز کند ما هم با او دست دوستي مي‌دهيم و اسلام حتي در مورد غير مسلمانان نيز مي گويد که به کساني که با شما دشمني و جنگ نمي کنند نيکي کنيد و محبت را در مورد آنها رعايت نمائيد.
وي در ادامه در پاسخ به پيشنهاد نماينده گروه کويتي، اظهار داشت: ما حاضريم هر کجا شخصي را براي تبليغ مي‌فرستيم صحبت از شيعه و سني نباشد و فقط صحبت از اسلام باشد و اين سبب مي شود تا اسلام با سرعت در دنيا پيش رود چرا که اگر بين مسلمانان و شيعه و سني جنگ وجود داشته باشد، اين نتيجه عکس دارد.
مکارم شيرازي گفت: اميدواريم شما هم اين پيشنهاد را به سايرين داشته باشيد و آنها نيز در اين مسير حرکت کنند.

مراجع و حوزه علميه کاملا مستقل از دولت هستند

وي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سئوال يکي از خبرنگاران کويتي مبني بر جايگاه مراجع عظام در مقابل دولت و رابطه بين آنها بيان داشت: حوزه هاي علميه و مراجع کاملا مستقل هستند و هيچ نيازي به دولت و حکومت ندارند ولي از آنها حمايت مي‌کنند و هر جا هم که خلافي ديدند به آنها گوشزد مي‌کنند.
اين مرجع تقليد تصريح کرد: به دليل اين که مراجع هيچ احتياجي به دولت ندارند انتقاد خود را آزادانه و شجاعانه بيان مي‌کنند و چون نصايح مراجع مشفقانه است غالبا مؤثر واقع مي شود.




نوشته شده در   يکشنبه 20 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode