ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 شهريور 1390     |     کد : 24817

1000 ميليارد تومان بدهي دولت به بخش خصوصي تسويه مي‌شود

دولت با تسويه فوري 1000 ميليارد تومان از بدهي‌هاي خود به بخش خصوصي موافقت كرد.

رئيس اتاق بازرگاني ايران خبر داد
1000 ميليارد تومان بدهي دولت به بخش خصوصي تسويه مي‌شود. 

دولت با تسويه فوري 1000 ميليارد تومان از بدهي‌هاي خود به بخش خصوصي موافقت كرد.

دكتر محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و دبير شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي ديروز در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: قرار است اين رقم سريعاً به طلبكاران بخش خصوصي پرداخت شود.

وي گفت: دولت تصميم گرفته است تا از ظرفيت‌هاي قانوني موجود در مواد 35،33 و 36 قانون بودجه امسال استفاده كند و ازاين طريق بخشي از ديون خود را به بخش خصوصي بپردازد. به گفته وي در مواردي كه ظرفيت‌هاي موجود كفايت تامين مالي را نمي‌كند، قرار شده است پيش‌نويس ماده قانون لازم براي انتشار اوراق خزانه اسلامي تدوين شود.

نهاونديان با اشاره به رويكرد وزراي عضو شوراي گفتگو دولت و بخش خصوصي به موضوع بدهي دستگاه‌هاي دولتي گفت‌: رويكرد فعلي واقع‌بينانه بوده و ضرورت تسويه مطالبات بخش خصوصي مورد تاكيد است.

به گفته رئيس اتاق بازرگاني ايران براي اين مطالبات اسنادي ارائه مي‌شود كه بهادار هستند و مي‌توان از آنها در مراوده با دستگاه‌هاي دولتي، بانك‌ها و مشتريان استفاده كرد.

اين رويكرد كارگروه مطالبات بخش خصوصي در جلسه آتي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي بررسي مي‌شود و اگر تصويب آن نيازمند مجوز قانوني از سوي مجلس شوراي اسلامي باشد، با همكاري مجلس مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

نهاونديان همچنين گفت: درجلسه هفته آينده شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي موضوع پرداخت يارانه به توليد‌كنندگان كه از توقعات بخش خصوصي است، طرح مي‌شود. خبرديگري در همين رابطه حاكيست با دستور دكتر محموداحمدي نژاد رئيس جمهوري، دولت 100 ميليارد تومان از بدهي خود به صنايع لبني را پرداخت .

فريدون احمدي قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت ديروز در گفتگو با فارس اظهار داشت:با دستور مستقيم رئيس جمهوري 50 درصد از معوقات صنايع لبني كه حدود 100 ميليارد تومان است، ازمحل سازمان هدفمندي رايانه‌ها تامين اعتبار شد. وي افزود : براي بقيه معوقات هم وزير صنعت در حال پيگيري موضوع از معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري است تا هرچه سريعتر اين مشكل حل شود قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: عمليات پرداخت معوقات صنايع لبني از امروز آغاز مي‌شود.


نوشته شده در   شنبه 12 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode