ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 24 مرداد 1390     |     کد : 23951

آثار منتخب جشنواره مطالعات قرآني دانشجويان پاسخگوي نياز جوانان باشد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان اين مطلب كه جشنواره مطالعات قرآني دانشجويان مي‌تواند گام مؤثري در عمق بخشيدن به مطالعات دانشجويان در زمينه مباني ديني باشد، افزود: بايد آثاري در اين مسابقات انتخاب شود كه بتواند پاسخگوي نيازهاي جوانان باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن بيان اين مطلب كه جشنواره مطالعات قرآني دانشجويان مي‌تواند گام مؤثري در عمق بخشيدن به مطالعات دانشجويان در زمينه مباني ديني باشد، افزود: بايد آثاري در اين مسابقات انتخاب شود كه بتواند پاسخگوي نيازهاي جوانان باشد.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در گفت‌وگو با ايكنا در ادامه اين مطلب افزود: برگزاري اين جشنواره‌ها از اين جهت كه باعث ايجاد انگيزه در مخاطب مي‌شود، بسيار خوب است. به ويژه اين‌كه در اين مسابقات آثار مفيد و تأثيرگذار مبناي مسابقه قرار مي‌گيرد.
وي تصريح كرد: معاونت فرهنگي وزارت ارشاد "منشور اماميه" را كه در دوره قبل مبناي مسابقه قرار گرفته است، در 100 هزار نسخه منتشر كرد و در اختيار دانشگاه‌ها قرار داد كه اثر مفيدي در ترويج مباني امامت و توحيد بود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري مسابقات اين چنيني را موجب عمق بخشيدن به مطالعات دانشجويان در زمينه مباني دين دانست و ادامه داد: "جشنواره مطالعات قرآني دانشجويان" يكي از راه‌هايي است كه به ترويج آثار ارزشمند در ميان دانشجويان كمك مي‌كند؛ زيرا دانشجويان در دوره‌هاي مطالعاتي كه به صورت مسابقه باشد و جوايزي اهدا شود؛ با دقت بيشتري مطالعه مي‌كنند.
به گفته حسيني، بايد آثاري در اين مسابقات درنظر گرفته شود كه در راستاي ترويج فرهنگ اسلامي قرار گيرد و به دانسته‌هاي دانشجويان در اين زمينه عمق بيشتري بخشد.

* اثري از آيت‌الله مصباح يزدي، مبناي دوره آتي مسابقه
وي اثري از آيت‌الله مصباح يزدي را اثر مبنا در دوره آتي اعلام كرد و يادآور شد: از اين جهت يكي از آثار آيت‌الله مصباح يزدي در مورد امامت و ولايت فقيه مبناي اين مسابقه در دوره آتي قرار خواهد گرفت. معاونت فرهنگي در نظر دارد اين اثر ارزشمند را در 40 هزار نسخه منتشر كند و در اختيار دانشجويان قرار دهد.
حسيني در پايان تصريح كرد: موضوع امامت از مباحث بسيار مهم است كه بتايد به آن بيشتر پرداخته شود. بحث ولايت فقيه نيز از موضوعات جدي و مطرح براي جوانان است و بايد به خوبي براي اين قشر تبيين شود تا پرسش‌هايي كه در ذهن آن‌ها است پاسخ داده شود. به نظر مي‌رسد اين كتاب از آيت‌الله مصباح يزدي بتواند كمك مؤثري به اين روند كند و انتخاب خوبي براي اين هدف باشد.
يادآور مي‌شود، جشنواره مطالعات قرآني دانشجويان از سوي سازمان فعاليت‌هاي قرآني جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.



نوشته شده در   دوشنبه 24 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode