ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23630

افتتاح سومين نمايشگاه بزرگ «بهار قرآن» در کابل

با حضور علماء، قاريان و شخصيت هاي برجسته صورت گرفت .

با حضور علماء، قاريان و شخصيت هاي برجسته صورت گرفت .
به گزارش خبرگزاري صداي افغان(آوا)، سومين نمايشگاه بزرگ بهار قرآن در سه بخش، قرآني، انتشارات و هنري، با حضور قاريان مطرح کشور، ناشران قرآني، و هنرمندان و مراکز هنرهاي اسلامي افغانستان به مدت يک هفته در کابل برگزار شد.
سر محقق عبدالباري راشد رئيس اکادمي علوم افغانستان و رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه گفت: خداوند تعالي يكي از فضليت هاي ماه مبارك رمضان را نزول قرآن عظيم الشان به عنوان آخرين انقلاب علمي، فرهنگي و ديني از جانب آسمان به كره اي زمين اعلام مي كند يعني فضيلت اين ماه در پهلوي ساير فضيلت ها نزول قرآن در چنين ماه بزرگ مي باشد.
آقاي راشد افزود که خداوند در رابطه به عظمت قرآن عظيم الشان مي فرمايد: يكي از عظمت هاي قرآن هدايت بشريت است و همچنان نشانه هاي است براي تفكيك حق از باطل که بدون شك تفكيك حق از باطل از جمله معضلات در طول تاريخ بشري مي باشد از زمان آدم (ع) تا آخرين انسان روي زمين اين مشکلات باقي خواهد بود.
به گفته وي، در بين 6 ميليارد انسان که اكثريت آنها هدايت ناشده اند و از هدايت محروم اند، تنها كتابي كه هدايت بشريت را تضمين مي نمايد، قرآن عظيم الشآن است و اين كتاب با اين همه عظمت براي همه بشريت راه تفكيك حق از باطل را اعلام مي دارد.
رييس اكادمي علوم افغانستان هدف از افتتاح نمايشگاه بهار قرآن را در راستاي دعوت الهي، مبارزه با باطل، خدمت به اعتلاي كلمه الله و تنوير افكار عامه مخصوصا مقابله با هجوم فرهنگي دشمنان انسانيت و اسلام در شرايط فعلي افغانستان دانست.
آقاي راشد افرود: در اين نمايشگاه برنامه هاي وسيعي همچون مسابقات قرآني، محصولات قرآني، موارد مرتبط با قرآن به نمايش گذاشته شده است.
به گفته وي، اين نمايشگاه با هدف آشنايي مردم با آثار هنري، نوشتاري و فرهنگ اسلامي و قرآني و ارايه آثار هنري اسلامي و قرآني شامل خوشنويسي، حكاكي، فيروزه كاري، معرق، شيوه هاي جديد تدريس و آموزش قرآن مجيد به صورت صوتي و تصويري و چاپي، نرم افزارهاي اسلامي و قرآني و انواع كتاب در رشته هاي مختلف علوم اسلامي با حضور ناشران داخلي و خارجي برگزار گرديده است.
آقاي راشد در اخير از تمام نهادهايي كه در تدوير اين نمايشگاه سهم گرفته بودند قدرداني کرد و گفت: اين اقدام خدا پسندانه ي نهادهاي علمي و فرهنگي كشور و خارج از كشور مخصوصا جمهوري اسلامي ايران را از طريق رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به همه مردم آن كشور مباركباد عرض مي نمايم .
در همين حال حاجي محمد محقق نماينده مردم در شوراي ملي، طي سخنراني در رابطه به افتتاح نمايشگاه بزرگ بهار قرآن و فضليت قرآن و عظمت ماه رمضان گفت: در اين ماه پر فيض الهي واقعاً نياز به چنين تحركاتي فرهنگي و تدوير نمايشگاه ها در افغانستان داريم.
آقاي محقق در رابطه به عظمت قرآن عظيم الشان اشاره نموده گفت: قرآن كتابي است كه براي رهنمايي تمام بشريت از جانب خداوند بواسطه امين وحي نازل كرديده است.
وي افزود: قرآن رهنماي يگانگي انسان هاست و براي وحدت و يگانگي بشريت نازل گرديده است.
همچنين آقاي سيدين معاون سفارت جمهوري اسلامي ايران در کابل، در رابطه به فضيلت ماه مبارك رمضان و عظمت نزول قرآن در اين ماه پر بركت گفت: ماه رمضان ماه شناخت و بهره برداري مسلمين از اين ماه بزرگ مي باشد.
سيدين افزود: ماه رمضان تجلي گاه قرآن و ماه انس با قرآن است، قرآن روح ماه رمضان و قلب ماه رمضان مي باشد.
سيدعبدالقيوم سجادي نماينده مردم ولايت غزني در شوراي ملي نيز درباره عظمت قرآن و فضيلت ماه مبارك رمضان صحبت کرد و گفت: قرآن كتابي است براي هدايت، رهنماي و نشانه هاي هدايت و در برگيرنده تفكيك حق از باطل است.
آقاي سجادي، ديدگاه مستشرقين غربي را در رابطه قرآن گفت: مستشرقين غربي قرآن را براي هدايت اخروي مي دانند.
اين نماينده مردم در شوراي ملي اظهار داشت: قرآن كتابي است كه هدايت در بعد دنيوي و اخروي را براي بشريت دارد، قرآن آئين نامه زندگي براي انسانها است و اين کتاب قرآن معياري است براي جدايي حق از باطل.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode