ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 مرداد 1390     |     کد : 23370

جهش بزرگ در عرصه فعاليت‌هاي قرأني

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حداقل بودجه نيم‌درصدي فعاليت‌هاي قرآني كشور را در سال جاري هزار ميليارد تومان برآورد كرد.

انتظار وزير ارشاد، با توجه به بودجه، امكانات و تشكيلات قرآني: جهش بزرگ در عرصه فعاليت‌هاي قرأني
حداقل بودجه نيم‌درصدي فعاليت‌هاي قرآني هزار ميليارد تومان است
زيبنده نيست بخشي از افراد جامعه آشنايي كمي با قرآن داشته باشند
بايد انس با قرآن تبديل به عادت شود
بايد انس با قرآن به طبيعت ثانويه همگان تبديل شود

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حداقل بودجه نيم‌درصدي فعاليت‌هاي قرآني كشور را در سال جاري هزار ميليارد تومان برآورد كرد.
سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، در خصوص فعاليت‌هاي قرآني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت‌هاي مختلف قرآني را به منظور آشنا كردن عموم مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با قرآن كريم در زمينه‌هاي قرائت قرآن، حفظ و آشنايي با مفاهيم قرآن در دست اجرا دارد.
وي ادامه داد: كشورما، كشوري اسلامي است و زيبنده نيست كه بخشي از افراد جامعه آن با قرآن كريم آشنايي كمي داشته باشند. بايد به مرحله‌اي برسيم كه انس با قرآن تبديل به يك عادت شود و به طبيعت ثانويه همگان تبديل شود. اين كار را از طريق فعاليت‌هاي آموزشي چه در مدارس و چه در جلسات قرآني، كانون‌هاي قرآن، كتاب‌هاي منتشر شده و تحقيقات پژوهشي دنبال مي‌شود.
حسيني خاطر نشان كرد: در مسير توسعه فرهنگ قرآني از ابزارهاي هنري نيز كه جاذبه دارد، استفاده مي‌شود تا بتواند همه را به خصوص جوانان و نوجوانان را به مفاهيم بلند قرآني جذب كند. در قرآن كريم احسن‌القصص آمده است و از اين تجربه استفاده شده تا برخي از فيلم‌ها، سريال‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي از اين داستان‌هاي قرآني الهام بگيرند.
وي تصريح كرد: استفاده از اين روش‌ها مي‌تواند مؤثر باشد و هرچه ما اين فعاليت‌هاي قرآني را رونق ببخشيم، نتيجه آن را در فرد و جامعه مشاهده خواهيم كرد و قطعاً به مرحله‌اي خواهيم رسيد كه اين دسترسي براي همگان وجود داشته باشد كه هركس علاقه‌مند به قرآن كريم باشد بتواند در كلاس‌ها شركت كند و از ابزارهاي مختلف آموزشي مانند كتاب، نرم‌افزار و ... بهره ببرد.
وي درباره تحقق بودجه نيم درصدي براي فعاليت‌هاي قرآني كشور عنوان كرد: اين كاري است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي امروزه در كشور در حال انجام است و هيئت دولت هم بودجه خوبي را براي اولين بار به فعاليت‌هاي قرآني اختصاص داده است كه اميد است هرچه زودتر عملي شود.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي يادآور شد: در شوراي عالي انقلاب فرهنگي هم به بحث قرآن توجه ويژه‌اي شده است و شوراي تخصصي توسعه فرهنگ قرآني را داريم كه به صورت مرتب جلساتي را در طول سال برگزار مي‌كنند و حاصل نشست‌ها به رئيس جمهور گزارش داده مي‌شود. به اعتقاد من تمامي اين موارد مي‌تواند يك جهش بزرگي را در عرصه فعاليت‌هاي قرأني كشور انجام دهد.
حسيني خاطرنشان كرد: ميزان بودجه نيم‌درصدي فعاليت‌هاي قرآني كشور بستگي به ميزان درآمدهاي دولت دارد كه حداقل مبلغ درنظر گرفته شده، يك هزار ميليارد تومان است كه البته بين وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مؤسسات قرآني، گروه‌هاي مختلف دولتي و نيمه دولتي كه در عرصه قرآن فعاليت مي‌كنند، تقسيم مي‌شود.
وي گفت: به نظر من اين ميزان بودجه كمك خوبي براي تأمين نيازهاي سخت‌افزاري و تجهيزات است و هم از جهت فعاليت‌هاي نرم‌افزاري متعددي كه در كشور انجام مي‌شود كمك قابل توجهي است.
وي در خصوص ساماندهي مؤسسات قرآني تصريح كرد: هم‌اكنون كار صدور مجوز سرعت بيشتري به خود گرفته است و وقتي مجمو‌عه‌اي توان فعاليت‌هاي قرآني در امور آموزشي و پژوهشي و يا حتي فعاليت‌هاي هنري را داشته باشد، براي آن مجوز صادر مي‌شود و بعد از آن ارتباطات منظم‌تري با آن مؤسسه در قالب همايش‌ها و نشست‌هاي ساليانه انجام مي‌شود.
وي كه با ايكنا سخن مي‌گفت، ضمن تأكيد بر سفرهاي استاني كه فرصت مناسبي را براي بازديد از مؤسسات قرآني استان‌ها فراهم آورده است گفت: خود من در سفرهاي استاني سعي مي‌كنم از نزديك بازديدهايي از مؤسسات قرآني انجام دهم و با فعاليت‌هاي آن‌ها آشنا شوم تا حمايت‌هاي ويژه از اين مؤسسات قرآني فعال صورت گيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode