ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 9 مرداد 1390     |     کد : 23227

رابطه علماء دين با حكومت اسلامي

مراجع ديني حامي حکومت اسلامي ايران هستند ...

رابطه علماء دين با حكومت اسلامي
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي، براي جمعي از انديشمندان مصري تشريح کردند:

مراجع ديني حامي حکومت اسلامي ايران هستند
هيچ نياز مالي و غير مالي به دولت نداريم
مصر و ايران در به وجود آوردن تاريخ مشارکت داشتند
مصر و ايران در به وجود آوردن علوم اسلامي مشارکت داشتند
دين آينده دنيا، اسلام است
در صورت مشاهده هر گونه انحرافي بدون هيچ ترسي تذکر مي‌دهيم
هيچ نياز مالي به حکومت نداريم
جنبه مذهبي و روحاني رهبري بر جنبه سياسي‌اش غلبه دارد
هيچ گونه نگراني اي نداريم
محکم در جاي خود ايستاده ايم
با هيچ يک از مسلمانان اهل سنت مشکلي نداريم
برادران مصري از طرح حکومت اسلامي نترستند
بدون قانون هرگز دخالتي نمي کنيم
ما از مسير قانوني برنامه‌ها را دنبال مي‌کنيم
اوقات ثلاثه براي نماز ريشه در قرآن دارد

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي در ديدار جمعي از انديشمندان و محبان اهل ‌بيت و عوامل موثر در انقلاب اخير در مصر تأکيد کردند: جمهوري اسلامي با رهبري امام خميني که از مراجع عظام تقليد بود محقق شد و هم‌ اکنون نيز مراجع ديني بدون هيچ گونه نياز مالي حامي حکومت اسلامي ايران هستند.
به گزارش حوزه نيوز، آيت الله مکارم شيرازي در ديدار با نخبگان و فعالان ديني مصر که در دفتر ايشان برگزار شد با ابراز خرسندي از ديدار با محبان اهل بيت (ع) سادات مصر گفتند: امروز دو گروه که با هم دوست هستند و در يک مسير گام بر مي‌دارند،پس از سال‌ها جدايي مجددا يکديگر را پيدا کرده و دور هم نشسته‌اند.
ايشان با اشاره به رابطه قديمي ايران و مصر خاطرنشان کردند: با نگاه به تاريخ بشريت متوجه مي‌شويم که مصر و ايران در به وجود آوردن تاريخ و ساخت تمدن و علوم اسلامي از گذشته با هم مشارکت داشتند.
اين مرجع تقليد انقلاب مصر را مهم ترين عامل در رابطه اين دو ملت معرفي و اظهار داشتند: دستهاي مستکبران سال‌هاي طولاني دو ملت را از هم جدا کرده بود، ولي با انقلاب مصر موانع برچيده شد و ما مي‌توانيم در کنار هم زندگي مسالمت آميزي داشته باشيم.
ايشان افزودند: البته بايد بدانيم که امروز دست‌هاي استکبار نزديک شدن ملت ايران و مصر را نمي پسندند و همواره تلاش مي‌کنند، ميان اين دو کشور جدايي ايجاد نمايند؛ در اين شرايط علما و انديشمندان اين دو کشور بايد با هوشياري کامل مانع تحقق اهداف شوم آنها شود.
آيت الله العظمي مکارم شيرازي شرايط موجود را فرصت مناسبي براي جبران کاستي‌هاي گذشته دانستند و گفتند: اين دو کشور مي‌تواند با ايجاد ارتباط ميان علما و بزرگان علمي و ديني و مبادلات فرهنگي و ارسال کتاب از فرصت به وجود آمده براي جبران کاستي هايي که در گذشته به وجود آمده است استفاده کنند.

*************** اسلام دين آينده جهان
ايشان با بيان اين که دنياي امروز گوش‌هاي شنواي فراواني براي شنيدن احکام الهي دارد،خطاب به مردم مصر گفتند: يقين بدانيد که در دنياي امروز،گوش شنوا براي شنيدن پيام اسلام زياد است؛ اگر ملت ايران و مصر دست به دست هم دهند و پيام اسلام را به جهان برسانند،اعتقاد داريم که دين آينده دنيا دين اسلام است.
معظم له خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام با تمام وسايل و تجهيزات بر ضد اسلام قيام کرده‌اند و به اسلام، پيامبر آن و تمامي مسلمانان جهان اهانت مي‌کنند؛ در اين شرايط ما با اتحاد خود مي‌توانيم جلوي آنها را بگيريم.
ايشان با بيان اين که در اين راه لطف خداوند شامل حال مسلمانان است،گفتند: معتقديم که لطف خداوند و عنايت پروردگار پشتيبان مسلمانان است و دشمنان چه بخواهند و يا نخواهند محکوم به شکست خواهند بود.
آيت الله مکارم شيرازي در ادامه در پاسخ به پرسش يکي از ديدار کنندگان مبني بر رابطه علماي دين با دولت مردان در جمهوري اسلامي ايران و نقش آنها در هدايت و راهنمايي دولت تصريح کردند: انقلاب ما در پرتو فعاليت علماي دين به ثمر رسيد و رهبر آن نيز امام خميني(ره) که از مراجع ديني و برخاسته از حوزه بود و با استفاده از احساسات مذهبي مردم اين انقلاب به نتيجه رسيد.

****************** هيچ نياز مالي و غير مالي به دولت نداريم
ايشان با بيان اين که امروز نيز براي بقاي انقلاب از همين وسيله استفاده مي‌شود، افزودند: علما و مراجع دين در عين اين که از حکومت و دولت حمايت مي‌کنند،استقلال خود را حفظ مي‌نمايند؛ به اين معني که ما هيچ نياز مالي به حکومت نداريم، از اين رو بر آن نظارت مي‌کنيم و در صورت مشاهده هر گونه انحرافي بدون هيچ ترسي تذکر مي‌دهيم.
استاد خارج فقه حوزه با اشاره به نقش امام خامنه‌اي در هدايت و رهبري جامعه تأکيد کردند: همچنين رهبر حکومت اسلامي، رهبري آگاه است که جنبه مذهبي و روحاني او بر جنبه سياسي‌اش غلبه دارد.

************** بدون هيچ نگراني نسبت به آينده، محکم در جاي خود ايستاده ايم
ايشان با تأکيد بر اين که ما نسبت به آينده هيچ گونه نگراني اي نداريم، خاطرنشان کردند: با وجود تمام فعاليت هايي که بر ضد حکومت اسلامي ايران مي‌شود،ما نسبت به آينده هيچ نگراني نداريم و محکم در جاي خود ايستاده ايم.
آيت الله مکارم شيرازي در ادامه با اشاره به تلاش غرب در متشنج نشان دادن اوضاع ايران خاطرنشان کردند: امروز رسانه‌هاي دنيا در دست دولت‌هاي استکباري، به ويژه اسرائيل است و آنها هم تلاش دارند چهره‌اي از ايران و حکومت مذهبي آن معرفي نمايند که کاملاً برخلاف واقعيت است.
ايشان با اشاره به نقش علما و اندشمندان مصري در اين عرصه اظها رکردند: راه از بين بردن اين فضاي آلوده در جهان به ويژه در ميان مردم مصر، انديشمندان مصري هستند که مي‌تواند با حضور در ايران اسلامي و مشاهده واقعيت ها، آن‌ها را به مردم مصر انتقال دهند تا فتنه دشمن نابود شود.
معظم له با تأکيد بر اين که ما با هيچ يک از مسلمانان اهل سنت مشکلي نداريم،خاطرنشان کردند: هيچ مشکلي با برادران اهل سنت نداريم؛ البته اقليت سلفي تکفيري که وجود دارد و با همه مسلمانان مشکل دارند، مشکل داريم؛ در غير اين صورت ارتباط صميمي و برادرانه ميان اهل سنت و شيعه وجود دارد.
ايشان خطاب به ديدار کنندگان گفتند: به برادرانمان در مصر بگوييد که از طرح حکومت اسلامي نترستند؛ حکومت اسلامي نه خشونت دارد و نه بازگشت به قرون وسطي است، بلکه سبب مي‌شود شما از نيروي مذهب که در مصر به خوبي وجود دارد براي استقلال کامل و ايستادن در برابر مشکلات محکم باشيد.

**************** بدون قانون هرگز دخالتي نمي کنيم
حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي در ادامه در پاسخ به پرسش يکي از نخبگان و فعالان فرهنگي مصر مبني بر نحوه برخورد روحانيت با دولت بيان داشتند: جامعه ما داراي قانون اساسي، رهبري، مجلس شورايي اسلامي و انتخابات است، ما از مسير قانوني برنامه‌ها را دنبال مي‌کنيم و بدون قانون هرگز دخالتي نمي کنيم.
ايشان همچنين در ادامه در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر دليل سه گانه بودن نماز‌ها در ميان شيعيان گفتند: اوقات ثلاثه براي نماز ريشه در قرآن دارد و روايات متعددي داريم به ويژه از ابن عباس که پيامبر گرامي اسلام(ص) گاهي دو نماز را با هم مي‌خواندند و مي‌گفتند که مي‌خواهم بر امتم توسعه دهم.
اين مرجع تقليد افزودند: امروزه نيز نمازهاي پنج گانه براي برخي جوانان، کارمندان و کارکنان صنايع مشکل است و سبب مي‌شود آن را ترک کنند. حال ما اگر اجازه پيامبر(ص) را به آنها دهيم، سبب مي‌شود نماز را بخوانند.

معرفي حاضرين توسط مسئول ستاد فرهنگي مجمع جهاني اهل‌بيت (ع)
مسئول ستاد فرهنگي مجمع جهاني اهل‌بيت (ع) در ابتداي اين ديدار اظهار داشت: جمع حاضر به دعوت مجمع جهاني اهل‌بيت(ع) براي آشنايي و تعامل بيشتر با فرهنگ و سياست ايران دعوت شده‌اند.
وي افزود: مهمانان مصري از نويسندگان، روزنامه نگاران و فعالان سياسي مصر هستند كه در تحول و انقلاب مصر نقش موثري ايفا كردند.
حجت‌‌‌‌الاسلام سيد محمدرضا حسيني ادامه داد: مجمع جهاني اهل‌بيت (ع) يك هفته ميزبان مهمانان مصري است و در طول اين مدت، ايشان به دليل عشق اهل‌بيت (ع) و معارف فقه اسلامي به بازديد از اماكن زيارتي رفته و با مراجع عظام ديدار مي‌كنند. 


نوشته شده در   يکشنبه 9 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode