ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 تير 1390     |     کد : 22287

مشاور وزير ارشاد خبر داد: فعاليت بيش از 31 كانون تخصصي قرآن در مساجد سراسر كشور

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از فعاليت بيش از 31 كانون تخصصي قرآن كريم در مساجد سراسر كشور خبر داد.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از فعاليت بيش از 31 كانون تخصصي قرآن كريم در مساجد سراسر كشور خبر داد.
حجت‌الاسلام "حميدرضا ارباب‌سليماني"، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس دبيرخانه عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد سراسر كشور در حاشيه مراسم افتتاحيه نمايشگاه طليعه ظهور در حرم حضرت معصومه(س) به ايكنا گفت: در هر استاني يك كانون تخصصي قرآني راه‌اندازي شده است اما در برخي استان‌ها به علت شرائط اقليمي و پراكندگي و افزايش آمار مراجعان، به بيش از يك مورد مجوز نياز است اما فعلاً اين حركت را به صورت گام به گام دنبال كنيم.
وي افزود: تاكنون 500 كانون تخصصي در سراسر كشور در 20 رشته راه‌اندازي شده كه كانون‌هاي تخصصي قرآن، نماز، مهدويت و ... از جمله آن‌ها است.
ارباب‌سليماني با بيان اينكه در كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد بحث مهدويت از موضوعات محوري است، عنوان كرد: اگر ما نتوانيم با امام حي انس بگيريم و نسبت به ايشان معرفت پيدا كنيم طبيعي است كه در رسيدن به آرمان‌هاي اسلام ناكام خواهيم بود.
وي ادامه داد: در سال‌هاي اخير بيش از 31 كانون تخصصي مهدويت در مساجد سراسر كشور راه‌اندازي شده است كه به عنوان كانون‌هاي مادر نقش ايفاء مي‌كند.
ارباب‌سليماني گفت: براي اعضاي كانون‌هاي تخصصي مساجد دوره‌هاي ويژه مهدويت با همكاري بنياد مهدويت برگزار كرده‌ايم كه از محضر استادان برجسته بهره‌مند مي‌شوند.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: عمده تلاش اين كانون‌ها در مرحله اول اين است كه نسبت به حضرت وليعصر(عج) معرفت پيدا كنند و همچنين بتوانند شبهات و سؤالات حوزه مهدويت را پاسخ دهند.
اين كانون‌هاي تخصصي همچنين به صورت محوري فعاليت دارند و خدمات خود را در عرصه مهدويت در اختيار ساير كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد قرار مي‌دهند.
ارباب‌سليماني بيان كرد: اين حركتي است كه از سال قبل شروع شده و امروز هم شاهد شكوفايي آن هستيم و اميداوريم با حمايت‌هاي ائمه جماعات سراسر كشور هر مسجدي به يك پايگاه مهدوي تبديل شود كه البته كاري تخصصي و دقيق و نيازمند فعاليت‌هاي عالمانه است.
رئيس دبيرخانه عالي كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد سراسر كشور با بيان اينكه در اين زمينه اتاق فكري نيز طراحي شده است گفت: گام ديگري كه در حوزه مهدويت در سال‌هاي اخير برداشته‌ايم جشنواره هفتگائه‌اي است كه با عنوان جشنواره بزرگ جوانان مساجد كشور شكل مي‌گيرد.
وي با بيان اينكه يكي از موضوعاتي كه در اين جشنواره‌ها مورد توجه هست موضوع مهدويت است، اظهار كرد: در هفته جاري در استان گيلان جشنواره قرآني برگزار مي‌شود، مقالاتي در عرصه مهدويت نيز به اين جشنواره رسيده است كه عرضه خواهد شد.
ارباب‌سليماني عنوان كرد: هفته آينده در گلستان جشنواره نشريات تجربي را برگزار مي‌كنيم كه موضوع مهدويت نيز مورد توجه قرار دارد.
وي بيان كرد: امسال تلاش مي‌كنيم كتابخانه‌هاي مهدويت را در مساجد حتي در حد چند قفسه ايجاد كنيم تا دسترسي علاقه‌مندان به كتب اين حوزه افزايش يابد.
ارباب‌سليماني تصريح كرد: ارسال كتاب‌هاي مهدوي و نرم‌افزارهاي مهدوي به كانون‌هاي مساجد از ديگر اقدامات چند سال اخير است و در تابستان امسال نيز بالغ بر چهار هزار نفر از مسئولان كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد سراسر كشور در مشهد دوره آموزشي كه موضوع مهدويت هم در آن وجود دارد را مي‌گذرانند.
وي تأكيد كرد: ما امروز مي‌توانيم اعلام كنيم با توجه به موضوع مهدويت در بيشتر مساجد اين موضوع در دستور كار است و اگر مي‌خواهيم اهداف انبياء به نتيجه برسد در گرو موضوع مهدويت است.
لازم به ذكر است نمايشگاه طليعه ظهور از 19 تيرماه آغاز به كار كرده است و تا 26 تيرماه برپا خواهد بود.


نوشته شده در   سه شنبه 21 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode