ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 تير 1390     |     کد : 22076

سركوب دوباره تظاهرات صلح‌آميز مردم بحرين

ديده‌بان حقوق بشر از رژيم آل خليفه خواست به بازداشت غيرقانوني و حبس انفرادي معارضان پايان دهد .

ديده‌بان حقوق بشر از رژيم آل خليفه خواست به بازداشت غيرقانوني و حبس انفرادي معارضان پايان دهد .
 نيروهاي رژيم آل خليفه با پشتيباني اشغالگران سعودي به تظاهرات مسالمت آميز مردم بحرين در شهرها و روستاهاي مختلف اين كشور حمله‌ور شدند.

نيروهاي رژيم آل خليفه با پشتيباني نيروهاي اشغالگر سعودي به تظاهرات مسالمت آميز منطقه «السهله» در استان شمالي بحرين حمله‌ور شدند.

بر پايه اين گزارش، تظاهركنندگان پس از تشييع پيكر يكي از شهدا كه به ضرب گلوله نيروهاي سركوبگر رژيم بحرين به شهادت رسيده بود، تجمع كردند كه نيروهاي رژيم آنها را محاصره كردند و مورد ضرب و جرح قراردادند.درهمين حال دو تظاهرات مسالمت آميز ديگر در روستاهاي «ابوصيبع» و «ابوقوه» برگزار شد.

تظاهركنندگان با سردادن شعارهايي، برخواسته‌هاي قانوني خود مبني بر سرنگوني رژيم آل خليفه در بحرين تاكيد، و مخالفت خود را با هرگونه گفت‌وگو با اين رژيم اعلام كردند.

نيروهاي رژيم بحرين همچنين تظاهرات منطقه «النويدرات» را كه درچارچوب برنامه‌هاي هفته «محافظت از انقلاب» برگزار شده بود، سركوب كردند.

از سويي، دادگاه جنايي بحرين سه نفر را به اتهام آنچه جاسوسي براي يك كشور خارجي خوانده شده است، به 10 سال زندان و پرداخت 10 هزار دينار جزاي نقدي محكوم كرد.

براساس ادعاي مقامات رژيم آل خليفه، متهم دوم و سوم اين پرونده كه دركويت به سر مي‌برند و به طور غيابي محاكمه شدند يك بحريني را براي جاسوسي به نفع كشور خارجي به كارگرفته بودند تا اطلاعاتي را در باره برخي تاسيسات نظامي و اقتصادي بحرين به دست آورد. در اين حال، ديده‌بان حقوق بشر از رژيم آل خليفه خواست به بازداشت غيرقانوني و حبس انفرادي معارضان پايان دهد و تظاهركنندگان را آزاد كند.

ديده‌بان حقوق بشر كه مقر آن در نيويورك است، با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد دولت بحرين از ماه مارس گذشته و با شروع اعتراضات مردمي در اين كشور حملات سركوبگرايانه شديدي را براي مجازات، فرجام‌خواهي و انتقام‌گيري از شهروندان در پيش گرفته است.

در اين بيانيه از دولت بحرين خواسته شده است به بازداشت غيرقانوني و حبس انفرادي معارضان پايان دهد و تظاهركنندگان را آزاد كند، مگر اينكه اتهامات جنايي قانوني عليه آنها صادر شده باشد و ديگر اينكه به نهادهاي مستقل حقوق بشر اجازه نظارت و بازديد از زندان‌ها را بدهد.

اين سازمان همچنين از تشكيل كميته تحقيق داخلي درباره حوادث اخير بحرين از سوي رژيم آل خليفه استقبال كرد و آن را گام ابتدايي براي مجازات عاملان ارتكاب جنايات خواند.

*يمن

به گزارش روزنامه اماراتي البيان، وزارت دفاع يمن در سايت خود اعلام كرد كه در پي درگيري‌هاي به وقوع پيوسته ميان ارتش اين كشور با اعضاي القاعده دست‌كم 40 تن از اين افراد كشته شدند.

وزارت دفاع يمن همچنين اعلام كرد: نيروهاي ارتش توانستند در درگيري با نيروهاي القاعده ضربه سختي به اين افراد وارد كنند.

از سوي ديگر، «علي محسن صالح الاحمر»، فرمانده نظامي منطقه شمال غرب يمن و فرمانده تيپ زرهي ارتش اين كشور كه اخيراً به صفوف مخالفان يمني پيوسته است، اعلام كرد كه با باقي ماندن علي عبدالله صالح، رئيس جمهوري يمن در قدرت تا زمان انتخاب جانشينش مخالف است.از ديگر سو، مقامات يمني اعلام كردند كه حملات هوايي ارتش در شهرهاي جنوبي يمن كه به دست شبه‌نظاميان افتاده است، موجب كشته شدن 6 شبه نظامي و 3 غيرنظامي شد.مقامات نظامي يمن افزودند: هدف از اين حملات بيرون راندن شبه‌نظاميان از شهرهاي جار و زنگبار در جنوب يمن بود.

*عربستان

وزير امور خارجه انگليس در جده با همتاي سعودي خود ديدار و درباره تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي گفت‌و‌گو كرد.

در ديدار ويليام هيگ با شاهزاده سعود الفيصل روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌اي و نيز پيشنهاد شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران يمن مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

دو طرف در پايان اين ديدار با شركت در يك كنفرانس مشترك مطبوعاتي به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف منطقه‌اي و بين‌المللي پاسخ دادند.

وزير امور خارجه عربستان خاطرنشان كرد كه عربستان و انگليس در اين مذاكرات نسبت به بازگشت امنيت و ثبات در بحرين خوشبين هستند.


نوشته شده در   شنبه 18 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode