ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 30 خرداد 1390     |     کد : 21164

بوشهر و آذربايجان غربي نمايندگان قرآني ايران

در بيست وهشمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن تهران ...

در بيست وهشمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن تهران
حجت‌الاسلام والمسلمين علي محمدي، نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، در نشست خبري بيست و هشتمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن كريم گفت: نمايندگان ايران در اين دوره از مسابقات آقايان هاشمي از (بوشهر) در رشته قرائت و محمد نژاد از( آذربايجان غربي ) در رشته حفظ كل هستند.
وي اعلام داشت: مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايران 8 تير ماه همزمان با مبعث رسول اكرم (ص) با حضور90 كشور اسلامي و غيراسلامي (كه تا به حال 53 كشور اعلام آمادگي كرده‌اند) در دو رشته حفظ وقرائت قرآن در تهران آغاز مي‌شود.
نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: بشر پس از کسب تجربه تلخي که همراه با رشد علم و صنعت بود و نتوانست زندگي آرامي را به او هديه دهد در پي يافتن نظامي مطابق با فطرت الهي خود برآمد که پيروزي انقلاب اسلامي با استناد به آموزه هاي قرآن و اسلام توانست اين مهم را محقق کند.
وي با بيان اين مطلب که تجربيات غرب و شرق نتوانسته پاسخگوي نياز فطري و روحي انسان باشد، اظهار کرد: عصر حاضر را مي توان با قرآن نامگذاري کرد و افزايش چاپ و خريد و مطالعه قرآني پس از حادثه يازده سپتامبر را مي توان شاهد اين مدعا دانست که وعده برحق الهي تحقق يافته است.
حجت الاسلام محمدي بشر را علاقه مند به استفاده از نور هدايت و سعادت قرآن دانست و تصريح کرد: اکنون که ما به برکت انقلاب از اين نور بهره منديم بايد با فعاليت هاي مختلف عمومي شدن فرهنگ قرآن در جامعه را رقم بزنيم و اين روي نمي دهد مگر با ترويج فرهنگ تلاوت آيات وحي.
سرپرست سازمان اوقاف با اشاره به مطالبات رهبري از دستگاه هاي مربوطه براي جلب توجه عمومي به کتاب الهي بيان کرد: همگاني شدن قرائت قرآن در از جامعه، فتح قلل قرآني، و الگوپروري براي تشويق مردم براي فتح اين قله ها و برگزاري رقابت هاي قراني بر عرصه هاي داخلي و بين المللي همسو با اين مهم از جمله مهمترين مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
وي جبران عقب ماندگي هاي ناشي از غفلت نسبت به قرآن در دوران طاغوت را ديگر مطالبه آيت الله خامنه اي برشمرد و ابراز کرد: همسو با اين مهم و به منظور پاسخگويي به مطالبات نظام رهبري سازمان اوقاف و امور خيريه هم ساله مسابقات قرآن را در مراحل مختلف برگزار کرده و امسال نيز بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي را با شکوه هر چه تمامتر برگزار مي کند.
حجت محمدي در ادامه در جمع خبرنگاران توصيه كرد كه با مطالعه بيانات مقام معظم رهبري به دنبال پي‌گيري مطالبات ايشان از جامعه قرآني حتي سازمان اوقاف و امور خيريه باشند، بيان كرد: رهبر معظم انقلاب وقت زيادي را براي حضور و ديدار قرآنيان اختصاص داده كه اين نشان‌دهنده اهميت ويژه‌اي است كه ايشان به اين قشر و توسعه فرهنگي قرآني در جامعه مي‌دهند. توسعه فرهنگ قرائت صحيح قرآن از جمله مطالبات ايشان از جامعه قرآني كشور است كه هنوز اين امر به طور جدي از سوي مسئولان قرآني محقق نشده است، گرچه به بركت پيروزي انقلاب اسلامي شاهد پيشرقت خوبي در ميان جوانان طي سال‌هاي اخير بوديم.
سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه در ادامه تدبر در قرآن كريم را از ديگر مطالبات مقام معظم رهبري برشمرد و تصريح كرد: قرائت قرآن زماني كامل به حساب مي‌آيد كه قاري به مفهوم آيات نيز توجه كند كه تلاوت بدون تدبر مطلوب نخواهد بود، همچنين در روايات معصومين(ع) و رهبر معظم انقلاب بارها تأكيد بر حفظ قرآن داشتند و آن را براي نوجوانان و جوانان موضوعي مهم ارزيابي كردند.
وي قرائت، تلاوت، تدبر و حفظ را مقدمه‌اي براي عمل به دستورات قرآن دانست و اظهار كرد: ملت ايران در سايه همين عمل به آيات قرآن به پيروزي رسيد، زيرا آن‌ها از آيات قرآن اين موضوع را فهميدند كه قرآن كريم به انسان به عنوان موجودي با كرامت مي‌نگرد و خداوند هرگز اجازه نداده است كفار بر مسلمين مسلط شوند و هم‌اكنون شاهد آن هستيم كه ديگر ملت‌هاي مسلمان نيز در حال عمل به مفاهيم قرآني هستند و مي‌خواهند راه را بر تسلط كفار ببندند.
حجت الاسلام محمدي درباره تمهيدات اين سازمان براي ارائه آموزه هاي قرآني در مسير بيداري اسلامي گفت: اختصاص يکي از موضعات رشته مقالات و پزوهش هاي قرآني به بحث بيداري اسلامي در بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن در اين راستا صورت گرفته است.
وي درباره حضور نمايندگان کشورهاي موثر منطقه در اين رقابت ها خاطرنشان کرد: همه ساله از عربستان براي حضور در اين رقابت ها دعوت به عمل مي آيد اما امتناع مي کند اما جز عربستان ديگر کشورهاي داراي سابقه درخشان در اين عرصه نمايندگان خود را براي حضور در مسابقات بين المللي جمهوري اسلامي معرفي کرده اند.
محمدي از حضور سران سه قوه در حين برگزاري مسابقات خبر داد و گفت: رئيس‌جمهور كشورمان در مراسم افتتاحيه مسابقات حضور خواهد يافت و آيت‌الله آملي لاريجاني، رئيس قوه قضائيه، نيز در مراسم پاياني شركت خواهد داشت. همچنين در بخش همايش مقالات و پژوهش‌هاي قرآني كه از همايش‌هاي جانبي اين مسابقات به شمار مي‌رود، رئيس قوه مقننه حضور دارد.
نماينده ولي‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه عنوان كرد: 16 داور كه هشت نفر آن‌ها از كشورمان و هشت نفر از ديگر كشورهاي اسلامي هستند، اين مسابقات را به قضاوت مي‌نشينند.
محمدي از برپايي دومين همايش تجليل از بانوان فعال در عرصه قرآني روز 11 تيرماه سال جاري خبر داد و عنوان كرد: 450 مقاله از كشورمان و 20 مقاله و پژوهش قرآني از ديگر كشورها نيز به همايش مقالات قرآني ارسال شده است كه به هنگام فراخوان مقالات چهار موضوع معرفي شد كه يكي از اين موضوعات كه در اين دوره از برپايي همايش مقالات به آن توجه مي‌شود، موضوع رويداد‌هاي كشور‌هاي منطقه و بيداري اسلامي است.
وي تأكيد كرد: متسابقان در حاشيه برپايي رقابت‌ها، سفر زيارتي و سياحتي مشهد مقدس و قم و نيز اماكن علمي و فرهنگي كشور را خواهند داشت و مهمترين برنامه اين مسابقات 14 تيرماه خواهد بود كه جمع متسابقان به همراه قرآنيان كشورمان ديداري با مقام معظم رهبري دارند.
حجت الاسلام محمدي همچنين ازافزايش دوبرابري جوائز مسابقات بين المللي قرآن خبر داد و گفت: با توجه به تأكيد رياست جمهوري در سال گذشته مبني بر افزايش جوائزاين مسابقات ، امسال جوائز دوبرابر شده است.


نوشته شده در   دوشنبه 30 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode