ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 25 خرداد 1390     |     کد : 20981

‎سخنگوي قوه قضائيه اعلام كرد: حمايت قوه قضائيه از برخورد قانوني پليس با بد‌پوششي

حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه اين مطلب را در نشست خبري با خبرنگاران اعلام و تاكيد كرد...

 «قوه قضائيه از اقدامات قانوني نيروي انتظامي در برخورد با بدحجابي و بد پوششي و اراذل و اوباش حتماً حمايت مي‌كند.»‏

حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني‌اژه‌اي سخنگوي قوه قضائيه اين مطلب را در نشست خبري با خبرنگاران اعلام و تاكيد كرد: اگر كساني اين مسائل(حجاب) را رعايت نكنند و جرم مشهود باشد، نيروي انتظامي طبق قانون وظيفه برخورد با آنها را دارد و من هم از اقدامات قانوني نيروي انتظامي حمايت خواهم كرد.



اسامي مفسدان اقتصادي

حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي درباره اسامي مفسدان اقتصادي گفت: آنچه در فرمايش رئيس‌جمهوري در آخرين نشست خبري مطرح شد اين بود كه بررسي اين كه كسي فاسد است يا نيست، بر عهده قاضي است، ما اسامي را اعلام مي‌كنيم. اين تعبير مطلب خوبي بود كه از ناحيه رئيس‌جمهوري مطرح شد.

وي گفت: در مورد اين ليست تعداد آن همان250 نفر است كه قبلا گفته‌ام اما ممكن است مواردي را بعداً به صورت پراكنده اعلام كرده‌اند و هنوز به دست قوه قضائيه نرسيده يا احيانا معاونان و وزارتخانه‌هاي مختلف مواردي را مطرح كرده باشند.

اژه‌اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري در مورد ملاقات سه قاضي عالي‌رتبه دستگاه قضايي با رئيس‌جمهوري و طرح اتهاماتي نسبت با معاون اول رئيس‌جمهوري گفت: اصل اين كه كساني از طرف قوه قضائيه خدمت رئيس‌جمهوري رفتند و راجع به موضوعي صحبت كردند، درست است.



احضار چند نفر از مديران سابق ايران‌خودرو ‏

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري مبني بر صحت بازداشت مديرعامل سابق ايران‌خودرو و جمعي از معاونان آن گفت: درخصوص برخي مديران سابق و افراد مرتبط با ايران‌خودرو پرونده‌اي مطرح بود كه چند نفر احضار شدند. قرار صادر شد و برخي از آن‌ها تا زمان توديع وثيقه يكي دو شب بازداشت شدند و برخي ديگر از آن‌ها هم با توجه به قرار وثيقه‌اي كه صادر شده بود بيش از يكي دو شب بازداشت بودند.



به گفته وي اين پرونده اقتصادي است.

در ادامه خبرنگار يكي از رسانه‌ها سئوال خود را اين‌طور مطرح كرد كه رئيس دفتر رئيس‌جمهوري و برخي از معاونان آن در مظان اتهام مربوط به تخلفات مالي قرار گرفته‌اند، آخرين وضع اين پرونده‌ چيست كه دادستان كل كشورگفت: برخي افراد دستگير شد‌ه‌اند اما در بيان جزئيات آن طبق قانون معذوريت داريم، اما 10تا 12 نفر در اين خصوص دستگير شده‌اند و پرونده در حال رسيدگي است اما اجازه بيان جزئيات آن را نداريم.



رد حكم بدوي بقايي در تجديدنظر

قوه قضائيه درباره وضع پرونده بقايي گفت: اعتراض به راي يك روال معمولي است. بسياري از احكام قابل تجديدنظرخواهي هستند و خيلي اوقات افراد نسبت به راي صادره اعتراض مي‌كنند. پس از اعتراض پرونده در مرجع تجديدنظر مورد رسيدگي قرار مي‌گيرد وحتي در مواردي كه حكم قطعي است ممكن است درخواست اعاده دادرسي، اعمال ماده 18 شود. اين پرونده نيز در دادگاه بدوي مورد رسيدگي قرار گرفت و حكم صادر شد. حكم صادره مورد اعتراض قرار گرفت و پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال شد. دادگاه تجديدنظر حكم دادگاه بدوي را تائيد نكرده است اما به اين نتيجه رسيدند كه اشتباهي رخ داده است. پس از تذكر به اشتباه، اين پرونده در مرحله رسيدگي بعدي قرار گرفت.



حق‌ دادستان براي برخورد با رسانه‌ها

خبرنگار ديگري پرسيد آيا قوه قضائيه قصد دارد با يكي از روزنامه‌هاي كثيرالانتشار وابسته به دولت كه رئيس قوه قضائيه، فرمانده سپاه و آقاي مصباح را اقتدارگرا خوانده است، برخورد كند؟ كه حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي پاسخ داد: چنين حقي براي دادستان باقي است، اما اين كه از اين حق استفاده كند بحث ديگري است. همچنان كه چنين حقي براي هيات نظارت بر مطبوعات وجود دارد.



زمين‌خواري ‌8 هزار متري

خبرنگار ديگري به زمين‌خواري 8000 متري در بازار تهران از سوي فردي با هويت «ع» اشاره كرد و از سخنگوي دستگاه قضايي سئوال كرد كه آيا گزارشي در خصوص اين موضوع در دستگاه قضايي مطرح است كه دادستان كل كشور يادآور شد: در خصوص اين پرونده با دادستان تهران تماس گرفتم و جوياي موضوع شدم و اكنون اين مساله در حال بررسي است، اما اين كه آيا خلافي صورت گرفته است بايد بررسي شود.



برخورد قاطع با عاملان حادثه

خميني شهر

سخنگوي قوه قضائيه درباره حادثه خميني شهر اصفهان و اقدامات دستگاه قضايي گفت: كساني كه در اين پرونده به عنوان متهم دستگير شده‌اند محاكمه و مجازات مي‌شوند ولو اين كه بعضي از افراد ديگر دستگير نشوند و افرادي كه به باغ حمله كردند مطلقاً از نيروهاي بسيج نبودند و من چنين چيزي در سابقه پرونده كساني كه دستگير شدند، نديدم.



علت مرگ «هدي‌ رضازاده صابر»

وي درباره‌ پرونده «هدي‌ رضازاده صابر» و علت مرگ وي تاكيد كرد: هدي رضازاده صابر از كساني بود كه جرايمي داشت و حكم او قطعي شده بود و در زندان محكوميت خود را تحمل مي‌كرد.

‏حجت‌الاسلام و المسلمين محسني اژه‌اي گفت: اگر فردي نياز به اقدامات پزشكي داشته باشد خانواده او را مطلع مي‌كنند، زيرا گاهي اين افراد پزشك خانوادگي دارند و يا خانواده تشخيص مي‌دهند كه مي‌خواهند فرد را براي مثال به بيمارستان بهتري منتقل كنند. البته اين شامل موارد خاص امنيتي كه ممكن است ممنوعيت انتقال از بيمارستان وجود داشته باشد نمي‌شود.

سخنگوي قوه قضائيه يادآور شد: در مورد اين فرد بر اساس گزارش سازمان زندان‌ها و دادستاني تهران، وي در ساعات اوليه صبح 20 خرداد اظهار ناراحتي مي‌كند، او را به بهداري اوين مي‌برند، دكتر او را معاينه مي‌كند و نوار قلب مي‌گيرد، اما ملاحظه مي‌كند مشكلي از ناحيه قلب وجود ندارد، چند ساعت بعد مجدداً احساس ناراحتي مي‌كند اين بار معاينات بيشتري انجام مي‌شود و مي‌گويند بهتر است به مركزي در بيرون زندان برده شود و مورد آزمايش تخصصي قرار گيرد. آنجا كه برده مي‌شود تشخيص مي‌دهند ناراحتي قلبي درست است و او سكته كرده است و اين موضوع سبب مي‌شود فرداي آن روز هم

فوت كند.

وي اضافه كرد: اگر در ارتباط با درمان وي سهل‌انگاري شده باشد پيگيري خواهيم كرد. اگر كسي در داخل نسبت به اين موضوعات منتقد باشد بايد انتقادش را بپذيريم و اگر نقيصه‌اي وجود دارد رفع كنيم.



آلودگي هوا

‏ دادستان كل كشور در پاسخ به سئوالي درباره تشكيل جلسه كميته اضطرار آلودگي هوا تاكيد كرد: دولت و همه‌ مسئولان بايد نسبت به موضوع آلودگي هوا به خصوص غباري كه از خارج مرزها داخل كشور شده و استان‌هاي متعددي را پوشش داده است و با سلامتي هزاران نفر سر و كار دارد توجه داشته باشند و نهايت تلاش براي جلوگيري از آن بكنند، اميدواريم دولت سريعتر در اين زمينه

موفق شود.


نوشته شده در   چهارشنبه 25 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode