ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 خرداد 1390     |     کد : 20782

نصب زنجيره سانتريفيوژهاي نسل جديد در آينده نزديك

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: به‌زودي زنجيره 164 تايي از سانتريفيوژهاي نسل جديد را نصب مي‌كنيم و بعد از تست‌ها آن‌ها را به توليد مي‌رسانيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: به‌زودي زنجيره 164 تايي از سانتريفيوژهاي نسل جديد را نصب مي‌كنيم و بعد از تست‌ها آن‌ها را به توليد مي‌رسانيم.

به گزارش ايسنا، فريدون عباسي، رئيس سازمان انرژي اتمي، روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به ايسنا درباره نامه‌ دوم يوكيا آمانو و اظهاراتش مبني بر اين كه پاسخ شما به نامه اول او قانع‌كننده نبوده است؛ آيا جواب نامه دوم او را خواهيد داد؟ گفت: حتما جواب خواهيم داد و دليلي ندارد هر چه ما مي‌نويسيم و او بگويد قانع‌كننده بود يا قانع‌كننده نبود، درست باشد.

او ادامه داد: به هر حال ما جواب آژانس را با كار بيش‌تر در حوزه دانش و فن‌آوري هسته‌اي مي‌دهيم. رئيس سازمان انرژي اتمي، اظهار كرد: براي نمونه ما تحت نظارت آژانس و با اطلاع آژانس به زودي غني‌سازي 20 درصد را به سايت فردو منتقل مي‌كنيم و امسال توليدمان را در آن‌جا به سه برابر مي‌رسانيم.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه رئيس‌جمهوري در مصاحبه مطبوعاتي خود خبر داده بود كه سانتريفيوژهاي جديدي در راه است، گفت: ما داريم بر روي نسل‌هاي جديد كار مي‌كنيم، كار تحقيقاتي اوليه آن‌ها تمام شده است.



رئيس سازمان انرژي اتمي، در پاسخ به اين سوال كه آيا اين اتفاق در فردو انجام مي‌شود يا نطنز گفت: هم در فردو، هم در نطنز.

وي همچنين در مورد پيوستن ايران به كنوانسيون ايمني نيروگاه‌هاي هسته‌اي گفت: در كنفرانسي كه به همين منظور در 30 خرداد برگزار مي‌شود، نظر جمهوري اسلامي ايران را اعلام مي‌كنيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي ادامه داد: فعلاً نيروگاه اتمي بوشهر مراحل آزمايشي قدرت را طي مي‌كند و تاكنون هم موفقيت‌آميز بوده است.

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: به احتمال قوي، سوخت هسته‌اي به صورت صفحه‌اي تا شهريور ماه به مرحله توليد مي‌رسد.

عباسي در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سئوالي درباره زمان توليد صفحات سوخت رآكتور تحقيقاتي تهران افزود: اين كار در حال اجراست.

وي با بيان اين كه هر كار تحقيقاتي و آزمايشي زمان خود را دارد‌، گفت: نخستين بار است كه سوخت هسته‌اي را به صورت صفحه‌اي توليد مي‌كنيم.

رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: مراحل اين كار تاكنون طبق زمانبندي، بسيار خوب پيش رفته است.


نوشته شده در   شنبه 21 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode