ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1390     |     کد : 20717

واكنش قاطع مراجع تقليد و حوزه علميه

در پي مجروح شدن امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران، سه تن از مراجع تقليد خواستار برخورد سريع و قاطعانه با عوامل اين حادثه شدند...

واكنش قاطع مراجع تقليد و حوزه علميه
نسبت به حمله ارازل و اوباش به امام جماعت دانشگاه علوم پرشکي تهران و مجروح شدن او؛

آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي: عوامل ضرب وشتم روحاني تهراني، مصداق مفسد في‌الارض هستند
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني: به شعارهاي قرآني و انقلابي بي‌اعتنايي مي كنند
آيت‌الله العظمي نوري همداني: بايد هرچه سريع‌تر با عوامل اين اقدام برخورد كنند
مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه:اين حادثه دلخراش جامعه را غمگين و نگران کرد
2 خبر خوش پيرامون اين حادثه

در پي مجروح شدن امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران، سه تن از مراجع تقليد خواستار برخورد سريع و قاطعانه با عوامل اين حادثه شدند.
آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانيون در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اين حادثه بر ضرورت رسيدگي و برخورد قاطع و قوي دستگاه قضايي با ضارب اين طلبه جوان تأکيد کرد و گفت: اين طلبه مظلوم، مجاهد و آمر به معروف و ناهي از منکر وقتي مي‌بيند دو نفر از اراذل و اوباش مي‌خواهند دو دختر جوان را مورد آزار و اذيت قرار دهند به آنها معترض مي‌شود و به حمايت از دو دختر جوان بر مي‌خيزد.
وي افزود: يکي از اين اراذل و اوباش، شيشه‌اي را که در دست داشته در چشم اين طلبه فرو مي‌کند و بنده نيز عکس اين طلبه را ديدم که تمام بدن او خون‌آلود بود.
اين مرجع تقليد با بيان اينکه اينها مصداق مفسد في‌الارض هستند، تأکيد کرد: مثل اينکه برخي از آقايان اشتباه کرده‌اند و مفسد في‌الارض و محارب را يکي دانسته‌اند در حالي که اينها دو مقوله جدا از هم است.
مكارم شيرازي با تأکيد بر ضرورت برخورد قوي و قاطع دستگاه قضايي در اين زمينه اظهار كرد: قوه قضاييه بايد با اينها قوي برخورد کند و الا هيچ‌کس فردا امر به معروف و نهي از منکر نخواهد کرد.
وي ابراز اميدواري كرد كه اين‌گونه تذکرات سبب شود که قوي‌تر با اين‌گونه منکرات برخورد كنند تا مردم و جامعه در امن و اراذل و اوباش در ناامني باشند.

************* ابراز تأسف شديد آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني
به شعارهاي قرآني و انقلابي بي‌اعتنايي مي كنند

دفتر آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني نيز با اعلام ابراز تأسف شديد اين مرجع تقليد از مجروح شدن اين روحاني، برخورد قوه قضائيه با عاملان اين هتاكي را خواستار شد.
در اطلاعيه دفتر اين مرجع تقليد آمده است: "حادثه ناگوار و تكان‌دهنده هجوم حاميان فرهنگ بي‌بند و باري و بي‌عفتي غربي به موضع اسلامي يكي از روحانيون متعهد در راه اجراي فريضه‌ مهم ديني نهي از منكر و امر به معروف و دفاع از حريم حجاب و احكام دين كه منجر به مجروح شدن شديد چشم ايشان شده موجب تأثر و تأسف شديد آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني شد.
در شرايط فعلي كه برخي التزامات اسلامي و انقلابي اين ملت كه با نثار خون پاك هزاران شهيد و ايثارگر برپا شده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مسئله حجاب را با ترفندهاي مختلف تضعيف مي‌كنند و به شعارهاي قرآني و انقلابي بي‌اعتنايي مي كنند و صريحا عدم تعهد خود را به حفظ اين سنت‌هاي اسلامي ابراز مي‌دارند، انتظار اين است كه قوه قضائيه وارد عمل شده و عاملان اين هتاكي و موارد ديگر هتك حرمت ديني و سنت‌شكني‌ها را تحت تعقيب قرار دهد و سريعا به جزاي اعمال خويش برساند.
همچنين نيروي انتظامي كه مكرر اعلام برخورد با منكرات و عوامل سنت شكن و بدحجابي كرده در كمال قوت، طرح امنيت اخلاقي را پيگيري و اجرا كند و به كم‌توجهي بعضي مقامات به حفظ اين اصول اعتنا نكند و به مسئله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومي جامعه و نواميس مردم توجه بيش از پيش داشته باشد."

************** بيانيه دفتر آيت‌الله العظمي نوري همداني
بايد هرچه سريع‌تر با عوامل اين اقدام برخورد كنند
همچنين در بيانيه دفتر آيت‌الله العظمي نوري همداني ضمن ابراز تأسف از تعرض به روحاني آمر به معروف و ناهي از منکر آمده است:
"مسئولان امنيتي و انتظامي و نيز مسئولان قضايي بايد هرچه سريع‌تر با عوامل اين اقدام برخورد كنند و با اطلاع رساني به‌موقع و برنامه‌ريزي صحيح، از وقوع مجدد چنين حوادثي براي آمران به معروف و ناهيان از منکر جلوگيري كنند."

مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه:
اين حادثه دلخراش جامعه متديّن و ارزشمدار کشور اسلامي را غمگين و نگران کرد

به گزارش مركز خبر حوزه، پس از مضروب‌ شدن يک روحاني توسط عده‌اي از اراذل و اوباش در تهران، مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه با محکوميت اين اقدام بي‌شرمانه، خواستار برخورد جدي با عوامل اين هتاکي شد.
روابط عمومي مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه نيز در بيانيه‌اي با اشاره به ضرورت احياي امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، آورده است: خبر حادثه دلخراش مصدوميت روحاني ارجمند جناب حجت‌الاسلام فروزش در اقدام به اقامه فريضه امر به معروف و نهي از منکر، توسط عده‌اي از اراذل و اوباش، جامعه متديّن و ارزشمدار کشور اسلامي را غمگين و نگران کرد.
ضمن تقدير و تشکر از اين اقدام شجاعانه و وظيفه‌مدار و آرزوي شفاي عاجل براي روحاني ارزشمند، خواستار پيگيري امور تا دستگيري و محاکمه عوامل اين هتاکي بي‌شرمانه از سوي نيروي انتظامي و قوه قضائيه شد.

*************** 2 خبر خوش پيرامون اين حادثه
اول؛ يكي از ارازل دستگير شد؛ بر اساس اعلام پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي يک نفر از عوامل اصلي ضرب و جرح امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران دستگير شد.
دوم،خطر تخليه چشم حجت‌الاسلام فرزاد فروزش برطرف شد
حجت‌الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشكي تهران كه 2 شب گذشته براي نجات يك دختر جوان از چنگال دو تن از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگي كرد، در آستانه نابينايي چشم راست خود قرار گرفت اما با عمل جراحي چشم در بيمارستان رسول‌ اكرم (ص) خطر تخليه چشم او برطرف شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode