ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 10 خرداد 1390     |     کد : 20371

رقابت قرآني استادان دانشگاه‌هاي جهان اسلام

مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم از اجراي طرح مسابقات بين‌المللي قرآن كريم استادان دانشگاه‌هاي جهان اسلام خبر داد.

مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم از اجراي طرح مسابقات بين‌المللي قرآن كريم استادان دانشگاه‌هاي جهان اسلام خبر داد.
علي‌اكبر شعاعي ، با اشاره به فعاليت‌هاي مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم به فارس گفت: اين مركز به ساماندهي و برنامه‌ريزي فعاليت‌هاي قرآني دانشكده‌هاي علوم قرآني كشور مي‌پردازد.
وي خاطرنشان كرد: 14 دانشكده قرآني در شهرهايي مانند تهران، مشهد، قم، زابل، زاهدان، كرمانشاه، ملاير، ميبد، بجنورد، آمل، شاهرود، خوي، مراغه و شيراز تاسيس شده كه زير نظر مركز قرآن و عترت فعاليت‌هاي قرآني را ارائه مي‌دهند.
مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم با اشاره به فعاليت‌هاي مركز قرآن و عترت دانشگاه معارف قرآن گفت: اين مركز در راستاي نظارت مستقيم بر فعاليت‌هاي قرآني به نظارت مستمر بر تعيين سطح دانشجويان علوم قرآني كشور مي‌پردازد.
شعاعي خاطرنشان كرد: المپياد قرآني دانشجويان دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم برگزار مي‌شود و مركز با توجه به برنامه‌ريزي‌ها دوره‌هاي آموزشي براي منتخبان اين دوره‌ها برگزار مي‌كند.
وي از پيگيري طرح مسابقات بين‌المللي قرآن كريم استادان دانشگاه‌هاي جهان اسلام خبر داد و افزود: اين طرح خدمت رئيس جمهور ارائه شده و به تاييد رسيده و با تدوين طرح تفصيلي مقدمات برگزاري اين دوره فراهم مي‌شود.
مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم خاطرنشان كرد: مقدمات اجرايي شدن طرح سرباز مسجد نيز در اولويت برنامه‌ها قرار گرفته است كه بر اساس آن حافظان، قاريان و طلاب مي‌توانند خدمت سربازي را در مساجد به عنوان مدير فرهنگي بگذرانند.
شعاعي تصريح كرد: اجراي اين طرح سبب فعال شدن مساجد و استفاده مؤثر از ظرفيت حافظان و قاريان را محقق مي‌كند.
وي عنوان كرد: طرح سرباز مسجد در وزارت فرهنگ و ارشاد تصويب شده و در مراحل ديگر طرح تكميلي آن تدوين مي‌شود.
مدير مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم برگزاري المپياد قرآني دانشجويان دانشكده‌هاي قرآني را از ديگر فعاليت‌هاي مركز ذكر و تصريح كرد: اين المپياد در رشته‌هاي قرائت، ترتيل، حفظ 20 جزء، 10 جزء، پنج جزء و كل قرآن كريم و در بخش كتبي در رشته‌هاي ترجمه، تفسير، سيره پيامبر اكرم (ص) و حفظ موضوعي برگزار مي‌شود.
شعاعي برگزاري جلسات هفتگي قرآن در خوابگاه‌هاي دانشجويي، شناسايي و آموزش دانشجويان مستعد در زمينه فعاليت‌هاي قرآني، تلاش در راستاي اشتغال دانشجويان در مراكز قرآني، برگزاري دوره‌هاي قرآني ويژه منتخبان دانشكده‌ها و برگزاري نشست هم‌انديشي با مسئولان كانون‌هاي قرآن و عترت دانشكده‌ها را از ديگر فعاليت‌هاي مركز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن ذكر كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 10 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode