ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 23 فروردين 1390     |     کد : 17934

روحانيون بستر توسعه قرآن کريم را فراهم کنند

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: بايد روحانيون و مديران کاروان‌ها بستر لازم براي توسعه توجه به قرآن کريم در موسوم حج و پيش از آن را فراهم کنند.

نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني گفت: بايد روحانيون و مديران کاروان‌ها بستر لازم براي توسعه توجه به قرآن کريم در موسوم حج و پيش از آن را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر در همايش سراسري ستادي استاني و مديران کاروان‌هاي حج تمتع 90 در مجتمع ياوران مهدي‌(عج) قم برگزار شد، با اشاره به دعاي شريف امام سجاد عليه السلام که به خداوند عرضه داشته است، گفت: آن حضرت از خداوند مي‌خواهد مابقي عمرشان را در مسير حج و عمره قرار دهد به گونه‌اي که وجهه همتشان تنها خواست و رضايت خدا باشد. با اين نگاه کارگزار حج از جايگاهي رفيع برخوردار است و بايد هدفش و جهت‌گيري اعمال و رفتارش در راستاي رضايت خداوند قرار گيرد.
وي با اشاره به نامگذاري جهاد اقتصادي توسط مقام معظم رهبري از کارگزاران حج خواست تا با ارائه راهکارها زمينه تحقق شعار سال را در حوزه حج و زيارت فراهم سازند.
نماينده ولي فقيه در امور حج، صرفه جويي و جلوگيري از اسراف را يکي از راههاي مناسب دانست و بر ضرورت آن در حج تمتع تاکيد کرد.
قاضي‌عسکر ساماندهي خريد سوغات و بازار زائران ايراني را از نکات مهمي دانست که بايد کارگزارن ستادي و اجرايي به آن بپردازند.
وي از مديران کاروان‌ها و شوراهاي فرهنگي کاروان‌ها خواست تا در جلسات هم‌انديشي به اين مهم بپردازند.
قاضي عسکر، شايسته‌سالاري و استفاده بهينه از امکانات را از راهکارهاي بومي‌سازي شعار جهاد اقتصادي در حوزه حج و زيارت ذکر کرد.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت در بخش ديگري از سخنان خود به شروع مقتدرانه برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي کاروان‌ها در حج تمتع امسال تاکيد کرد و افزود: تلاش شده است روحانيون با توجه به محل اقامت محل تولد و يا سابقه اعزام براي استانها تعيين شوند تا با حضور جدي‌تر در کاروانها و اهتمام بيشتر به امور فرهنگي و آموزشي براساس برنامه‌هاي تدوين شده رشد کيفي آموزشي در کاروانها محقق شود.
قاضي عسکر با اشاره به انتشار بيش از 800 اثر مربوط به حوزه حج و همچنين انتشار سي دي‌هاي متنوع آموزشي از زائران خواست از هم اکنون به مطالعه آثار پرداخته و خود را براي درک مفاهيم حج و بهره‌مندي از معارف آن آماده کنند.
وي، سايت‌هاي بعثه و سازمان حج و زيارت و امور حج صدا و سيما را سايت‌هاي غني دانست که آثار مورد نياز زائران را در دسترس آنان قرار مي‌دهد.
نماينده ولي فقيه در حج بر مفاهيم، اسرار، تاريخ و امور اجرايي حج در کنار هم تاکيد کرد.
قاضي عسکر صرفه‌جويي مديريت شده، پرهيز از اسراف و تبذير، اجتناب از خريدهاي بي رويه و تجمل گرايي و استحکام معنويت را در راستاي بومي سازي شعار سال در حوزه حج و زيارت مطرح و از مديران کاروانها خواست در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهند.
وي افزود: ابزارها و وسائل آموزشي و کمک آموزشي آماده شده براي کاروانها را در اولين فرصت تهيه و با بهره‌گيري از شيوه‌هاي نوين آموزشي به ارتقاء سطح معلومات زائران و نيز بالا بردن سطح بهره‌وري تلاش کنند.
نماينده ولي فقيه در حج با توجه به آماده شدن بخش‌هاي قابل توجهي از آموزش‌هاي مجازي ويژه روحانيون و زائران و چاپ درسنامه از روحانيون و مديران کاروانها خواست بستر لازم را براي توسعه توجه به قرآن کريم در موسم حج و پيش از آن فراهم سازند.



نوشته شده در   سه شنبه 23 فروردين 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode