ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 تير 1396     |     کد : 178869

برگزیدگان رقابت های قرآنی نیروهای مسلح معرفی شدند

سی‌و‌یکمین دوره مسابقات سراسری نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید و برگزیدگان رشته‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.

سی‌و‌یکمین دوره مسابقات سراسری نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به پایان رسید و برگزیدگان رشته‌های مختلف معرفی و تجلیل شدند.
در آئین اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش به سخنرانی پرداخت.

* 46 درصد
 از شرکت‌کنندگان مسابقات نیروهای مسلح
حافظ قرآن بودند
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش گفت: 46 درصد متسابقین در سی‌ویکمین دوره مسابقات سراسری نیروهای مسلح در بخش کارکنان پایور و وظیفه از حافظان قرآن کریم هستند.
امیرسرتیپ‌دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در آئین اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیروهای مسلح که ۲۱ تیرماه، در سالن همایش‌های سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش برگزار شد به سخنرانی پرداخت و گفت: این مسابقات طی سال‌های متمادی اهداف مهمی را داشته است.
وی ادامه داد: گسترش فرهنگ غنی قرآن و مؤانست بیش از پیش کارکنان با کلام الهی، ایجاد رقابت سالم بین کارکنان نیروهای مسلح و حرکت به سوی عمل به آیات نورانی قرآن، تعمیق اتحاد نیروهای مسلح با عمل به سفارش قرآن کریم مبنی بر
چنگ زدن به ریسمان الهی و اجتناب از تفرقه و ارتقای توانمندی‌های منتخبان قرآنی نیروهای مسلح در رقابت‌های معنوی و قرآنی و ارزیابی و شناسائی منتخبان نیروهای مسلح جهت شرکت در مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی از جمله این اهداف است.
تقی‌خانی افزود: این مسابقات با بهره‌مندی از تدابیر و بیانات فرماندهی معظم کل قوا که در بخشی از فرمایشاتشان فرمودند: «انس با قرآن واجب است و برای رسیدن به این هدف باید جلسات قرآن و مسابقات قرآن و فراگیری آن به عنوان ارزش به حساب آید» همه ساله در کیفیت مطلوبی برگزار شده است و تا سال 92 به صورت هر ساله و پس از سال 92 هر دوسالانه البته با تدبیر دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: این مسابقات، قطعاً با همکاری و حضور تمامی نیروهای مسلح سپاه، نیروی انتظامی، وزارت دفاع، ارتش جمهوری اسلامی و اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌گیرد.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش بیان کرد: برابر دستورالعمل جامع مسابقات قرآن کریم نیروهای مسلح و رعایت عدالت در میان دستگاه‌های شرکت‌کننده در مسابقات، این مسابقات در 10 رشته حفظ 5، 10، 15، 20 جزء و کل و قرائت تحقیق و ترتیل و اذان و مفاهیم سطح یک و دو و در مجموع هر رشته سه نفر و جمعا با سقف حضور 30 نفر در بخش کارکنان پایور و 30 نفر در بخش کارکنان وظیفه از هر سازمان سهمیه‌بندی شده است.
تقی‌خانی اضافه کرد: نکته مهم این مسابقات، مربوط به نفرات اول هر رشته است که با تدبیر دفتر عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی معظم کل قوا و همچنین تصمیم سازمان نیروهای مسلح، افرادی که در دوره گذشته حائز رتبه اول شدن در این دوره از مسابقات امکان حضور نداشتند و این تصمیم به دلیل فراهم شدن میدان رقابت و انگیزه برای دیگر علاقه‌مندان بوده است که با این تصمیم همه ساله شاهد رشد قاریان و حافظان در این مسابقات هستیم.
وی ادامه داد: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش به عنوان میزبان این دوره از مسابقات، مقدمات کار را از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز کرد و با تدوین دستورالعمل جامعی و تعیین کمیته‌های مختلف، دعوت از داوران ممتاز کشوری و دیگر مقدمات، در این دوره از مسابقات 230 نفر از برترین‌های نیروهای مسلح حضور داشتند که پس از سه روز رقابت نزدیک امروز شاهد اختتامیه هستیم.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش بیان کرد: در تجزیه و تحلیلی که صورت گرفته است 46 درصد متسابقین در این دوره در بخش کارکنان پایور و وظیفه از حافظان قرآن کریم هستند.
 33 درصد در رشته‌های قرائت و 21 درصد در رشته‌های کتبی و مفاهیم است و این یعنی حرکت به سمت فرمایش فرماندهی کل قوا در زمینه تشکیل جامعه 10 میلیونی حافظان قرآن در کشور که نیروهای مسلح به سهم خودشان در این زمینه موفق بودند.
وی با اشاره به برخی از ویژگی‌ها و اقدامات مهم این دوره از مسابقات، عنوان کرد: برگزاری جلسات متعدد با ستاد عالی مسابقات کشور در سازمان اوقاف، استفاده از داوران ممتاز و بین‌المللی و بهره‌گیری از تعدادی از اساتید قرآنی نیروهای مسلح به عنوان داور، تشکیل کمیته‌های فنی، اجرائی، پشتیبانی، تبلیغات و تشریفات و امنیت، زمان‌بندی دقیق متسابقان برای حضور، قرعه‌کشی نفرات شرکت‌کننده در روز قبل از مسابقات، صدور کارت شناسائی و ... از جمله این اقدامات بوده است.
تقی‌خانی بیان کرد: با تدبیر کمیته فنی مسابقات، چهار قرعه استاندارد برای قاریان مشخص شد تا آنها با آمادگی بیشتر در این مسابقات حضور داشته باشند که از دیگر ویژگی‌های این دوره از مسابقات بود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش اظهار کرد: توجه به بحث سنجش و ارزیابی مسابقات به شیوه پیمایشی پیرامون سنجش کیفیت و کمیت برنامه‌های محتوائی بوده است که این هم از تدابیر سازمان عقیدتی ـ سیاسی بوده است که با نگاه به اثربخشی، هر برنامه را به جلو برده‌ایم.


نوشته شده در   جمعه 23 تير 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode