ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 دي 1395     |     کد : 110287

پافشاری عمومی، بر قدرشناسی از آیت الله هاشمی

مراسم هفتمین روز رحلت یار دیرین امام راحل، عاشق آیت الله خامنه‌ای و شخصیت برجسته انقلاب اسلامی، آیت الله ‌هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) بعد از ظهر دیروز، 26 دی ماه در حرم معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

آخرینِ مظلومان انقلاب، ‌هاشمی رفسنجانی بود
اعتدال: مراسم هفتمین روز رحلت یار دیرین امام راحل، عاشق آیت الله خامنه‌ای و شخصیت برجسته انقلاب اسلامی، آیت الله ‌هاشمی رفسنجانی (رحمه الله علیه) بعد از ظهر دیروز، 26 دی ماه در حرم معمار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 15 تا 17 برگزار شد، پس از قرائت قرآن کریم و مرثیه سرائی مداحان اهل بیت(ع)، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه امام خامنه‌ای سخنرانی کرد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، همسر و فرزندان آیت الله‌هاشمی، حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر امام خامنه‌ای، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، یادگاران امام خمینی(ره) آیت الله سید حسن خمینی و سید علی خمینی، دکتر محمد رضا عارف، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمود علوی وزیر اطلاعات، دکتر علی اکبر صالحی، دکتر علی مطهری، و دکتر مسعود پزشکیان نواب رئیس قوه مقننه، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، دکتر سید محمد رضا خاتمی، عباس عراقچی، تخت روانچی، محمد رضا تابش برخی از اعضای هیئت دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی کشور در مراسم هفتم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی حضور داشتند.

*   سخنان مهم ناطق نوری درباره مرحوم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی، از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا پس از
ردّ صلاحیت
سخنان مهم حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری طی سخنانی در مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س)، درباره‌هاشمی رفسنجانی از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تا پس از رد صلاحیت گفت: از برادران و خواهران به عنوان یک طلبه کوچک خواهش می‌کنم اجتماع روز تشییع پیکر آیت الله‌هاشمی را حفظ کنید
ناطق نوری به مظلومیت آیت الله شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که چه جفا‌ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید، مشخص شد که چه کسی را از دست داده‌ایم.
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس دفتر بازرسی ویژه دفتر امام خامنه‌ای گفت:‌هاشمی زنده است. امام فرمود‌هاشمی زنده است تا نهضت زنده است

*  می‌توانم شهادت بدهم که آیت الله‌هاشمی کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد
ناطق نوری ادامه داد:  من بیش از ۵۰ سال با مرحوم‌هاشمی بودم، می‌توانم شهادت بدهم که کاری به غیر از برای خدا انجام نمی داد. از خصوصیات آیت الله‌هاشمی این بود که به شدت از ریا و دورویی بدش می‌آمد.
وی در واکنش به تکبیر مکرر حضار در پایان هر جمله‌اش تأکید کرد: سخنرانیم ممکن است جای تکبیر زیاد داشته باشد. لذا خواهش می‌کنم تکبیر نگوئید تا رشته کلام از دست خارج نشود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: از نمونه‌های کار برای خدا در نزد‌هاشمی این است که در سال‌های مبارزه، امام در نجف از ایشان خواست که به ایران نیاید اما‌هاشمی به امام گفت نهضت و انقلاب به من احتیاج دارد، من باید به ایران بروم. آمد و دستگیر شد.

*  ‌هاشمی صبر را ذله کرده بود
وی با بیان ابن که درس دیگر‌هاشمی صبر و مقاومت است، گفت:‌هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می‌ماندم.
ناطق نوری اظهار داشت: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال‌هاشمی چطور است. او گفت‌هاشمی را آنقدر شکنجه کرده‌اند که حالا در بیمارستان است.

*   آرام ترین شب‌ زندگی
آیت الله هاشمی،
به روایت ناطق نوری
وی با اشاره به روزی که ‌هاشمی را در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت کردند، گفت: آن روز سفرم را لغو کردم و به نزد ایشان رفتم. گفتم حالتان چطور است و چه کار می‌خواهید بکنید؟ گفت: وقتی برای ثبت نام رفته بودم جمعیت زیادی جمع شده بودند و مردم گریه می‌کردند. وقتی ثبت نام کردم پیش خودم گفتم که با این استقبال مسئولیت سنگینی با این ویرانی کشور خواهم داشت، وقتی صلاحیتم رد شد امشب آرام ترین شب‌های زندگیم بود، چون هم وظیفه‌ام را انجام دادم و هم بار مسئولیت از دوشم برداشته شد.

*  هاشمی می‌گفت:
کشور  را  باید ساخت
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوران ریاست جمهوری ایشان با آن حجم ویرانی، نفت بشکه‌ای ۸ دلار بود. ایشان وقتی لایحه بودجه را به مجلس آورد، نفت را 16 دلار بسته بود. من به ایشان گفتم که نفت را ۱۶ دلار نمی‌توانیم بفروشیم. نشستیم با ایشان بحث کردیم و نفت را با ۱۴ دلار بستیم.

*  ‌هاشمی تا آخر همان بود
 که از اول بود
وی گفت: با نفت ۱۲،۱۰ دلار امروز هر چه پتروشیمی و صنعت نفت داریم از آن به جا مانده است. گاهی مغرضانی می‌گفتند‌ هاشمی کشور را به باد می‌دهد. اما‌ هاشمی به من می‌گفت به این حرف‌ها گوش نکن این‌ها متوجه نیستند، کشور را باید ساخت. در مصاحبه ای که در تشییع ایشان جناب سردار سلیمانی با خبرگزاری‌ها انجام می‌داد در وصف‌هاشمی گفت:‌هاشمی تا آخر همان بود که از اول بود.

*  ‌هاشمی می‌گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز‌های من هستند
رئیس دفتر بازرسی ویژه امام خامنه‌ای ادامه داد: در سال‌های اخیر کسانی به نزد‌هاشمی می‌رفتند و می‌گفتند چرا در مقابل تخریب‌ها واکنش نشان نمی‌دهید. ‌هاشمی گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز‌های من هستند. به هیچ وجه از این دو عبور نخواهم کرد.

*  تشکر ناطق از کسی که پاسخ دندان شکن داد  به یکی از شبکه‌های بیگانه داد
وی با تأکید بر این که‌ هاشمی اپوزسیون نبود،‌ هاشمی رکن این نظام بود، اظهار داشت: از برادری که  به یکی از شبکه‌های بیگانه‌ای که حتی در این ایام هم مشغول تخریب‌هاشمی بود، پاسخ دندان شکنی داد تشکر می‌کنم.

*  خیلی بد است که تا شخصیت‌هایمان هستند
 به آن‌ها توهین کنیم و تا رفتند
بر سرمان بزنیم
ناطق نوری افزود: هر شخصیت بزرگی در تاریخ در کنارش جفائی بوده است. شما سرگذشت امیر کبیر، آیت الله کاشانی و مصدق را می‌دانید. این خیلی بد است که شخصیت‌هایمان تا هستند به آن‌ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم.
وی به مظلومیت آیت الله شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: شما می‌دانید که چه جفا‌ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید، مشخص شد که چه کسی را از دست داده‌ایم.

*  آخرینِ مظلومان انقلاب، ‌هاشمی رفسنجانی بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود با بیان این که آخرینِ این مظلومان‌هاشمی رفسنجانی بود و بعد از این خدا می‌داند که نوبت چه کسی باشد، تأکید کرد: از برادران و خواهران به عنوان یک طلبه کوچک خواهش می‌کنم این اجتماع روز تشییع پیکر آیت الله‌هاشمی را حفظ و از آن استفاده کنید. این امر منافاتی با اختلاف سلیقه‌ها ندارد. در مشترکات متحد باشید و در موارد اختلاف بحث کنید اما تهمت نزنید.


نوشته شده در   دوشنبه 27 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode