ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 دي 1395     |     کد : 110277

آیت‌الله هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر در سطح جهانی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که ‌هاشمی رفسنجانی مفسری نوپرداز، مدیری مدبر و سیاستمداری هوشمند بود، گفت: ایشان مصداق کامل بسیاری ازآیات قرآن کریم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که ‌هاشمی رفسنجانی مفسری نوپرداز، مدیری مدبر و سیاستمداری هوشمند بود، گفت: ایشان مصداق کامل بسیاری ازآیات قرآن کریم است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری عصر دیروز در آیین هفتمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: ارتحال عالم عالیقدر، روحانی مبارز، محقق و مفسر نوپرداز قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیری مدبر و مقتدر، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی الله الاعظم ، امام بزرگوار و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن مرحوم به خصوص همسر محترمه اش ، یار و یاور دوران سخت ستمشاهی، دوران شکنجه ها و زندان ها‌، همدم و همدل او بعد از انقلاب در تحمل ناملایمات و نامردمی ها و به شما ملت وفادار ، هوشیار و بیدار ایران تسلیت عرض می کنم.
وی افزود: از خداوند بزرگ برای آن شخصیت کم نظیر ، اگر نگویم بی نظیر علو درجات را خواستارم.ناطق نوری ادامه داد: وقتی قرار شد در این مجلس باشکوه سخنران باشم فکر می کردم چه آیه ای از آیات قرآن را که مناسب این مجلس و مناسب آن شخصیت است انتخاب کنم، به قرآن مراجعه کردم انصافا دیدم یک آیه، دو آیه، پنج، ۱۰ آیه و بلکه بیشتر و بیشتر آیاتی هست که اگر انسان کمترین دقت را روی آن داشته باشد می تواند بگوید که مرحوم آیت الله هاشمی مصداق نوع این آیات است.وی آیت الله هاشمی رفسنجانی را طبق آیات قرآن جزو السابقون والسابقون، انصار انقلاب و رضی الله عنه یاد کرد و گفت: این چند تا از آیات عدیده در قرآن است و می شود مصداق آن را مرحوم هاشمی دانست.
وی افزود: هاشمی زنده است و همان طور که امام راحل فرمودند “هاشمی زنده است تا نهضت زنده است.”عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم، گفت: اجتماع امروز، اجتماع حاضر در مراسم بزرگداشتی که از سوی مقام معظم رهبری برگزار شد، اجتماع قم و سایر استان ها، این ضجه ها و گریه ها در فقدان این عالم عالیقدر مصداق آیه ۹۶ سوره مریم است.
ناطق نوری گفت: آیت الله هاشمی زنده است چون هم با زندگی، منش، روش و رفتارش و هم با مرگش آموزه هایی برای ما برجای گذاشته است.
وی تاکید کرد: درس هایی که از مرحوم هاشمی، منش و رفتارش و تشییع ایشان باید بگیریم و هم ما و هم دیگران بفهمند که ایران چیست و ایرانی کیست.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از سال ۴۲ با این مرد بزرگ تاریخ، معاشر بودم و به ایشان ارادت داشتم و به نظرم مدت ۵۳ سالی که در فراز و نشیب ها و مبارزات قم، تهران، دورانی که در زندان بود، قبل و بعد از پیروزی انقلاب با ایشان بودم، اگر صفاتی را عرض می کنم همه این ها مشاهدات و یقینیات است.وی تصریح کرد: براساس روش و منش آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه دورانی که در جامعه روحانیت، قم و تهران با ایشان بودم، می توانم شهادت دهم که کاری برای غیر از خدا انجام نمی داد. ناطق نوری
‌خاطرنشان کرد: ریا یکی از صفات منفی بود که مرحوم هاشمی رفسنجانی به شدت از آن متنفر بود.
وی، چند چهره بودن را یکی از صفات ناپسند در نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد و گفت: متاسفانه در کشور و جامعه ما هزار چهره وجود دارد. بد بنده ای است کسی که دو چهره دارد.
مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری افزود: مرحوم آیت الله هاشمی از ریا، دو چهره بودن و دو گونه
‌سخن گفتن بدش می آمد، این همان جمله ای است که حضرت علی (ع) به کمیل هم می گوید.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: او برای خدا کار می کرد. دو نمونه از زندگی او می گویم که ببینید کار برای خدا چگونه است. به نجف مشرف می‌شود خدمت امام(ره)، شرایط ایران، شرایط خفقان، بگیر و بگیر. امام خمینی(ره) به ایشان می گوید به تهران نروید و اینجا بمانید. عرض می کند که انقلاب، نهضت و مبارزه به وجود من نیاز دارد، اگر بروم و مرا دستگیر کنند؛ انقلاب به من احتیاج دارد، ایشان به ایران می آید و دستگیر هم می شود.
‌ناطق نوری در ادامه ذکر خاطرات از مرحوم آیت الله
‌هاشمی رفسنجانی به روزهای پایانی جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه اشاره کرد و افزود: شرایط سخت بود و مسائل مورد بررسی قرار گرفت؛ آیت الله هاشمی که فرمانده جنگ بود به امام راحل گفت که بگذارید من به عنوان فرمانده جنگ، پایان آن را اعلام کنم و قطعنامه را بپذیرم و شما به عنوان فرمانده کل دستور بدهید مرا دستگیر، محاکمه و اعدام کنند، اما انقلاب بماند و شما بمانید.وی افزود: کجا این گونه انسانی می توان پیدا کرد؟ این یک درس از کار برای خد‌است و درس و منش دیگر هاشمی، درس مقاومت و صبوری است.
ناطق نوری گفت: هاشمی صبر را زنده کرده است. من گاهی واقعا می ماندم که با وجود فشارها، مشکلات، ناملایمات، برخوردها و تهمت ها، صبح شنبه با کوهی از مشکلات وارد مجمع می شد، آرام و با چهره ای خندان می آمد و پشت صندلی می نشست و مدیریت می کرد.
انصافا برادرانی که در مجمع هستند می دانند که هر کجا بحث می شد می گفت خدمت مقام معظم رهبری بودم و همین طور که ایشان فرمودند باید جلو برویم و همواره در مسیر رهبر معظم انقلاب بودند و هیچگاه خلاف نظر رهبری حرکت نمی کرد.وی به سعه صدر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: این همانی است که امیرالمومنین(ع) به کمیل
می‌گوید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تصریح کرد: وقتی صلاحیت ایشان را به هر دلیلی برای ریاست جمهوری رد کردند که البته من اصلا به قوه مخیله ام خطور نمی کرد که ایشان را رد صلاحیت کنند، وقتی شب اعلام کردند که صلاحیت ایشان رد شده است سفرم را لغو کردم و گفتم این بی معرفتی است ایشان صلاحیتش رد شود و من به سفر بروم و سری به او نزنم و این با روحیه من نمی خواند.
وی افزود: صبح به منزل ایشان رفتم. با خنده از پله ها پایین آمد و کنار هم نشستیم. نگران این بودم که چه تصمیمی می خواست بگیرد، اما در آنجا درس بزرگی از ایشان گرفتم. گفت که آقای ناطق! من وقتی برای ثبت نام رفتم جلو در وزارت کشور جمعیت زیادی خوشحال بودند که من ثبت نام می کنم. وارد که شدم خبرنگاران اشک شوق می ریختند؛ از وزارت کشور که بیرون می آمدم با خودم گفتم این چه کاری بود که کردی. این استقبال و شوق نشان داد توقع خیلی بالایی از من وجود دارد. با یک کشور ویرانه، خزانه خالی و این توقع بالا احساس کردم که بار سنگینی روی دوشم می‌آید، اما آقای ناطق! وقتی دیشب اعلام شد صلاحیتم رد شده، آرامترین شبی بود که خوابیدم.
مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت الله هاشمی به من گفت که آرام خوابیدم چرا که احساس کردم وظیفه ام را انجام داده ام و بار از دوشم برداشته شد. من گفتم حالا چه می کنید؟ گفت: حتما اعلام می کنم که مردم پای صندوق ها بیایند و رای دهند. این انقلاب برای مردم و ما‌ست. انقلاب و نظام مهم است.
وی با اشاره به این که خصلت دیگر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور اندیشی، بلند همتی و توجه به منافع ملی بود، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر، چه در منطقه و چه در سطح جهان بود. ناطق نوری گفت: باید توجه کرد ایشان وقتی رئیس جمهور شد، شرایط کشور چگونه بود. هشت سال جنگ و ویرانی های آن، جنگزده ها و مردم آواره گرفتار در شهرها، زیرساخت های کشور همه بمباران شده و از بین رفته بود. اما مردان بزرگ تصمیمات بزرگ می گیرند و نمی ترسند و خود را فدای هدفی که دارند می کنند. مرحوم هاشمی ریسک‌پذیر
‌بود و انجام کارهای بزرگ را قبول می کرد.
وی ادامه داد: نفت بشکه ای هشت، ۱۰ و ۱۲ دلار بود. بنده رئیس مجلس بودم. مرحوم هاشمی لایحه بودجه را به مجلس ارائه کرد. تلفنی به ایشان گفتم آقای هاشمی درآمدی که در لایحه نوشته اید محقق نمی‌شود، کسر بودجه داریم. نفت را بشکه ای
‌۱۶ دلار نمی‌توانیم بفروشیم و نمی خرند. ممکن است تفاوت دیدگاه و نگاه داشته باشیم و استدلال‌ها متفاوت باشد، اما دعوا نداریم؛ چرا موضوع را به بیرون، تلویزیون و رسانه ها بکشانیم؟ چرا آب در آسیاب دشمن بریزیم؟چهار جلسه از صبح تا ظهر به عنوان رئیس مجلس با کارشناسان ، مرکز پژوهش ها و مرحوم نوربخش برگزار کردیم و به نتیجه رسیدیم و گفتیم که با توجه به درآمدها، نفت را بشکه ای ۱۴ دلار ببندیم.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امروز در کشور هر چه پتروشیمی داریم مال همان موقع است. آن موقع کود را از خارج می آوردیم.
صادرات امروز در اوج است. پتروشیمی ها، فولاد، سیمان و سدها همه برای آن موقع است. بعد از انقلاب هر چه سد زده شده مال دولت هاشمی است؛بافروش نفت بشکه ای ۸ و ۱۰ دلار.وی تصریح کرد: عده ای مغرض و بی اطلاع می آمدند و می گفتند کشور را فروخت و کشور را بدهکار کرد، اما آقای هاشمی آنچه تشخیص می داد و می گفت را بدون ریا انجام می داد.
ناطق نوری اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی روی اصول انقلاب با هیچ کسی معامله نمی کرد، او روی اصول انقلاب ، اسلام و امام راحل ایستاد و بعد از ارتحال امام هم همراه و معتقد به حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب بود. مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت: در آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی من نزدیک سردار بزرگوارمان سلیمانی نشسته بودم. سردار پرافتخار در پاسخ به سئوال خبرنگاری متین و پخته گفت که هاشمی تا پایان عمر همان بود که از اول بود.
وی تصریح کرد: هاشمی رفسنجانی تا آخر عمر بر اصول خود پایبند بود. حتی اگر تاکتیک ها را تغییر می‌داد راهبردش را تغییر نمی داد. هاشمی وفادار به انقلاب و رهبری بود.ناطق نوری تصریح کرد: شرایط سختی که در سال های اخیر در کشور پیش می آمد، برخی نزد آقای هاشمی می رفتند و می گفتند که به شما دارند تهمت می زنند و به دختر شما در شهرری توهین کردند، شما کاری بکنید، چرا اقدامی نمی کنید؟ ایشان می گفت که سر دو چیز با هیچ کس معامله نمی‌کنم و این دو موضع خط قرمز من است؛ یکی روی اصول انقلاب و دیگری روش شخص مقام معظم رهبری.
اگر کسی از من توقع دارد سر این مسائل کوتاه بیایم هرگز کوتاه نمی آیم.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که پیام تشییع پیکر و آیین های برگزار شده برای مرحوم هاشمی، این است که انقلاب و اسلام از گذشته دشمن داشته و در آینده هم خواهد داشت. همان هایی که در هشت سال دفاع مقدس به صدام کمک می کردند تا انقلاب را شکست دهند، امروز هم دشمن هستند.
ناطق نوری ادامه داد: خواهش من از همه طیف ها این است از این اجتماعی که کردید و معادلات را برهم زدید به رغم عقاید، گروه و سلیقه های متفاوت، با هم باشید. در مشترکات با هم باشید. موارد اختلافی را بحث کنید و اگر قانع هم نشدید تهمت نزنید.وی افزود: از این وحدتی که به وجود آمده است قدر انقلاب و رهبری را بدانیم. منطقه همه در آتش است اما ایران عزیز آرام است که این مرهون انقلاب و رهبری هوشمند و آگاه است.مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که بد است تا وقتی شخصیت ها زنده هستند این گونه توهین کنیم و وقتی که رفتند این گونه بر سرمان بزنیم، افزود: در باره آیت الله شهید بهشتی هم رفتارهای نادرستی شد اما باید تا افراد زنده هستند قدرشان را بدانیم.ناطق نوری گفت: چرا کارهای خودمان را به بهانه نفوذ به پای دیگران می گذاریم،این که نفوذی وجود ندارد، دشمن نیست ، غلط است همه ما باید حواسمان جمع باشد.
بعضی شبکه های خارجی در این ایام حیا نکردند و علیه ایشان(هاشمی رفسنجانی) حرف هایی زدند. از برادری که پاسخ دندان شکنی به آنها داد تشکر می‌کنم.
وی تصریح کرد: آنها(دشمنان و بدخواهان) بدانند هاشمی یکی از ارکان انقلاب و شورای انقلاب بود. وی اولین رئیس مجلس و بنیانگذار مجلس شورای اسلامی بود و نقش بالایی در تدوین قانون اساسی داشت. همچنین وی نقش اول را در انتخاب مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام خمینی ایفا کرد.
وی در خاتمه تاکید کرد: او هرگز اپوزیسیون نبود بلکه رکن انقلاب بود .ملت ایران فرزندان خود را این گونه بدرقه می کند و حضور این روزهای مردم تمامی معادلات دشمن را برهم زد.بر اساس این گزارش،درآیین هفتمین روز ارتحال آیت الله هاشمی در حرم مطهر امام راحل علاوه بر خانواده مرحوم ، جمع کثیری از شخصیت های سیاسی، کشوری و لشکری از جمله دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری ،حاج سیدحسن و سید علی خمینی از یادگاران امام راحل، آیت الله ابراهیم امینی،علی لاریجانی رئیس مجلس ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، مجید انصاری معاون رئیس جمهوری،سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزرای فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی،امور خارجه،نیرو،بهداشت،صنعت، آموزش و پرورش، ارتباطات، کشور و ، مرتضی بانک معاون کل نهاد ریاست جمهوری، سخنگو و معاونان وزیر امور خارجه، ‌فریدون دستیار رئیس جمهوری، غلامحسین محسنی اژه ای معاون قوه قضائیه ، ‌طه هاشمی معاون دانشگاه آزاد اسلامی ، محمدرضا صادق، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و محمدباقر قالیباف شهردار تهران و… دراین مراسم حضورداشتنند.در این مراسم همچنین ذاکران اهل بیت به مداحی و نوحه سرایی پرداختند ویاد وخاطره آیت الله
هاشمی رفسنجانی را گرامی داشتند.
‌‌آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان جمله «مظلوما حیا و میتا»گفتند: «هاشمی چه در حیات و چه در زمانی که از دنیا رفته، مظلوم است».
آیت الله هاشمی مانند امام، همیشه «امیدوار» بود
آیت الله العظمی یوسف صانعی دیروز در پایان درس خارج فقه سخنانی را در باره شخصیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) ایراد کردند.
به گزارش جماران،ایشان گفتند: بر خود لازمه اخلاقی و حق اخلاقی دانستم که در آخر بحثمان ، چند جمله راجع به صدیق باوفای متدین و روشنفکرمان، فقیه بزرگوار- چه فقیه اصطلاحی یعنی علم به احکام شرعیه عن ادلته التفصیلیه و چه فقیه به معنای لغوی یعنی «الفقه هو الفهم»- که همه اینها را مرحوم آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی داشته، عرض‌کنم . حرف‌ها را بزرگان زده اند و در اطلاعیه‌ها، برخی از بزرگان خیلی خوب مسائل را بیان کردند و بنده هم نمی توانم
‌حق بزرگواری اش را نسبت به خودم و صفا و وفایش را حفظ کنم.
بنده وقتی در بیمارستان بودم وتنها کسی که از صاحبان قدرت ظاهری آمد، جناب ایشان بود . در مشهد که بودم تنها کسی که به دیدن من آمد جناب ایشان بود. اخیراً هم بنا بود بیاید قم، به شخصی که واسطه بود فرموده بود من منزل فلانی باید بروم و نمی شود
‌من قم بیایم و منزل فلانی نروم. به هر حال او یک انسان باوفا و یک عالمی بود.
آیت الله العظمی صانعی با تاکید بر این که من چند نکته عرض می کنم، شاید یک از صدهزار، از یک میلیارد از حقوقی که بر سر بنده داشته اداء کرده باشم،گفتند:ایشان شباهت هایی به امامش داشت. یکی از شباهت‌هایش این بود که امام، وقتی مبارزه را شروع کرد که از نظر فقه،اصول و امور حوزوی مثل فلسفه و عرفان به سرحدی رسیده بود که سرحد کمال بود، یعنی این‌طور نبود که یک آدم ناآگاه نسبت به حوزه علمیه یا کم اطلاع نسبت به فقه و اصول مبارزه را شروع کند، مبارزه را شروع کرد، بر حسب همان موازینی که از حوزه گرفته بود و از فقه و اصول و فلسفه حوزه گرفته بود.ایشان افزودند:آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی هم بعد از آن که حدود نه سال درس امام را درک کرده بود، شاید هم بیش از ۹ سال،به تهران رفت و کمر برای مبارزه بست، با دوستانش گرفتار زندان و شکنجه‌ ها شد . آیت الله حوزوی؛ چون حدود ۱۰ سال تقریباً درس امام را حاضر شده بود و با آن استعداد سرشارش و با آن هوش و ذکاوتش و با آن سوابقی که داشت، از درس امام استفاده کرده بود و بعد دروس حوزوی را هم مقیّد بود نزد کسانی برود که به آنها ایمان دارد.
این مرجع تقلید به شباهت دوم ایشان به امام اشاره کرد و گفت که همیشه امیدوار بود.در روز شهادت امام صادق(ع) در فیضیه، طلبه ها را زدند و از طبقه دوم پرت کردند و بعد امام امت اطلاعیه تندی در اربعین آنها نوشتند.
ما وقتی در فیضیه خدمت امام رفتیم، بنده و دیگران گفتیم که آقا طلبه ها را کوبیدند، له کردند، کشتند، چنین و چنان کردند. ایشان فرمود که نابودی نظام شاهنشاهی و پیروزی نزدیک است، می فرمود اینها تمام شدند، چون هر وقت دیدید هر حاکمی به زور و به دروغ متمسک می شود، این حاکم رو به زوال است، خودمان هم می دانیم آنهایی هم که ظلم می کنند
می‌دانند، می خواهند کمر را با شمشیر ببندند، نه
«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً»، ایشان هم این طور بود. مرحوم آیت الله هاشمی هم همیشه دلداری می داد می گفت امیدواریم خوب می شود.
ایشان شباهت سوم آیت الله هاشمی به امام را صریح بودن، صریح گفتن و صریح عمل کردن، بدون این که در اعمال و در گفتار و رفتارش صراحت را نادیده بگیرد حتی وقتی که مقابل امام قرار می گرفت دانستند وافزودند: این جمعیتی که برای تشییع ایشان آمدند به فرموده امام امت «شهادت است بر خوبی میت»، «شهادت عملی بر این که این میت آدم خوبی بوده»، و بر همه ما فرض است که راه او و امام را در حد توانمان ادامه بدهیم و جایی نرسد که این راه ها بین همه راه ها گم شود.
مردم راه هاشمی را تنها نخواهند گذاشت
سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در امامزاده صالح (ع) هم با تأکید بر این که امروز نیاز بزرگ کشور اتحاد، انسجام، همدلی، اخلاق، ادب و کنار گذاشتن حرمت شکنی است، گفت: حرکت‌هایی که در برگزاری مجالس خودش را نشان می‌دهد مزد صبر هاشمی رفسنجانی در برابر هتاکی‌های خناسان است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین اکبر حمیدزاده در مراسمی که شنبه شب در امامزاده صالح برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله هاشمی یک شخصیت
جامع الاطراف است .
آیت الله هاشمی رفسنجانی شاگردی از مکتب پیامبر(ص) و امام علی(ع) است، بدیهی است که وقتی انسان می خواهد در بازکاوی جهات شخصیتی او وارد شود به اندازه ای وسعت دارد که در ظرف و مجال یک یا چند مجلس نمی گنجد؛ شخصیتی که پیش از انقلاب یک انقلابی نستوه است. شما یک نفر در تاریخ انقلاب و پیشگام در نهضت پیدا کنید که از هاشمی رفسنجانی الهام نگرفته باشد، یا یک نفر سیاستمدار و وارد در جریان نهضت امام باشد که شخصیت اثرگذار او را نشناسد. باید شناسنامه انقلابی اکبر هاشمی رفسنجانی را از سلول های اوین سئوال کرد.هویت انقلابی این شخصیت جاودانه انقلاب را باید از شکنجه گران و جلادانی جویا شد که تمام توان خود را به کار گرفتند تا بتوانند عظمت این شخصیت عالی مقدار را بشکنند و روحیه انقلابی او را متزلزل کنند. این تاریخ انقلاب است که در پیش روی شما ست.
نماینده اسبق مجلس با اشاره به پیام های تسلیت بیش از ۵۴ نفر از سران کشورهای مختلف جهان برای درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: احترام به این شخصیت احترام به ایران، نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و انسان های بزرگی است که بی نام و نشان همدل و همسنگر هاشمی رفسنجانی بودند ولی هرگز از انقلاب ادعای طلبکاری نکردند.
وی ادامه داد: این که سردار سلیمانی می گوید بزرگترین غم نصیب رهبری است که یار همدلی را از دست داده بیان یک واقعیت است که در فرمایشات رهبری معظم هم به طور مکرر مورد عنایت قرار گرفته است. من خدمت آیت الله هاشمی رسیدم و فرمود «عاشق تر از من نسبت به رهبری کسی نیست» ایشان رهبر و دستورشان مطاع و فرمانشان لازم الاجراست.
حمیدزاده تأکید کرد: بی ادبی از چپ و راست بد است. اگر کسی به نام اصلاحات زبان به بی ادبی بگشاید بد است. اگر به نام تبعیت از رهبری کسی زبان به جسارت نسبت به دیگران باز کند بد است.
اسلام دین ادب و اخلاق و امروز ایران زیر ذره بین
‌جهانیان است تا امت یکپارچه که توانسته معادلات سیاسی جهان و منطقه را بر هم بریزد را در شرایطی ببینید که سربلند و سرفراز فرداهای خودش را پی
می‌گیرد. بنابر این اجتماع عظیم روز تشییع پیکر ایشان از هر قشر و گروه به معنای اتحاد و همدلی است. امروز نیاز بزرگ کشور اتحاد، انسجام، همدلی، اخلاق، ادب و کنار گذاشتن حرمت شکنی است.
سخنران مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: دل های نفاق زده را از نفاق پاک و همدلی را به عنوان نیاز ضروری انقلاب درک کنید و توجه داشته باشید که هاشمی در زندگی خود صاحب منطق اعتدال و همدلی و مرگ او هم رشته استواری برای وحدت بود.
اگر این امت پشت سر مقام معظم رهبری است پیام خود را به درستی منتقل کنند تا حق این عزیز و رهبر معظم انقلاب ادا شود.


نوشته شده در   دوشنبه 27 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode