ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 دي 1395     |     کد : 109642

ارتش، برترین‌های قرآنی خود را به صف کرد

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و پانزدهمین دوره رقابت‌های قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیروز آغاز شد.

اعتدال: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و پانزدهمین دوره رقابت‌های قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از دیروز آغاز شد.
مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، امروز با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط ستوان یکم ابو‌الفضل قدیانی، نفر اول دوره پیشین این مسابقات و همچنین ارائه  گزارش توسط سرگرد مهدی میدانی، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.
به گزارش اعتدال به نقل از  روابط عمومی ارتش، در این مسابقات که به مدت چهار روز (یکشنبه، پنجم تا چهارشنبه، هشتم) دی ماه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود، 277 نفر از منتخبین قرآنی کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

*  رقابت کارکنان پایور و وظیفه در   11 رشته
شایان ذکر است این مسابقات در مقطع کارکنان پایور و وظیفه در 11 رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ 5،10، 15، 20، 25، 30 و تفسیر سطح 1 و 2 جزء 19 تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی و نیز اذان برگزار می شود. در مقطع کارکنان دانشجویان نیز رقابت‌ها در 11 رشته قرائت تحقیق، ترتیل و حفظ 3، 5،10، 15، 20، 25، 30 و تفسیر و اذان برگزار می شود.
گفتنی است مرحله مقدماتی این مسابقات از خرداد ماه سال جاری در مرحله یکانی آغاز و منتخبین پس از موفقیت در مراحل منطقه‌ای و نهائی نیروها به این رقابت‌ها راه یافته‌اند.

*  نو‌آوری در برگزاری
سی‌ و ششمین دوره
 مسابقات قرآن ارتش
سرگرد مهدی میدانی در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌ و ششمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش و پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه‌های آجا از شرایط متفاوت این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، سرگرد مهدی میدانی، مدیر قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی آجا در خصوص سی ‌و ششمین دوره مسابقات نهائی قرآن و پانزدهمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان‌ دانشگاه‌های ارتش با حضور منتخبین نیروها اظهار داشت: برای این دوره از مسابقات تدابیر تازه‌ای در نظر گرفته‌شده‌ است تا نسبت به دوره‌های پیشین، در بالاترین سطح و کیفیت قرار گیرد.

*  اضافه شدن سه مقطع به رشته حفظ
سرگرد میدانی در ادامه به اضافه شدن سه مقطع به رشته حفظ در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، حفظ 1 جزء در مقطع مقدماتی، حفظ 3 جزء تا مرحله سراسری ادارات ویژه کارکنان پایور و وظیفه جهت تشویق و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان و آینده‌سازان ارتش، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در سطح شهر تهران و منازل سازمانی ارتش و یکان‌های آجا مستقر در تهران با حضور قاریان و حافظان ممتاز نزاجا، برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی رشته‌ها و مقاطع مختلف با هدف اجرای منظم و با برنامه مسابقات و جلو‌گیری از خستگی متسابقین، استفاده از دو گروه داوری مجزا با حضور داوران و استادان بین‌المللی و همچنین داوران و پیشکسوتان ارتش  و حضور استاد راهنما در سالن حفظ و قرائت جهت ارتقاء سطح کیفی حفّاظ و قرّاء؛ بعنوان شماری از نقاط عطف این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته اشاره کرد.

*  جزئیات سی و ششمین مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه آجا در یک نگاه
سرگرد مهدی میدانی، مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا)، با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای برپائی هر چه بهتر این مسابقات، عنوان کرد:  طی روز اول مسابقات دانشجویان در دو نوبت صبح و عصر رشته‌های حفظ در اجزاء 3، 5، 10، 15 ،20 و 25 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل و اذان و مفاهیم براساس تفسیر جزء نوزدهم آیت‌الله مکارم‌شیرازی برگزار می‌شود.

*   معرفی گروه داوری
میدانی اضافه کرد: طی این روز دو گروه داوری به صورت مجزا و متشکل از داوران بین‌المللی و ارتش رشته‌های حفظ و سایر رشته‌ها را داوری می‌کنند که در بخش داوران بین‌المللی از سیدمحسن موسوی‌بلده در بخش تجوید، حمیدرضا احمدی‌وفا در بخش صوت، علی‌اکبر حنیفی در بخش لحن، سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا و امیر آقائی در رشته حُسن حفظ تشکیل شده است و گروه داوران متشکل از اساتید و قاریان ارتش جمهوری اسلامی چون حسین دهقان‌زاده در بخش تجوید، رحیم رجبی در بخش لحن، علیجان هاشمی در بخش صوت و علی اصغر نصرتی در بخش وقف و ابتدا و سیدرضا میرموسائی بخش حسن حفظ را داوری می‌کند.
مدیر قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) تصریح کرد: همزمان در بخش دانشجوئی نیز، مسابقات در رشته تفسیر جزء 19 در تمام رشته‌های کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان برگزار می‌شود که داوری این رشته با مهدی میدانی است.

*  رقابت حافظان پایور و وظیفه در روز دوم
وی با توضیح اینکه ، مسابقات حافظان در بخش کارکنان پایور و وظیفه از رشته‌های 10 جزء به بالا انجام می‌گیرد که داوران بین‌المللی قضاوت کارکنان پایور و تیم داوران قاریان و اساتید قرآن ارتش نیز داوری بخش کارکنان وظیفه را عهده‌دار هستند، گفت در این مسابقات در روز دوم، رقابت حافظان در بخش کارکنان پایور و وظیفه برگزار می‌شود.
*  رقابت مرتلان و قاریان و مؤذنان در روز سوم
میدانی بیان کرد: روز سوم از رقابت‌ها مرتلان و قاریان و مؤذنان در دو گروه مجزا پایوران با قضاوت داوران بین‌المللی و کارکنان وظیفه با قضاوت داورانی از ارتش انجام می‌گیرد که همان روز سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه نیز مسابقه برای اعطای آزمون ارشدیت حفظ برگزار می‌شود.

*  اعطای ارشدیت‌ها به حافظان و قاریان
وی ادامه داد: البته حافظانی در این آزمون شرکت می‌کنند که به ارشدیت‌های اشاره شده در آئین نامه اعطای ارشدیت‌ها به حافظان و قاریان مصوبه مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا در سال 76 اشاره شده است و لذا در روز سوم در حاشیه رقابت‌های این روز، این آزمون برگزار می‌شود که بلافاصله به حائزین دریافت این ارشدیت به حافظان ارائه می‌شود.

*  اختتامیه این مسابقات هشتم دی‌ماه برگزار می‌شود
میدانی تصریح کرد: اختتامیه این مسابقات نیز هشتم دی‌ماه از ساعت 9 تا 11 با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار می‌شود. همچنین اردوی آمادگی برای متسابقان به میزبانی هر کدام از ادارات پنجگانه نیروی زمینی، دریائی، هوائی، پدافند هوائی و ستاد آجا در حال برگزاری است.


نوشته شده در   يکشنبه 5 دي 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode