ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1395     |     کد : 108689

هم‌خوانی 20 میلیون نفره سوره فجر در نماز جماعت 85 کیلومتری

نماز جماعت ظهر و عصر روز هفدهم ماه صفر که در پنجمین سال گذشته برگزار می شود از حرم امام علی (ع) در نجف اشرف تا حرم حسین(ع) در کربلای معلی، در طول 85 کیلومتر - فاصله نجف تا کربلا - و با حضور 1200 مبلغ و ده‌های میلیون زائر اقامه شد...

نماز جماعت ظهر و عصر روز هفدهم ماه صفر که در پنجمین سال گذشته برگزار می شود از حرم امام علی (ع) در نجف اشرف تا حرم حسین(ع) در کربلای معلی، در طول 85 کیلومتر - فاصله نجف تا کربلا - و با حضور 1200 مبلغ و ده‌های میلیون زائر اقامه شد و بعد از اقامه نماز طرح سراسری جمع خوانی سوره مبارکه «فجر» با عنوان بزرگ‌ترین هم خوانی قرآن کریم، با حضور میلیون‌ها زائراربعین حسینی و با ندای قاری برجسته کشورمان، «اسحاق عبدالهی»، در هفدهمین روز از ماه صفر، در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، از نجف اشرف تا کربلای معلی برگزار شد.
این نماز جماعت، طولانی ترین نماز جماعتی است که برای پنجمین سال متوالی برگزار می شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد الحسینی اشکوری، استاد برجسته حوزه علمیه نجف و راه‌انداز اولیه این نماز جماعت یادآور شد: در سال گذشته این نماز جماعت به بزرگی امسال نبود، اما امسال با افزودن به امامان جماعت، نماز را از عمود شماره 1 در ابتدای خروجی شهر نجف تا شهر کربلا به طول 85 کیلومتر برگزار کردیم.
البته برخلاف آنچه گفته می‌شود این یک نماز جماعتِ متصل نیست، بلکه در تمام مسیر این جاده 1200 نماز اما همزمان و در طول هم برگزار می‌شود.
طرح نماز جماعت مشترک از حرم امام علی (ع) در نجف اشرف تا حرم حسین(ع) در کربلای معلی با حضور ده‌های میلیون زائر اقامه شد.
طرح نماز جماعت مشترک از حرم امام علی (ع) در نجف اشرف تا حرم حسین(ع) در کربلای معلی با حضور ده‌های میلیون زائر اجرا و اقامه شد.
این نماز جماعت در مسیر راهپیمایی و در مقابل موکب‌ها به صورت منقطع از هم اقامه شد؛ نماز ظهر و عصر در موکب امام رضا(عمود 285) به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی اقامه شد.
این طرح با استقبال مردم عراق و دیگر راهپیمایان حاضر در مسیر نجف-کربلا مواجه شد و بعد از نماز نیز حاضرین به صوت هماهنگ ندای تکبیر سر دادند.
نماز جماعت مشترک در مسیر راهپیمایی اربعین در حالی برگزار شد که میلیون‌ها مسلمان در آن شرکت کرده و بزرگترین نماز جماعت مشترک (منقطع) را به ثبت رساندند.
 


نوشته شده در   دوشنبه 1 آذر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode