ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 آبان 1395     |     کد : 108654

نمازجمعه 85 كيلومتري زائران حسيني در مسيركربلا

منابع خبري اعلام کردند: ميليون ها زائر حسيني که در پياده روي اربعين در عراق شرکت دارند ، اقدام به برگزاري نماز جمعه در مسير نجف تا کربلا کردند.

منابع خبري اعلام کردند: ميليون ها زائر حسيني که در پياده روي اربعين در عراق شرکت دارند ، اقدام به برگزاري نماز جمعه در مسير نجف تا کربلا کردند.

در اين راستا، اين منابع افزودند: طولاني‌ترين نماز جماعت جهان به طول 85کيلومتر در مسير راهپيمايي زائران و از عمود شماره يک، در ابتداي خروجي شهر «نجف» تا ورودي شهر «کربلا» به طول 85 کيلومتر برگزار شد.

از سويي، يک استاد برجسته حوزه علميه نجف با اعلام اين خبر افزود: اين نماز جماعت با حضور 1200 مبلغ و براي پنجمين سال متوالي برگزار مي‌شود.حجت‌الاسلام و المسلمين سيد احمد الحسيني اشکوري يادآور شد: در سال گذشته اين نماز جماعت به بزرگي امسال نبود، اما امسال با افزودن به امامان جماعت مسير، آن را از عمودشماره يک در ابتداي خروجي شهر نجف تا خود شهر کربلا به طول 85 کيلومتر برگزار کرديم.

در چنين شرايطي، حرکت ميليوني زائران اربعين حسيني از پايتخت 9 ميليون نفري عراق، به سمت حرم اباعبدالله الحسين (ع) در 110 کيلومتري جنوب بغداد آغاز شد. در همين رابطه، منابع خبري اعلام کردند: حرکت پياده روي ميليوني زائران حسيني از بغداد که آخرين موج حرکت زائران از محور شمالي کربلا است، با پيوستن به پياده روي

‌عمومي زائران استان هاي «دياله»، «کرکوک» و «صلاح الدين» به سمت کربلا آغاز شد.اين در حالي است که، پيشتر، زائران استان هاي دياله، کرکوک و صلاح الدين ، پياده روي خود را به سمت کربلا آغاز کرده بودند و در سه روز گذشته اولين مجموعه زائران استان هاي شمالي به بغداد رسيدند و زائران پايتخت عراق نيز به آنها پيوستند. در همين حال، نيروهاي امنيتي عراق با تشديد تدابير امنيتي و ايجاد محورهاي مشخص براي حرکت مشترک زائران بغداد و استان هاي شمالي پايتخت عراق، آنها را از چند جاده کمربندي به سمت جنوب بغداد هدايت کردند.

اين زائران که از داخل محلات مختلف بغداد حرکت مي کنند، به همراه زائران استان هاي شمالي عراق، در نهايت در جنوب بغداد در منطقه «الدوره» به هم مي پيوندند و حجم عظيمي از رود انساني را به سمت کربلا تشکيل مي دهند. در همين حال، آيت الله

‌«بشير نجفي» از مراجع تقليد نجف، همگام با اقشار مختلف مردم در برنامه پياده روي اربعين از شهر نجف به سوي شهر کربلاي معلا شرکت کرد.

انفجار فلوجه

منابع امنيتي در استان الانبار عراق اعلام کردند: براثر انفجار بمبي در مراسم عروسي در «عامريه» فلوجه 21 نفر کشته و 35 تن ديگر نيززخمي شدند.اين منابع افزودند: يک عامل انتحاري خودروي بمب گذاري شده را به يک مراسم عروسي در شهرستان عامريه در فلوجه واقع در شمال بغداد هدايت و سپس آن را منفجر کرد.در همين حال، گروه تروريستي داعش با انتشار بيانيه‌اي، ضمن قبول مسئوليت اين حمله اعلام کرد: مسئولان محلي اهل تسنن شهرستان عامريه را هدف قرار داده اند.در چنين شرايطي، «فؤاد معصوم»، رئيس‌جمهوري عراق با صدور اطلاعيه‌اي اين جنايت داعش را محکوم کرد و وعده داد که اين اقدام داعش بي‌ پاسخ نخواهد ماند.

تحولات ميداني عمليات موصل

همزمان با حضور گسترده زائرين اباعبدالله الحسين(ع) در راهپيمايي بزرگ اربعين، عمليات آزادسازي نينوا از اشغال اين گروه تروريستي نيز همچنان ادامه دارد. در همين راستا و در محور غربي عمليات، نيروهاي حشد الشعبي توانستند فرودگاه نظامي «تلعفر» را از اشغال داعش آزاد کنند. در همين حال، برخي منابع نظامي در عراق اعلام کردند: داعش مساحت زيادي از فرودگاه «تلعفر» را بمب‌گذاري کرده است ودرگيري‌هاي شديدي ميان نيروهاي ويژه حشد الشعبي و داعش در اين منطقه جريان دارد.

همچنين نيروهاي حشد الشعبي توانستند روستاي «العبره» در نزديکي فرودگاه تلعفر را آزاد و دو خودروي بمب گذاري شده داعش در نزديکي اين روستا را منفجر کنند.در چنين شرايطي، ارگان خبري گروه مقاومت اسلامي «کتائب حزب الله» عراق تحت امر حشد الشعبي ، از ورود گروه هاي مقاومت اسلامي عراق به داخل شهر تلعفر خبر داد.در محور جنوبي عمليات موصل نيز،نيروهاي لشکر هفتم ارتش عراق روستاي «عمرکان» واقع در شمال ناحيه تاريخي «نمرود» در جنوب موصل را به طور کامل آزاد کردند.از طرفي، «عبدالامير يارالله»، فرمانده عمليات نينوا اعلام کرد: نيروهاي لشکر نهم زرهي موفق به آزاد سازي روستاي «تل واعي» در شمال «الزاب» در محور جنوبي شهر موصل و اهتزاز پرچم عراق بر بالاي آن شدند.وي افزود: در جريان اين عمليات، تلفات و خسارات سنگيني به تروريستهاي داعش وارد شد.در همين حال، «رائد شاکر جودت » فرمانده پليس فدارل عراق گفت: در عمليات نيروهاي پليس اين کشور، 28 تروريست داعش در جنوب موصل کشته شدند.

در محور شرقي عمليات نيز،درگيري و پيشروي نيروهاي عراقي با تروريست هاي داعش همچنان با شدت ادامه دارد. در همين حال، يک افسر ارتش عراق گفت: 31 غيرنظامي درحمله گروه تروريستي داعش به منازل غيرنظاميان در شرق موصل کشته شدند که هفت تن نفر از آن ها کودک هستند.

در همين حال، گروه ترويستي داعش 25 شهروند عراقي را بعد از بازداشت در مناطق مختلف موصل اعدام کرد.


نوشته شده در   شنبه 29 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode