ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 آبان 1395     |     کد : 108389

ظريف: از لبنان در برابر تروريسم حمايت مي‌كنيم

« محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران با « سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب الله لبنان ديدار و گفتگو کرد‌.

« محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه ايران با « سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب الله لبنان ديدار و گفتگو کرد‌.

به گزارش ايرنا، ظريف و سيد حسن نصرالله در اين ديدار درباره تحولات و رخدادهاي سياسي لبنان و منطقه گفتگو کردند.

وزير امور خارجه با ژنرال «‌ميشل عون» رئيس جمهوري لبنان هم ديدار و گفتگو کرد.

اين نخستين ديدار يک مقام بلندپايه منطقه و جهان با رئيس جمهوري جديد لبنان است.

ظريف بعداز ديدار با رئيس جمهوري لبنان در کاخ« بعبدا» در گفتگو با خبرنگاران با تاکيد بر اين که از منافع مشترک براي ثبات و پيشرفت ايران و لبنان استفاده مي‌کنيم‌، گفت: به آينده روابط ايران و لبنان خوشبين هستيم و اين روابط را که در خدمت منافع ملت‌هاي دو کشور و منطقه مي‌دانيم،عليه هيچ طرفي نيست.

وي اظهارداشت: به نظر ما انتخاب رئيس جمهوري لبنان بعد از يک مدت طولاني، پيروزي براي همه مردم لبنان است.

وزير امور خارجه ايران تصريح کرد:ايران و لبنان دشمنان مشترکي مانند رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي تکفيري و تروريستي دارند‌،اما فراتر از دشمنان مشترک، منافع و مصالح مشترکي براي ثبات و پيشرفت بين دو کشور وجود دارد و براين اساس ما در هر دو زمينه در کنار مردم لبنان بوده و هستيم.

ظريف تاکيد کرد:من نسبت به آينده روابط و مناسبات گسترده تر ايران و لبنان بسيار خوشبينم و اين روابط به نفع دو کشور و دو ملت و به نفع صلح و ثبات در منطقه است و به ضرر هيچ کس نخواهد بود.

خبرنگاري درباره « نزار زکار» که در ايران بازداشت شده است، سئوال کرد و وزير امور خارجه ايران در پاسخ گفت:آنچه براي ايشان اتفاق افتاده مشکلي بين ايران و لبنان نيست، مشکلي است که از ديدگاه قوه قضائيه ناشي از اقدامات خلاف قانون يک فرد به وجود آمده و مشکل در واقع بين ايالات متحده و ايران است.

وزير امور خارجه ايران افزود:خطررژيم صهيونيستي به عنوان يک نيروي اشغالگر و ناقض حقوق بشر خطري است که همه دنيا به آن اعتراف دارند. رژيم صهيونيستي با سلاح هسته‌اي دنيا را تهديد مي‌کند و به عنوان دارنده سلاح هسته‌اي خطري براي صلح و امنيت جهاني است.

ظريف خاطرنشان کرد: خطر گروه‌هاي تکفيري هم، خطري است که نه فقط سوريه و لبنان بلکه همه کشورهاي منطقه و جهان را تهديد مي‌کند و متاسفانه لبنان حجم بالايي از تبعات جنايات اين گروه‌ها را تحمل کرده است و جامعه جهاني بايد در کنار لبنان قرار گيرد و از آن حمايت کند. وزير امورخارجه با «تمام سلام »نخست وزير لبنان هم ديدار و گفتگو کرد.

دو طرف در اين ديدار بر ضرورت گسترش همکاري‌‌هاي دو کشور در ابعاد مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي در دوران جديد بعداز انتخاب رئيس جمهوري و تشکيل دولت جديد تاکيد و در باره تحولات منطقه به ويژه موضوع سوريه گفتگو کردند.

وي بعداز اين ديدار در جمع خبرنگاران اظهارداشت: گفتگوي خوبي با آقاي تمام سلام داشتيم و موفقيت‌هاي مردم و گروه‌هاي سياسي لبنان در انتخاب رئيس جمهوري و تلاش‌ها براي تشکيل دولت جديد را به وي تبريک گفتم و حمايت ايران را از اين روند اعلام کردم.

کنفرانس خبري مشترک با همتاي لبناني

وزير امور خارجه بعداز ديدار با « جبران باسيل» همتاي لبناني خود در نشست خبري مشترک تاکيد کرد: اميدواريم زمامداران سعودي سياست‌هاي کوته نگرانه را هر چه زودتر کنار بگذارند و کمک کنند تا آتش فتنه خطر تروريست تکفيري در اين منطقه به زودي خاموش شود.

ظريف خاطرنشان کرد: معتقديم همه کشورهاي اسلامي‌و عربي در منطقه ما نياز دارند براي مواجهه با خطرات مشترک، همکاري کنند.

وزير امور خارجه ايران اظهارداشت: در حوزه مبادلات و ارتباطات سياسي مشترکات زيادي بين ايران و لبنان وجود دارد و مايلم از حمايت لبنان از ايران در مجامع بين‌المللي تشکر کنم.

ظريف با بيان اين که با چالش‌هاي مشابهي مواجه هستيم‌، تصريح کرد: خطر رژيم صهيونيستي نه فقط لبنان بلکه کل منطقه و جهان را در برمي‌گيرد‌. خطر تروريسيم تکفيري خطري نيست که منحصر به سوريه يا مردم لبنان باشد بلکه تفکر افراطي و تفکيري، تفکري است که همه جهان را تهديد مي‌کند.

وي گفت: معتقديم مردم لبنان نشان دادند امکان رسيدن به راه حل قابل قبول براي همه يا آنچه به عنوان راه حل برد از آن ياد مي‌شود‌، وجود دارد و امروز همه مردم منطقه خوشحالند که لبنان به اين نتيجه رسيده است.

وزير امورخارجه بعداز ديدار با « سعد حريري» نخست وزير مامورتشکيل دولت جديد لبنان هم گفت: معتقديم آينده لبنان را فقط مردم اين کشوربايد تعيين کنند. ما از اراده مردم لبنان حمايت مي‌کنيم و اميدواريم ديگران هم همين کار را کنند.

ظريف افزود: ديدار بسيار خوبي داشتيم و ضمن تبريک به وي و مردم لبنان براي پيروزي عقل و منطق به ايشان اطمينان دادم که جمهوري اسلامي‌خواهان همکاري با همه گروه‌ها و با دولت کنوني و آينده لبنان است.

وي تاکيد کرد: آمادگي داريم با همه مردم و گروه‌هاي لبناني براي مواجهه با اين خطرها همکاري کنيم.

رژيم صهيونيستي خطري براي همه جهان

وزير امورخارجه‌، رژيم صهيونيستي را مهمترين خطر براي منطقه و جهان بشريت دانست و گفت: بزرگترين عامل تاسف بار در جهان عرب و اسلام اين است که گروهي تلاش مي‌کنند اين خطر را کمرنگ و خطرهاي جعلي و دروغين را به جاي خطر اصلي مطرح کنند ولي فلسطينيان اطمينان داشته باشند مردم ايران، منطقه و جهان هيچگاه خطر رژيم صهيونيستي را فراموش نخواهند کرد.

ظريف در ديدار با جمعي از گروه‌هاي مختلف فلسطيني مقيم لبنان که در محل هتل فنيسياي بيروت برگزار شد، افزود: موضوع فلسطين تا برقراري ثبات از مهمترين موضوعات براي همه جهان اسلام است. وي با تاکيد بر اين که «‌حمايت از فلسطين‌، حمايت از مقاومت و اسلام و انسانيت است»، اظهارداشت: سياست ايران از ابتدا پيروزي انقلاب اسلامي، حمايت از فلسطين بوده و اين سياست با جديت و شجاعت توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي‌و مسئولان ايران با افتخار دنبال شده است و خواهد شد.

ظريف افزود: در يکصدمين سال صدور بيانيه ننگين بالفور، کماکان مشاهده مي‌کنيم که اين پديده استعماري مرکز تمامي‌تهديدهاي عليه صلح‌، امنيت و حقوق بشر در جهان است.

رژيم صهيونيستي با در اختيار داشتن حداقل 200 کلاهک هسته‌اي، بزرگترين خطر براي جهان است و اين رژيم با سابقه تجاوز، خطرناک ترين و متجاوزترين رژيم در جهان است.

رئيس دستگاه ديپلماسي ايران تصريح کرد: رژيم صهيونيستي با نقض همه مقررات بين‌المللي از جمله حقوق بشر، خطرناکترين دشمن براي حقوق انسان است.

وزير امورخارجه گفت: خطر دوم، خطر افراط‌گرايي و تروريسم تکفيري است که متاسفانه در منطقه ما آتش و خون به پا کرده و جالب اينجاست که تاکنون يک اقدام توسط تکفيري‌ها عليه رژيم صهيونيستي صورت نگرفته است. خطر تکفير، خطري است که به جان امت اسلامي‌افتاده و نه فقط باعث قتل و کشتار در جهان اسلام شده بلکه چهره اسلام را در جهان تخريب کرده و بهانه‌اي به دست مخالفان مسلمانان داده است تا چهره اسلام را به دروغ و غلط نشان دهند.

ظريف اظهارداشت:اين دو خطربه هم پيوسته‌اند و ما به عنوان طرفداران مقاومت فلسطين و مقاومت در برابر خطر صهيونيسم و تکفير ناگزيريم براي عبور از اين مرحله حساس اتحاد و وحدت در جهان اسلام به ويژه در ميان امت بزرگ فلسطين را تقويت کنيم.

وزير امورخارجه با بيان اين که هر گونه تلاش را براي تقويت وحدت صفوف مردم فلسطين ضروري و واجب مي‌دانيم، خاطرنشان کرد: اعتقاد راسخ دارم فاجعه انساني که امروز در يمن و سوريه در حال تحقق است بايد از طريق آتش بس فوري و يافتن راه حل سياسي و کمک رساني انسان دوستانه به مردم اين دو کشور خاتمه يابد.

ظريف افزود: بايد بپذيريم که مشکل سوريه و يمن راه حل نظامي‌ندارد و دنبال کردن راه حل نظامي‌تنها به کشتار بيشتر مردم منجر مي‌شود.

وي تاکيد کرد: يگانه راه گفتگو ميان مردم يمن و سوريه و رسيدن به تفاهم قابل قبول در اين قضيه جهان عرب و جهان اسلام است‌.

وزير امورخارجه با بيان اين که وظيفه دولت‌ها و کشورهاي خارجي حمايت از گفتگو و رسيدن به راه حل سياسي است نه دامن زدن به تفرقه و خشونت و جنگ، اظهارداشت: همانطور که مشاهده کرديم وقتي مردم يک کشور به دور از مداخله خارجي تصميم نهايي براي خودشان اتخاذ کنند، مانند لبنان مي‌توانند بر دشواري‌ها فائق آيند و از مسير دموکراسي انتخاب رياست جمهوري خود را انجام دهند که من اين موفقيت را به همه گروه‌هاي لبناني تبريک مي‌گويم.

ظريف خاطرنشان کرد: اجازه نخواهيم داد دو خطر عمده منطقه ما و جهان اسلام که همزمان دو خطرعمده براي همه جهان هستند، ما را از توجه به موضوعات اصلي بازبدارند تا به موضوعات فرعي اختلافات تاريخي و مذهبي بپردازيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode