ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 آبان 1395     |     کد : 108315

آیت الله العظمی جوادی آملی با حقیقی خواندن فضای مجازی: روحانیون فضای مجازی را دریابند

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه این فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، گفت: روحانیونی که توفیق تبلیغ ندارند لااقل این فضای حقیقی را دریابند!

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه این فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، گفت: روحانیونی که توفیق تبلیغ ندارند لااقل این فضای حقیقی را دریابند!
این مرجع تقلید در جلسه درس تفسیر خود که به تفسیر آیات سوره مبارکه حجرات اختصاص داشت بیان داشت: این خطاب جهانی اسلام و خطاب جهانی سلسله انبیا است که بشر از خاک است و خاک نسبت به خاک دیگر فضیلتی ندارد. لذا فرمود کسی را مسخره و تحقیر نکنید, کسی را اهانت نکنید، یک وقت انسان می‌گوید من از او بهترم، این باید بداند سخنگوی شیطان است چون شیطان هم گفت ﴿ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ ﴾ اما قرآن آمده به ما بگوید نگو ﴿ أَنَا خَیْرٌ مِنْهُ ﴾ بگو شاید آنها بهتر از ما باشند.
او با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه اظهار کرد: یک بیان نورانی از امام سجاد(ع) است که عرض می‌کند خدایا آن فهم و استعداد را به من بده و از طرفی جلوی مرا هم بگیر که اگر کسی وضع مالی‌اش خوب است من او را به این دلیل شریف ندانم و کسی که وضع مالی‌اش بد است من او را خسیس و پَست تلقی نکنم چون معیار شرافت و فضل نزد توست.
آیت الله جوادی آملی اختلافات را از نعمت های الهی دانست و اذعان داشت: اگر اختلاف  نباشد جهان فرسوده خواهد شد، اگر همه یکدست و یک استعداد داشتند جهان ویران می‌شد، این اختلاف، نعمت الهی است لذا هم باید نسبت به ذات اقدس الهی شاکر بود هم این نعمت را در جای خود صرف کرد.
او در فراز دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی فضای رسانه ای کشور به ویژه فضای سایبری پرداخت و خاطرنشان کرد: این فضای به اصطلاح مجازی در حقیقت فضای حقیقی است، ما حق نداریم بگوییم که این فضا، فضای مجازی است، وقتی در اینجا نقل و انتقال اندیشه میسّر است و فکر و اندیشه منتقل می‌شود و به واسطه آن جوان متحوّل می‌شود فضا فضای حقیقی است روحانیونی که توفیق تبلیغ را ندارند لااقل این فضای حقیقی را دریابند! تا به واسطه حضور آنان بیگانه نتواند سوء استفاده کند.
 


نوشته شده در   دوشنبه 17 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode