ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 آبان 1395     |     کد : 108268

روحاني: جهت‌گيري كشور به سمت رونق اقتصادي است

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس جزئیات جلسه این فراکسیون با رئیس جمهوری را تشریح کرد. فاطمه سعیدی اظهار داشت: در این جلسه حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری، محمدعلی نجفی، مرتضی بانک، حسینعلی امیری معاون پارلمانی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و همچنین هیات رئیسه فراکسیون امید حضور داشتند.

یک عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس جزئیات جلسه این فراکسیون با رئیس جمهوری را تشریح کرد. فاطمه سعیدی اظهار داشت: در این جلسه حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری، محمدعلی نجفی، مرتضی بانک، حسینعلی امیری معاون پارلمانی و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و همچنین هیات رئیسه فراکسیون امید حضور داشتند.

وی افزود: محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در این جلسه پیشنهاد کرد جلسات هفتگی بین نمایندگان دولت با فراکسیون امید برگزار شود و رئیس جمهوری هم با این موضوع موافقت کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: در این جلسه آقای روحانی خاطرنشان کرد:" هدف همه ما نجات کشور است و اکنون به سمت رونق اقتصادی حرکت می‌کنیم. نمی‌گویم به آن رسیده‌ایم اما جهت‌گیریمان به آن سمت است."

وی تصریح کرد: همچنین رئیس جمهوری از میزان اشتغال ایجاد شده در این دولت سخن گفت.

سخنگوی فراکسیون امید هم درباره این نشست گفت: رئیس جمهوری در این دیدار گفت که امیدواراست چتر امید در مجلس گسترده و حداکثری باشد و همه اعتدالیون و غیر افراطیون و نمایندگان همسو کنار هم جمع شوند.

بهرام پارسایی افزود: قرار است تیمی‌از طرف دولت و فراکسیون برای تعامل و هماهنگی بیشتر بین این دو معرفی شود. در این جلسه آقای روحانی از مجلس و فراکسیون امید تشکر ویژه ای کرد که به گفته ایشان اثبات کردند عقلانیت بر مجلس حاکم شده است و منافع ملی مدنظر مجلس قرار دارد و مسائل حاشیه ای که برخی به دنبال بهره برداری از آن هستند، جایگاهی ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: آقای روحانی همچنین از همراهی مجلس دهم با دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها و تعامل دو طرفه ابراز خرسندی کرد و گفت که رای اعتماد به وزرا نشان داد که چه تعداد از مجلس با دولت همراه هستند و روشن کرد که اکثریت مجلس همراه دولت هستند.

پارسایی با اشاره به طرح مشکلات اقتصادی، رکود و تعاملات سیاسی در حوزه داخلی و خارجی در این جلسه تصریح کرد: دغدغه نمایندگان هماهنگی نکردن و همراهی برخی مدیران با دولت چه در بخش ملی و چه استانی بود و این که همچنان افرادی از دولت قبل وجود دارند که با دولت همراه نیستند.

متاسفانه این وضع از تعامل و محافظه‌کاری گذشته به سمت وادادگی رفته که امری خطرناک برای انتخابات آینده و همچنین پیشبرد اهداف دولت است.

سخنگوی فراکسیون امید ادامه داد: آقای روحانی همچنین در این جلسه تصریح کرد که وقتی دولت کشور را تحویل گرفت مشکلات زیادی بر سر راه داشت و کشور در آستانه یک جنگ بود‌،اما تغییر سیاست خارجی کشور را از وضع بسیار خطرناک نجات داد که این قطعا به نفع نظام و مردم بود. آقای روحانی تاکید داشت که رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت آن هم کسانی که از مجلس قبل رای نگرفته‌اند و اکنون با رای قاطعی موفق به کسب رای اعتماد شده‌اند، اقتدار دولت را در مذاکرات تقویت می‌کند و به مردم و کشورهای دنیا این پیام را می‌دهد که دولت و مجلس همسو و همراه یکدیگر برای برون رفت از مشکلات جامعه هستند.

پارسایی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره برنامه ششم هم گفت: در این جلسه تاکید شد که دولت و مجلس باید همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند تا این برنامه، قابل اجرا و به نفع نظام و مردم باشد. وی با بیان این که نشست‌های فراکسیون با دولت تداوم پیدا خواهد کرد، گفت: در این جلسه قرار شد تیمی‌از سوی دولت و همچنین فراکسیون امید برای تعامل و همراهی و همکاری بیشتر تعیین شود.

سخنگوی فراکسیون امید افزود: هدف فراکسیون، مجلس و دولت از هماهنگی و تفاهم، نجات کشور از مشکلات و عبور از شرایط موجود و ایجاد توسعه و رونق و تداوم امید در کشور است.

عارف: اصلاح طلبان را به سازش‌کاری متهم می‌کنند

درهمین حال رئیس فراکسیون امید با یادآوری نقش اصلاح طلبان در وقایع مهم انقلاب از جمله حرکت تاریخی ۱۳آبان گفت: عده‌ای که خود در مبارزات انقلاب نقشی نداشتند‌، اکنون اصلاح طلبانی را که در بطن مهمترین حوادث انقلاب بودند، متهم به سازش‌کاری با غرب می‌کنند، ولی اگر زمانی بنا به مصلحت برخی ناگفته‌ها گفته شود، مشخص خواهدشد چه کسانی انقلابی و چه کسانی سازش‌کار بودند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس با اشاره به سالروز ۱۳آبان، این روز را تجلی روحیه استکبارستیزی ملت ایران دانست و گفت: اگر به تاریخ مبارزاتی ملت ایران رجوع کنیم، می‌بینیم که تلاش برای حفظ استقلال کشور مهمترین ویژگی مردم است. در این روز حرکتی که دانشجویان پیرو خط امام انجام دادند به واقع برای حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله بیگانگان بود.

وی مصادره کردن ارزش‌های نظام اسلامی‌از سوی یک جریان سیاسی را خطرناک برشمرد و گفت: اصلاح طلبان در عمل نشان دادند انحصارطلب نیستند و آماده گفتگو و تعامل با جریان‌های مختلف سیاسی داخل نظام با حفظ هویت اصلاح‌طلبی هستند اما عده‌ای دائماً در کشور بر آتش تفرقه می‌دمند و حیاتشان در دعواهای حیدری و نعمتی است.

وی با بیان این که سرمایه اصلی اصلاح‌طلبان مردم هستند، تاکید کرد: تجربه تاریخی به ما می‌آموزد که هر جا همگرایی و همدلی بین اصلاح طلبان وجود داشت به پیروزی دست یافتیم که نمونه اخیر آن نقش آفرینی فراکسیون امید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بود.

به عنوان نماینده مردم بزرگوارم در مجلس شورای اسلامی‌از همه همکارانم که در روز رأی اعتماد تلاش کردند آرامش در فضای مجلس حکم فرما شود و از تنش و درگیری جلوگیری کردند، تشکر می‌کنم چرا که شعار اصلی اصلاح طلبان امید و آرامش در کشور است واگرچه برخی افراد و گروه‌ها می‌خواهند ما را وارد فضای درگیری و مخاصمه کنند اما باید با هوشیاری مراقب باشیم در دامی‌که بعضاً از بیرون مجلس هم مدیریت می‌شود، نیفتیم.

عارف با اشاره به انتخابات‌های پیش رو، مهمترین نگرانی اصلاح طلبان را مشارکت نکردن مردم در انتخابات دانست و با بیان این که همه جریانات سیاسی داخل نظام باید راهبرد اصلی خود را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قرار دهند، خاطرنشان کرد: مردم بزرگوار ایران انتظار دارند دولت و مجلس با همکاری با یکدیگر در رفع مشکلات اساسی آنها از جمله مساله معیشت و بیکاری اقدامات اساسی انجام دهند.

امیدوارم دولت محترم در فرصت باقی‌مانده بتواند با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه داخلی و با محوریت اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری در بهبود وضع اقتصادی کشور بردارد. رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پایان از نمایندگان ادوار مجلس خواست تجارب ارزشمندشان را به اعضای فراکسیون امید منتقل کنند.

وی در همین زمینه خطاب به مسئولان دولتی گفت: نمایندگان ادوار مجلس به دلیل تجارب گرانقیمتی که دارند، قادر خواهند بود به مسئولان دولتی در مناصب مختلف کمک کنند و این عزیزان می‌توانند در نقش اتاق فکر برای دولت ایفای نقش کنند. انتظار داریم مسئولان محترم دولتی بیش از گذشته از توانایی‌ها و تجارب آنان استفاده کنند.

حکمی‌متناسب با جرم

خبر دیگر حاکی است: نایب رئیس مجلس با یادآوری این که مرتضوی از سرمایه کارگران دست به اقداماتی زد که قطعا در آخرت باید پاسخگو باشد، گفت: امیدواریم 135 ضربه شلاق برای تخلفات مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی متناسب با جرم وی باشد.

مسعود پزشکیان افزود: دستگاه قضا باید با قاطعیت با چنین تخلفاتی برخورد کند و انتظار داریم اگر از اموال مردم برداشت شده است با حکم دادگاه پول‌ها برگردانده شود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به حکم دادگاه بدوی برای پرونده شکایت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: کسی از احکامی‌مانند اعدام یا شلاق خوشحال نمی‌شود و اشاعه چنین کاری به نظر خوشایند نیست‌، اما برازنده نیست کسی خلاف قانون عمل کند و مجازات نشود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به این که کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در مجلس نهم تشکیل شد، اظهار داشت: اعضای کمیته تحقیق و تفحص وظیفه دارند حکم صادره را بررسی کنند و در صورتی که حکم متناسب با جرم نباشد، موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش خانه ملت، دادگاه بدوی برای مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی بابت تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه، حکم 135 ضربه شلاق را صادر کرد.

توضیح کنسرتی علی مطهری

دیگر نایب رئیس مجلس هم اعلام کرد که از اظهارات وی در دانشگاه سمنان استفاده ابزاری شده است.

علی مطهری در اینستاگرام خود نوشت: جمله‌ای از من در سخنرانی دانشگاه سمنان به صورت نادرست و شیطنت‌آمیزی در شبکه‌های مجازی منعکس شده است.

از قول من گفته‌اند که امام رضا (ع) هم بود در کنسرت شرکت می‌کرد، درحالی‌که قضیه از این قرار بود: دانشجویی در ارتباط با ممنوعیت کنسرت در مشهد از من سئوال کرد و من در پاسخ به او گفتم‌: من هم دوگانگی اجرای قانون در استان‌های مختلف را قبول ندارم.

این امر منجر به حکومت فدرالی و گاه خودمختاری استانی می‌شود. سپس گفتم چه اشکالی دارد در گوشه‌ای از مشهد مثلا شعری از حافظ را آقای سراج بخواند؟ بعد از باب مزاح گفتم شاید اگر امام رضا (ع) بود هم در چنین کنسرتی شرکت می‌کرد، ولی متاسفانه این جمله من را به شکل شیطنت آمیزی در شبکه‌های مجازی منتشر کردند و عده‌ای به عوا مفریبی پرداختند.


نوشته شده در   شنبه 15 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode