ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 آبان 1395     |     کد : 108177

رأي اعتماد مجلس به هر3 وزير روحاني

رئيس جمهوري در ديدار رئيس مجلس نمايندگان قبرس، از گسترش و تعميق روابط ايران و قبرس ‏استقبال کرد و بهره گيري از تمامي‌ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود را براي تقويت اين همکاري‌ها ‏ضروري دانست.‏

رئيس جمهوري در ديدار رئيس مجلس نمايندگان قبرس، از گسترش و تعميق روابط ايران و قبرس ‏استقبال کرد و بهره گيري از تمامي‌ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي موجود را براي تقويت اين همکاري‌ها ‏ضروري دانست.‏

به گزارش پايگا اطلاع رساني رياست جمهوري حسن روحاني ديروز در ديدار 'ديميتريس سيلوريس' با اشاره به جايگاه، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ايران در منطقه، گفت: گسترش همکاري‌ها و روابط ايران و قبرس مي‌تواند موجب اتصال خاورميانه، اروپا و آفريقا با يکديگر شود.

روحاني بر ضرورت تشويق شرکت‌ها و بخش خصوصي ايران و قبرس براي گسترش همکاري‌هاي مشترک در راه توسعه مناسبات تجاري و اقتصادي دو کشور تاکيد و خاطرنشان کرد: ايران و قبرس مي‌توانند با همکاري و مشارکت بخش‌هاي خصوصي و استفاده از ظرفيت‌ها در بخش‌هاي گوناگون از جمله حمل و نقل جاده‌اي، هوايي و دريايي و ارائه خدمات فني و مهندسي، مکمل اقتصاد يکديگر باشند.

رئيس جمهوري با اشاره به وجود جاذبه‌هاي گوناگون فرهنگي، تاريخي و طبيعي در ايران و قبرس و لزوم استفاده از آنها در راه توسعه روابط گردشگري، گسترش روابط مردمي‌و همکاري‌هاي پارلماني ايران و قبرس را حائز اهميت دانست و گفت: با توجه به سوابق خوب و مثبت مناسبات دو کشور، هيچ مانعي در مسير ارتقاي سطح روابط و همکاري‌ها وجود ندارد‌.

روحاني ريشه مشکلات منطقه را مداخله خارجي براي بهره برداري از شکاف‌هاي منطقه اي دانست و تاکيد کرد: براي دستيابي به آينده روشن و رفاه و پيشرفت در کشورهاي منطقه، راهي جز استقرار صلح و امنيت پايدار نداريم و همه بايد در اين راستا کمک و مشارکت کنند. رئيس جمهوري افزود: جاي تاسف بسيار دارد که امروز ميليون‌ها انسان بي گناه در کشورهاي منطقه مانند عراق، سوريه، يمن و ليبي آواره شده‌اند و در تنگنا و دشواري‌هاي فراوان به سر مي‌برند.

رئيس مجلس نمايندگان قبرس هم در اين ديدار، گسترش مناسبات و همکاري‌هاي تجاري، اقتصادي و فرهنگي ايران و قبرس را در مسير کمک به توسعه ثبات و امنيت در منطقه دانست و افزود: قبرس آماده و مصمم براي ارتقاي سطح همکاري‌ها و روابط با ايران در راه توسعه مناسبات دو جانبه و حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه اي است.

وي ايران را کشوري بزرگ، متمدن و تاريخي توصيف کرد و خواستار گسترش همکاري‌هاي فرهنگي و تسهيل در روابط تجاري و بخش خصوصي در راستاي توسعه و تقويت مناسبات دو کشور شد.

ديميتريس سيلوريس همچنين با اشاره به مسائل منطقه اي خاطرنشان کرد: همه بايد بدانند راه حل نظامي‌در منطقه مشکلات جديدي را به وجود مي‌آورد و فقط بايد به دنبال راه حلي منطقي و سياسي باشيم.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode