ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 آبان 1395     |     کد : 108030

تأكيد مراجع عظام بر افزايش كارآمدي نظام مديريتي کشور

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي درسفربه قم با مراجع عظام تقليد ديدارکرد.

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي درسفربه قم با مراجع عظام تقليد ديدارکرد.

به گزارش ايسنا، دبير شوراي عالي امنيت ملي پيش از ظهر ديروز با حضور در بيت آيت‌الله‌العظمي‌وحيد خراساني تمسک به فرهنگ عاشورا و پيام تاريخ ساز قيام سيدالشهدا(ع) را رمز موفقيت و نفوذ معنوي انقلاب اسلامي‌بر شمرد و اظهار داشت: امنيت مثال زدني در کشور ما که با وجود تلاش بي شائبه دشمنان، روز به روز بر استحکام آن افزوده مي‌شود ريشه در باورهاي عاشورايي خدمتگزاران بي ادعاي عرصه امنيت در کشور دارد.

آيت‌الله‌العظمي‌وحيد خراساني هم در اين ديدار لزوم توجه بيشتر به ترويج شعائر مذهبي و تمسک مستمر به تلاوت و رعآيت معاني قرآن کريم را موردتاکيد قرارداد ندو اظهار داشتند: کلام حسن و مجاملت با بندگان خدا دستور دين و رمز نفوذ در دل‌هاي انسان‌هاست.

ايشان با دعا براي موفقيت مستمر مسئولان کشور در رفع مشکلات و خدمت به آحاد مردم افزودند: توجه خاص به دو اصل علم و امانتداري در انتخاب مديران در رديف ضرورت‌هايي است که موجبات افزايش کارآمدي نظام مديريتي کشور را فراهم خواهد کرد.

علي شمخاني در ديدار با آيت‌الله‌العظمي‌سيدعبدالکريم موسوي اردبيلي هم رويکرد جمهوري اسلامي‌در تامين امنيت را اتکاي به بهره گيري از ظرفيت‌هاي مردمي‌بيان کرد و اظهار داشت: انسجام ملي و علاقه مندي گروه‌هاي مختلف اجتماعي به مشارکت در تامين امنيت، مولفه اصلي موفقيت کشور در اين زمينه است.

وي با نکوداشت نقش برجسته آيت‌الله‌العظمي‌موسوي اردبيلي در عرصه‌هاي مختلف انقلاب اسلامي‌ودفاع مقدس افزود:جنابعالي به عنوان يکي ازاستوانه‌هاي اصلي شکل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي، جايگاه ويژه اي در تاريخ پرافتخار مبارزات مردم مسلمان ايران داريد.

آيت‌الله‌العظمي‌موسوي اردبيلي هم در اين ديدار با يادآوري سال‌هاي دفاع مقدس و مجاهدت خالصانه رزمندگان اسلام براي تامين امنيت کشور افزودند: امروز مهمترين عرصه مجاهدت،تلاش شبانه روزي براي ارتقاي معيشت و بهبود وضع اقتصادي گروه‌هاي کم بضاعت جامعه است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با آيت‌الله‌العظمي‌ جوادي املي هم ديدار و گفتگو کرد.

شمخاني در جريان اين ديدار که با حضور استاندار قم و معاونين دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي برگزارشد فرهنگ غني انقلاب اسلامي‌را منشاء توليد قدرت نرم در عرصه‌هاي مختلف داخلي و خارجي و خلق موفقيت‌هاي کم نظير بيان کرد. وي با اشاره به جايگاه ويژه و نقش تاثير گذار ايران در معادلات و مناسبات منطقه‌اي و بين المللي افزود: اعتبار و اقتدار ايران که سرچشمه ايجاد امنيت و ثبات پايدار در کشور است دستاوردي ارزشمند و پشتوانه‌اي محکم براي شکل گيري جهش در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي به شمارمي‌رود.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ضرورت تلاش مستمر براي تعميق باورهاي فرهنگي و اعتقادي و مقابله با تلاش برنامه‌ريزي شده نظام سلطه براي تهي سازي معنوي نسل جديد اظهارداشت:کم توجهي به بازتوليد ونشر ارزش‌هاي فرهنگي، شکل گيري آسيب‌هاي شکننده در حوزه امنيت ملي را به دنبال خواهد داشت.

شمخاني با تجليل از مقام علمي‌و ديني آيت‌الله‌العظمي‌جوادي آملي افزود: تعقل ديني و مجاهدت علمي‌علماي فاضل، روشن بين وارزشمندي چون حضرتعالي سرمايه کم نظيري است که طرح‌هاي متعدد دشمنان براي ايجادفتنه مذهبي در کشورماخنثي کرده‌است.

آيت‌الله‌العظمي‌جوادي آملي هم در اين ديدار با اشاره به پيام‌هاي سه گانه قرآن کريم در ابعاد بومي‌و ملي، منطقه‌اي و جهاني اظهارنظرکردند: پيام وحي در کنار توجه به مسلمانان و اهل ايمان به هدآيت اخلاقي و معنوي اهل کتاب و کفار هم توجه کرده است. ايشان پيام امام حسين‌(ع) به عنوان قران ناطق در قيام عاشورا را داراي ماهيت سه گانه ذکر شده بيان کردند و گفتند: اين پيام امروز هم در عرصه‌هاي مختلف کاملا نافذ و تاثير گذار است.

اين مرجع تقليد امنيت رادر کنار بعد سخت آن واجد ابعاد فرهنگي، اقتصادي واجتماعي دانستند و افزودند: دروغ و کتمان حقيقت امنيت را مخدوش و باورهاي جامعه را لرزان مي‌کند.

ايشان با انتقاد از روش‌هاي متداول در برخي رسانه‌ها که بدون توجه به اثرات سوءامنيتي وارونه نگاري، با رويکرد سياسي و يکجانبه حقايق مسلم را کتمان مي‌کنند افزودند: اين گونه رفتار‌ها و اقدامات مصداق بارز جاهليت است.

آيت‌الله‌العظمي‌جوادي آملي اقتصاد مقاومتي را طرحي عميق و علمي‌وراهبردي موثر براي رفع مشکلات اقتصادي کشور برشمردند و گفتند: اصلاح نظام بانکي وتطبيق آن با مباني اسلامي‌براي سوق دادن منابع به سمت توليد، اصلي ترين اقدامي‌است که بايد در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي به آن پرداخته شود.

آيت‌الله‌العظمي‌علوي گرگاني

دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه برنامه‌هاي سفر دو روزه به قم، بعدازظهر ديروز با حضرت آيت‌الله‌العظمي‌علوي گرگاني ديدار و گفتگو کردند.

شمخاني در اين ملاقات گزارشي از شرايط کشور در حوزه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي، فرهنگي و اقتصادي ارائه کرد.

وي با اشاره به در پيش بودن اربعين حسيني بر تبديل کردن اين کنگره عظيم به نهضت ضد ظلم و زمينه‌اي براي انعکاس پيام آزادگان و مظلومان جهان تاکيد کرد.

آيت‌الله‌العظمي‌علوي گرگاني هم در اين ديدار با اشاره به آيات نوراني قرآن کريم بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت آحاد جامعه به عنوان رمز پيروزي و رستگاري مستمر تاکيد کردند.

ايشان نقش رهبري و مرجعيت رادر تقويت اقتدار و اتحاد در جامعه بي‌بديل خواندند و اظهار داشتند: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي‌تلاش و سرمايه گذاري هنگفتي را براي متزلزل کردن رابطه امت و امام معمول داشته‌اند که بايد مسئولان و آحاد مردم با هوشياري بيش از پيش آنان را چون گذشته ناکام بگذارند.

نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي با آيت‌الله‌العظمي‌شبيري زنجاني هم ديدار و گفتگو کرد.

شمخاني در اين ديدار کاهش مشکلات اقتصادي را تکميل کننده يکي از مهمترين حلقه‌هاي زنجيره امنيت کشور بيان کرد و افزود: تا زماني که کار،توليد ثروت وتلاش براي توسعه همه جانبه به ادبيات رايج در بخش‌هاي مختلف کشور و گروه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي تبديل نشود، مسير رفع مشکلات اقتصادي هموار نمي‌شود.

آيت‌الله‌العظمي‌شبيري زنجاني هم در اين ديدار با اشاره به ظرفيت‌هاي بي‌شمار مادي و معنوي در کشور مجموعه امکانات و زمينه‌ها براي توسعه اقتصادي و اجتماعي را فراهم خواندند و اظهارنظر کردند: وعده خداوند که تحقق آن قطعي است، ناظر بر موفقيت فعاليت‌ها و جهادي است که در سايه اخلاص و ايمان صورت پذيرد.

ايشان براي موفقيت بيش از پيش مسئولان و خدمتگزاران صادق نظام جمهوري اسلامي‌دعا کردند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با آيت‌الله‌العظمي‌صافي گلپايگاني ديدار و گفتگو کرد.

در جريان اين ديدار آيت‌الله‌العظمي‌صافي گلپايگاني با ابراز رضآيت از امنيت کاملي که در سايه تلاش مسئولان ذيربط در کشور وجود دارد، بر ضرورت توجه بيشتر به موضوع تامين معيشت مردم و بهبود مستمر وضع اقتصادي کشور که موجب تقويت روحيه اميد در آحاد مردم خواهد شد تاکيد کرد ندو افزودند: تجربه همکاري و مودت ميان مردم و مسئولان در سال‌هاي دفاع مقدس نشان داد که در سايه ايمان به خدا ووحدت و همدلي امکان عبور موفق از سخت ترين بحران‌هاي امنيتي و اقتصادي ميسر است.

آيت‌الله‌العظمي‌مکارم شيرازي

دبير شوراي عالي امنيت ملي با آيت‌الله‌العظمي‌مکارم شيرازي هم ديدار و گفتگو کرد.

شمخاني در جريان اين ديدار با اشاره به نقش و جايگاه والاي مرجعيت در نظام بهره گيري از ارشادات و رهنمودهاي مراجع عظام تقليد را فرصتي بي بديل براي مسئولان بخش‌هاي مختلف در مسير مديريت بهينه کشور بيان کرد.

وي گفت: امروزبه برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، انفاس قدسي شهداي گرانقدر و رهبري هوشمندانه ولآيت امر کشور در شرايط کم نظير امنيتي در منطقه‌اي پرآشوب است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: با راهبردهاي اتخاذ شده توانسته‌ايم امنيت کشور را فراسوي مرزهاي جمهوري اسلامي‌ايجاد کنيم.

وي افزو‌د: مهمترين موضوع حال حاضر کشور را که مي‌تواند موجب شکل گيري آسيب پذيري در ابعاد فرهنگي، اجتماعي و امنيتي شود مساله معيشت و بهبود شرايط اقتصادي کشور است.

دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: رفع مشکلات معيشتي جامعه با بهره گيري از راهبردهاي اقتصاد مقاومتي نيازمند همکاري مجموعه قوا و دستگاه‌ها با دولت محترم است.

وي با قدرداني از نقش بسيار موثر آيت‌الله‌العظمي‌مکارم شيرازي در تبيين ريشه‌هاي تفکر تکفيري و توسعه رويکردهاي تقريبي در جهان اسلام افزود: سردمداران نظام سلطه در تلاشند با اصلي کردن اختلافات در جهان اسلام اذهان عمومي‌را از دشمن اصلي که رژيم صهيونيستي است منحرف کنند.

آيت‌الله العظمي‌مکارم شيرازي هم در اين ديدار، نعمت امنيت در ايران را موهبتي الهي و شايسته شکر و سپاسگزاري به درگاه احديت دانستند و افزودند: ريشه مجموعه موفقيت‌ها در نظام اسلامي‌تمسک به دين حنيف اسلام و تحقق احکام الهي در اين سرزمين است.

ايشان با اشاره به تهديد تروريسم تکفيري براي جهان اسلام و مجموعه بشريت، ضرورت توجه به ريشه‌هاي تکفير را مورد تاکيد قرار دادند و گفتند: وهابيت همانگونه که در اجلاس اخير گروزني نيز از سوي مذاهب مختلف اسلامي‌مورد تاکيد قرار گرفت خارج از دين مبين اسلام بوده وزادگاه و مروج تفکر تکفيري است.

اين مرجع تقليد ضرورت حفظ وحدت و انسجام در ميان گروه‌هاي مختلف سياسي را مورد تاکيد قرار دادند و اظهار داشتند: رعايت اخلاق اسلامي ‌و حفظ حدود شرعي در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتي است که بايد بيش از گذشته به آن اهتمام شود.

شمخاني همچنين با حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد جواد شهرستاني نماينده آيت‌الله‌العظمي‌سيستاني در قم ديدار کرد.


نوشته شده در   شنبه 8 آبان 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode