ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 مهر 1395     |     کد : 107121

افتتاح خط توليد موشك‌هاي نقطه‌زن برد بلند

خط توليد «ذوالفقار» نخستين موشك سوخت جامد نقطه‌زن با برد 700 كيلومتر در حضور وزير دفاع به بهره برداري رسيد...

در هفته دفاع مقدس با حضور وزير دفاع انجام شد
افتتاح خط توليد موشك‌هاي نقطه‌زن برد بلند
خط توليد «ذوالفقار» نخستين موشك سوخت جامد نقطه‌زن با برد 700 كيلومتر در حضور وزير دفاع به بهره برداري رسيد


سرويس سياسي- اجتماعي: وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح گفت: سه محصول اساسي در حوزه موشکي (غدير، سجيل و خرمشهر) که قدرت دفاعي را چند برابر افزايش مي‌دهد تا پايان امسال به عرصه توليد مي‌رسد.

به گزارش ايرنا، سردار حسين دهقان در جلسه علني روز گذشته مجلس افزود: اين سه موشک شامل موشک غدير و سجيل (‌با سوخت جامد برد بلند) و موشک خرمشهر با قدرت اصابت بالا ست که آن را به صحنه توليد آورده‌ايم.

وي افزود: ما در حوزه توليد موشک در زمينه موشک‌هاي کروز، بالستيک سوخت جامد و مايع و موشک‌هاي پدافندي، حدي از توان را به لحاظ توليدي داريم که قادريم هر بُرد، هر دقت و هر ميزان تخريبي را با دقت اصابت، طراحي و ايجاد کنيم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاکيد بر اين که موشک‌هاي برد بلند ما با دقت‌هاي زير 10 متر مي‌تواند اهداف متخاصم را مورد هدف قرار دهد، اظهار داشت:

در آينده موشک‌هاي بالستيک زمين به زمين خود را به گونه‌اي توسعه خواهيم داد که قادر باشد در دوردوست‌ها، اهداف دريايي را هم مورد اصابت قرار دهد.

دهقان تصريح کرد: موشک‌هاي کروز زمين به دريا و آنهايي که از شناورها پرتاب مي‌شوند، قادرند همه اهداف دريايي را در بردهاي بلند مورد اصابت قرار دهند.

وي در ادامه گفت: خط توليد موشک سوخت جامد تاکتيکي و نقطه زن ذوالفقار که ضد جمينگ- ضد اختلال در سيستم‌هاي راداري - است، فعال کرديم و تا پايان امسال سه محصول اساسي را در حوزه موشکي که برتري و قدرت دفاعي ما را چندين برابر افزايش خواهد داد به صحنه توليد خواهيم آورد. وزير دفاع با اشاره به اين که نقش تعيين کننده مجلس براي اتخاذ مواضع انقلابي براي پيشبرد آرمان‌هاي انقلاب ستودني است، اظهار داشت:

آنچه در دوره مسئوليتم از نمايندگان ديديم، همراهي و دلسوزي در مباحث مربوط به امنيت ملي و کمک به توسعه عناصر قدرت ساز ملت در عرصه دفاعي بوده است.

دهقان با ابراز اميدواري از اينکه در برنامه ششم و بودجه سال 96 گام‌هاي بلندتري براي تقويت بنيه دفاعي کشور برداشته شود، گفت: بايد صنايع دفاعي مان را به گونه اي توسعه دهيم که ضمن توليد همه اقلام پدافندي و دفاعي، براي توسعه توليد اقلام تهاجمي‌هم گام برداريم.

وي با تاکيد بر اين که نياز به توسعه و نوسازي اقلام دفاعي خود داريم اظهار داشت: نياز داريم نيروي دريايي خود را به لحاظ استقرار در ساحل دريايي مکران و ناوشکن‌ها و ناوگان‌هاي جديد، به روز کنيم. همچنين نياز داريم تحرک را در نيروي زميني افزايش دهيم و براي توسعه سلاح‌هاي زميني که ما را قادر به مقابله با تحليل‌هاي نوين مي‌سازد، اقدام کنيم.

دهقان افزود: در دنياي پرآشوبي که قانون جنگل حاکم است و صاحبان زور و اسلحه، همه حقوق را براي خود تعريف مي‌کنند، هشت سال دفاع مقدس به ما ثابت کرد که تنها راه زيست عزتمندانه، انتخاب فرهنگ ايثار و شهادت است.

وي تاکيد کرد: ما آموختيم نهادهاي بين‌المللي حامي‌کشورهاي استکباري هستند و هيچ ملتي نمي‌تواند انتظار داشته باشد نهادهاي بين‌المللي از آن حمايت کنند. آموختيم شعارهاي زيباي حقوق بشري و دموکراسي، ابزاري براي توجيه گري اقدامات تجاوزگرانه نظام سلطه است و تروريست، ابزاري در دست صاحبان قدرت براي مقابله با اراده ملت‌هاست.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح کرد: از هشت سال دفاع مقدس، آموختيم دشمن همواره بر موضع دشمني خود قرار دارد و ابزار متناسب با موقعيت را استفاده مي‌کند؛ مانند زور، دسيسه، توطئه، تلاش براي ايجاد حفره‌هايي درون جامعه، تحقير و توهين، تطميع و حيله و لبخند.

وي با تاکيد بر اينکه در منطقه ما بي‌ثباتي فراگيري وجود دارد، گفت: يگانه کشوري که عامل صلح و ثبات در منطقه است و امروز بيشترين تلاش را براي ايجاد صلح در منطقه به کار گرفته و پيش قراول مقابله با جريان‌هاي تروريستي است‌، جمهوري اسلامي‌ايران است. دهقان با تاکيد بر اين که در حوزه دفاعي يگانه عنصر محدودکننده‌اي که پذيرفته‌ايم، وارد نشدن به عرصه توليد سلاح‌هاي کشتار جمعي و شيميايي است، گفت: کشور ما به لحاظ جغرافيايي و نظام حاکم در معرض تهديد ديگر کشورها قرار دارد و به همين دليل در حوزه دفاع، از توسعه تجهيزات پدافندي غفلت نمي‌کند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تصريح کرد: در حوزه پدافند موشکي، هيچ عنصري براي ايجاد محدوديت در قدرت نمي‌شناسيم و براي تقويت توان دفاعي خود با برنامه‌هاي اعلام شده حرکت مي‌کنيم.

افتتاح خط توليد نخستين موشک سوخت جامد

نقطه زن با برد 700 کيلومتر

خط توليد " ذوالفقار" نخستين موشک سوخت جامد نقطه زن با برد 700 کيلومتر در حضور وزير دفاع افتتاح شد.

به گزارش ايسنا،سرداردهقان درمراسم افتتاحيه اين خط توليدي باگراميداشت هفته دفاع مقدس و تبريک 5مهرسالروز شکست حصر آبادان در عمليات پيروزمندانه ثامن الائمه اظهار داشت‌: در چارچوب تدابير فرماندهي معظم کل قوا و نامه رياست جمهوري مبني بر تقويت و توسعه توان رزم موشکي، موشک تاکتيکي ذوالفقار که همه مراحل تحقيقات، طراحي و ساخت آن به دست پر توان محققان و متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنايع هوافضاي وزارت دفاع صورت گرفته پس از انجام آزمايش‌هاي موفق شاهد افتتاح خط توليد آن هستيم. وزير دفاع در تشريح ويژگي‌هاي موشک ذوالفقار گفت: موشک ذوالفقار موشکي زمين به زمين، مايل پرتاب، يک مرحله اي و با سوخت جامد مرکب است که قادر است اهداف خود را تا فاصله 700 کيلومتري مورد اصابت قرار دهد و منهدم کند.

دهقان برخورداري از د‌و سکوي پرتاب متحرک و خودکششي، رادار گريزي، قابليت نقطه زني، سبک و تاکتيکي بودن را از ديگر ويژگي‌هاي موشک ذوالفقار برشمرد و تصريح کرد: با الحاق اين موشک به سازمان رزم نيروهاي مسلح قدرت و توان رزم موشکي آنان به نحو قابل توجه و چشمگيري افزايش مي‌يابد.

وي با بيان اين که افزايش قدرت بازدارندگي از راهبردهاي اصلي وزارت دفاع به شمار مي‌رود گفت‌: طراحي و ساخت موشک تاکتيکي و مهم ذوالفقار که در شرايط تحريم در بخش دفاع صورت گرفته، نشان از اراده و عزم دانشمندان، محققان و متخصصان وزارت دفاع براي افزايش قدرت بازدارندگي موثر کشورمان است.

وي از سازمان صنايع هوافضا وزارت دفاع به عنوان نماد اراده ملي براي توليد قدرت دفاعي ياد کرد و افزود‌: اين اراده قوي از ابتداي جنگ تحميلي و با موشکباران شهر‌هاي کشورمان توسط صدام ملعون و حاميان ملعونه اش شکل گرفت و امروز به قدرتي تبديل شده است که زورگويان احساس تهديد مي‌کنند، همان راهبردي که فرماندهي معظم کل قوا اخيرا در جمع مسئولان وزارت دفاع ترسيم و بيان فرمودند که توان دفاعي و تهاجمي‌را افزايش دهيد تا زورگويان احساس تهديد کنند‌.

وزير دفاع، مجموعه دستاوردهاي وزارت دفاع در حوزه موشکي را حاصل تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس ذکر کرد و خاطرنشان کرد: ايثار و مقاومت، پويايي، پايداري، ابتکار و خلاقيت و تلاش و مجاهدت مردم و نيروهاي مسلح در دوران دفاع مقدس گنجينه پايان ناپذيري است که مي‌توان با پشتوانه آن کشور را در حوزه‌هاي مختلف و متنوع به سمت خود اتکايي و پيشرفت و تعالي سوق داد.

سردار دهقان در پايان با تبريک اين دستاورد ارزشمند به محضر فرماندهي معظم کل قوا و ملت رشيد و مقاوم ايران اسلامي‌از دست‌اندرکاران تحقيقات، طراحي‌، ساخت و توليد انبوه موشک ذوالفقار تشکر و قدرداني و تاکيد کرد: موشک ذوالفقار بسان ذوالفقار مولاي متقيان امير المومنان حضرت علي‌(ع) دست هر متجاوز و زورگويي را از تهاجم و تجاوز به اين سرزمين مقدس قطع کند‌.

طرح قانوني تشديد مبارزه با مفاسد اقتصادي

در ادامه جلسه روز گذشته‌، نمايندگان يک فوريت طرح قانوني تشديد مبارزه با مفاسد اقتصادي در دستگاه قضايي و سازمان تعزيرات حکومتي را تصويب کردند و همچنين با تصويب لايحه موافقتنامه همکاري در زمينه دامپزشکي و بهداشت دام بين دولت ايران و دولت جمهوري آذربايجان موافقت کردند.

همچنين رئيس مجلس و وزير دفاع از نمايندگان ايثارگر مجلس و خانواده شهداي مدافع حرم تقدير کردند. در اين جلسه از سميه محمودي فرزند شهيد، حجت‌الاسلام حسن نوروزي آزاده و جانباز 50 درصد، غلامعلي جعفرزاده‌ايمن‌آبادي جانباز 70 درصد، ضياءالله اعزازي جانباز 50 درصد، غلامرضا شرفي جانباز 50 درصد، سهراب گيلاني جانباز 50 درصد، رضا شيران خراساني جانباز 50 درصد، امير خجسته آزاده و جانباز 50 درصد، سلام اميني جانباز 50 درصد و کوروش کرم پورحقيقي جانباز 40 درصد تقدير شد. همچنين از خانواده شهيد محسن فرامرزي، خانواده شهيد امين کريمي‌و خانواده شهيد علي عبداللهي سه خانواده شهيد مدافع حرم با اهداي لوحي تقدير شد.


نوشته شده در   دوشنبه 5 مهر 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode