ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 شهريور 1395     |     کد : 106718

اعلان آمادگی حوزه علمیه برای مناظره با وهابیت

آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه: حوزه علمیه آمادگی دارد که با هر کس از صاحب نظران وهابیت در هرجای عالم، در یک بحث دوستانه و منطقی ثابت کنیم که توحید حقیقی، مانند رسالت با ولایت و امامت گره خورده است.

اعتدال: آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه: حوزه علمیه آمادگی دارد که با هر کس از صاحب نظران وهابیت در هرجای عالم، در یک بحث دوستانه و منطقی ثابت کنیم که توحید حقیقی، مانند رسالت با ولایت و امامت گره خورده است.
آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه صبح دیروز در مراسم اختتامیه مرحله نهائی مسابقات علمی  طلاب نخبه حوزه‌های علمیه که باحضور آیت الله العظمی صافی در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد گفت: عید قربان چون عید فطر، دارای چندین وجه است؛ یکی از وجوه اعیاد اسلامی، ارتباط آن با امامت و ولایت است.
وی افزود: دو عید فطر و قربان روز کرنش در مقابل خداوند است و تجلی توحید در این دو عید است، همگان می دانند که توحید و اعتقاد به خداوند، با مقوله رسالت و امامت و ولایت گره خورده است؛ امامت و ولایت برآمده از مشعل رسالت و نبوت است و همه این امور تجلیات توحید خداوند در روی زمین است.

* توحید بدون رسالت و امامت و ولایت معنی ندارد
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: به همین دلیل، توحید با امامت و ولایت قوام پیدا می کند؛ کسانی که امامت، ولایت و زعامت را در مقابل توحید می دانند و کوته فکرانه آن را در مقابل توحید ترسیم می کنند، عقاید نادرست و تفکرات کوتاه دارند؛ بدانند،توحید بدون رسالت و امامت و ولایت معنی ندارد؛ امامت و ولایت تجلی توحید در عالم است و خطای تکفیریون است که توحید را مقابل ولایت می دانند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مشکلات وهابیون آن است که توحید را به خوبی نشناخته‌اند؛ حوزه علمیه آمادگی دارد که با هر کس از صاحب نظران وهابیت در هرجای عالم، در یک بحث دوستانه و منطقی ثابت کنیم که توحید حقیقی با ولایت و امامت چونان رسالت گره خورده است؛ توحیدی که وهابیون با تکیه به ابن تیمیه و دیگر صاحب نظران کوته‌اندیش، می‌اندیشند آلوده است.
وی گفت: فقهای ما به سادگی کسی را به کفر و شرک متهم نمی‌کنند و به راحتی دست به شمشیر نمی‌برند، زیرا به دوستی میان مسلمانان معتقد هستیم؛ اتصال توحید و عید عبودیت خدا با زعامت و ولایت الهی است.
آیت الله اعرافی اظهارکرد: حوزه‌های علمیه در عصر ما مسئولیت‌های خطیری به دوش می کشند؛ حجم تولیداتی که انجام می شود و سوالات جدیدی در مقابل فقه و کلام و‌اندیشه اسلامی قرار می گیرد بسیار بالاست؛ امروزه هرگز با دنیای قبل قابل مقایسه نیست؛ هر ساعت در عرصه الهیات و کلامی و حقوقی و فکری در رشته‌های مختلف ،فکر تولید می شود که بسیاری از آنها با‌اندیشه اسلامی ناسازگار است.
وی افزود: هر روزه سوالات و شبهات جدیدی متوجه مباحث اعتقادی و نظامات کلامی و فقهی ما است؛ در عرصه علوم اسلامی و انسانی و الهیات جدید در دنیای غرب به شیوه‌های مختلف کار می شود و این تفکرات به سرعت در عرصه فضای مجازی منتشر می شود.

* حوزه باید در مقابل شبهات قوی باشد
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: هر یک از نخبگان حوزوی وظیفه دارند که بنیه‌های فقهی و کلامی و فکری خود را به شکلی قوی کنند که  بتوانند در مقابل خطرات بایستند؛ در این عرصه نهاد حوزوی باید قوی باشد؛ هر ثانیه انواع سوالات به سمت ما و با پیشرفته ترین وسایل زمانه حرکت می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کلام و تفسیر و فقه و اصول ما باید بر منهج اجتهادی دقیقی استوار شود و تازمانی که در همه این عرصه‌ها صاحبت نظران قوی نداشته باشیم در مقابل این هجمات مشکل خواهیم داشت؛ پایه‌های ادبیات و اصول و فقه و کلام و تفسیر و رجال و.... باید در حوزه تقویت شود و سپس می توانیم به عرصه‌های جدید ورود کنیم.
وی گفت: امروزه در عصر انقلاب اسلامی هستیم و نیاز انقلاب اسلامی نیز نیاز بسیار مهمی است که حوزه‌های قوی باید به این نکات جواب دهد.
آیت الله اعرافی اظهارکرد: بیت آیت الله العظمی گلپایگانی خانه علم و جهاد و انقلاب و مجاهدت است؛ بنده در قبل از انقلاب به این خانه و در عرصه‌های مختلف رفت و آمد داشتم؛ در اشغال جنوب لبنان طلاب به محضر مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی حضور پیدا کردیم که ایشان با سخنرانی انقلابی خود موجی عظیم در حوزه ایجاد کردند.
وی افزود: اینجا بیتی است که فقه و علم و اخلاق و عرفان ومجاهدت در راه خدا تجلی پیدا کرده و امروزه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگگانی از استوانه‌ها و قله‌های عظیم فقه و اخلاق و علمی حوزه‌های علمیه ما هستند.

* تأکید  امام خامنه‌ای بر  حفظ حرمت جایگاه مراجع تقلید
مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: رهبر انقلاب در دیدار خصوصی که اخیراً در محضر ایشان حضور داشتم بر جایگاه مرجعیت تأکید کردند و به طور خاص از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نام بردند؛ در همین راستا همه ما باید راه خود را در مسیر مرجعیت قرار دهیم و بر قدرت حوزه‌های علمیه بیافزائیم و پایه تمامی این امور اخلاق و تزکیه نفس است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مسابقات علمی حوزه مسابقه خیرات و محل ارزیابی طلاب است که در این زمینه باید از مراجع و علما و شخصیت‌های حوزه بیاموزیم و قدم‌های بلندی در راه تعالی حوزه‌های علمیه برداریم.

* آیت الله صافی گلپایگانی: طلاب به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) عمل کنند
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی بر لزوم توجه به وظیفه و عمل به وظیفه سربازی امام زمان(عج) توسط طلاب تأکید کردند.
پس سخنان آیت الله اعرافی، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی گفتند: علما و طلاب در راه تعالی اسلام و مسلمانان گام بر می‌دارند.
ایشان افزودند: مسائلی که آیت الله اعرافی در این مجلس ارائه کرد، تذکرات بسیار مفیدی است که اگر طلاب به همین نکات توجه کنند، قطعا روز به روز بر عظمت حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود.
معظم له بیان کردند: طلاب باید سعی کنند در همه عرصه‌ها به وظیفه خود در مقابل امام زمان(عج) به خوبی عمل کنند؛ همه ما باید بتوانیم با توان و قدرت خود وظیفه خود در این زمانه خاص انجام دهیم.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تصریح کردند: علما و اساتید و طلاب همگی در یک صف سربازی حضور دارند که باید هر یک به وظیفه‌ای که به دوش می‌کشند به درستی عمل کنند.
ایشان افزودند: اگر طلاب جوان به نصایح مراجع عظام و اساتید خود توجه کنند، می‌توانند به قله‌های علم برسند و می‌توانند به توفیقات عالی در رشته‌های مختلف دست یابند.
معظم له بیان کردند: اوضاع دنیا از 50 سال پیش تغییرات گسترده‌ای داشته و تمدن دنیا تغییر کرده است؛ طلاب باید با علم آموزی و عمل صحیح مسئولیت خود را در این دنیا به خوبی دانسته و به آن عمل کنند.
حضرت آیت الله  صافی گلپایگانی تصریح کردند: حوزه‌های علمیه ما بالنده تر شده است و امیدواریم که روز به روز بر برکت و قدرت و قوت حرکت آنها افزوده شود؛ امام زمان(عج) از ما طلاب انتظارات وسیعی دارند؛ طلاب باید بدانند که وظیفه ما خدمت به ایشان است و باید این خدمت را به نحو احسن انجام دهند.


* آیت الله زاده صافی گلپایگانی: همه مسلمانان دعا کنند که وهابیت و آل سعود و تکفریون از  بین بروند

ت الاسلام والمسلمین حسن صافی: با تأکید بر اینکه عید قربان عید همه مسلمانان است، گفت: همه مسلمانان باید در این روز دعا کنند که وهابیت و آل سعود و تکفریون که مزاحمان اصلی تشرع اسلامی هستند از بین بروند.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن صافی، فرزند آیت الله صافی گلپایگانی، در این مراسم گفت: محل دفتر آیت الله العظمی صافی، بیت آیت الله العظمی مرحوم گلپایگانی و بیت علم و اجتهاد است، این بیت و مدرسه توسط آیت الله العظمی صافی به بهترین وجه اداره می شود و دفتر ایشان و مراجعات مردم و طلاب در همین بیت انجام می گیرد؛ این بیت از آثار بسیار مبارک است که هزاران نفر از آن در ابعاد مختلف منتفع شدند.
استاد حوزه بیان کرد: انتخاب استعدادهای درخشان وتشویق آنها بسیار مهم و با عظمت است که در این زمینه باید از مدیران عالی حوزه تقدیر کرد که چنین وضعیتی را در زمینه شناخت استعدادهای درخشان ایجاد کردند.
حجت الاسلام والمسلمین صافی اظهارکرد: حوزه های علمیه باید استعدادهای شاخص خود را شناسائی کرده و روی آنها سرمایه گذاری کند تا بتوانند در آینده ستارگان درخشان حوزه باشند و دامنه علمی و فرهنگی و تبلیغی این مرکز مبارک را اداره کنند.
وی افزود: عید قربان عید همه مسلمانان است و همه مسلمانان باید در این روز دعا کنند که وهابیت و آل سعود و تکفریون که مزاحمان اصلی تشرع اسلامی هستند از بین بروند.
استاد حوزه بیان کرد: طلاب حوزه های علمیه یک امتیاز خاص دارند که همانا حضور در لباس طلبگی و سربازی امام زمان(عج) است؛ امروز وظیفه حوزه های علمیه این است که در مقابل هجمه هائی که دشمنان علیه فکر و اعتقاد و فرهنگ جوانان ما وارد می کنند مقاومت و مبارزه کنند.


نوشته شده در   دوشنبه 22 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode