ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395     |     کد : 106531

پيام رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان در آستانه موسم حج‎: سياست‌بازان قسي‌القلب و جنايتكار سعودي حاكماني بي‌دين،بي‌وجدان و شيطان‌هايي روسياهند

در آستانه‌ برپایی کنگره حج، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیام مهمی‌به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله‌‌الحرام، حج ابراهیمی‌را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی‌در مقابل زورگویان بین‌المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت‌ها و ملت‌های اسلامی‌تأکید کردند:

در آستانه‌ برپایی کنگره حج، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در پیام مهمی‌به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله‌‌الحرام، حج ابراهیمی‌را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی‌در مقابل زورگویان بین‌المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولت‌ها و ملت‌های اسلامی‌تأکید کردند:

جهان اسلام، اعم از دولت‌ها و ملّت‌های مسلمان باید حاکمان سعودی را به ‌درستی بشناسند و به خاطر جنایاتی که در گستره‌ جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مساله‌ حج بکنند.

متن پیام رهبرانقلاب اسلامی‌که پیش ازظهرديروز منتشرشد به شرح زیراست:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّدٍ وآله الطّیّبین و صحبه المنتجبین ومن تبعهم باحسانٍ الی یوم الدّین.

برادران و خواهران مسلمان درسراسرجهان!

موسم حج برای مسلمانان، موسم افتخاروشُکوه درچشم خلایق و موسم نورانیّت دل وخشوع وابتهال(۱) دربرابرخالق است. حج، فریضه‌ای قدسی و دنیوی و خدایی و مردمی‌است. از سویی فرمانِ «فَاذکُرُوا اللّهَ کَذِکرِکُم ءابآءَکُم اَواَشَدَّ ذِکرًا»(۲) و«وَاذکُرُوا اللّهَ فی اَیّامٍ مَعدوداتٍ»(۳) وازسویی خطابِ «اَلَّذی جَعَلناهُ لِلنّاسِ سَوآءَنِ العاکِفُ فیهِ وَالباد»(۴) ابعاد بی‌انتها ومتفاوت آن را روشن میسازد.

دراین فریضه‌ی بی‌نظیر، امنیّت زمان ومکان همچون نشانه‌ای آشکارو ستاره‌ای درخشان، دل انسانها را آرامش ميبخشد وحج‌گزاررا ازمحاصره‌ی عوامل ناامنی که ازسوی ستمگران سلطه‌گر، همواره آحاد بشررا تهدید کرده است بیرون میکشد ولذّت ایمنی را دردوره‌ای معیّن به اومیچشاند.

حجّ ابراهیمی‌که اسلام به مسلمانان هدیه کرده است، مظهرعزّت و معنویّت و وحدت وشُکوه است؛ عظمت امّت اسلامی‌واتّکاء آنان به قدرت لایزال الهی را به رخ بدخواهان و دشمنان میکِشد وفاصله‌ی آنان را با منجلاب فساد وحقارت واستضعافی که زورگویان و قلدران بین‌المللی برجوامع بشری تحمیل میکنند، برجسته میسازد. حجّ اسلامی‌وتوحیدی، مظهر«اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»(۵) است؛ جایگاه برائت ازمشرکان والفت ووحدت با مؤمنان است.

آنان که حج را به یک سفرزیارتی سیاحتی فروکاسته و دشمنی وکینه‌ی خود با ملّت مؤمن وانقلابی ایران را درزیرعنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطان‌هایی خُرد وحقیرند که ازبه خطرافتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود میلرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه والمسجد الحرام کرده(۶) و راه حجّاج غیورومؤمن ایرانی به خانه‌ی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود براریکه‌ی قدرت ظالمانه را دردفاع از مستکبران جهانی وهمپیمانی با صهیونیسم وآمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ی آنان می‌دانند و دراین راه ازهیچ خیانتی روی‌گردان نیستند.

اکنون قریب یک سال ازحوادث مُدهش(۷) منا می‌گذرد که درآن، چند هزار نفردرروزعید ودرلباس احرام، درزیرآفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش ازآن درمسجدالحرام هم جمعی درحال عبادت و درطواف و نماز به خاک وخون کشیده شدند. حکّام سعودی درهردوحادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه‌ی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی برآن اتّفاق‌نظر دارند؛ وگمان عمدی بودن حادثه نیزازسوی برخی صاحب‌نظران مطرح شد. تعلّل و کوتاهی درنجات مجروحان نیمه‌جانی که جان شیفته ودل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکروترنّم آیات الهی همراه بود، نیزقطعی ومسلّم است. مردان قسیّ‌القلب وجنایت‌کارسعودی آنان را با جان‌باختگان، درکانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنه‌ی آنان، آنها را به شهادت رساندند. چند هزارخانواده ازکشورهای گوناگون عزیزان خود را ازدست دادند وملّتهای آنان داغدارشدند. ازجمهوری اسلامی‌نزدیک به پانصد نفردرمیان شهدا بودند. دل خانواده‌ها همچنان مجروح و داغداراست و ملّت همچنان غمگین وخشمگین است.

حکّام سعودی به جای عذرخواهی و پشیمانی و تعقیب قضائیِ مقصّران مستقیمِ این حادثه‌ی هولناک، با نهایت بی‌شرمی‌و وقاحت، حتّی از تشکیل هیئت حقیقت‌یاب بین‌الملل اسلامی‌نیزسرباززدند؛ به جای ایستادن درجایگاه متّهم، در جایگاه مدّعی ایستادند و دشمنیِ دیرین خود با جمهوری اسلامی‌و با هرپرچم برافراشته‌ی اسلام درمقابله با کفرواستکباررا با خباثت و سَبُک‌سریِ بیشتر آشکارساختند.

بوقهای تبلیغاتی آنان اعم ازسیاستمدارانی که رفتارآنان دربرابر صهیونیست‌ها وآمریکا ننگ جهان اسلام است، تا مفتیان ناپرهیزکاروحرام‌خواری که آشکارا برخلاف کتاب و سنّت فتوا میدهند، تا پادوهای مطبوعاتی که حتّی وجدان حرفه‌ای هم مانع دروغ‌سازی و دروغ‌گویی آنان نیست، تلاش بیهوده میکنند که جمهوری اسلامی‌را درمحروم‌سازی حجّاج ایرانی ازحجّ امسال، متّهم نشان دهند. حکّام فتنه‌انگیزی که با تشکیل و تجهیزگروه‌های تکفیری وشرور، دنیای اسلام را گرفتارجنگهای داخلی و قتل و جرح بی‌گناهان کرده‌اند و یمن وعراق و شام و لیبی و برخی دیگرازکشورها را به خون آغشته‌اند؛ سیاست‌بازانِ از خدا بی‌خبری که دستِ دوستی به رژیم اشغالگر صهیونیست داده و چشم بر رنج و مصیبت جانکاه فلسطینیان بسته‌اند و دامنه‌ی ظلم وخیانت خود را تا شهر و روستای بحرین گسترده‌اند؛ حاکمان بی‌دین و بی‌وجدانی که فاجعه‌ی بزرگ منا را پدید آورده و با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را درروزعید درمنا و پیش از آن درمسجدالحرام قربانی کرده‌اند، اکنون ازسیاسی نشدن حج دَم میزنند و دیگران را به گناهان بزرگی که خود مرتکب شده یا تسبیب(۸) کرده‌اند، متّهم میکنند. آنان مصداق کامل بیان روشنگر قرآن کریمند که فرمود: وَ اِذا تَوَلّى سَعى فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ وَ النَّسلَ وَ اللّهُ لا یُحِبُّ الفَساد * وَ اِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ اَخَذَتهُ العِزَّةُ بِالاِثمِ فَحَسبُه‌ُ جَهَنَّمُ وَ لَبِئسَ المِهاد.(۹)

امسال نیز بنا برگزارشها، علاوه برصدّ(۱۰) حجّاج ایرانی و برخی ملّتهای دیگر، حجّاج دیگرکشورها را درمحدوده‌ی کنترل‌های نامعهود(۱۱) با کمک دستگاه‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی قرارداده وخانه‌ی امن الهی را برای همه ناامن کرده‌اند.

جهان اسلام، اعم ازدولتها وملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را بشناسند وواقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته ومادّی آنان را بدرستی درک کنند؛ باید به‌خاطرجنایاتی که درگستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند؛ باید به‌خاطررفتار ظالمانه‌ی آنان با ضیوف(۱۲) الرّحمان، فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین ومسئله‌ی حج بکنند. کوتاهی دراین وظیفه، آینده‌ی امّت اسلامی‌را با مشکلات بزرگ‌تری مواجه خواهد ساخت.

برادران وخواهران مسلمان! امسال جای حجّاج مشتاق و بااخلاص ایرانی در مراسم حج خالی است، ولی آنان با قلبهای خود حاضرودرکنارحاجیان از سراسرجهان و نگران حال آنان هستند، ودعا میکنند که شجره‌ی ملعونه‌ی طواغیت نتوانند گزندی به آنان برسانند. برادران و خواهران ایرانیِ خود را دردعاها وعبادتها ومناجاتهای خود یاد کنید و برای رفع گرفتاری‌ها از جوامع اسلامی‌و کوتاه شدن دست مستکبران و صهیونیست‌ها و سرسپردگان آنها از امّت اسلامی‌دعا کنید.

اینجانب یاد شهدای منا ومسجدالحرام درسال گذشته و شهدای مکّه درسال ۶۶ (۱۳) را گرامی‌میدارم وازخدای عزّوجلّ برای آنان طلب مغفرت ورحمت و علوّ درجات میکنم و با سلام به حضرت بقیّةالله اعظم (روحی له الفداء) دعای مستجاب آن بزرگوار را برای اعتلای امّت اسلامی‌و نجات مسلمانان از فتنه و شرّ دشمنان طلب مینمایم.

و باللّه التّوفیق وعلیه التُّکلان

سیّدعلی خامنه‌ای

آخرذی‌القعده ۱۴۳۷

۹۵/۶/۱۲

۱- تضرّع

۲- سوره‌ بقره، بخشی ازآیه‌ ۲۰۰؛

«...همان‌گونه که پدران خود را به یاد می‌آورید، یا با یادکردنی بیشتر، خدا را به یاد آورید...»

۳- سوره‌ بقره، بخشی ازآیه‌ ۲۰۳؛ « و خدا را در روزهای معیّن یاد کنید...»

۴- سوره‌ حج، بخشی ازآیه‌ ۲۵؛ «...که آن را برای مردم، اعم ازمقیم در آنجا وبادیه‌نشین، یکسان قراردادیم...»

۵- سوره‌ فتح، بخشی ازآیه‌ ۲۹؛ «...برکافران سختگیروبا همدیگر مهربان...»

۶- بازداشتن ازراه خدا ومسجدالحرام

۷-هراس‌انگیز

۸- باعث شدن، موجب شدن

۹- سوره‌ بقره، آیه‌ ۲۰۵ و ۲۰۶؛ «وچون برگردد [یا ریاستی یابد] کوشش می‌کند که درزمین فساد نماید وکشت و نسل را نابود سازد وخداوند تباهکاری را دوست ندارد. چون به اوگفته شود «ازخدا پروا کن»، نخوت او را به گناه کشاند. پس جهنّم برای او بس است، وچه بد بستری است.»


۱۰- بازداشتن، مانع شدن

۱۱- غیرمتداول، غیرمعمول

۱۲- میهمانان

۱۳- فاجعه‌ جمعه‌ خونین مکه، نمونه‌ای دیگرازخصومتهای آمریکا است که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ (۶ ذی‌الحجه ۱۴۰۷ ق) درموسم حج و پس از مراسم برائت از شرک و مشرکین توسط حکام رژیم آل سعود روی داد و ضمن هتک حرمت آن حرم امن الهی، نزدیک به چهارصد ایرانی وغیر ایرانی -که اکثراً زنان بودند- به شهادت رسیدند وچندین برابراین تعداد نیز مجروح شدند.


نوشته شده در   سه شنبه 16 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode