ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 11 شهريور 1395     |     کد : 106357

رهبر معظم انقلاب اسلامي در بازديد از نمايشگاه صنعت دفاعي‎: بايد توان تهاجمي كشور را بالا ببريم

حسينيه امام خميني(ره) ديروز ميزبان نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بود و حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا بيش از دو ساعت از فناوري‌هاي پيشرفته، بومي و دانش‌بنيان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلي است و اثر مستقيمي بر افزايش توان رزمي نيروهاي مسلح دارد، بازديد کردند.

حسينيه امام خميني(ره) ديروز ميزبان نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بود و حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم کل قوا بيش از دو ساعت از فناوري‌هاي پيشرفته، بومي و دانش‌بنيان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلي است و اثر مستقيمي بر افزايش توان رزمي نيروهاي مسلح دارد، بازديد کردند.

در‌اين نمايشگاه، دستاوردهايي در زمينه طراحي و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهيزات پيشرفته «موشکي»، «راداري»، «دريايي»، «اپتيکي»، «زرهي»، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتي» به نمايش گذاشته شد .

گزارش از توانايي‌ها و توليدات سامانه‌هاي پدافند موشکي در «بُردهاي کوتاه، متوسط و بلند» بخش اول‌اين نمايشگاه بود.

بخش «انواع سونارهاي پيشرفته شناورهاي سطحي» که به‌دست متخصصان وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است، غرفه ديگري بود که مورد بازديد فرمانده کل قوا قرار گرفت.

سامانه‌هاي راداري در انواع «مراقبت، کنترل شکاري و کنترل آتش الکترواپتيکي»، قسمت بعدي از نمايشگاه بود. در‌اين بخش، مسئولان وزارت دفاع گزارشي در خصوص بخش راداري سامانه پدافند و توليد داخلِ «باور ???» نيز ارائه کردند.‌اين سامانه قابليتهاي بالاتري نسبت به مشابه خارجي دارد.«سيستم عامل بومي نيروهاي مسلح»، «رايانه امن و ضدبدافزار ملي»، «ارتباطات برد بلند و ديجيتال امن»، «پيشرفتهاي ماهواره‌اي»، «تجهيزات جنگ الکترونيک پيشرفته» و «موشکهاي دوش پرتاب»، دستاوردهاي ديگري بود که گزارشي از آنها در نمايشگاه به اطلاع رهبر انقلاب اسلامي رسيد .

در غرفه‌هاي ديگر نمايشگاه، دستاوردهاي فناورانه متخصصان داخلي در زمينه «افزايش دقت و نقطه‌زني موشکهاي بالستيک» گزارش شد.

رهبر انقلاب اسلامي سپس در جمع وزير، مسئولان، محققان و متخصصان وزارت دفاع، افزايش توان «دفاعي و تهاجمي» را حق مسلم و قطعي کشور دانستند و با تأکيد بر لزوم ادامه مسير افزايش توان دفاعي گفتند: در دنيايي که قدرت‌هاي «زورگو، سلطه گر و داراي کمترين جوهره‌ اخلاق، وجدان و انسانيت» حاکم هستند و از تجاوز به کشورها و کشتار انسان‌هاي بي گناه هيچ ابايي ندارند، توسعه صنايع دفاعي و تهاجمي کاملاً طبيعي است، زيرا‌اين قدرت‌ها

‌تا اقتدار کشور را احساس نکنند، امنيت تأمين نخواهد شد.حضرت آيت الله خامنه‌اي، بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي صنعت دفاعي را شيرين و خرسند کننده

‌خواندند و افزودند: علت‌اين خرسندي، علاوه بر ديدن توانايي‌هاي دفاعي که نقش بسزايي در افزايش سطح و ضريب اقتدار کشور دارد، مشاهده نيروهاي عالِم، محقق، پژوهشگر، اهل فکر و اقدام، و با‌ايمان است که بسيار خوشحال کننده و لذت بخش است.

ايشان خاطرنشان کردند: وجود چنين نيروها و عناصري در مجموعه صنايع دفاعي کشور، همچون جواهري بسيار گرانبها و غيرقابل قيمت گذاري است.رهبر انقلاب اسلامي سپس در تبيين دليل تأکيد بر لزوم افزايش توان و گسترش صنايع دفاعي، خاطرنشان کردند: در شرايطي که قدرت‌هاي زورگوي دنيا، چتر قدرت خود را گسترانيده اند و هيچ رحمي در وجود آنها به چشم نمي خورد و علناً مجلس عروسي و بيمارستان را به بهانه مبارزه با تروريسم بمباران مي‌کنند و صدها انسان بي گناه را به خاک و خون مي‌کشند

‌و به هيچ سازمان و نهادي هم پاسخگو نيستند، بايد توان و قدرت دفاعي را افزايش داد تا قدرت‌هاي زورگو، احساس تهديد کنند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي افزودند: البته ما براي گسترش صنايع دفاعي محدوديت‌هايي قائل هستيم و سلاح‌هاي کشتار جمعي همچون سلاح شيميايي و سلاح هسته‌اي، براساس مباني اعتقادي و ديني ممنوع هستند. ايشان تأکيد کردند: ممنوعيت سلاح شيميايي در بخش تهاجمي است اما افزايش توان در بخش‌هاي دفاعي در برابر حمله شيميايي اشکالي ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي گفتند: به غير از‌اين محدوديت‌ها، در بقيه زمينه‌ها هيچ محدوديتي براي افزايش توان دفاعي و نظامي وجود ندارد و پيشرفت در‌اين عرصه‌ها، يک وظيفه است.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به موقعيت راهبردي جمهوري اسلامي‌ايران و همچنين حساسيت منطقه غرب آسيا و طمع دائمي قدرت‌هاي سلطه گر خاطرنشان کردند: براي تأمين امنيت ملت، کشور و آينده، بايد علاوه بر توان دفاعي، توان تهاجمي را نيز افزايش داد.ايشان به ناراحتي قدرت‌هاي سلطه گر از خريد تجهيزات دفاعي‌ايران از برخي کشورها اشاره کردند و افزودند:‌اين قدرت‌ها که مدعي عقل و انصاف هستند و درخصوص صلاحيت اخلاقي کشورها براي دارا بودن يا دارا نبودن برخي تجهيزات دفاعي سخن مي گويند، خود، به هيچ‌يک از اصول اخلاقي پايبند نيستند.

رهبر انقلاب اسلامي، دولت امريکا را فاقد صلاحيت اخلاقي براي اظهار نظر درباره جمهوري اسلامي‌ايران دانستند و گفتند: چه حزبي که دولت آن، امروز در امريکا برسر کار است و چه حزب رقيب که دولت قبلي را به دست داشت، هيچ‌کدام صلاحيت اخلاقي ندارند، زيرا هر دو حزب، مرتکب جنايات و فجايع گوناگوني شده اند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي بزرگترين گناه حزب حامي دولت کنوني امريکا را «ايجاد شبکه‌هاي تروريستي خطرناک» خواندند و تأکيد کردند: دولت کنوني امريکا، يک گروه تروريستي را به ظاهر مورد حمله قرار مي‌دهد

‌و يک گروه ديگر تروريستي را مستثني مي‌کند که معني آن، حاکميت سياست بر اخلاق است.

ايشان افزودند: دولت قبلي امريکا نيز مسئول فجايع و جنايت‌هاي انجام گرفته در عراق و افغانستان است؛ به گونه‌اي که ميليون‌ها نفر انسان بي گناه کشته شدند و حتي هزاران نفر از دانشمندان عراقي به وسيله گروه آدمکش «بلک واتر» شناسايي شدند و به قتل رسيدند.

رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: بنابراين هيچ‌يک از دو حزب مطرح در امريکا، از لحاظ صلاحيت اخلاقي، ترجيحي بر ديگري ندارد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي گفتند: ما در امريکا با چنين دولت‌هايي طرف هستيم و‌اينکه تصور کنيم با مذاکره مي توان به تفاهم و نقاط مشترک رسيد، اشتباه است. ايشان تأکيد کردند: اصرار من بر لزوم مذاکره نکردن با امريکا به همين دليل است و تجربه ثابت کرده که امريکايي‌ها در مذاکرات به‌جاي تفاهم، به‌دنبال تحميل خواسته‌هاي خود هستند که نمونه بارز آن نيز همين قضاياي اخير است.

فرمانده کل قوا در بخش ديگري از سخنان خود با قدرداني از وزارت دفاع و محققان و متخصصان سازمان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح، افزودند: يکي از عوامل برجسته در پيشرفت صنايع دفاعي کشور، ارتباط بخش دفاعي با دانشگاه و شرکت‌هاي دانش بنيان است‌.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به توصيه مکرر خود به دولت‌ها مبني بر لزوم همکاري صنعت با دانشگاه خاطرنشان کردند:‌اين همکاري براي هر دو طرف مفيد خواهد بود و نمونه بارز آن را اکنون در وزارت دفاع مشاهده مي کنيم.

ايشان،‌اين پيشرفت‌ها را نتيجه حرکت عظيم علمي کشور در 12 سال گذشته دانستند و تأکيد کردند: جنبش نرم افزاري و حرکت علمي که اکنون به‌صورت «گفتمان عمومي» درآمده و دانشمندان جوان ما موفق به شکستن خطوط مرزي علم شده اند، بايد با قدرت ادامه يابد، زيرا پيشرفت در هر عرصه‌اي، زمينه ساز پيشرفت‌هاي جديد در بخش‌هاي ديگر خواهد شد.

پيش از سخنان رهبر انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ دهقان وزير دفاع، از اقدامات انجام گرفته در صنايع دفاعي،‌ايجاد شبکه همکاران وزارت دفاع و ارتباط منسجم صنايع دفاعي با دانشگاه‌ها و شرکت‌هاي دانش بنيان، گزارش کوتاهي ارائه کرد و گفت: امروز صنايع دفاعي کشور با بهره مندي از زير ساخت‌هاي صنعتي و دانش بنيان، توانايي تأمين نيازهاي نيروهاي مسلح را دارد.


نوشته شده در   پنجشنبه 11 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode