ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 شهريور 1395     |     کد : 106228

گزارش دولت به ملت

معاون حقوقي رئيس جمهوري از همه نيروهاي سياسي کشور خواست در رقابت‌هاي خود منافع ملي را لحاظ کنند.

اعضاي كابينه همزمان با هفته دولت به سراسر كشور سفر كردند
گزارش دولت به ملت
مجيد انصاري: از گردنه‌هاي سخت عبور کرده‌ايم

معاون حقوقي رئيس جمهوري از همه نيروهاي سياسي کشور خواست در رقابت‌هاي خود منافع ملي را لحاظ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد انصاري در نشست شوراي اداري شهرستان پيشوا، گفت: دستاوردهاي بزرگ نظام نبايد در رقابت‌هاي سياسي مخدوش شود.

وي با تشريح دستاوردهاي دولت يازدهم، تاکيد کرد: دولت به عنوان خادم ملت، همه تلاش خود را براي عمران و آباداني کشور و احقاق حقوق ملت به کار گرفته است و با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب و پشتيباني مردم، در اين مسير از هيچ تلاشي دريغ نمي‌کند.

به گزارش روابط عمومي‌معاونت حقوقي رياست جمهوري‌، انصاري با اشاره به تلاش رسانه اي دشمنان براي القاي شبهات، بزرگنمايي مشکلات و نااميدي در جامعه، افزود: امروز ضرورت اطلاع‌رساني بيشتر شده‌، چرا که سيستم اطلاع‌رساني و خبرپراکني در دنيا پيچيده و گسترده تر شده است.

وي تاكيد کرد: دولت يازدهم در شرايطي فعاليت خود را آغاز کرد که مردم با تورم و گراني بسيار خطرناک و لجام گسيخته اي مواجه بودند و اقتصاد کشور درگير رکودي بي سابقه بود. در حالي که بايد بر اساس سند چشم‌انداز توسعه، کشور رشدي هشت درصدي مي‌داشت‌، اما با تورم بالاي 40 درصد و رشد منفي 6.7 درصد مواجه بود و بدهي‌هاي دولت به بانک‌ها و بدهي‌هاي بانک‌ها به بانک مرکزي و بدهي سنگين وزارتخانه‌ها به پيمانکاران و دستگاه‌هاي ديگر بر روي هم انباشته شده و وضع بسيار سختي ايجاد کرده بود.

معاون حقوقي رئيس جمهوري با بيان اين که وزارت نيرو به تنهايي 26 هزار ميليارد تومان به پيمانکاران و نيروگاه‌هاي بخش خصوصي بدهکار بود، افزود: مزيد بر همه اين مشکلات‌، تحريم‌هايي بود که دشواري‌هاي بزرگي در مسير توسعه کشور به وجود آورده بود.

انصاري گفت: با توکل به خداوند، هدايت‌هاي مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب، برنامه‌ريزي دقيق رئيس جمهوري و دولت و حمايت مردم وارد عرصه مبارزه با اين مشکلات شديم و توانستيم در عرصه سياست خارجي در مصافي دشوار و نفسگير در مذاکراتي 18 ماهه، عزتمندانه همه حقوق ملت را استيفا کنيم و مانع تحريم را از سر راه کشور برداريم.

وي تاكيد کرد: دولت بدون اين که گامي‌از حقوق ملت عقب بنشيند، عزتمندانه همه دستاوردهاي کشور در عرصه هسته‌اي را حفظ کرد و امروز حق هسته‌اي کشورمان به طور كامل و رسمي‌مورد پذيرش جامعه جهاني قرار گرفته است و همه تحريم‌هاي فصل هفتمي‌عليه جمهوري اسلامي‌ايران را لغو کرد.

معاون رئيس جمهوري در امور حقوقي اظهار داشت: امروز اگر چه طرف مقابل برجام در اجراي اين سند بدعهدي‌هايي مي‌کند، اما دولت در مسير احقاق حقوق ملت قدمي‌کوتاه نمي‌آيد و همانطور که در مسير حصول برجام ايستادگي کرد، اجراي دقيق و کامل آن را هم تا گام آخر پيگيري خواهد کرد.

انصاري گفت: امروز در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي، آزادانه با کشورهاي مختلف تعامل داريم، در حالي که پيش از اين در تعاملات اقتصادي دچار محدوديت‌ها و مشکلات زيادي بوديم و حتي نفت را فقط چند کشور محدود و با دشواري از ما مي‌خريدند و به ازاي پول آن‌،کالاهايي که خودشان مي‌خواستند به ما مي‌دادند و براي تامين برخي کالاها گاه تا 200 درصد هزينه اضافي پرداخت مي‌کرديم.

وي افزود: امروز صادرات نفت کشور به بيش از 2 ميليون و 500 هزار بشکه رسيده است که با آزادي عمل کامل به فروش مي‌رسد. همچنين توانسته ايم برداشت خود از ميادين مشترک را به سطح قابل قبولي برسانيم که اين وضع بيش از اين هم بهبود خواهد يافت.

انصاري اظهار داشت: براي جلوگيري از خام فروشي، دولت پالايشگاهي را با هشت واحد پالايشگاهي طراحي کرده است که با بهره برداري آن 100 درصد ميعانات گازي در داخل کشور و به همت فرزندان شما تبديل به محصول مي‌شوند.

معاون حقوقي رئيس جمهوري با بيان اين که در آغاز فعاليت دولت يازدهم با وجود به کارگيري ظرفيت‌هاي پتروشيمي‌خود و توليد بنزين بي کيفيت، همچنان مجبور بوديم مقدار زيادي بنزين و گازوييل وارد کنيم، تاكيد کرد: تا پايان سال آينده‌ايران جزو صادرکنندگان بنزين با کيفيت خواهد بود.

وي در ادامه با تاکيد بر اين که دولت پايه اصلي اقتصاد مقاومتي را امنيت غذايي مي‌داند، گفت: پس از 12 سال، در سال 95 به خودکفايي در توليد گندم رسيديم و ذخاير امروز گندم کشور در طول سال‌هاي پس از انقلاب اسلامي بي نظير است. همچنين امسال در توليد شکر رکوردشکني کرده‌ايم، بدون اين که مصرف آب زراعي افزايش يابد.

انصاري بيشترين اهتمام دولت در عرصه کشاورزي را توجه به گسترش سيستم‌هاي نوين آبياري و دانش بنيان کردن کشاورزي اعلام کرد و افزود: دولت يازدهم، دولت اقدام و عمل و تدبير و اميد است و در همه تصميم گيري‌ها و اقدامات خود بر‌انديشه دانشگاهيان و متخصصان و مشورت با متخصصان تکيه کرده که نتيجه آن امروز به ميدان آمدن 2500 شرکت دانش بنيان با کمک ارزي و ريالي دولت است. معاون امور حقوقي رئيس جمهوري به قراردادها و طرح‌هاي دولت براي همکاري بيشتر صنعت و دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دولت در حوزه‌هاي نفت، صنايع، محيط زيست، مهار آب‌هاي سطحي و مرزي، بهينه کردن مصرف آب و انرژي و همچنين مقوله سلامت، عملکرد درخشان و افتخار آميزي دارد. فقط در حوزه سلامت 11 ميليون نفر افرادي که فاقد هرگونه بيمه اي بودند، بيمه شدند.

انصاري تاكيد کرد: از گردنه‌هاي سخت عبور کرده‌ايم. آوارهاي موجود در عرصه اقتصاد و صنعت برداشته شده و چرخ صنعت و اقتصاد روانتر از هميشه در حال گردش است. دولت در حوزه‌هاي حمل و نقل ريلي و هوايي، توسعه شبکه راه و بزرگراه‌هاي کشور، افزايش ظرفيت بارگيري و تخليه بنادر و امثال آنها گام‌هاي بزرگي برداشته است.

وي با بيان اين که در حوزه مبارزه با فساد قدم‌هاي بزرگ برداشته شده و اقدامات ريشه‌اي انجام گرفته است، تاكيد كرد: دولت تدبير و اميد در حوزه‌هاي مختلف اصلاحات ريشه‌اي انجام داده است تا ديگر شاهد فسادهاي بزرگ 3 و 12 هزار ميلياردي و ناپديد شدن مبالغ هنگفت سرمايه‌هاي مردم نباشيم.

معاون حقوقي رياست جمهوري با بيان اين كه در همين حقوق‌هاي نامتعارف دولت و رئيس جمهوري با قاطعيت و بي رودربايستي وارد شدند، افزود: براي جلوگيري از تکرار چنين تخلفاتي قوانين لازم تهيه شده است و به زودي به مجلس تقديم خواهد شد.

برقراري امنيت کامل در کشور

انصاري در بخش ديگري از سخنانش يکي ديگر از کارهاي بزرگ در کشور را که به همت دولت و مردم انجام شده است را برقراري امنيت کامل در کشور دانست و اظهار داشت: سطح امنيت موجود در کشور، آن هم درميانه منطقه‌اي که درگير جنگ و خشونت است، دستاورد بزرگي است که بايد به خاطر آن از همه نيروهاي امنيتي و نظامي‌کشور تقدير و تشکر کنيم.

معاون امور حقوقي رئيس جمهوري بهبود رابطه قواي سه گانه را از ديگر دستاوردهاي دولت يازدهم برشمرد و گفت: دولت تدبير و اميد با مجلس قبل که با دولت همسو نبود رابطه حسنه و مبتني بر احترام متقابل داشت و اجازه نداد هيچ تنشي بين روابط دولت با قواي ديگر ايجاد شود.

وي در ادامه با بيان اين که شهرستان پيشوا در فرهنگ شهادت پيشواي شهرهاي کشور است، افزود: فرهنگ شهادت پروري در مسير نهضت انقلاب اسلامي‌در پيشوا با پيروزي انقلاب اسلامي‌ و حتي پايان دفاع مقدس متوقف نشد و امروز هم جوانان شهرستان پيشوا در راه دفاع از نظام در وراي مرزها و دفاع از حرم آل الله پيشگام هستند و اين تلاش خانواده‌هاي پيشوايي در صيانت از فرهنگ شهادت جاي قدرداني و تشکر دارد.

معاون حقوقي رئيس جمهوري پنجشنبه گذشته و همزمان با هفته دولت، چندين پروژه و طرح عمراني در شهرستان‌هاي شرقي استان تهران از جمله پيشوا را بهره برداري کرد.


نوشته شده در   شنبه 6 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode