ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395     |     کد : 106223

نمایش تمدن! غربی، توسط «پلیس فرانسه»

اعتدال:پلیس فرانسه زن را که با لباس شنای اسلامی به ساحل «نیس» آمده بود وادار کرد لباس‌هایش را از تن خارج کند.

با مجبور کردن زن مسلمان به کشف حجاب - انجام شد
نمایش تمدن! غربی، توسط «پلیس فرانسه»
اعتدال:پلیس فرانسه زن را که با لباس شنای اسلامی به ساحل «نیس» آمده بود  وادار  کرد لباس‌هایش را  از تن خارج کند.
خبرگزاری فرانسه تصاویری را منتشر کرد که در آن نیروهای پلیس بالای سر یک زن مسلمان ایستاده اند و از او می خواهند تا بر اساس قوانین پوشش بورکینی را از تنش بیرون کند. این تصویر در شهر ساحلی نیس گرفته شده است.
در این تصاویر چهار افسر پلیس به سراغ زنی که با پوشش بورکینی در ساحل دراز کشیده، می روند و او را وادار می کنند پوشش خود را بردارد. در این حین، یکی دیگر از افسران نیز در حال نوشتن جریمه برای این زن است.


همچنین یک زن مسلمان دیگر نیز به رسانه‌های فرانسوی گفته که پلیس فرانسه در ساحل کن او را به دلیل پوشیدن بورکینی 12.5 دلار جریمه کرده است. او گفته است که برخی از حاضران در ساحل نیز به او گفته‌اند به «‌مملکت خودش بازگردد.»
مقام های فرانسوی پوشیدن
مایوی اسلامی را در چندین شهر فرانسه ممنوع اعلام کردند. این مایوها، که بورکینی نامیده می شوند، بدن و موها را می‌پوشاند تا زنان مسلمان بتوانند به راحتی شنا کنند. مقام‌های فرانسوی ممنوعیت حجاب را مرتبط با حملات تروریستی اخیر در این کشور اعلام کردند.
به دنبال این حادثه، نخست وزیر کانادا با دفاع از آزادی های دینی، حق پوشیدن مایو اسلامی را نماد «پذیرش دیگران» در یک جامعۀ باز دانست.
جاستین ترودو که مدافع تکثرگرائی فرهنگی است در پاسخ به سؤالی دربارۀ مناقشۀ مربوط به «بورکینی» یا مایو اسلامی در فرانسه، خواستار احترام به حقوق اشخاص و انتخاب‌های آنان شد و گفت: این یک اصل است که باید در سخنرانی‌ها و مناقشات رعایت شود.

* دادگاه عالی فرانسه
در مورد ممنوعیت بورکینی
 تصمیم می گیرد
دادگاهی در شهر نیس فرانسه روز دوشنبه هفته گذشته، ممنوعیت لباس شنای اسلامی در سواحل این شهر را «لازم و مناسب» و به منظور جلوگیری از حملات تروریستی اعلام کرد.
این حکم از سوی لیگ حقوق بشر فرانسه و جمعیت مقابله با اسلام‌هراسی این کشور مورد اعتراض قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری AFP در پی اعتراض‌های گروه‌های حقوق بشر و سیاستمداران مبنی بر تبعیض‌آمیز بودن منع لباس شنای اسلامی در سواحل فرانسه و نقض حقوق ابتدایی مسلمانان و انتقاد گسترده از شهرداران ودولت فرانسه در این رابطه، روزگذشته قرار بود دادگاه عالی فرانسه درمورد ممنوعیت کلی این لباس در کل فرانسه تصمیم‌گیری کند.

*تجمع اعتراضی زنان انگلیسی در مقابل سفارت فرانسه در لندن
با اعلام ممنوعیت بورکینی ـ لباس شنای اسلامی ـ توسط برخی شهرهای فرانسه و حمایت دولت پاریس از این ممنوعیت، عده‌ای از زنان مسلمان و غیرمسلمان در جلوی سفارت فرانسه در لندن شن و ماسه ریخته و علیه این ممنوعیت تظاهرات کردند.
زنان مسلمان و غیرمسلمان که به طرح ممنوعیت بورکینی توسط فرانسوی‌ها معترض بودند، پلاکاردهائی نیز در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: اسلام‌هراسی آزادی نیست؛ لباس هرکس مسئله‌ای شخصی است؛ ما با خواهران محجبه خود اعلام همبستگی می‌کنیم.

* گاردین: فرانسه برای حفظ سکولاریسم خود بهتر است کلا «لباس پوشیدن»
را ممنوع کند!
گاردین در نوشتاری در واکنش به اجبار یک زن مسلمان برای بیرون آوردن لباس خود در یک نقطه ساحلی پرداخته و نوشته فرانسه و جهان از تصاویر این حرکت پلیس شوکه شد.
گاردین در این نوشتار پیشنهاد داده فرانسه برای حفظ سیستم سکولاریته خود از آماج حملات و مبارزه با تروریسم بهتر است کلاً لباس پوشیدن برای زنان و مردان را ممنوع  کند تا خیالش راحت شود.
این نوشته می‌افزاید شاید این پیشنهاد مسخره به نظر آید اما آیا مسخره‌تر از توجیه فرانسوی‌ها است که می‌گویند به دلیل مبارزه با تروریسم لباس را از تن زنان مسلمان در می آورند!؟

*  تصویری از لباس شنای زنان اروپائی قبل از دزدیده شدن حیای زن در غرب
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آن که «عزالدین الزیر» امام جماعت شهر فلورانس تصویری از شنای زنان راهبه اروپائی را منتشر کرد و هیچ توضیحی درباره آن نداد، برخی کاربران هم تصویری از زنان گردشگر اتریشی که در سال 1912 در ساحل دریای ادریاتیک آماده شنا هستند، منتشر کردند.
شهرداری نیس فرانسه روز جمعه (29 مرداد) طی دستوری پوشیدن بورکینی را درسواحل این شهر ممنوع کرد و به جمع دیگر شهرهای فرانسوی پیوست که پوشیدن «بورکینی» را ممنوع کرده بودند. مسئولان فرانسوی اخیراً سه دختر را به علت پوشیدن لباس شنای اسلامی در ایالت کان درجنوب فرانسه به پرداخت جریمه نقدی محکوم کردند.
این درحالیست که بازرسی‌ها در سواحل منطقه بعد از ممنوع شدن پوشش لباس شنای اسلامی تشدید شده است.
بعد از جنجال ایجاد شده در فرانسه، وزیر کشور ایتالیا گفت: ممنوع کردن لباس شنای زنان مسلمان که به طور کامل بدن و سر را در دریا
می‌پوشاند، نه تنها درست نیست، بلکه خطرناک است.


نوشته شده در   جمعه 5 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode