ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 شهريور 1395     |     کد : 106139

خاندان بزرگ امام خميني پشتوانه عظيم انقلاب و دولت هستند

رئيس جمهوري درمراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت با آرمان‌هاي امام راحل:

رئيس جمهوري درمراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت با آرمان‌هاي امام راحل:
خاندان بزرگ امام خميني پشتوانه عظيم انقلاب و دولت هستند


رئيس‌ جمهوري، با تشريح دستاوردهاي سه ساله دولت يازدهم و تجديد پيمان مجدد با آرمان‌هاي والاي امام‌(ره) تاکيد کرد: امروز دولت با عزم راسخ براي ادامه راه امام(ره) و تبعيت ازرهبر معظم انقلاب اسلامي؛خلف صالح ايشان، مي‌خواهد اثبات کند که راه و مسيرامام(ره) مي‌تواند يک امت وحتي جهان اسلام را درمسيرحق به پيروزي برساند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ريــاست جمهــوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني ديروزوهمزمان با نخستين روز هفته دولت، درمراسم تجديد ميثاق اعضاي دولت تدبيرواميد با آرمان‌هاي امام راحل گفت: امروزخوشحاليم که درمحضرروح بلند امام راحل اعلام کنيم اقتصاد ما باوجود همه موانع و مشکلاتي که به ويژه براي کشورهاي صادرکننده نفت، به وجود آمده درمسيردرستي قرارگرفته است.

رئيس جمهوري اظهارداشت: نرخ تورم درکشورتک‌رقمي‌و به زير9 درصد رسيده است. رشد اقتصادي درسه ماهه اول سال به 4.4 دهم درصد ارتقاء يافته و باوجود همه مشکلات دربخش صنعت، به رشد صنعتي 8.8 دهم درصد دست يافته ايم و پس ازساليان متمادي صادرات غيرنفتي با 3.4 دهم ميليارد دلارافزايش، ازواردات پيشي گرفته واين بدان معنا ست که درمسيراهداف بلندي که دراجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي درپيش گرفته‌ايم، پيش مي‌رويم.

دکترروحاني با اشاره به خودکفايي کشوردرتوليد گندم وبرخي محصولات غذايي، گفت: درسال گذشته فقط 10 درصد ازمواد غذايي مورد نيازکشوراز خارج وارد شد و بقيه با تکيه برخودکفايي داخلي تأمين شده است.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به توفيقات دولت دربخش نفت و گاز، سياست خارجي و احقاق حقوق مردم، خاطرنشان کرد: امروزبه جايگاهي رسيده ايم که براي اولين باردرتاريخ کشور، مي‌توانيم مواد غني شده هسته‌اي و آب سنگين را بفروشيم و کيک زرد خريداري کنيم.

دکترروحاني افزود: امروزازهمه قطعنامه‌هايي که عليه ملت ايران صادر شده بود عبور کرده و توانسته‌ايم ديوارهاي تحريم را فرو بريزيم تا شرايط و فضا بيش ازهرزمان ديگري براي فعاليت اقتصادي ورسيدن به توسعه و پيشرفت آماده‌ترشود و به اين ترتيب دولت هم بتواند به اهداف بلند خود دست يابد.

رئيس‌ جمهوري با تاکيد براين که هدف دولت اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، رشد و رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال وادامه رشد اقتصادي تا رسيدن به هدف 5 درصد است، اظهار اميدواري کرد با تدبيردولت وکارگزاران نظام بتوانيم درهمه بخش‌هاي علمي، فرهنگي، اقتصادي و سياسي که به مردم وعده داده‌ايم، اميد بيافرينيم‌.

دکترروحاني تأکيد کرد: آنهايي که به اميد مردم لطمه مي‌‌زنند خدمتي به مردم نکرده‌اند، بلکه به دشمنان اين نظام و آب وخاک اميد بخشيده‌اند.

رئيس‌ جمهوري افزود: دولت و ملت با هدايت‌هاي رهبرمعظم انقلاب و انسجام بيشتر، به تلاش‌هايشان درمسيررشد و توسعه کشورکه ازجمله اهداف انقلاب اسلامي‌است،ادامه مي‌دهند.

دکترروحاني با تقديرازخاندان بزرگ امام که پشتوانه بزرگ انقلاب و دولت هستند به ويژه يادگارايشان حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن خميني، گفت: دولت با حمايت مردم وهدايت‌هاي رهبري، تلاش مي‌کند درسال پيش رو،گام‌هاي بهتروبلندتري را به سمت اهداف بلند نظام و تحقق خواست‌هاي به حق مردم بردارد.

رئيس جمهوري با درود و سلام به روح امام عزيز و بزرگواروهمه شهداي انقلاب و جنگ تحميلي، گفت: شروع هفته دولت همواره ازکنارمرقد امام راحل و بيعت مجدد با آرمان‌هاي آن بزرگواراست و امسال هم خرسنديم که درآغاز سال چهارم خدمت دولت به مردم شريف وعزيزايران، در کنارمرقد امام راحل برنامه‌هاي اين هفته را آغازمي‌کنيم.

دکترروحاني ادامه داد: هفته دولت فرصتي است که دولتمردان، خدمات سه ساله گذشته خود را براي مردم عزيزو بزرگوارتشريح کنند.

رئيس‌ جمهوري گفت: امام بزرگواردرروزهايي که ياران کمي‌درکنارش بودند و سال‌هاي زيادي را درتبعيد گذراند، توانست با هدايت و بسيج مردم و تحول درافکارعمومي‌و فرهنگ جامعه،انقلاب عظيم، بزرگ و بي‌نظيري را در برابرقدرت‌هاي استکباري و رژيم تا دندان مسلح با کمترين صدمات درمسير صلح و انقلاب ملي به پيروزي برساند و لرزه‌اي براندام استکبارجهاني، صهيونيسم و مزدوران آنها درمنطقه و جهان بيفکند. اين ضربه امروزپس‌از گذشت 38 سال هنوزبراي آنها قابل فراموش شدن نيست و سخنان ولحن آنها همچنان انتقامجويانه است.

دکترروحاني افزود: آنها مي‌دانند امام راهي را براي ملت‌هاي آزاده جهان گشود که توانست اهداف مستکبران را ازدسترس آنها دورکند و برخي را براي هميشه ازدست يافتن خارج كند. امام درسايه تفکرنوين خود و تفسيري که از اسلام و قرآن داشت که يکي از پايه‌هاي مهم آن آميختگي دين و سياست بود، انقلاب را به پيروزي رساند و سپس نظام مدرن و نوين اسلامي‌را پايه‌گذاري کرد که برمبناي اسلام، قانون الهي و مبتني برآراء مردم بود.

دکترروحاني گفت: شيوه اداره نظامي‌که امام پايه‌گذارآن بود، برتجربه جهاني، عقل و خرد جمعي و آراي مردم تکيه داشت وامام به صراحت اعلام کرد که ميزان رأي ملت است و با تشکيل نظام اسلامي، همواره بزرگترين حامي‌ملت بود وازلحاظ فکري وعملي به الزاماتي که دولت موفق و کارا را دردنياي امروزمي‌تواند به پيش ببرد، عمل کرد.

رئيس‌ جمهوري اظهارداشت: امام(ره)، قدرت دولت و شرايط مصلحت جامعه را به عنوان يک اصل مهم براي همه تبيين و پايه‌ريزي کرد.

امام(ره) راه را گشود تا دولت اسلامي‌درشرايط پيچيده دنياي امروز، بتواند مديريت نظام اسلامي‌را به اثبات برساند و براصل مديريت دولت اسلامي‌درتمام شرايط پيچيده جهاني به عنوان مبناي فقه حکومتي تأکيد داشت. امام راحل درکناربرپايي انقلاب ونظام اسلامي‌از کشور، تماميت ارضي، عزت وحاکميت ملي مردم به خوبي دفاع کرد و توانست درشرايطي سخت دردفاع هشت ساله کاري کند که حتي ميليمتري از خاک کشوردراشغال دشمن نباشد وملتي بزرگ اما تنها، درسايه هدايت‌هاي او توانست دربرابردشمنان به پيروزي برسد.

حاج سيد حسن خميني: حرکت رو به جلو حتما مخالفيني دارد

يادگارگرامي‌امام با تأکيد براين که حرکت رو به جلو هزينه ومخالفيني دارد، خطاب به اعضاي هيأت دولت گفت: مرد ميدان باشيد؛ هزينه بدهيد.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد حسن خميني درمراسم تجديد ميثاق هيأت دولت با آرمان‌هاي بنيانگذارجمهوري اسلامي، گفت: ايام هفته دولت ايام مبارکي است که دولت بتواند زحمات بسيارزياد وخدمات بسيارگسترده اي را که به دست و بازوي آنها تحقق يافته است به مردم گزارش دهد.

يادگارامام با اشاره به خاطره اي ازسال‌هاي آغاز نهضت امام خميني‌(ره) اين خاطره را براي روزهاي پشت سرو پيش روي دولت کمک کننده بيان و تصريح کرد: يکي ازقديمي‌ترين ياران امام مي‌فرمود که درسال 42 وقتي داشتم به منزل امام مي‌رفتم ديدم اطلاعيه اي را به ديوارچسبانده اند و يک صفحه فحش غيرتکراري به امام داده‌اند. اطلاعيه را کندم و داخل حيات شدم. وقتي امام ديدند که برگه دست من است قبل ازاين که حرف بزنم به من گفتند که صبح خودم آن را ديدم و نکندم. سپس گفتند که تا فحش نخوريم کار پيش نمي‌رود.

وي با تأکيد براين که کاربزرگ حتما مخالفين دشنام گو دارد، ادامه داد: اگر انسان دربرابردشنام سرخم کند خودش را به ارزانترين قيمت فروخته است؛ اگرقرارباشد انسان درمقابل دشنام کوتاه بيايد درحقيقت قيمت بسيارکمي‌روي خودش گذاشته است.

سيد حسن خميني افزود: استاد شهيد مطهري تعبيري دارند که مي‌گويند من رفتار بعضي‌ها را به «منطق ماشين دودي» تعبيرمي‌کنم؛ درقديم وقتي قطار مي ايستاد همه براي تيمن و تبرک به آن دست مي‌زدند، ولي وقتي قطار حرکت مي‌کرد به آن سنگ مي‌زدند. بنابراين حرکت رو به جلو حتما مخالفيني دارد. اين مخالفين بعضا ازمنطق و فضاي انصاف خارج مي‌شوند، اما کسي که درمقابل دشنام‌ها و بي انصافي‌هاي آنها سرفرود بياورد قيمت بسيارنازلي روي خودش گذاشته است.

وي با بيان اين که امام بيشترين دشنام را ازدوست و دشمن وهم لباس وغيرهم لباس خورده است، يادآورشد: عظمت امروزامام را ببينيد. ولي درکنارآن وقتي را هم ببينيد که ليوان فرزند شهيدش‌(حاج آقا مصطفي) را آب کشيدند.

يادگارامام ضمن بيان اين که مقابله با تحجر و سکولاريسم وايستادن برانديشه هزينه دارد، خطاب به هيأت دولت گفت: مرد ميدان باشيد و هزينه بدهيد.

وي خطاب به اعضاي دولت توصيه کرد که ايستادگي برانديشه داشته باشند و افزود: البته الزاما کسي که ثبات رأي دارد درست عمل نمي‌کند. بايد علاوه بر ثبات رأي به صحت رأي هم توجه شود. اما اگر توکل کرديم و صحت رأي داشتيم و خداوند کمک کند تا ثبات قدم پيدا کنيم، آنگاه پيش مي‌رويم.

وي يادآورشد: هجمه‌ها بردولت سنگين است و بي‌‌انصافي‌هايي وجود دارد که عزم و تلاش دولت را طلب مي‌کند. دررأس دولت شخصيت محترم، وجيه و مقبولي وجود دارد که نشان دادند اين هزينه‌ها را به خوبي پرداخت مي‌کنند و به عهدي که با مردم بستند پايبندهستند. اميد داريم که اعضاي کابينه هم اين گونه باشند وهمت مضاعفي را بدرقه کارخودشان کنند واين مسيررا که تا الآن آمدند ادامه دهند.

تجديد ميثاق هيات دولت با آرمان‌هاي امام راحل

رئيس جمهوري واعضاي دولت تدبيرواميد، درنخستين روزهفته دولت با حضوردرمرقد بنيانگذارکبيرجمهوري اسلامي‌ايران، با آرمان‌هاي امام خميني‌(ره) و شهيدان انقلاب اسلامي‌تجديد ميثاق کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين دکترحسن روحاني و اعضاي هيات دولت صبح ديروزدراين مراسم با نثارتاج گل و قرائت فاتحه ضمن اداي احترام به معمار کبيرانقلاب اسلامي‌ايران، بارديگر با آرمان‌هاي امام خميني(ره) تجديد بيعت کردند.

دکترروحاني و اعضاي دولت همچنين با حضوربرسرمزارشهيدان رجايي، باهنرو بهشتي و شهداي دولت و گلزار شهداي دفاع مقدس به مقام شامخ شهداي انقلاب اسلامي‌و دفاع مقدس اداي احترام کردند.

دراين مراسم، حجت الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني يادگارامام راحل و توليت حرم مطهر امام خميني‌(ره)، رئيس جمهوري و اعضاي هيات دولت را همراهي مي‌کرد.

همچنين دکترروحاني درجريان اين مراسم به ابرازاحساسات مردمي‌که در محل حضورداشتند پاسخ دادودقايقي با ايشان به گفتگو پرداخت.

حضور معاون اول رئيس جمهوري در مرقد مطهر امام

معاون اول رئيس جمهوري با تاکيد براين که امام خميني(ره) متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: کساني که دوران حضرت امام را درک کرده اند وظيفه دارند تصويردرست و واقع بينانه‌اي ازايشان و انقلاب اسلامي ‌به نسل‌هاي آينده ارائه دهند.

به گزارش جماران، اسحاق جهانگيري هم صبح ديروزدرنخستين روزازهفته دولت با حضوردرمرقد مطهرامام خميني(ره) درجلسه‌اي درباره موزه، مرکز اسناد و کتابخانه امام خميني(ره) تصريح کرد: کساني که دوران امام خميني(ره) را درک کرده اند وظيفه دارند تصويردرست وواقع بينانه‌اي از ايشان وانقلاب اسلامي‌به نسل‌هاي آينده ارائه دهند ودرهمين راستا لازم است ازآثاربنيانگذارکبيرجمهوري اسلامي‌ايران نگهداري ودرمعرض‌ديدعلاقه‌مندان داخلي وخارجي قرارگيرد.

وي ازسازمان‌هاي برنامه و بودجه کشور، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و اسناد وکتابخانه ملي خواست همکاري‌هاي لازم را براي احداث موزه مرکزاسناد وکتابخانه امام خميني(ره) به عمل آورند.

دراين جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني يادگارگرامي‌حضرت امام با قدرداني اززحمات و تلاش‌هاي معاون اول رئيس جمهوري براي‌تکميل و ساماندهي حرم مطهرامام راحل درسال 93 گفت: اميدوارم با دستورات دکترجهانگيري شاهد افتتاح موزه مرکزاسناد وکتابخانه امام خميني(ره) درايام دهه فجرامسال باشيم.

دراين نشست که وزراي نفت، صنعت،معدن و تجارت، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون حقوقي رئيس جمهوري و رئيس سازمان اسناد وکتابخانه ملي هم حضورداشتند، گزارشي ازمطالعات و پيش بيني‌هاي انجام شده براي ساخت موزه مرکزاسناد و کتابخانه امام خميني(ره) ارائه شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 3 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode