ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 2 شهريور 1395     |     کد : 106110

دكتر روحاني: اگر قانون را زير پا بگذاريم سنگ روي سنگ بند نمي‌شود

مراسم روز پزشک در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد....

مراسم روز پزشک در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد
دكتر روحاني: اگر قانون را زير پا بگذاريم سنگ روي سنگ بند نمي‌شود


رئیس جمهوري با بیان اینکه بی قانونی خوب نیست و بی قانونی به نام دین و دلسوزی بدتر است گفت: افتخار ما این است که کشورمان‌،کشور قانون است و امام‌(ره) بارها بر اینکه حکومت اسلام و جمهوری اسلامی‌حکومت قانون است تاکید کردند چرا که اگر قانون زیر پا رود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی در مراسم دیدار با جامعه پزشکی کشور که به مناسبت روز پزشک و هفته دولت در مرکز همایشهای بین‌المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، از پیشکسوتان و برگزیدگان جامعه پزشکی کشور تجلیل کرد.

پیشکسوتان جامعه پزشکی نیز به پاس قدردانی از رییس جمهوری برای حمایت و پشتیبانی از اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، لوحی را که مزین به یک گوشی پزشکی به عنوان نماد بود، تقدیم وی کردند.

روحانی دراین مراسم با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در مورد برگزاری کنسرت‌ها در کشور گفت: یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود‌،مجلس قانون گذاری شکل می‌گیرد در حالی که ما مجلس شورای اسلامی‌داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند نمی‌تواند قانون گذاری کند و وزیر نیز نباید تبعیت کند چرا که وزیر باید تابع قانون باشد.

رییس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه از نظر من هیچ وزیری دربرابر هیچ فشاری نباید کوتاه آید و عقب نشینی کند افزود: اگر قرار است قانونی وضع شود باید از طریق مجلس اقدام شود و مراحل خود را در شورای نگهبان طی کند و در نهایت رئیس جمهوري آن را ابلاغ کند تا عملی شود.

روحانی با بیان اینکه نقدهای غیر منصفانه علیه دولت را تحمل و کم‌کم به آنها عادت کرده‌ایم خاطر نشان کرد: شرایط طوری شده است که وقتی یک روز حرف بدی در رسانه‌ها نوشته نمی‌شود تعجب می‌کنیم که گویا به مرخصی رفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در جامعه بزرگ ما اقشار محترمی‌خدمت می‌کنند که اگر احترامشان خدشه‌دار شود، زندگی مردم خدشه‌دار خواهد شد گفت: مگر می‌شود در یک جامعه‌ای به این همه دیپلمات دلسوز که 30 ماه شبانه روز برای کشور تلاش کردند، این همه بی‌احترامی‌کنیم و دهانمان را باز کرده و هر لفظ و لغتی را به کار ببریم.

رییس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که قدردان افراد مخلص، پاک، زحمتکش، بزرگان و عالمان خود نباشند دچار مشکل خواهد شد تصریح کرد: نباید کفران نعمت کنیم و در این راستا جامعه پزشکی از اقشار خدمت‌گزار کشور به حساب می‌آید که باید احترام آنها حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه نعمت امنیت در گرو سلامت است توضیح داد‌: اگر جامعه برای درد خود درمان و دارو نداشته باشد همیشه در التهاب و اضطراب برای روز بیماری خود خواهد بود، پس پزشکان آورنده صحت و سلامت و بخش بزرگی از امنیت روانی جامعه هستند.

رئیس جمهوري با تاکید بر اینکه پزشکان مایه آرامش و امنیت جامعه هستند خاطر نشان کرد: برخی فکر می‌کنند پزشکان درمانگر درد اعضای بدن انسان‌ها هستند در حالی که پزشکان به عنوان پناه مردم هستند‌.

وی توضیح داد: امروز مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی‌، اجرا نشدن درست قوانین راهنمایی و رانندگی و مشکلات راههای کشور و همچنین مسائل محیط زیستی کار پزشکان را سخت تر می‌کند و انواع آلودگی‌های محیط زیستی در کار پزشکان تاثیر دارد و اگر محیط زیست سالمی‌نداشته باشیم حتی اگر همه جامعه پزشکی را بسیج کنیم نمی‌توانیم سلامت را برگردانیم.

وی همچنین به تاثیر سرمایه اجتماعی و اعتماد به کار پزشکان اشاره کرد و گفت: سرمایه اجتماعی و اعتماد بین مردم و حاکمیت نظام‌، دولت و وزارتخانه‌ها ضروری است.

روحانی با تاکید بر اینکه باید به خادمان کشور از جمله پزشکان و اساتید دانشگاه و دیپلماتهایمان در رسانه‌ها و فضای مجازی احترام کنیم و از هرکلامی‌در رسانه‌ها استفاده نکنیم تاکید کرد: احترام و اخلاق به نفع جامعه ما است.

روحانی همچنین با بیان اینکه طرح تحول سلامت کار بزرگی بود که از سال 93 شروع شود و علی رغم سختی‌ها این طرح را ادامه خواهیم داد افزود: در سال گذشته کشورهای نفتی با مشکل کاهش قیمت نفت روبه رو شدند، و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند اما ما توانستیم در این شرایط سخت تورم را کاهش دهیم رشد اقتصادی مثبت 1.3 درصد داشته باشیم و حتی رشدمان در صنعت 8.8 بوده است و ان‌شاءالله پیش بینی ما این است که تا پایان امسال رشد اقتصادی ما به 5 درصد برسد.

رئیس جمهوري با بیان اینکه طرح تحول سلامت با پول و کار دولت حل نمی‌شود تصریح کرد: مطابق آمارهای مختلف 15 یا 16.3 میلیون نفر در کشور از طرح تحول سلامت

استفاده کرده‌اند‌.

وی گفت: متاسفانه برخی دقیق صحبت نمی‌کنند و می‌گویند دولت فقط در حوزه مذاکرات هسته‌ای اقدام کرده است که در پاسخ به آنها می‌گویم " بله ما به فکر مذاکرات هسته‌ای هم بوده‌ایم و به آن افتخار می‌کنیم اما پیشرفت‌ها در حوزه علمی‌و پزشکی نشان از آن دارد که درتمام حوزه‌ها فعالیت داشته‌ایم."

روحانی با بیان اینکه بعد از برجام دسترسی به داروهای خارجی و تجهیزات پزشکی آسانتر شده است و برجام سلامت مردم را بهتر تضمین کرده است ادامه داد: نتیجه برجام عزت ملت ایران بود و باید بگویم قطعنامه‌های سازمان ملل را نباید اینجا پاره کنیم که اگر می‌شد من آنها را پاره می‌کردم، بلکه راه درست این بود که قطعنامه سازمان ملل در خود شورای امنیت و با ابزار حقوقی لغو شود که دولت قدم به قدم این راه را پیمود.

رئیس جمهوري با اشاره به اینکه در یک جلسه هفت قطعنامه فصل هفتم سازمان ملل متحد علیه ایران حذف شد خاطر نشان کرد: تیتر ایران به عنوان کشور تخریب کننده صلح و امنیت جهانی، به ایران به عنوان کشوری که دیگر کشورها باید با او همکاری کنند تغییر کرد که همه این‌ها از دستاوردهای برجام بود.

سخنان وزیر بهداشت

دکتر سیدحسن‌هاشمی‌وزیر بهداشت هم در این مراسم گفت: سهم مردم از هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی از ۳۷ درصد به ۸.۵ درصد رسیده است.

وی گفت: «اعتماد مردم به پزشک» اصلی‌ترین رکن در این عرصه و ارائه بهینه خدمات و افزایش میزان رضایت هموطنان است و امیدوارم همه آنها که باید، فارغ ازنگاه‌های جناحی و گروهی، برای تقویت این احساس تلاش کنند.

وزیر بهداشت با یاد آوری این که تنها در مراکز درمانی کشور، حاشیه شهرها و به‌ویژه مناطق محروم، می‌توان عمق این تحول شگرف را دید و درک کرد، گفت: بیمه همگانی که از آرزوهای دیرین مردم و مسئولان کشور بود؛ با اجرای این طرح تحقق یافت و طی دو سال گذشته بیش از ۱۱‌میلیون نفر بیمه شدند.

وی با بیان اینکه کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور چنان بدیهی است که هیچ کسی منکر آن نمی‌شود‌، گفت: شاخص ۱.۷ تخت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر از جمعیت کشور، ما را در رتبه شانزدهم منطقه قرار داده است. ما ۵۸۸۶۰ تخت فرسوده در کشور داریم؛ و این به معنای این است که ۶۷ درصد بیمارستان‌های کشور فرسوده هستند.

وی افزود: در دولت یازدهم، به رغم تمامی‌کمبودهای مالی (ارزی و ریالی) برای رفع این کمبود هر سال به طور میانگین ۵۰۰۰ تخت ساخته شده و در مجموع حدود ۲۰ هزار تخت مورد بهره برداری قرار گرفته و خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پیش از آغاز طرح تحول، در کل کشور ۵۷۰۰ تخت مراقبت ویژه وجود داشت و با اجرای گام بسیار مهم توسعه بخش‌های مراقبت ویژه، تعداد تخت‌های ویژه کشور که طی ۵۰ سال و به تدریج راه‌اندازی شده بودند؛ طی دو سال حدود ۵۰ درصد افزایش یافت.

وزیر بهداشت همچنین گفت: بحران داروی کشور نیز که یکی از دغدغه‌های جدی رئیس جمهوری و مشکلات مردم در شروع کاردولت یازدهم بود، به سرعت رفع شد و کمبود دارو از ۳۵۰ قلم به کمتر از ۳۰ قلم رسیده است.

مصوبات جلسه هیات وزیران

هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری،آقای اسدالله درویش امیری را به عنوان استاندارجدید زنجان تعیین و از زحمات انصاری استاندار پیشین تشکر کرد.

رئیس جمهوری با تبریک به درویش امیری برای کسب رأی اعتماد هیات وزیران، زنجان را از استان‌های مهمی‌دانست که در عشق به خاندان رسالت و اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت امام حسین(ع) شهره عام و خاص است.

دکتر روحانی از زنجان به عنوان یک استان علمی‌که دارای عالمان و دانشمندان بزرگی چون شخصیت بزرگوار حضرت آیت ا... شبیری زنجانی به عنوان یکی از مراجع عظام تقلید است، یاد کرد که از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

رئیس جمهوری با یادآوری این که زنجان به لحاظ دانشگاهی، کشاورزی و معدنی، فناوری‌های نوین و ظرفیت‌های حمل و نقل، از استان‌های با اهمیت تلقی می‌شود، استاندار را به استفاده از این ظرفیت‌های بزرگ توصیه کرد.

دکتر روحانی استاندار را به لزوم هماهنگی با همه نیروهای فعال در استان و به ویژه امام‌جمعه توصیه و اظهار امیدواری کرد که به دلیل تجربیات مثبت درویش امیری در مسئولیت‌های مختلف، در پیشرفت و توسعه استان شتاب بیشتری

ایجاد شود.

هیات وزیران همچنین در این جلسه مبلغ یک هزار و 53 میلیارد و 810 میلیون ریال بابت جبران خسارات سیل استان ایلام،

اختصاص داد.

بر این اساس 643 میلیارد و 810 میلیون ریال در بخش اعتبارات هزینه ای در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی‌برای پرداخت کمک بلاعوض لوازم خانگی و معیشتی، تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و خدمات فنی و پشتیبانی آواربرداری و حمل مصالح و صدور پروانه ساختمانی و نیز مبلغ 307 میلیارد ریال در اختیار سازمان برنامه و بودجه به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، عملیات آبخیزداری، بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی و بازسازی و ساماندهی مسیل‌ها و تأسیسات کشاورزی اختصاص یافت‌.

هیات وزیران همچنین موافقتنامه حمل و نقل دریایی بین دولت جمهوری اسلامی‌ایران و دولت جمهوری کره مشتمل بر یک مقدمه و 19 ماده را تصویب و اجازه مبادله اسناد آن را داد.

کابینه دولت یازدهم در جلسه روز یکشنبه همچنین مشکل پرداخت حق عضویت و سهمیه تعهدات سالانه مربوط در انجمن جهانی آژانس‌های تشویق سرمایه گذاری را حل کرد‌.

هیات دولت مبلغ 20 میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1395 کل کشور به منظور پرداخت هزینه‌های انبارداری در اختیار گمرک جمهوری اسلامی‌ایران قرار داد.


نوشته شده در   سه شنبه 2 شهريور 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode