ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1395     |     کد : 105743

اشغالگران حجاز، برای پنجمین سال راه حج را به مردم سوریه بستند

رئیس کمیته عالی حج سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلان کرد:

رئیس کمیته عالی حج سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلان کرد:

اشغالگران حجاز، برای پنجمین سال راه حج را به مردم سوریه بستند

اعتدال: با کارشکنی سعودی‌های اشغالگر حجاز، - که با قتل‌عام و غارت اموال هتک نوامیس مردم، بدون حتی یک رأی بر منطقه حجاز و حرمین شریفین مسلط شده‌اند- حجاج سوری برای پنجمین سال متوالی از حضور  در کنگره عظیم مسلمانان در  ایام حج باز  ماندند.
به گزارش بعثه امام خامنه‌ای، محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف و رئیس کمیته عالی حج سوریه با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت جلوگیری از تشرف مسلمانان سوری درمراسم حج امسال را متوجه دولت سعودی دانست و تصریح کرد:
عربستان با اقدامات خود موجب ناکام گذاشتن تدابیر لازم برای تشرف سوری‌ها به حرمین شریفین و عمل به رکن پنجم اسلام شد که خداوند بر مسلمانان واجب کرده است.  
در این بیانیه با اشاره به آیه 27 سوره حج  «وَأَذِّن فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَأْتُوکَ رِجَالًا وَعَلَى کُلِّ ضَامِرٍ یَأْتِینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ» آمده است: حج، پیامی ازطرف خداوند به سایرمردم و بر هر مسلمان مستطیع، واجب است و متولیان امور حرمین شریفین نیز موظفند به حجاج بیت ا... الحرام و زائران پیامبر گرامی اسلام خدمت کنند.
این بیانیه تأکید دارد: متولیان حرمین شریفین باید اسباب و عوامل آسایش ، امنیت و آسودگی حجاج را بدون درنظر گرفتن هرگونه وابستگی یا مسائل دیگر فراهم سازند تا مسلمانان بتوانند مناسک حج را بجا آورند.
وزیراوقاف سوریه دربیانیه خود با اشاره به اینکه این پنجمین سال متوالی است که با مانع تراشی عربستان درها بر روی مسلمانان جمهوری عربی سوریه بسته و از ادای فریضه حج آنها جلوگیری می شود، می افزاید: وزارت حج دولت پادشاهی سعودی از امضای توافقنامه رسمی مربوط به حجاج سوری با وزارت اوقاف سوریه خودداری کرده وپیمانهای متعارف را زیر پا گذاشته است و درحالیکه این توافقنامه را هر ساله با تمامی کشورهای اسلامی امضا می‌کند ولی با تخطی ازتمامی معیارهای دینی و اخلاقی،  تدابیرلازم را برای  ادای فریضه حج سوریها فراهم نمی کند.
گفتنی است با این اقدام عربستان امسال نیز حدود 25 هزار نفر ازحجاج داخل سوریه از شرکت در موسم حج محروم شدند.


نوشته شده در   سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode