ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 13 مرداد 1395     |     کد : 105537

سازمان ملل: 510 كودك يمني توسط ارتش سعودي كشته شدند

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند، دوماه پس از آنکه سازمان ملل، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن را به جرم کودک کشی در فهرست سیاه خود قرار داد ،ریاض هنوز نتوانسته است مدرکی برای توجیه خارج کردن دائمی ائتلاف از این فهرست ارائه دهد.


 منابع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کردند، دوماه پس از آنکه سازمان ملل، ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن را به جرم کودک کشی در فهرست سیاه خود قرار داد ،ریاض هنوز نتوانسته است مدرکی برای توجیه خارج کردن دائمی ائتلاف از این فهرست ارائه دهد.

در این رابطه، این منابع افزودند، مقامات سازمان ملل تصمیم دارند برای کسب جزئیات بیشتر در باره مسائل گوناگون از جمله مقررات مربوط به پاسخگو بودن عربستان به ریاض سفر کنند.

این در حالی است که، پیشتر، «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، پس از تهدید عربستان به قطع کمک هایش ‌به این سازمان ، به طور موقت نام ائتلاف را از فهرست سیاه این سازمان تا زمان بازنگری مشترک خارج کرده بود.

از طرفی، در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد کودکان آمده است، این ائتلاف سال گذشته مسئول مرگ 60 درصد از کودکان و مجروح شدن آنها بوده است. در همین حال، این منابع افزودند، ائتلاف سعودی 510 کودک را کشته و 667 نفر دیگر را زخمی کرده اند.در چنین شرایطی، شش سازمان امدادرسان بین‌المللی در نامه‌ای به سازمان ملل از این نهاد بین المللی خواستند که ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی را به دلیل حمله به کودکان یمنی، مسئول نقض حقوق کودکان و غیر نظامیان بشناسد.

از سویی، هفته نامه انگلیسی «اکونومیست» نوشت، غرب را باید همدست عربستان در جنایات جنگی علیه یمن دانست زیرا تامین کننده اصلی هواپیماهای جنگی سعودی‌ها برای بمباران یمن است. این سخنان و گزارش ها در حالی است که، حملات ائتلاف سعودی علیه کودکان و غیر‌نظامیان ‌یمنی همچنان ادامه دارد. در این راستا، جنگنده های عربستان با بمباران روستای «آل شمیل» واقع در شهر «الوضیع» استان «ابین» ، اعضای یک خانواده را به خاک وخون کشیدند‌.

در همین رابطه، شبکه خبری «المسیره» اعلام کرد، در بمباران این روستا سه کودک کشته وپدر ومادر آنها نیز به شدت زخمی وبه بیمارستان منتقل شدند.

از طرفی، مزدوران عربستانی طرفدار منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز با حمله توپخانه ای گسترده به روستای «الحزم» و «وادی سریم» در شهر «حریب القرامیش» شماری را کشته یا زخمی کردند.

در تحولات سیاسی و تلاش ها ‌برای برقراری صلح یمن نیز، هیات دولت مستعفی در مذاکرات صلح ، کویت را ترک کرد‌.این هیات مدعی شد که در بین اصلاح طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد، تشکیل دولت وحدت ملی پیش از عقب نشینی و تحویل سلاح آورده شده است که به ادعای این هیات، با روح طرح و قطعنامه 2216 شورای امنیت سازمان ملل متحد تناقض دارد.

*بحرین

مقامات بحرین به خانواده شهید «حسن الحایکی» که بر اثر شکنجه هنگام بازجویی به شهادت رسیده بود، اجازه تشییع پیکر فرزندشان را ندادند.

این در حالی است که، با شهادت حسن الحایکی، شمار زندانیانی که از آغاز قیام مردم بحرین در سال ۲۰۱۱میلادی تاکنون بر اثر شکنجه به شهادت رسیده اند، به ۱۱نفر رسید.

از سوی دیگر، دادستانی بحرین، رئیس هیأت علمای این کشور را که توسط نظامیان رژیم آل خلیفه بازداشت شده بود، به ۱۵روز حبس محکوم کرد.

در همین حال، در ادامه جنگ روانی علیه تحصن‌کنندگان مقابل منزل شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین در منطقه «الدراز»، شمار دیگری از روحانیون و فعالان این کشور برای بازجویی احضار شدند.

*عربستان

یک روزنامه عربستانی گزارش داد، ۶۶کودک این کشور به زور خانواده‌های ‌خود به عضویت گروه های تروریستی القاعده و داعش درآمده اند و درصفوف این گروه‌ها درحال مبارزه مسلحانه هستند.

در همین رابطه، روزنامه الریاض عربستان به نقل از منابع امنیتی خود نوشت، این کودکان دختر و پسر توسط خانواده‌های خود و از طریق قاچاق به اردوگاه‌های داعش و القاعده انتقال داده شده‌اند.


نوشته شده در   چهارشنبه 13 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode