ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 مرداد 1395     |     کد : 105436

بيت امام همواره دركنار رهبري بوده است

از فرزندان امام يك كلمه در تضعيف آيت‌الله خامنه‌اي نخواهيد شنيد...

حجت‌الاسلام والمسلمين حاج سيدعلي خميني:
بيت امام همواره دركنار رهبري بوده است
از فرزندان امام يك كلمه در تضعيف آيت‌الله خامنه‌اي نخواهيد شنيد


سرويس سياسي – اجتماعي: حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني نوه گرامي‌امام گفت: نفع جدا کردن بيت امام از رهبري براي آمريکا، صهيونيست‌ها و منافقين است. ما هميشه کنار ايشان و در خدمت بوده‌ايم و از فرزندان امام يک کلام در تضعيف آيت‌الله خامنه‌اي نخواهيد شنيد.

به گزارش سايت جماران وي در مراسم سالگرد درگذشت آيت‌الله صالحي مازندراني در مصلاي شهر قائم شهر با بيان اين حديث از امام صادق(ع) که مي‌فرمايند " مردم تقوا پيشه کنيد و کسي که شما را امين خودش قرار مي‌دهد در حق او خيانت نکنيد و اداي امانت کنيد»، اظهار داشت: درباره تقوا صحبت بسيار است؛ بنيان تقوا اين است که انسان واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند. اگر خداوند دستوري داده است انسان بايد مراعات کند؛ از امام(ره) مي‌پرسند چه کار کنيم که به مدارج بالاي عرفاني برسيم؟ توصيه ايشان که بارها فرموده بودند و شايد هرکس از امام اين سئوال را مي‌کرد و اين را جواب مي‌داد اين بود؛ مي‌گفتند آنچه خدا امر کرده است، انجام دهيد و آنچه خداوند نهي کرده است انجام ندهيد و در مورد مستحبات هم آنچه در مفاتيح الجنان آمده را در صورت تمايل انجام دهيد. يعني دنبال راه‌هاي عجيب و غريب براي رسيدن به مدارج بالا نباشيد. همين که انسان واجبات الهي را انجام دهد و محرمات الهي را ترک کند بالاترين قدم‌ها براي رسيدن به مدارج بالاست. تقواي الهي اين است که انسان از خداوند بترسد و از مقدار مسلماني هرکس به ميزان تقواي اوست. اساسا خداوند ما را آفريده است که در اين دنيا ميزان اعمال و تقوايمان مشخص شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني افزود: درباره تقوا بحث بسيار است و علماي اخلاق ما بحث‌هاي زيادي کرده‌اند و لازم است از مرحوم آيت‌الله صالحي مازندراني نقل کنم که ايشان استوانه اي از تقوا و علاقه به اهل بيت(ع) بود.

وي در ادامه به فراز دوم اين حديث اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) مي‌فرمايند «بر شما باد که با کسي که شما را امين قرار مي‌دهد اداي امانت کنيد». در ذيل حديث ايشان مي‌فرمايند اگر قاتل اميرالمومنين(ع) هم چيزي را امانت بگذارد من به او پس خواهم داد. در اداي امانت اين قدر دقت کنيد؛ اگر هم کسي گناهکار است در جاي خود بايد مطرح شود اما وقتي امانتي نزد من دارد و حقي بر گردن من دارد بايد آن را ادا کنم. در مسائل شرعي اين گونه است که حتي اگر کسي مهدورالدم باشد بايد آن را ادا کند.

نوه گرامي‌امام سپس به شقوق اداي امانت پرداخت و افزود: يکي از انواع آن چيزي است که در فقه به عنوان "وديعه" مورد نظر قرار مي‌گيرد. همچنين "مسئوليت" در نظام اسلامي‌يک امانت است. سخنان اخير مقام معظم رهبري به اين موضوع اشاره دارد که گفتند اين مسئوليت امانتي نزد مسئولان است و حق نداريد هرگونه که خواستيد از آن استفاده کنيد. مسئوليت در نظام اسلامي ‌و بلکه در همه نظام‌ها يک امانت است. لذا مسئول بايد حافظ اموال مردم و آبروي آنها باشد. او حق ندارد براي خود حقوق آن‌چنين قرار دهد و آبروي کسي را بگيرد. مسئول در قبال آن‌چه در وديعت اوست، امين است. در غير نظام اسلامي‌هم اين‌گونه است و او حق ندارد هرگونه خواست استفاده کند.

وي تاكيد كرد: بحث فيش‌هاي حقوقي هم اين‌گونه است. يکي از برخوردهاي بي‌نظير مقام معظم رهبري که انجام شده و براي همه درس آموز است، در همين باره است. هرکس حق ندارد هر حقوقي که خواست براي خود قرار دهد. از طرف ديگر اعتراض ما نبايد به گونه‌اي باشد که مردم را نا اميد کند. چقدر زيبا در فرمايش رهبري اين موضوع آمده است. ايشان مي‌گويند حقوق‌هاي نجومي‌هجوم به ارزش‌هاست. اين ارزش چيست؟ در نظام اسلامي‌نفس مسئوليت ارزش ندارد بلکه ارزش به تقوا و خدمت است. لذا حقوق نجومي‌هجوم به ارزش‌هاي ماست. ايشان اما نمي‌خواهند مردم را نااميد كنند و دستاويزي براي نااميد کردن مردم قرار دهند و مي‌گويند همه بدانند اين موضوع از استثنائات است و اکثر مديران پاکدست هستند اما اين تعداد کم هم بايد مورد برخورد قرار گيرد؛ با اين سخنان نه دشمن خوشحال مي‌شود نه مردم نااميد مي‌شوند و نه به مسئولان تهمت زده مي‌شود.

وي با تاكيد بر اين كه در نظام اسلامي‌با اين افراد برخورد شده است و خواهد شد، افزود: دشمن در اين برخوردها دنبال پاره پاره کردن مردم است و رهبري با دقت نظر مي‌فرمايند بدانيد مسئولان ما پاکدست هستند. من خودم مسئولان زيادي را مي‌شناسم که با آنها رفت و آمد داشته‌اند؛ مردم نبايد خيال کنند همه آنها آنگونه هستند. در همه دوره‌ها مسئولان خدوم و خادم وجود داشته‌اند. قطعا افراد فاسد وخائن وجود دارد اما اينها به مرور غربال مي‌شوند. اما در نظام اسلامي‌يک مورد آن هم زياد است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني تاكيد كرد: دشمنان از قديم در تبليغات قوي بوده‌اند. تا جايي که مردم فکر مي‌کردند علي(ع) نماز نمي‌خواند! بعضي افراد هم فريب اين تبليغات را خورده بودند. دشمن دستش در کار است و از اول انقلاب دشمن ما منتظر بود که دچار اختلاف شويم و اين اختلافات را بزرگ کند؛ مسئولان فساد کنند و آنها بزرگ کنند. بله اگر مسئولي فساد کرد جلوي آنها را مي‌گيرد. اما رسانه‌ها به گونه‌اي حرف نزنند که مردم را به نظام بدبين کنند. بسياري از مسئولان ما با شهدا نسبت دارند و خودشان هم در جبهه بودند. چرا مردم را با اين فيش‌ها بدبين کنيم.

نوه گرامي‌امام وظايف شرعي را از ديگر امانات دانست و تاكيد كرد: نماز و روزه امانت است. لذا بزرگان ما از کلمه اداي واجبات استفاده مي‌کردند. گويي اين نماز نزد ما امانت است. اسرار مردم هم در زندگي خصوصي، هم در جامعه وهم در دستگاه‌هاي عمومي‌امر مهمي‌است؛ اگر کسي رازي را به ما گفت حق نداريم جاي ديگر بگوئيم.

وي در اين باره با بيان اين که امنيت کشور از برکت نيروهاي اطلاعاتي ما در دولت و سپاه است، گفت: ممکن است کسي برود به خانه اي و آنجا بمب به خود ببندد و منفجر کند. لذا دستگاه‌هايي اين اجازه را دارند که براي مصلحت عموم در مواردي کنترل اعمال کنند. اما امام راحل در فرمان 8 ماده‌اي مي‌گويند اگر شما براي يک مساله امنيتي مجوز داريد و وقتي وارد خانه شديد و ديديد اين خانه خانه تيمي‌نيست بلکه يک نفر ترياک يا مشروبات الکي دارد حق برخورد نداريد و فقط در حيطه کار حق برخورد داريد. اگر اسرار مردم را فهميديم حق برخورد نداريم. اسلام اين اجازه را به ما نداده است.

رسانه‌هاي ما هوشيار باشند و خداوند را حاضر و ناظر بدانند و به خاطر بازي‌هاي سياسي آبروي افراد را نبرند. به خاطر دعوا بر سر انتخابات آبروي کسي را ببريم! سال آينده ما انتخابات در پيش داريم. من از اکنون برادرانه خواهش مي‌کنم دعواهاي سياسي سبب نشود آبروي مردم را ببريم. بايد از خدا بترسيم. بدانيم که دنياي ديگري هم هست. اگر خبرنگاري چيزي را شنيد حق بازگو کردن ندارد؛ ببيند که گفتن آن درست است يا خير؟ کاري به سايت ويکي ليکس و... ندارم؛ ما مسلمانيم خبرنگار ما هم مسلمان است. او قبل از نگاه کردن به دنيا بايد به قرآن و احاديث نگاه کند و سپس کاري کند. اسلام به ما اجازه نداده است که هرچه مي‌شنويم بازگو کنيم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني بدن انسان را از ديگر مصاديق امانت الهي برشمرد و تاكيد کرد: ضرر رساندن به بدن حرام شرعي است زيرا متعلق به ما نيست. تنها کسي که مي‌تواند بگويد دست و پايت را فدا کن، خداست. دو تن از فرزندان امام در کودکي از دنيا رفتند. وقتي همسر امام(ره) بي تابي مي‌کردند، ايشان گفته بودند اين‌ها امانتي بودند که خداوند از ما گرفت. وي نفس انسان را ديگر امانت الهي دانست و تأکيد کرد: ما حق نداريم عزت خود، کشور و اسلام را بشکنيم؛ ما حق نداريم عزت شيعه را بشکنيم. ما بايد اينها را حفظ کنيم و همه اينها وديعه‌اي الهي است که به ما داده شده است.

کسي هم حق ندارد با عزت نفس و آبروي ما بازي کند. در عرصه بين‌المللي هم همينطور است. اين که رهبر معظم انقلاب روي روحيه انقلابي و عزت اسلامي‌تأکيد مي‌کنند از همين روست. البته نشست و برخاست و مذاکره ايرادي ندارد اما مساله اصلي «عزت» است؛ ما از اول انقلاب با خيلي از کفار نشست و برخاست و مذاکره کرديم و قرارداد بستيم. همين امروز با چيني‌ها که هيچ کدام از پيامبران را قبول ندارند قرارداد امضاء کرده‌ايم؛ اين‌ها ايرادي ندارد اما يک موقع ممکن است به کفر تمايل پيدا کنيم؛ اين اشتباه است.

وي در ادامه درباره سخنان امام جمعه قائم شهر در اين جلسه‌، گفت: هرکس و در هر جايگاهي بايد قدر نعمتي را که خداوند به او داده است بداند. من در هر جلسه‌اي مشابه اين جلسه گفته‌ام که بنده هيچ نيستم؛ بنده يک طلبه عادي‌ام که بر حسب خودم درسم را خوانده‌ام. هزاران طلبه بهتر يا بدتر از من هست؛ حتي اگر در حوزه پيشرفت ظاهري کرده‌‌ام به برکت امام است. بنده در 17 سالگي بنا به پيشنهاد يکي از حوزه‌هاي علميه تدريس را آغاز کردم. من اگر نوه امام نبودم اجازه درس دادن پيدا مي‌کردم؟ من اگر يک طلبه عادي بودم يک عالم بزرگ پاي سخنراني من مي‌نشست؟ بنده اگر نوه امام نبودم اين عکس‌ها و تبليغات بود؟ اگر من نوه امام نبودم اين مردم سخنراني مرا مي‌شنيدند؟ خداوند اين نعمت را به من داده که نوه امام هستم و وقتي به خانه يک شهيد مي‌روم پدر او مرا در آغوش مي‌گيرد. اگر کسي مرا احترام مي‌کند به خاطر امام است.

نوه گرامي‌امام گفت: اين امر بر عهده من و شما مسئوليتي مي‌آورد. مسئوليتي براي من هست که از منيّت‌ها حرف نزنم و پايم را کج نگذارم که در اين صورت امام در آخرت مرا بازخواست مي‌کند. من حق امام، رهبري و شهدا را ادا نکردم. ما و مجموعه بيت امام خيلي بهتر از اين مي‌توانستيم عمل کنيم و نکرديم. اما خداوند شاهد است که نخواستم کم کاري کنم. امام حقوق زيادي به گردن اين نظام دارد و اگر امام نبود، مسئولان هم چيزي نبودند.

وي تاكيد کرد: من تا به حال در منبري از حاج حسن آقاي خميني اسم نبرده بودم. ما خبر داريم کساني در خارج کشور و دنباله‌هاي داخلي برنامه‌ريزي کرده بودند و يکسري غرض ورزي‌ها وجود داشت که ايشان را از رهبري و نظام جدا کنند. چون امام جمعه گفتند من اسم مي‌برم؛ خيلي از اين کساني كه اين حرف‌ها را مي‌زنند و مي‌گويند شما كجا بوديد و مي‌گويند از ولايت دفاع کنيد؛ تو نديدي! (تکبير مردم) اين درد است که خانواده امام پشت سر رهبري بوده و هست و اين محبت رهبري را نمي‌دانم نسبت به کسان ديگري دارد يا نه. دشمن نمي‌خواهد اينها ديده بشود! ايشان(امام جمعه) مي‌گويند چرا صحيفه نور را منتشر نمي‌کنيد؟ من جهت اطلاع شما مي‌گويم موسسه تنظيم و نشر آثار امام «صحيفه امام» را پس از گرفتن اشکالات «صحيفه نور» منتشر کرده است. مي‌گويند چرا صحيفه و وصيت نامه امام را باز نشر نمي‌کنيد! من ايشان را مقصر نمي‌دانم(که چنين حرف‌هايي مي‌زند) و به ايشان علاقه مند هستم. ايشان از اول با امام بوده‌اند و چند سال است به من محبت دارند. منظور من کساني که در خارج کشور هستند. ايشان در سال 47 در نجف از امام در امور حسبيه اجازه گرفته‌اند و پاي درس امام نشسته بودند؛ لذا سخنان من جسارتي به ايشان نيست.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني تاكيد كرد: دشمنان ما نشسته‌اند که بين بيت امام و نظام اسلامي‌فاصله بيندازند. انسان تعجب مي‌کند که هرگاه حاج حسن آقاي عزيز با رهبري جلسه دارند و بعد آن 30-20 نفر مي‌فهمند، از داخل به خارج گرا مي‌دهند و ناگهان چيزي گفته مي‌شود که فاصله بيفتد. شما اگر 5 سال يکبار رهبري را مي‌بينيد ايشان در فواصل زماني خيلي کوتاه رهبري را مي‌بينند. برخلاف تبليغات دشمن نظام محکم تر از قبل پيش مي‌رود و در 200 سال گذشته دوره‌اي قدرتمند تر از امروز به رهبري سيد علي خامنه‌اي نداشته‌ايم.

وي با تاکيد بر اين که سعي نکنيم افراد را جدا کنيم، تأکيد کرد: همه در اين عرصه هستند. مگر جمعيت ما شيعيان علي(ع) و عاشق امام در کل دنيا چقدر هستند؟ اگر همه ما با هم مستحکم باشيم بايد با توسل به صاحب‌الامر(عج) مستحکم باشيم؛ اما اگر باز در خودمان يکديگر را قطع کنيم وضع بدتر مي‌شود.

نوه گرامي‌امام گفت: در انتخابات خبرگان که برادر ما را رد صلاحيت کردند، ايشان چه کار کرد؟ دشمنان ما را نااميد کردند. هفته قبل از ثبت نام ايشان و رهبري با هم صحبت کردند؛ دو هفته بعد ردصلاحيت دوباره ملاقات کردند و به خدمت ايشان رفتند. رهبري هم در زمان سالگرد امام به حرم امام آمدند. اگر شما بعد از سالها تدريس در حوزه علميه ردصلاحيت شويد، در حالي که هرروز حداقل 300-200 نفر سر درس شما هستند به شما مي‌گفتند تو بي‌سوادي، چه مي‌کرديد؟ اگر بحث امتحان است، آيت‌الله مومن گفتند امتحان لازم نيست. نمي‌خواهم تک تک آقايان را اسم ببرم، اما آقايان شاهرودي، مومن و آيت‌الله يزدي گفتند مسأله، امتحان نبود! هرکس ديگر بود در چنين شرايطي حرکتي مي‌کرد. اما کلمه‌اي گله و شکايت از امام و انقلاب و رهبري از حاج حسن آقا نديديم. غير از اين هم انتظاري نبود. رهبري نگفتند شوراي نگهبان کار درستي کرد که ايشان را رد يا تأئيد کرد. ايشان بعد از انتخابات گفتند اگر قانون مشکلي دارد بايد اصلاح شود. خود آقايان شوراي نگهبان گفتند ما 12 نفر هستيم و 12 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، چگونه مي‌توانيم اين همه را بررسي کنيم؟ در خبرگان هم حاج حسن آقا اعتراض کردند اما باز هم گفتند صلاحيت براي ما احراز نشده است.

وي افزود: چه کسي گفته است ايشان به نفع رهبري حرفي نزده است؟ شما مصاحبه اخير ايشان با تلويزيون را نديديد که ايشان گفتند رهبري خلف شايسته امام است و خداوند کمک کرد که ايشان در اين جايگاه قرار گرفت. چه کسي نفع مي‌برد که خانواده امام را از رهبري معظم انقلاب جدا کند؟ منافقين نفع مي‌برند! نفع جدا کردن بيت امام از رهبري براي آمريکا، صهيونيست‌ها و منافقين است. ما هميشه کنار ايشان و در خدمت بوده‌ايم و از فرزندان امام يک کلام در تضعيف خامنه‌اي نخواهيد شنيد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين سيد علي خميني در پايان تاكيد كرد: ميزبان عزيز ما اين حرفها دردآور است و براي ما قابل تحمل نيست؛ البته من مدعي نيستم ما هميشه درست رفتار کرده‌ايم. حتما ما و مجموعه بيت کوتاهي داشته‌ايم؛ هم نسبت به امام، ائمه و رهبري کوتاهي داشته‌ايم. اما بزرگ کردن اين مساله آن هم در چنين جلسه‌اي که قرار است براي الفت مردم باشد درست نيست.

بنا به اين گزارش در پي سخنان امام جمعه قائم شهر در اين جلسه؛ مردم اين شهر، روحانيون و همچنين آقايان يونسي معاون سياسي- امنيتي استانداري مازندران،‌ هاشم زاده مديرکل حوزه رياست دفتر استاندار و محمدي فرماندار قائم شهر در تماس تلفني با ابراز مخالفت جدي با سخنان امام جمعه، از بيانات سيد علي خميني تقدير کردند.


نوشته شده در   يکشنبه 10 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode