ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 7 مرداد 1395     |     کد : 105347

خروش بي‌سابقه بحريني‌ها عليه رژيم آل خليفه

با آغاز محاكمه شيخ عيسي قاسم رخ داد...

با آغاز محاكمه شيخ عيسي قاسم رخ داد
خروش بي‌سابقه بحريني‌ها عليه رژيم آل خليفه
معترضان بحريني: هر اقدامي عليه شيخ عيسي قاسم درهاي جهنم را به روي رژيم آل خليفه باز مي‌كند


ازهواداران شيخ عيسي قاسم، رهبر معنوي انقلاب بحرين در اعتراض به اعلام آغاز محاکمه وي به خيابان‌ها ريختند.

به گزارش پايگاه خبري «مرآه البحرين»، تظاهرکنندگان در اعتراض به سياست‌هاي رژيم منامه در قلع و قمع شيعيان اين کشور و اعمال فشارها و تهديد و ارعاب آنها و برخورد با رهبر معنويشان با سردادن شعارهايي، مخالفت خود را با اين تصميم اعلام کردند.

بر اساس اين گزارش، مردم براي همراهي با اين اعتراضات ، چراغ‌هاي منازل خود را خاموش و به سردادن شعار عليه رژيم منامه از فراز بام‌هاي منازل خود اقدام کردند.

اين تظاهرات در حالي برگزار شد، دادگاه بحرين، اولين جلسه محاکمه شيخ «عيسي احمد قاسم» رهبر معنوي انقلاب بحرين را بدون حضور ايشان به صورت غيابي تشکيل داد.

همچنين صدها نفر از مردم خشمگين در اعتراض به اعلام خبر محاکمه « شيخ عيسي قاسم» رهبر معنوي انقلاب بحرين، مقابل منزل ايشان در منطقه «الدراز» دست به تجمع گسترده زدند.

هواداران شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين با صدور فراخواني از مردم خواستند با خاموش کردن چراغ‌ها در سراسر کشور و سردادن فرياد الله اکبر مخالفت خود را با محاکمه رهبرشان اعلام کنند‌.

اهالي منطقه الدراز بحرين همچنين اعلام کردند، با جان خود از شيخ عيسي قاسم دفاع مي‌کنند و هر اقدامي‌عليه ايشان، درهاي جهنم را به روي رژيم آل خليفه باز خواهد کرد.

در همين حال، «حسين اميرعبداللهيان» مشاور ويژه رئيس مجلس شوراي اسلامي‌در امور بين‌الملل، طرح محاکمه شيخ عيسي قاسم را اقدامي‌گستاخانه خواند و گفت: حکومت بحرين اگر از تاريخ درس نگيرد و خطاهاي خود را تکرار کند بي ترديد زيان خواهد کرد .از سوي ديگر، ديدبان حقوق بشر نيزبا توجه به بازداشت نبيل رجب، تصريح کرد، حکومت بحرين قصد دارد تنها منتقد حمله‌هاي غيرقانوني ائتلاف عربستان به يمن و کشتار غيرنظاميان اين کشور را سرکوب کند.

اين نهاد حقوق بشري در ادامه اعلام کرد، نبيل رجب نقشي مهم در محکوم کردن موارد نقض حقوق بشر در بحرين ايفا کرده است.

در چنين شرايطي، پس از تشديد اقدامات دولت بحرين عليه معارضان سياسي، يک جمعيت سياسي اين کشور به دولت هشدار داد که با اقداماتي مثل محاکمه شيخ عيسي قاسم، فضاي کنوني را متشنج نکند.

جمعيت«وعد» بحرين، همچنين به دولت هشدار داد، از برداشتن گام‌هايي که موجب افزايش تنش در بحرين مي‌شود، خودداري کند.

*عربستان

سازمان اروپايي مدافع حقوق بشر در عربستان اعلام کرد، 9 نوجوان عربستاني در اين کشور با خطر اعدام مواجه هستند .

اين سازمان اروپايي توضيح داد، عربستان در اعدام‌هاي جمعي خود در ژانويه 2016 چهار نوجوان به نام‌هاي علي الربح، مشعل الفراج، امين الغامدي و يک نوجوان تبعه کشور چاد به نام مصطفي ابکر را اعدام کرد .اين سازمان از دولت سعودي خواست تا با مشارکت گروه‌هاي بي طرف حقوقدان و مدافع حقوق بشر در احکام اين اعدام‌ها به طور شفاف و علني بازنگري کند.

*اردن

يک مقام اردني اعلام کرد، نيروهاي مرزباني اين کشور از خروج يک فرد با بمب‌هاي دست ساز به اراضي اشغالي جلوگيري و او را دستگير کردند.

در همين رابطه، اين منبع اردني افزود، نيروهاي مرزباني اردن چند بمب دست ساز را در خودروي اين فرد که از اردن عازم سرزمين‌هاي اشغالي بود، کشف و ضبط کردند.

در خبر ديگري، روزنامه صهيونيستي «گلوبس» نوشت، هياتي از سوي اين رژيم با «هاني الملقي» نخست وزير اردن براي ايجاد چهارمين گذرگاه مرزي بين فلسطين اشغالي و اردن ديدار و گفتگو کرد.

اين روزنامه نوشت، رياست هيات رژيم صهيونيستي را در نشست مذکور «ايوب قره » وزير همکاري‌هاي منطقه اي در فلسطين اشغالي به عهده داشته است.

*کويت

«عبدالحميد دشتي»، يکي از نمايندگان پارلمان کويت، به دليل آنچه اهانت به عربستان و بحرين ناميده شده است، به 15حبس محکوم شد. دشتي از منتقدان جدي سياست‌هاي عربستان سعودي در بحرين بخصوص در حمله به يمن است.

وي همچنين از حاميان محور مقاومت در منطقه به شمار مي‌رود و چندي پيش با سفر به دمشق، با بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه ديدار کرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 7 مرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode