ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 تير 1395     |     کد : 104648

توصیه ولی امر به انس بیشتر دانشجویان با قرآن

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در دیدار دیروز، دانشجویان را به انس بیشتر با قرآن و ادعیه توصیه کردند و گفتند: سخن اصلی من به دانشجویان تقویت ایمان است...

گزارشی از دیدار ۵ ساعته و صریح و صمیمانه امام خامنه‌ای با دانشجویان؛

توصیه ولی امر به انس بیشتر دانشجویان با قرآن

اعتدال / حسین صابری:حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در دیدار دیروز، دانشجویان را به انس بیشتر با قرآن و ادعیه توصیه کردند و گفتند: سخن اصلی من به دانشجویان تقویت ایمان است.
معظم‌له،همچنین با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرف‌های مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: بار‌ها گفته‌ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.
ولی امر مسلمین، با تأکید بر مخالفت همیشگی با برهم زدن هر اجتماع و مجلسی، افزودند: این کار مضر و یا حداقل بی فایده است و در بخش دیگری از سخنانشان افزودند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزش‌های در هم تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آن‌ها به رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.
امام خامنه‌ای، درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفتند: بر اساس گزارش‌هائی که رسیده، کار‌های خوبی در دست اقدام است به شرط اینکه تداوم یابد.
معظم‌له، افزودند: می‌توان با وسایل پیشرفته ارتباطاتی و در فضای مجازی، کمپینه‌ای عمومی دانشجویان مسلمان را بر اساس مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد تا در مواقع لازم، میلیون‌ها جوان دانشجوی مسلمان با موضع گیری خود، حرکتی عظیم را در جهان اسلام بوجود آورند.
معظم‌له، به دانشجویان خاطرنشان کردند: انقلابی بودن، مراتب و معیار‌های مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاه‌‌شان، با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیار‌ها هستند، به غیرانقلابی بودن متهم کنید.
معظم‌له، با اشاره به عملکرد بسیار بد فرانسوی‌‌ها و آمریکائی‌‌ها در قضیه برجام افزودند: در قضیه برجام ثابت شد که آمریکائی‌‌ها اعم از کنگره و دولت همچنان سرگرم دشمنی با ملت ایران هستند.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تأکید کردند: من براساس وظیفه دینی و شرعی و اخلاقی، تا جان در بدن دارم خواهم ایستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان که به نتیجه ایستادگی یعنی پیروزی یقین دارم.
بیش از هزار دانشجو از جمله نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجوئی، عصر روز شنبه (12/4/1395) در دیداری صمیمانه و صریح با حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، حدود ۵ ساعت از دغدغه‌‌های دانشجوئی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نسل جوان سخن گفتند و دیدگاه‌‌های رهبری انقلاب را درباره «مسائل دانشجوئی و دانشگاهی، وظائف مهم دانشجویان در روند مقاومت ملت و موضوعات و مسائل مختلف روز»، از زبان معظم‌له، شنیدند.
* انگیزه‌‌های انقلابی در میان دانشجویان گسترش چشمگیر و روزافزونی داشته است
ولی امرمسلمین، در ابتدای سخنان خود با تأکید بر اینکه دیدار‌های رمضانی با دانشجویان حقیقتاً شیرین و مطلوب است، گفتند: مطالب متنوع و دیدگاه‌‌های متفاوتی که در این دیدار مطرح شد، خوب و لذت بخش بود و نشانگر رشد سطح فکری و مطالبات قشر دانشجو است و نشان می‌دهد که با گذشت زمان، انگیزه‌‌های انقلابی و فکر روشن و استدلال متین در میان دانشجویان گسترش چشمگیر و روزافزونی داشته است.
* توصیه ولی امر به انس بیشتر دانشجویان با قرآن
معظم‌له، دانشجویان را به انس بیشتر با قرآن و ادعیه توصیه کردند و گفتند: سخن اصلی من به دانشجویان تقویت ایمان است زیرا تنها با ایمان قوی می‌توان در مقابله با مشکلات و فشارها، مبارزه و مجاهدت کرد.
* همه دنیاپرستان و زورگویان عالم در مقابل ایران
 صف آرائی کرده‌اند
ولی امرمسلمین، اوضاع خاص و حساس کنونی کشور را بسیار شبیه جنگ احزاب در زمان پیامبر(ص) دانستند و افزودند: امروز نیز همه دنیاپرستان و زورگویان عالم در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف آرائی کرده و از همه جوانب آن را مورد حمله قرار داده‌اند.
* ایستادگی افراد دارای ایمان شرایط سخت‌تر
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای خاطرنشان کردند: در چنین شرایطی، کسانی که سست ایمان و شاید دارای گرایش‌های درونی به دشمن هستند، اظهار یأس و ناامیدی و خود کم بینی می‌کنند اما افراد دارای ایمان مستحکم، هر قدر هم شرایط سخت‌تر شود، با عزم و اراده قوی‌تر ایستادگی می‌کنند.
* حفظ و تقویت تقوا،
ضامن رسیدن به عزت و شرف
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: اگر می‌خواهیم در مقابل جبهه استکبار ایستادگی کنیم و به عزت و شرف شایسته نظام جمهوری اسلامی برسیم، نیازمند حفظ و تقویت تقوا در رفتار‌های شخصی و عمومی خود هستیم.
* «ضایع کردن نماز» و
«پیروی از شهوات»
دو عامل اصلی انحطاط
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با استناد به برخی آیات قرآن در خصوص انحطاط نسل‌های بعدی ملت‌هائی که دارای ایمان بودند، گفتند: «ضایع کردن نماز» و «پیروی از شهوات» دو عامل اصلی انحطاط و تضعیف ایستادگی و مبارزه است.
معظم‌له، خاطرنشان کردند: علت تأکید مکرر من به مسئولان مبنی بر جلوگیری از برگزاری اردو‌های مختلط دانشجوئی بر همین اساس است، زیرا رعایت نکردن حد و مرز‌های دینی موجب تضعیف ایمان درونی می‌شود.
* سرآغاز مبارزه ملت ایران تصمیم به اسقلال
و پیشرفت بود
ولی امرمسلمین، بعد از تبیین نقش ایمان در ایستادگی، به «مبارزه سرنوشت ساز و اجتناب ناپذیر ملت ایران با جبهه استکبار» اشاره کردند و گفتند: سرآغاز این مبارزه از آنجا بود که ملت ایران تصمیم گرفت مستقل و پیشرفته شود که این موضوع با منافع قدرت‌های مسلط جهانی ناسازگار است.
* برای پایان مبارزه جمهوری اسلامی فقط دو راه
متصور است یا قدرت
یا تغییر هویت
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، سخن برخی افراد را مبنی بر اینکه نظام جمهوری اسلامی به دنبال بهانه جوئی برای ناسازگاری با قدرت‌‌ها است، سخنی سطحی و نااندیشیده خواندند و افزودند: این مبارزه نیازمند بهانه نیست زیرا تا زمانی که ملت ایران براساس غیرت و سابقه انقلابی و اسلام، ایستاده است، این مبارزه وجود دارد و برای پایان آن نیز فقط دو راه متصور است، یا جمهوری اسلامی به آنچنان قدرت و توانائی دست یابد که طرف مقابل جرأت تعرض نداشته باشد یا اینکه جمهوری اسلامی هویت اصلی خود را از دست بدهد و یک ظاهر بی جانی از آن باقی بماند.
* «دستیابی به اقتدار کامل» پایان این مبارزه با قدرت‌‌ها است
معظم‌له، با تأکید بر اینکه برای پایان این مبارزه، راه اول یعنی «دستیابی به اقتدار کامل» مورد نظر ملت ایران است، گفتند: البته شاید امروز سیاست‌های آمریکا اینگونه اقتضا کند که بخواهد میان مسئولان نظام اسلامی تفکیک قائل شود و آن‌ها را به مسئولان خوب و بد تقسیم کند، اما آمریکائی‌‌ها اگر توانائی پیدا کنند، همان مسئولان به اصطلاح خوب نیز از نظر آن‌ها بد خواهند شد.
* هدف اصلی مقابله دشمنان با ملت ایران، اصل و هویت نظام اسلامی است
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، اصل و هویت نظام اسلامی را هدف اصلی مقابله دشمنان با ملت ایران دانستند و افزودند: منظور از نظام اسلامی، مجموعه ساختار نظام و ارزش‌ها و اهداف آن همچون عدالت، پیشرفت علم، اخلاق، مردم سالاری، قانونگرائی و آرمانگرائی است.
* دانشجویان در مسیر حل مشکلات نقش ویژه‌ای دارند
معظم‌له، با تأکید بر اینکه در این مبارزه، مشکلات بزرگی وجود دارد که می‌توان با ایستادگی و تدبیر از آن‌ها عبور کرد، گفتند: در این مبارزه و همچنین در مسیر حل مشکلات، دانشجویان به عنوان عصاره توانائی‌‌های ملت، جایگاه و نقش ویژه‌ای دارند.
* مطالبه گری دقیق و درست زمینه ساز حل مشکلات خواهد بود
ولی امرمسلمین، «مطالبه گری دانشجویان» را بسیار با اهمیت خواندند و تأکید کردند: برطرف کردن مشکلات کلان کشور بر عهده مسئولان عالی رتبه است اما مطالبه گری دانشجویان اگر با مطالعه و اطلاعات دقیق و درست همراه باشد، قطعاً زمینه ساز تلاش بیشتر مسئولان برای حل مشکلات خواهد بود.
* تا زمانی اصلاحات لازم در قرارداد‌های نفتی انجام نشود منعقد نخواهد شد
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به برخی مطالب دانشجویان در این دیدار، از جمله موضوع قرارداد‌های جدید نفتی اشاره کردند و افزودند: تا زمانی که در چارچوب منافع کشور، اصلاحات لازم در این قرارداد‌ها انجام نشود، قطعاً این قرارداد‌ها منعقد نخواهد شد.
* رهبری نمی‌تواند در
تصمیم گیری‌های جزئی
و اجرائی دستگاه‌‌ها وارد شود
ولی امرمسلمین، با اشاره به برخی دیگر از انتقادات دانشجویان در خصوص تصمیم گیری‌های جاری دستگاه‌‌ها در کشور گفتند: براساس قانون و منطق، رهبری نمی‌تواند در تصمیم گیری‌های جزئی و اجرائی دستگاه‌‌ها وارد شود و اگر مسئولین اجرائی دچار اشتباه شوند، باید مجلس از ابزار‌های نظارتی همچون استیضاح استفاده کند و یا اینکه رئیس جمهور مانع از اجرای آن تصمیم اشتباه شود.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای خاطرنشان کردند: البته رهبری در مواردی که احساس کند، برخی اقدامات حتی اقدامات جزئی، موجب انحراف نظام از مسیر اصلی می‌شود، باید ورود پیدا کند و مانع از آن کار شود.
ادامه در صفحه 11
*********** تقویت اقتصاد و افزایش توان دفاعی جزو موضوعات کلان کشور است
ولی امرمسلمین، با اشاره به مشکلات ناشی از مبارزه و ایستادگی، در روند حرکت کشور افزودند: در این زمینه برخی مسائل از جمله تقویت اقتصاد و افزایش توان دفاعی جزو موضوعات کلان کشور است که تحقق آن‌ها و برطرف کردن مشکلاتشان، وظیفه مسئولان است.
امام خامنه‌ای، تأکید کردند: برخی مشکلات نیز به درون کشور مربوط می‌شود که تشکل‌های دانشجوئی باید در ارائه راه حل آنها، به کمک مسئولان بشتابند.
معظم‌له، پرهیز کامل از ناامیدی و خستگی را از رموز حل مشکلات خواندند و به تشکل‌های دانشجوئی گفتند: اگر ایستادگی کردید و با بسیج ذهنی مردم، خواسته‌‌ها را به گفتمان عمومی تبدیل کردید، مسئولان هم مجبور می‌شوند به مطالبات شما عمل کنند.
************* حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، همچنین با اشاره به سخن یکی از دانشجویان درباره تبعات منفی بیان حرف‌های مخالف حرف رهبری خاطرنشان کردند: بار‌ها گفته‌ایم حرف مخالف رهبری، نه جرم است و نه معارضه‌ای با آن می‌شود.
************ دانشجویان فرصتی بزرگ، ثروتی عظیم و از نقاط قوت نظام هستند
ولی امرمسلمین، در ادامه سخنانشان، دانشجویان کشور را فرصتی بزرگ، ثروتی عظیم و از نقاط قوت نظام دانستند و با تأکید بر لزوم توجه خاص مسئولان به این قشر در برنامه ریزی‌ها، گفتند: دانشجویان کنونی در مقایسه با دانشجویان اول انقلاب از لحاظ کمّی و کیفی بالاتر و دارای تفکرات عمیق‌تر انقلابی و اسلامی هستند.
************ هیچ منافاتی میان انقلابی بودن و درس خواندن وجود ندارد
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای افزودند: بسیاری از دانشجویان انقلابی و با انگیزه‌ی اول انقلاب، اکنون در زمره محققین و دانشمندان کشور هستند، بنابراین هیچ منافاتی میان انقلابی بودن و درس خواندن وجود ندارد.
************** تأکید معظم‌له به خوب درس خواندن در کنار تقویت ایمان و معنویت
معظم‌له، دانشجویان را به خوب درس خواندن در کنار تقویت ایمان و معنویت سفارش کردند و گفتند: دانشجو همچنین باید دارای بصیرت باشد و به محیط دانشجوئی و مسائل و تحولات کشور، منطقه و جهان با چشم باز نگاه کند.
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: اگر چشم باز و بصیرت وجود نداشته باشد، ممکن است دانشجو در تشخیص دوست و دشمن و یا در تحلیل مسائل منطقه‌ای و بین المللی دچار اشتباه و خطای محاسبه شود.
************ توصیه دانشجویان به «سوءظن به جریان رسانه‌ای دشمن»
معظم‌له، عموم دانشجویان را به «سوءظن به جریان رسانه‌ای دشمن» توصیه کردند و گفتند: دشمنان با هزینه‌‌های گزاف، جریان رسانه‌ای پیچیده و گسترده‌ای را بر ضد نظام اسلامی به راه انداخته‌اند که هدف اصلی آن، پوشاندن نقاط قوت جمهوری اسلامی و برجسته سازی برخی نقاط منفی برای ایجاد یأس و ناامیدی در مردم و جوانان است.
************ عدم انعکاس لازم راهپیمائی مردم با زبان روزه و در هوای بسیار گرم در رسانه‌‌های بیگانه
ولی امرمسلمین، برجسته نشدن و یا انعکاس نیافتن حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمائی روز قدس در رسانه‌‌های بیگانه را نمونه‌ای از عملکرد جریان رسانه‌ای دشمن برشمردند و تأکید کردند: راهپیمائی روز قدس در روز جمعه در هوای بسیار گرم و با زبان روزه، حقیقتاً یک پدیده است اما این پدیده کم نظیر در رسانه‌‌های بیگانه انعکاس لازم را پیدا نمی‌کند، در حالی که اگر نقطه‌ای منفی وجود داشته باشد، آن را صد‌ها برابر بزرگنمائی می‌کنند.
************ لازمه مواجهه با این شرایط کاملاً پیچیده کونی دنیا «دقت، عقل و تدبیر است»
امام خامنه‌ای، در ادامه سخنانشان مسئولیت دانشجویان عضو تشکل‌ها را فراتر از وظائف دیگر دانشجویان برشمردند و با اشاره به پیچیدگی و چند لایه‌گی اوضاع سیاسی کنونی افزودند: در دهه اول انقلاب و دوران دفاع مقدس، مقابله با دشمن وظیفه‌ای روشن و برای عموم قابل درک بود اما امروز در هم تنیدگی مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی، اوضاع کاملاً پیچیده‌ای را ایجاد کرده و وظائف بسیار سنگین تری به همراه آورده است، که لازمه مواجهه با این شرایط نیز داشتن چشمانی باز و «دقت، عقل و تدبیر است».
**************  ************  ************ ۱۲ توصیه ولی امر در تشریح وظائف تشکل‌های دانشجوئی
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، پس از تبیین پیچیدگی و چند بُعدی بودن فضای کنونی، ۱۲ توصیه را در تشریح وظائف تشکل‌های دانشجوئی بیان کردند.
************ ************** تصیه اول؛ «حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم»
توصیه اول معظم‌له، به دانشجویان فعال، «حضور فکری در مسائل اصلی کشور و حضور فیزیکی در مواقع لازم» بود.
امام خامنه‌ای، اعلام مواضع تشکل‌های دانشجوئی در مسائل اصلی را مهم دانستند و افزودند: اگر این مواضع قوی و اصیل، به خوبی و روشنی اعلام شود، دوستان انقلاب مستحکم‌تر می‌شوند و دشمنان کشور از جمله آمریکائی‌‌ها می‌فهمند که نباید به گزارش‌های تحریف شده و غیرواقعی درباره جوانان ایرانی دل خوش کنند.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، «برجام»، «ارتباط با آمریکا»، «اقتصاد مقاومتی» و «آینده کشور» را از جمله مسائل مهمی خواندند که تشکل‌های دانشجوئی در جایگاه افسران جنگ نرم، باید مواضع انقلابی، مستدل و محکم خود را درباره آن‌ها بیان کنند.
معظم‌له، «اطلاعات دقیق و صحیح، مستدل بودن و به هنگام بودن» را از الزامات موضع گیری تشکل‌های دانشجوئی برشمردند و افزودند: این مواضع باید به خوبی در نشریات دانشجوئی انعکاس یابد، ضمن اینکه می‌توان با روش‌های دیگر از جمله سخنرانی نمایندگان تشکل‌ها پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه شهر‌های بزرگ، این مواضع را به گوش جامعه نیز رساند.
************* برهم زدن هر اجتماع و مجلسی، بی فایده و مضر است
امام خامنه‌ای، اجتماع و حضور فیزیکی دانشجویان را نیز گاه لازم دانستند اما با شیوه‌‌های درست و قانونی.
معظم‌له، با تأکید بر مخالفت همیشگی با برهم زدن هر اجتماع و مجلسی، افزودند: این کار مضر و یا حداقل بی فایده است و در مواقع لازم باید با تشکیل اجتماعات و جلسات، حرف خود را در قبال اجتماعات مخالف به گوش دانشجویان رساند چون دانشجو به دنبال فهمیدن حقیقت است.
*********** فراخوان مسئولان برای کمک به تشکل‌های انقلابی دانشجویان
امام خامنه‌ای، در همین بحث، مسئولان وزارتخانه‌‌های علوم و بهداشت و مسئولان دانشگاه‌‌ها را به کمک به تشکل‌های انقلابی فراخواندند و خاطرنشان کردند: البته همه تشکل‌ها در برخورداری از حقوق عمومی یکسان هستند اما طبیعی و منطقی است که مسئولان دانشگاهی از تشکل‌های انقلابی و متدین، دفاع و حمایت کنند و زمینه حضور فعال‌تر آن‌ها را به وجود آورند.
************* ********** توصیه دوم؛ «تبیین و قانع کردن دلها» توسط تشکل‌های دانشجوئی
«تبیین و قانع کردن دلها» دومین توصیه امام خامنه‌ای، به تشکل‌های دانشجوئی بود.
معظم‌له، تأکید کردند: در تفکر اسلامی، اقناع و جذب دلها، یک اصل مهم است و تشکل‌های دانشجوئی باید با استدلال‌های محکم و روشن، مواضع خود را برای دانشجویان و مردم تبیین کنند.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، موضوعاتی نظیر «اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی، سبک زندگی و ارتباط با آمریکا» را از جمله زمینه‌هائی خواندند که نیاز به تبیین مواضع گروه‌‌های فعال دانشجوئی دارد.
********** تشکل‌های دانشجوئی،  مواضع رهبری را تبیین نمایند
امام خامنه‌ای، درباره روابط با آمریکا خاطرنشان کردند: تشکل‌های دانشجوئی در خصوص بعضی مواضع رهبری از قبیل «ردّ رابطه با آمریکا و نفی مذاکره با این کشور به جز در موارد خاص و معین»، تأمل کنند و با درکی روشن از استدلال‌های مستحکم موجود، آن‌ها را به شیوه‌‌های متقن و مستدل برای مخاطبان دانشجو و غیردانشجو تبیین نمایند.
معظم‌له، «استمرار و بیان صحیح، روشن، و مستدل مواضع تشکل‌های انقلابی دانشجویی» را در شکل دهی مطالبات عمومی و حرکت کشور در مسیر صحیح، مؤثر و ضروری خواندند.
************ ********** سومین توصیه؛ «افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی»
«افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی» سومین توصیه رهبری به تشکل‌های دانشجوئی بود.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، همچنین «توسعه مخاطبان دانشجو» را از دیگر وظائف مجموعه‌‌های دانشجوئی برشمردند و افزودند: اخلاق، حوصله، تحمل شنیدن حرف مخالف و تسلط بر مطالب ارائه شده، از پیش نیاز‌های عمل به این وظیفه است.
************ *********** پنجمین توصیه، «دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی»
پنجمین توصیه رهبری به دانشجویان، «دفاع صریح و بدون تقیّه از نظام اسلامی» بود.
معظم‌له، خاطرنشان کردند: دشمن با تکیه بر کمبودها، نقص‌ها و قصورها، انقلاب را کم ارزش جلوه می‌دهد و پیشرفت‌ها و موفقیت‌‌ها را نادیده می‌گیرد که لازم است تشکل‌های انقلابی این نامعادله را برهم بزنند.
************ مهمترین موفقیت نظام شرافتمند و پرافتخار اسلامی، ۳۷ سال پایداری در مقابل جبهه عظیم قدرت‌های مادی
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای افزودند: پایداری در مقابل ۳۷ سال دشمنی تمام عیار جبهه عظیم قدرت‌های مادی، مهمترین موفقیت نظام شرافتمند و پرافتخار اسلامی است، آن‌هم در اوضاعی که یک اخمِ این قدرت‌های مادی، فلان حکومت پرمدعای پادشاهی را به تعظیم و تسلیم می‌کشاند.
************ منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست
معظم‌له، کمیت و کیفیت نشاط انگیز دانشجویان انقلابی را نشانه زنده بودن و استعداد و ظرفیت ذاتی انقلاب دانستند و افزودند: البته منظور از دفاع از نظام، دفاع از رهبری نیست بلکه دفاع از مجموعه ارزش‌های در هم تنیده‌ای است که انقلاب با تکیه بر آن‌ها به رشد و بالندگی خود ادامه می‌دهد.
************ ************* توصیه ششم؛ «تداوم و توسعه اردو‌های جهادی در روستا‌ها و مناطق محروم»
«تداوم و توسعه اردو‌های جهادی در روستا‌ها و مناطق محروم» ششمین توصیه‌ای بود که امام خامنه‌ای، در این دیدار بیان کردند.
معظم‌له، افزودند: اردو‌های جهادی، هم خودسازی است، هم خدمت  و هم آشنائی با فضای واقعی کشور.
*********** ایجاد صنایع کوچک و تبدیلی، از جمله راه‌های رسیدگی به روستا‌ها است
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به تذکر مستمر خود به دولت کنونی و همه دولت‌های قبلی درباره رسیدگی به روستا‌ها، افزودند: تحقق این مسئله راه‌‌های روشنی دارد که ایجاد صنایع کوچک و تبدیلی از جمله آن‌ها است، البته عمل به این توصیه مستمر، همت می‌خواهد.
************* توصیه‌‌ هفتم؛ «توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل»
************* توصیه‌‌ هشتم؛ «تقویت گفتمانه‌ای اصلی انقلاب ...»
«توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی در اندیشه و عمل» و «تقویت گفتمانه‌ای اصلی انقلاب از جمله عدالت، اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی، پیشرفت اسلامی ایرانی و شتاب علمی» توصیه‌‌های هفتم و هشتم امام خامنه‌ای، به مجموعه‌‌های دانشجوئی بود.
********** توسعه غربی را به هیچ وجه قبول ندارم چون پایه‌‌ها و مبانی آن غلط است
معظم‌له، در همین زمینه تأکید کردند: بنده توسعه غربی را به هیچ وجه قبول ندارم چرا که پایه‌‌ها و مبانی آن غلط است و به همین علت، «گفتمان پیشرفت اسلامی ایرانی» را مطرح کرده‌ایم.
*********** کار‌های خوبی درباره اقتصاد مقاومتی در دست اقدام است
امام خامنه‌ای، درباره اقتصاد مقاومتی نیز گفتند: بر اساس گزارش‌هائی که رسیده، کار‌های خوبی در دست اقدام است به شرط اینکه تداوم یابد.
************* توصیه نهم؛ «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکائی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام»
فراخوان دانشجویان برای تشکیل جبهه ضد آمریکائی – ضد صهیونیستی

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای در نهمین توصیه، مجموعه‌‌های دانشجوئی را به «تشکیل یک جبهه واحد ضد آمریکائی – ضد صهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام» فراخواندند.
معظم‌له، افزودند: می‌توان با وسایل پیشرفته ارتباطاتی و در فضای مجازی، کمپینه‌ای عمومی دانشجویان مسلمان را بر اساس مخالفت با سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی شکل داد تا در مواقع لازم، میلیون‌ها جوان دانشجوی مسلمان با موضع گیری خود، حرکتی عظیم را در جهان اسلام بوجود آورند.
************ *********** توصیه دهم؛ «پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد»
«پرهیز از زدن اتهام غیرانقلابی به افراد» دهمین توصیه رهبری به تشکل‌های دانشجوئی بود.
********** نباید کسانی را که دیدگاه‌‌شان، با شما انطباق ندارد، به غیرانقلابی بودن متهم کنید
معظم‌له، به دانشجویان خاطرنشان کردند: انقلابی بودن، مراتب و معیار‌های مشخصی دارد و نباید کسانی را که دیدگاه‌‌شان، با شما انطباق کامل ندارد اما دارای این معیار‌ها هستند، به غیرانقلابی بودن متهم کنید.
*********** ********** توصیه یازدهم؛ «هم افزائی تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌‌ها»
«هم افزائی تشکل‌های انقلابی دانشگاه‌‌ها از طریق تکیه بر نقاط مشترک» یازدهمین توصیه رهبری به دانشجویان بود.
معظم‌له، تأکید کردند: اختلافات نباید به کشمکش تبدیل شود و تشکل‌های انقلابی به گونه‌ای عمل کنند که رواداری و تحمل مخالف در محیط‌های دانشگاهی جا بیفتد.
************* *********** توصیه دوازدهم؛ «نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده»
«نگاه راهبردی به انقلاب و تفکر درباره آینده» آخرین توصیه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای به مجموعه‌‌های دانشگاهی بود.
معظم‌له، به دانشجویان گفتند: رؤسای جمهور دهه‌‌های آینده، نمایندگان مجلس و مسئولان آینده کشور از میان شما عزیزان انتخاب خواهند شد، بنابراین با نگاهی کاملاً امیدوار و پرنشاط، تصویر آرمانی ۲۰، ۳۰ سال آینده کشور را ترسیم کنید و حرکت امروز خود را براساس آن افق روشن، سامان دهید.
************* ************ ********** نکاتی را درخصوص مسائل داخلی
ولی امرمسلمین، در بخش پایانی سخنان خود نکاتی را درخصوص مسائل داخلی بیان کردند.
************* انتقاد برخی افراد که موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده اند
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با انتقاد از رویه برخی افراد که در عین ادعای حمایت از نظام و امام و انقلاب، موضع خود را در خصوص فتنه روشن نکرده اند، تأکید کردند: مواضع من درباره فتنه سال ۸۸ کاملاً صریح است و برروی این موضوع حساس هستم و ملاک هم، عدم حمایت از کسانی است که سردمدار فتنه بودند و یا از آن سوءاستفاده کردند و تاکنون نیز اعلام تبری نکرده‌اند.
ولی امرمسلمین، با تأکید بر اینکه تقسیماتی همچون اصولگرا و اصلاح طلب و یا اصلاح طلب مدرن و اصولگرای سنتی، به هیچ وجه مهم نیستند، افزودند: موضوع مهم، محتوا است.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، همچنین به مباحثی که درخصوص لزومِ عقلانیت در کشور مطرح می‌شود، اشاره کردند و گفتند: این روز‌ها درباره عقلانیت و لزوم گفتگوی عقلای جناح‌ها مطالب زیادی مطرح می‌شود که اصل موضوع عقل گرائی بسیار پسندیده و مورد تأیید اسلام و قرآن است و امام (ره) نیز یکی از عقلای بزرگ جهان بود.
************* کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته‌اند
معظم‌له، انقلاب اسلامی را انقلابی عقلائی خواندند و افزودند: براساس عقل گرائی، باید گفت کسانی که معتقدند برای پیشرفت کشور باید به غرب پناه برد، عقل خود را باخته‌اند زیرا عقل می‌گوید باید از تجربه‌‌ها درس گرفت.
************ آمریکائی‌‌ها همچنان سرگرم دشمنی با ملت ایران هستند
ولی امرمسلمین، با اشاره به تجربیات بسیار بد ملت ایران از غرب از جمله تحمیل دیکتاتوری و استبداد پهلوی، سرنگون کردن دولت ملی، و تأسیس دستگاه سرکوب وحشتناک ساواک، گفتند: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز اولین تحریم‌ها، خیانت‌ها، جاسوسی‌ها، تهاجم‌‌های وسیع تبلیغاتی، حمایت از گروه‌‌های ضد انقلاب، تحمیل جنگ هشت ساله، حمایت همه جانبه از صدام، ساقط کردن هواپیمای مسافری تا بدعهدی‌‌ها و کارشکنی‌‌ها در برجام، همه از جانب غربی‌‌ها و به ویژه آمریکا بوده است.
معظم‌له، با اشاره به عملکرد بسیار بد فرانسوی‌‌ها و آمریکائی‌‌ها در قضیه برجام افزودند: در قضیه برجام ثابت شد که آمریکائی‌‌ها اعم از کنگره و دولت همچنان سرگرم دشمنی با ملت ایران هستند.
ولی امرمسلمین، تأکید کردند: عقلانیت حُکم می‌کند که با چنین دشمنی با خرد و تدبیر برخورد شود و فریب او را نخوریم و وارد میدانی که او ترسیم کرده، نشویم.
************** هدف اصلی آمریکائی‌‌ها قطع حضور ایران در منطقه است
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای با اشاره به ادعای آمریکائی‌‌ها مبنی بر تمایل برای مذاکره و هماهنگی با ایران درخصوص مسائل منطقه از جمله سوریه گفتند: ما چنین هماهنگی را نمی‌خواهیم زیرا هدف اصلی آن‌ها قطع حضور ایران در منطقه است.
معظم‌له، با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار عدم حضور و مداخله آمریکا در منطقه است، افزودند: این مواضع نظام اسلامی درخصوص مسائل منطقه، در چارچوب عقلانیت است.
************* تا جان در بدن دارم در مقابل آمریکائی‌‌ها خواهم ایستاد

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای تأکید کردند: من براساس وظیفه دینی و شرعی و اخلاقی، تا جان در بدن دارم خواهم ایستاد و به مردم هم اعتماد دارم؛ همچنان که به نتیجه ایستادگی یعنی پیروزی یقین دارم.
معظم‌له، خاطرنشان کردند: در میان نخبگان کشور به ویژه دانشگاهیان و دانشجویان نیز عناصر مؤمن و معتقد به ایستادگی بسیار زیاد هستند به گونه‌ای که هر فرد دلسردی را هم دلگرم می‌کند.
***************************************************************
در ابتدای این دیدار ۸ نفر از نمایندگان تشکل‌‌های دانشجوئی، آقایان:
-    احسان ابراهیمی – نماینده بسیج دانشجویی
-    محمدحسین قائد شریف – نماینده اتحادیه تحکیم وحدت
-    مجتبی رئیسی – نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی
-    محمد آهنگران – نماینده گروه‌‌های جهادی
-    علیرضا احمدی – نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل
-    محمدعلی کامفیروزی – نماینده مدیران مسئول نشریات دانشجویی
-    حسین زینلیان بروجنی – نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان
و خانم:
-    فاطمه سادات ضرابی – نماینده اتحادیه تشکل‌‌های دانشگاه آزاد
بیش از ۲ ساعت دیدگاه‌‌ها و دغدغه‌‌های جامعه دانشجوئی را بیان کردند.
مهمترین محور‌های سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجوئی به این شرح است:
-    ابراز نگرانی از خطر استحاله درونی به وسیله افراد و جریانهائی که اعتقاد عمیقی به مبانی انقلاب و امام ندارند
-    ضرورت اصلاح ساختار‌های فسادآور در نظام بانکی و اداری و برخورد قاطع با مفسدان و متخلفان
-    انتقاد از عدم پایبندی جدی برخی مسئولان به اصول قانون اساسی و سیاست‌های نظام در عرصه‌‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی
-    ضرورت تبیین نحوه مطالبه گری دانشجویان در قبال اشکالات و نواقص
-    انتقاد از زدن برچسب‌‌های سیاسی به مطالبه‌‌ها و پیگیری‌‌های دانشجوئی از مسئولان
-    تبیین صریح و روشن اصول دفاعی کشور برای مردم و جوانان و بیان علت حمایت از مقاومت در منطقه
-    انتقاد از رواج اشرافی گری در میان برخی مسئولان
-    انتقاد از بی توجهی مسئولان وزارت علوم به مسائل فرهنگی
-    ایجاد تسهیلات مناسب برای ازدواج آسان دانشجویان
-    انتقاد از ایجاد زمینه نفوذ بیگانگان به دانشگاه‌‌ها تحت عنوان دیپلماسی علمی
-    اظهار نگرانی از نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی بیگانگان تحت عنوان جهانی سازی
-    انتقاد از تلاش برخی برای تسری مدل برجام به مسائل منطقه ای، دفاعی و حقوق بشری
-    چگونه باید در مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد تا دو قطبی ایجاد نشود؟
-    انتقاد از اظهارات شعاری برخی مسئولان در موضوع اقتصاد مقاومتی
-    انتقاد از عملکرد شهرداری‌های کلان شهر‌ها و گسترش بی محابای مراکز تجاری و تبعات سوء فرهنگی اجتماعی این مراکز
-    ضرورت جوانگرائی در بدنه مسئولیتی کشور
-    انتقاد از برخی برخورد‌های قضائی با بعضی مطبوعات و تشکل‌‌های دانشجوئی و صنفی
-    لزوم تبیین شیوه تعامل با معتقدین به نظام که دارای دیدگاه‌‌های متفاوتی هستند
-    اظهار نگرانی از پروژه آرمان زدائی از انقلاب اسلامی در سیاست خارجی
-    انتقاد از عملکرد برخی مسئولان قضائی و عدم اطلاع رسانی شفاف درباره احکام دادگاه‌ها
-    انتقاد از مسکوت ماندن طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس
-    گلایه از عملکرد برخی مسئولان در توجیه دشمنی‌‌های آمریکا و تلاش برای بزک کردن چهره آمریکا
-    انتقاد شدید از برخورد نکردن با کارشکنی‌‌ها و نقض برجام از سوی آمریکا
-    ضرورت تدوین سند بالادستی برای پیشرفت روستا‌ها و گسترش فعالیت گروه‌‌های جهادی در مناطق محروم
-    اهمیت چشم انداز ۲۰ ساله جمهوری اسلامی و روند نامناسب کنونی در دستیابی به اهداف آن
در این مراسم دانشجویان نماز مغرب و عشا را به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه و روزه خود را با معظم‌له، افطار کردند.
 


نوشته شده در   دوشنبه 14 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode