ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1395     |     کد : 104578

مسلمانان 80 كشور در روز جهاني قدس يكصدا فرياد «مرگ بر اسرائيل» سر دادند

مسلمانان 80 كشور در روز جهاني قدس يكصدا فرياد «مرگ بر اسرائيل» سر دادند...

طنين فرياد ملت ايران براي آزادي قدس
مسلمانان 80 كشور در روز جهاني قدس يكصدا فرياد «مرگ بر اسرائيل» سر دادند


راهپيمايان روز جهاني قدس همزمان با آخرين جمعه ماه مبارک رمضان در تهران و850 شهر کشور با سردادن شعارهاي ضدصهيونيستي،آزادي قدس شريف وفلسطين اشغالي را خواستار شدند و مظلوميت مردم بي‌دفاع يمن را به گوش جهانيان رساندند.

به گزارش ايرنا مردم انقلابي تهران که همچون سال‌هاي گذشته با شوروحال خاصي در روزي بسيارگرم در راهپيمايي روز جهاني قدس شرکت کرده بودند درحالي که شعارهاي آنان در خيابان‌هاي شهرطنين‌انداز شده بود بارديگر نوک تيز شعارهاي انقلابي خود را متوجه استکبار جهاني درراس آن آمريکاي جهانخوارواسرائيل غاصب کردند.

روحاني:ملت فلسطين هرگز تنها نخواهد بود

رئيس جمهوري باحضور در راهپيمايي با بيان اين که ملت فلسطين هرگز تنها نخواهد بود گفت: ما درسايه ايستادگي ومقاومت به طورقطع به پيروزي دست خواهيم يافت‌.

حسن روحاني درجمع خبرنگاران اظهارداشت: مردم مسلمان يکي ازآرمان‌هايشان درمنطقه امنيت منطقه است و يکي از راه‌هاي امنيت منطقه اين است که مردم مسلمان بتوانند درسرزمين خودشان باشند.

وي با اشاره به اين که ملت مسلمان فلسطين 70 سال است از وطن اصلي خودشان دورمانده‌اند، ادامه داد:اشغالگران اين سرزمين را اشغال کردند که متاسفانه به هيچ يک از قوانين بين‌المللي و اصول انساني پايبند نيستند.

رئيس دولت يازدهم با تاكيد براين كه رژيم صهيونيستي به عنوان يک پايگاه براي استکباروآمريکا درمنطقه است، اظهارداشت:امروزهرکشوري با اين پايگاه مبارزه کند وهرکشوري بخواهد دراين منطقه داراي ثبات و امنيت باشد خوشايند استکبارجهاني نيست.

وي تصريح کرد: امروزدرسايه تفرقه دنياي اسلام، حضورگروه‌هاي تکفيري و تروريستي درمنطقه و خط سازش، ما ازمسيرآرمان آزادي فلسطين فاصله گرفته‌ايم و براي اين که ما به اين آرمان برسيم راهي جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌هاي تروريستي و تکفيري نداريم.

رئيس جمهوري اضافه کرد: به طورمسلم پيام مردم مسلمان ايران درسراسر کشوراين است که ملت فلسطين تنها نيست، مردم درکنارمظلومين عالم و در کنارمردم مظلوم فلسطين خواهند بود و ما درسايه ايستادگي ومقاومت قطعاً به پيروزي دست خواهيم يافت.

گفته‌هاي رئيس قوه قضائيه

رئيس قوه قضائيه هم گفت: روز جهاني قدس پيشنهاد دقيق و پيشگويانه امام خميني‌(ره) بود که توانست نداي مردم مظلوم فلسطين را زنده نگاه دارد.

آيت الله آملي لاريجاني با حضوردرصفوف به هم پيوسته راهپيمايان روز جهاني قدس درتهران درجمع خبرنگاران افزود:اين سيل خروشان جمعيت دفاع از مظلوميت ملت فلسطين است واين راهپيمايي بزرگ و باشکوه فرياد برسرجنايتکاران و مجرمان تاريخ است به ويژه اسرائيل غاصب و آمريکائي‌ها واذنابش وگروه‌هاي تروريستي ساخته شده به دست کشورهاي سلطه درمنطقه.

گفته‌هاي رئيس مجلس

رئيس مجلس شوراي اسلامي‌هم گفت: حضور بسيارچشمگير مردم درراهپيمايي روز قدس نشاندهنده عزم ملت ايران است.

وي با يادآوري اين که مردم ايران با حضور پرشورشان نشان دادند که با يکديگراتحاد دارند وهمچنين حمايت خود را از مردم فلسطين به جهانيان نشان دادند، تاکيد کرد: اين حضوردرشرايط فعلي منطقه که اوضاع به هم ريخته است براي اين است که مسير سوء استفاده براي رژيم صهيونيستي بازنشود و همچنين اين حضورنشانه بيداري دربين ملت‌هاي اسلامي‌است.

لاريجاني خاطرنشان كرد: بيداري امت اسلامي‌مي‌تواند پشتيبان واقعي براي ملت فلسطين وحل مشکلات آنان باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ديروزدرراهپيمايي روزقدس حضور يافت و به خيل عظيم راهپيمايي کنندگان پيوست‌.

آيت‌الله‌هاشمي ‌رفسنجاني دريکي از خيابان‌هاي پايتخت به اجتماع عظيم مردم درراهپيمايي روزجهاني قدس پيوست و همراه با مردم برحمايت از مردم مظلوم فلسطين تاکيد کرد.

جهانگيري: آرمان ملت ايران دفاع از فلسطين است

معاون اول رئيس جمهوري گفت: حضورمردم ايران هميشه تعيين کننده بوده است و خصوصا درروز قدس که يکي ازآرمان‌هاي مهم ملت دفاع ازفلسطين مظلوم بوده است.

اسحاق جهانگيري با حضوردرجمع راهپيمايان تهراني درجمع خبرنگاران افزود: ملت ايران سعي کرده است تا دفاع و حمايت خود را ازمردم فلسطين سالي يکباردرروز قدس به جهانيان اعلام کند.

وي ادامه داد: اين آرمان حمايت ازمظلومان جهان و به طور ويژه از مردم فلسطين است.

معاون اول رئيس جمهوري اظهارداشت: حتما درفضاي بين المللي ودرفضاي منطقه‌اي که امروز برخي از گروه‌هاي افراطي و تکفيري نحوه اعلام کارهاي خودشان را با کشتاروخونريزي و به آشوب کشيدن منطقه انجام مي‌دهند ملت ايران با روش حمايت‌هاي فرهنگي ابرازمي‌کنند که ازملت فلسطين وازمظلومان دنيا حمايت خواهند کرد.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي گفت: نامگذاري روز قدس حکايت ازتدبيرکاملا حساب شده و الهي داشت.

علي شمخاني درراهپيمايي روزقدس درارتباط با اهميت اين روز گفت: 38 سال پيش کسي فکر نمي‌کرد چرا جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس نامگذاري شده است اما امروز با توجه به شرايط داخلي فلسطين، جهان عرب و جهان اسلام، اين تصميم حکايت از تدبير کاملا حساب شده و الهي داشت.

وي افزود: برگزاري روز قدس با پرچمداري ايران دراين شرايط زنده کردن موضوع فلسطين است وانواع تلاش‌ها صورت گرفته است که اين موضوع به حاشيه برده نشود و به موضوع ثانوي تبديل نشود.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي گفت: دراين شرايط، راهپيمايي مردم ايران و سايرنقاط جهان تلاشي است براي اين که بازهم ندايي که 38 سال مردم ايران سرداده‌اند، سرمي‌دهند و خواهند داد که موضوع اصلي جهان اسلام زنده نگهداشتن مساله فلسطين است.

شمخاني در پاسخ به سئوالي درباره احتمال بيوتروريستي مرحوم دادمان گفت: درارتباط با اين موضوع خبرجديدي نيست و اين يک حدس است و موضوعي نيست که خبري، رسانه اي و تبليغاتي باشد.

وي ادامه داد: البته ما مواردي ازقبل هم داشته ايم و بنده از روز چهارشنبه تيمي‌را تشکيل داده ام که رسيدگي کنند و بررسي شود که موارد قبلي چه بوده است.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي افزود: البته برخي از موارد هم رسيدگي شده است و يک دستگاه امنيتي دريک مورد براي پرسنل خود رسيدگي کرده است و به نتيجه منفي رسيده است بنابراين اين گونه نيست که با حدس و گمان قضاوت کرد بايد بررسي دقيق شود؛ زيرا اين مساله ابعاد مختلفي دارد.

ظريف:سياست اشغالگري بزرگترين مشکل صلح است

وزيرامورخارجه هم گفت: امروز سياست‌هاي اشغالگري درمنطقه ما بزرگترين مشکل منطقه و صلح و امنيت بين‌المللي است. محمدجواد ظريف با حضوردرمراسم راهپيمايي روزقدس درجمع خبرنگاران، افزود: متأسفانه گروه‌هاي تکفيري وحاميان آن‌ها امسال و سال‌هاي گذشته با حمايت رژيم صهيونيستي حرکت‌هايشان را به جاي مقابله با رژيم صهيونيستي به سمت مسلمانان سوق دادند واين يکي از بزرگترين خطراتي است که جهان اسلام و جهان را تهديد مي‌کند. وي ادامه داد:مردم مسلمان ايران و جهان وهمه آزاديخواهان با حضورفعال در روز جهاني قدس که ميراث بزرگ بنيانگذارانقلاب اسلامي‌است به دنيا نشان دادند که حاضرنيستند سياست‌هاي غلط و تغييرجهت‌ها را بپذيرند.

وزيرامورخارجه اظهارداشت:مردم مسلمان و آزاديخواه درروز قدس به جهانيان نشان دادند که انحراف ازواقعيات و خطرصهيونيسم وتکفيري جهان اسلام را تهديد مي‌کند واين‌ها يک خطرهستند که توسط گروه‌هاي مشابهي حمايت مي‌شوند، چه درسطح منطقه وچه درسطح جهاني.

ظريف گفت: هنوزمردم مسلمان منطقه و جهان رژيم صهيونيستي را بزرگترين خطروتهديد براي جهان اسلام و صلح و امنيت بين‌المللي مي‌شناسند.

وي اضافه کرد: تکفيري‌ها تاکنون حتي يک حرکت عليه رژيم صهيونيستي نکردند وهمه تهديداتشان متوجه جهان اسلام بوده است. امروزدربرابرافکار عمومي‌جهان اسلام نقش پليدشان مشخص‌ترمي‌شود که دشمن جهان اسلام رژيم صهيونيستي است و اين گروه‌هاي تکفيري درجهت اهداف آن رژيم و طرفدارانش حرکت مي‌کنند.

قطعنامه پاياني روز قدس

مردم روزه دار با تکبيرهاي خود قطعنامه راهپيمايي روزجهاني قدس را که در10 بند به مسائلي چون الگوي مقاومت حزب الله و حماس به عنوان يگانه راه مقابله با اسراييل اشاره داشت، تائيد کردند.

دراين قطعنامه با تاكيد براين كه ما يگانه راه مقابله پيروزمند با رژيم آدمکش و نامشروع صهيونيستي را الگوي مقاومت حزب الله و حماس و گسترش 'گفتمان انتفاضه درجغرافيايي فلسطين به ويژه درکرانه غربي مي دانيم، آمده است:ما ملت مسلمان و روزه‌دارايران اسلامي، وحدت، همگرايي و يکپارچگي گروه‌هاي فلسطيني برابررژيم صهيونيستي را از مهمترين مؤلفه‌ها و الزامات دستيابي به آرمان آزادي قدس شريف و اخراج اشغالگران صهيونيست از سرزمين مقدس فلسطين مي‌دانيم.

اين قطعنامه با اشاره به اين كه ‌ما ملت انقلابي واستکبارستيزايران‌، مقاومت اسلامي‌درمنطقه را که با پيروزي‌ها و دستاوردهاي جديد آن در«فلوجه» و «حلب» بيش ازهرزمان ديگري نظام سلطه و رژيم صهيونيستي را به وحشت‌انداخته است حاصل «نفوذ گفتمان انقلاب» و گسترش گفتمان «مقاومت اسلامي» مي‌دانيم، مي افزايد: ما با محکوم کردن جنگ‌هاي نيابتي وجنايات وحشيانه و تروريستي گروهک‌هاي سلفي و تکفيري درکشورهاي اسلامي‌و تلاش شيطاني «آل سعود» و برخي از کشورهاي منطقه براي تأثيرگذاري برجريان سيال مقاومت و امنيت‌سازي براي صهيونيست‌ها ازطريق حمايت از تروريسم و عادي‌سازي روابط با رژيم اشغالگرقدس، پشتيباني خود را از دولت، ارتش و نيروهاي مردمي‌و مقاوم کشورهاي سوريه و عراق و همچنين ملت مظلوم فلسطين اعلام مي‌داريم.

راهپيمايان دراين قطعنامه،فتنه تروريست‌هاي تکفيري- سلفي درعراق و سوريه را «جنگ نيابتي» نظام سلطه و حاصل نقشه مشترک آمريکا، رژيم صهيونيستي وارتجاع منطقه دانستند و«جنگ آل سعود عليه يمن» و کشتار وحشيانه مردم مظلوم و مسلمان اين کشورو همچنين مشارکت با «آل‌خليفه» در ظلم و جنايت عليه مردم بحرين و سلب تابعيت از آيت‌الله شيخ عيسي قاسم رهبرشيعيان اين کشوررا محکوم كردند.

راهپيمايان تهراني جان باختن هزاران تن از حجاج بيت الحرام درحوادث غم انگيز مکه و منا درحج ابراهيمي‌و محروم کردن حجاج ايراني ازانجام واجب الهي که مصداق «صد عن سبيل الله» است را نشانه سوء مديريت و بي لياقتي رژيم سعودي وآمريکا را همچنان «طاغوت اعظم»، «شيطان بزرگ» و دشمن شماره يک خود دانستند.

درقطعنامه راهپيمايان تهراني ضمن گراميداشت ياد وخاطره شهداي مدافع حرم و قدرداني از کمک‌هاي مستشاري و تعيين‌کننده نظام مقدس جمهوري اسلامي‌ايران و فرمانده غيرتمند وولايتمدارنيروي قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي‌'سردارسرافرازحاج قاسم سليماني'، برتداوم تلاش آنان دراين مسير مقدس وانقلابي تأکيد شده است.

تظاهركنندگان تهراني، دستاوردها و توانمندي‌ها درحوزه «صنعت دفاعي» به ويژه «اقتدار موشکي» را نماد «قدرت بازدارندگي»، تضمين «امنيت ملي» و غيرقابل مذاکره و تعدي دانستند وازهيأت نظارت براجراي برجام خواستند ضمن مقابله جدي با هرگونه کارشکني و دقت ومراقبت درزمينه سوء‌استفاده طرف‌هاي مقابل از سند برجام ازمنافع ملت ايران دفاع ودرصورت نقض عهد، به فرمايش راهبردي مقام معظم رهبري عمل كنند.

قدرداني شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي‌

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي‌با صدور بيانيه‌اي ضمن قدرداني از راهپيمايان روز قدس، اعلام کرد: برگزاري راهپيمايي روز جهاني قدس عمق نفوذ استراتژيک، اقتدار و قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي‌ايران است.

دراين بيانيه آمده است: برگزاري راهپيمايي روزجهاني قدس امسال و حضورانقلابي و پرشور و حماسي ملت بزرگ و روزه‌دارايران درتهران و بيش از 850 شهر کشور، همگام وهمراه و همصدا با سايرمسلمانان دربيش از 80 کشور جهان، عمق نفوذ استراتژيک، اقتدارو قدرت نرم نظام جمهوري اسلامي‌ايران و درک کلام و دريافت عمق پيام تاريخي و تاريخ ساز حضرت امام خميني‌(ره) وانقلاب اسلامي‌درفرياد آرمان آزادسازي قدس شريف و حرکت درخط مقام عظماي ولايت و مقام معظم رهبري درخصوص اين روز، درسطح کشورهاي اسلامي‌و بين المللي و دست حمايت و ياري به کشورها و ملل مستضعف، مظلوم و ستمديده و دست برادري و دوستي به کشورهاي دوست، مسلمان، آزاده، صلح طلب وعدالتخواه بود.


نوشته شده در   شنبه 12 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode