ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 12 تير 1395     |     کد : 104574

دیروز در راهپیمایی روز قدس صورت گرفت اعلان انزجار جهانی علیه اشغالگری و کودکشی

راهپیمایی روز قدس برای سی و هشتمین بار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علیرغم گرمای شدید هوا، همزمان با سراسر جهان، با حضور گسترده مردم بغداد و سایر شهرهای عراق و نیز در تهران و دیگر شهرهای ایران با حضور گسترده مردم برگزار شد.

اعتدال: راهپیمایی روز قدس برای سی و هشتمین بار در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علیرغم گرمای شدید هوا، همزمان با سراسر جهان، با حضور گسترده مردم بغداد و سایر شهرهای عراق و نیز در تهران و دیگر شهرهای ایران با حضور گسترده مردم برگزار شد.
مردم پایتخت ایران اسلامی از ساعات اولیه صبح امروز خود را از نقاط مختلف به خیابان انقلاب رسانده تا در راهیمایی بزرگ روز جهانی قدس شرکت کنند. در این میان حضور روحانیون و خانواده هایشان در کنار خیل عظیم مردم بسیار قابل توجه و محسوس بود.
* بسیاری از مسئولین کشوری نیز در این راهپیمایی حضور داشتند.
مردم تهران در نهایت از پس از طی مسیر راهپیمایی و رساندن خود به میدان انقلاب تهران و برگزاری تجمع در این میدان، به دانشگاه تهران محل برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه رفتند.
برپایه این گزارش، علاوه بر تهران، در سایر شهرهای ایران اسلامی نیز اقشار ملت ولایت مدار ایران اسلامی، در راهپیمایی روز قدس حضوری انقلابی داشتند.

* حضور هزاران نمازگزار به طرف مسجدالاقصی
خبرگزاری معا فلسطین گزارش داد: در حالی است که رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه رمضان تدابیر شدید امنیتی در پیش گرفته بود هزاران فلسطینی در کرانه باختری از ساعات اولیه بامداد دیروز جمعه به سمت مسجد الاقصی روانه شدند تا آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان را در این مسجد ادا کنند و بیست و هفتمین شب این ماه مبارک را گرامی بدارند.
ایست بازرسی «قلندیا» حد فاصل بین شهرهای قدس و رام الله، صحنه ازدحام هزاران نمازگزاری بود که از استان های مرکز و شمال کرانه باختری برای ادای نماز جمعه در مسجدالاقصی به این مکان آمده ‌بودند.
به گفته شاهدان عینی، ایست بازرسی بیت لحم حد فاصل بیت قدس و جنوب کرانه باختری نیز شاهد تدابیر شدید امنیتی رژیم جعلی صهیونیستی بود.
پلیس این رژیم روزهای جمعه از ورود مردان فلسطینی زیر ۴۵سال به شهر قدس جلوگیری می کند و تنها به کسانی اجازه ورود می دهد که از ارتش این رژیم مجوز ورود داشته باشند.
شاهدان عینی گفتند: نیروهای اسرائیلی  از ورود مردان زیر ۴۵ سال به قدس جلوگیری می کردند این در حالی است که به زنان در تمامی سنین و پس از بازرسی کامل اجازه ورود می دادند.
ورود شهروندان غزه به قدس محدودیت دارد و رژیم صهیونیستی تنها به چند صد نفر از این شهر اجازه ورود به قدس را می داده‌اند.

* قطعنامه 10 ماده‌ای راهپیمایی روز جهانی قدس
قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال 1395 از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد.
* متن قطعنامه به شرح زیر است.
سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ ‏
(سوره اسرا آیه 1)
حمد و سپاس بی کران خداوند سبحان را که به ما توفیق داد تا با درک ماه مبارک رمضان و لیالی نورانی قدر، به یمن میراث گرانقدر و تاریخ ساز حضرت امام خمینی (ره)، با حضور شکوهمند و حماسی در «راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس»، بار دیگر «وحدت و اراده راهبردی» و خدشه‌ناپذیر ملت دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز «ایران اسلامی» در حمایت از «آرمان آزادی قدس شریف» و ملت مظلوم فلسطین و پشتیبانی از جبهه‌ی مقاومت اسلامی منطقه را در معرض دید جهانیان قرار دهیم.
اینک که با گذشت 37 سال از ابتکار معجزگون و تاریخ‌ساز معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح الله (ره) و راهبری حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آرمان آزادی قدس و «نابودی غده سرطانی اسرائیل» به عنوان «اولویت اول امت اسلامی» در جغرافیای جهان اسلام نهادینه شده و «شبکه استکبار و صهیونیسم» با باطل شدن رؤیای شیطانی «تسلط از نیل تا فرات» و تحقق «خاورمیانه بزرگ»، خود را بیش از هر زمانه‌ای آماج خشم مقدس و کینه انقلابی فرزندان اسلام ناب محمدی (ص) و پرچمداران «گفتمان انتفاضه» و «مقاومت اسلامی» به ویژه نسل غیور و شجاع جدید فلسطین یافته است، ما ملت روزه‌دار ایران اسلامی با شرکت در راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن «روز جهانی قدس» – که تجلیگاه «مکتب مقاومت» و «نه» گفتن به «شیطان اکبر» و مظهر بیزاری از اسرائیل غاصب و اشغالگر است – مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی «الله اکبر» و «خامنه‌ای رهبر» به جهانیان اعلام می داریم:
1- ما ملت یکپارچه و متحد ایران، «آرمان آزادی قدس شریف» و رهایی ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین از سلطه رژیم جعلی صهیونیستی و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند انقلاب اسلامی، راهبرد سرنوشت ساز حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اولویت اول جهان اسلام و محور وحدت امت اسلامی دانسته و یگانه راه مقابله‌ی پیروزمند با رژیم آدمکش و نامشروع صهیونیستی را الگوی مقاومت حزب الله و حماس و گسترش «گفتمان انتفاضه» در جغرافیایی فلسطین به ویژه در کرانه غربی دانسته و ضمن حمایت مادی و معنوی از مقاومت ضدصهیونیستی بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی‌نقاط جهان و برگزاری یک همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تأکید و هرگونه راه حل دیگر را نسخه «سازش» و دامی برای تداوم حیات اهریمنی دولت جعلی اسراییل می‌دانیم.


نوشته شده در   شنبه 12 تير 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode