ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 خرداد 1395     |     کد : 104086

فلوجه آزاد شد

نخست‌وزير عراق شب گذشته از آزادسازي کامل فلوجه خبر داد...


نخست‌وزير عراق شب گذشته از آزادسازي کامل فلوجه خبر داد


سرويس خارجي: نخست وزير عراق شب گذشته از آزاد سازي کامل شهر راهبردي «فلوجه» از اشغال داعش و پاکسازي مرکز اين شهر از لوث تروريست هاي داعش خبر داد. پيش از آن «ابومهدي المهندس»، نايب رئيس شوراي تشکيلات الحشدالشعبي، «هادي العامري»، دبيرکل سازمان بدر و «عبدالوهاب الساعدي»، فرمانده عمليات فلوجه در نامه اي به «حيدرالعبادي» از آزادسازي نظامي اين شهر خبر داده بودند. فرماندهان عمليات فلوجه در نامه خود از آزادي ساختمان?هاي حکومتي در مرکز فلوجه به طور کامل و اهتزاز پرچم عراق بر فراز آن خبر داده بودند.

پليس فدرال عراق نيز اعلام کرد، نيروهايش بعد از آزادسازي ساختمان فرمانداري فلوجه به سمت خيابان مرکزي «بغداد» حرکت کردند. گزارش ديگري حاکي است، منطقه «نزال» از مناطق بسيار حساس که محل درگيري‌هاي شديد بود به دست نيروهاي عراقي افتاد و همچنين «ناطق اندلس»، «المقبره» و «السراي» نيز آزاد شدند. همچنين گزارش مي شود، درگيري‌هاي پراکنده در نقاط مختلف شهر همچنان ادامه دارد. همچنين يک فرمانده ميداني نيروهاي عراقي گفت: داعش به طور کامل از هم فروپاشيده و گذرگاه اصلي امدادرساني اين گروه به طور کامل بسته شده است. وي افزود، نيروهاي عراقي همچنين سه تانکر بمب‌گذاري شده را منهدم و بيش از 55 بمب را خنثي کردند. بنا به اين گزارش، تروريست‌هاي داعش پيش از آن‌که مجبور شوند ساختمان فرمانداري را تخليه کرده و فرار کنند، اقدام به بمب‌گذاري در آن کرده بودند که البته در انفجار حاصله، هيچ يک از نيروهاي عراقي کشته يا زخمي نشده‌اند. همزمان، گردان هفدهم ارتش عراق توانست منطقه «العرسان» در جنوب شرق فلوجه را آزاد و بخش غربي ساحل رود فرات را به طور کامل پاکسازي کند. فرماندهي عمليات الانبار نيز اعلام کرد، عمليات آزادسازي منطقه «الحصي» در جنوب فلوجه همزمان با موفقيت نيروهاي عراقي در ايجاد راه‎هاي امن براي خروج 15 هزار غيرنظامي آغاز شد. بر اساس اين گزارش، نيروهاي عراقي پس از تسلط بر سد فلوجه موفق شدند خط کمک‌رساني به داعش حدفاصل بين دو «الحلابسه» و «فلوجه» را قطع کنند و علاوه بر آن راه‎هاي امن براي خروج 15 هزار غير نظامي فلوجه را فراهم کنند.

از ديگر سو و در موصل، نيروهاي عراقي مستقر در موصل پس از درگيري هاي شديد با عناصر داعش موفق شدند بر منطقه «ناصر» واقع در جنوب موصل مسلط شوند. در اين ميان، شبکه تلويزيوني «اسکاي نيوز» اعلام کرد، نظاميان آمريکايي براي نخستين بار در عراق در عمليات جنگي عليه داعشي ها در اين عمليات شرکت کردند.

در خبري ديگر، گروهي از تروريست‌هاي داعش با خودورهاي مجهز به دوشکا و تجهيزات سنگين، از رشته کوه‌هاي «حمرين» به منطقه نفتي «عجيل و علاس» در شرق شهر «تکريت» استان صلاح‌الدين حمله کردند. عناصر داعش قصد داشتند چاه‌هاي نفتي «عجيل و علاس» در شرق شهر «تکريت» را تحت کنترل بگيرند که با مقاومت نيروهاي عراقي متحمل تلفات و متواري شدند. از سوي ديگر، حمله داعش با هدايت يک کاميون نفتکش به نزديکي مقر ارتش عراق در منطقه مرزي جنوب منجر به کشته شدن يک نيروي عراقي و زخمي شدن شش تن ديگر شد. يک منبع امنيتي عراق اعلام کرد، ارتش عراق توانست حمله انتحاري داعش با کاميون نفتکش بمب‌گذاري شده را متوقف کند.

در خبري ديگر، سرپرست وزارت نيروهاي پيشمرگه منطقه کردستان عراق اعلام کرد، اين وزارتخانه دو محموله از تسليحات روسي را تحويل گرفت. الياور از توضيح در خصوص نوع اين تسليحات خودداري کرد. پيشتر «ماريا زاخاروفا» سخنگوي رسمي وزارت خارجه روسيه گفته بود، روسيه قصد دارد با هماهنگي دولت مرکزي عراق نيروهاي پيشمرگه را به سلاح‌هاي مدرن مجهز کند. خبر ديگر اينکه، کميته تحقيق سازمان ملل در گزارشي 41 صفحه‌اي اعلام کرد، تروريست‌هاي داعش عليه ايزدي‌ها، مرتکب نسل‌کشي شده اند. در اين گزارش در مورد اقدامات داعش ضد اقليت ايزدي‌ها در عراق و سوريه آمده است، 3200 زن و کودک ايزدي همچنان در چنگ تروريست‌ها قرار دارند.

از سوي ديگر، يک رسانه افغان از سفير عربستان در عراق به عنوان سفير داعش در بغداد ياد کرد و نوشت، اقدامات «ثامر السبهان» سفير سعودي در بغداد ديگر جاي هيچ شک و ترديد در رابطه با نقش عربستان در بروز مشکلات عراق باقي نگذاشته است.


نوشته شده در   شنبه 29 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode