ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395     |     کد : 104036

رئيس جمهوري: دولت و مجلس با همفكري بيشتر براي حل معضلات مردم گام بردارند

رئيس جمهوري با تاکيد براين که درنشست ديروز سران سه قوه موضوع اقتصاد مقاومتي بررسي شد، تاکيد کرد: هدف ما اين است که اقتصاد مقاومتي را درسال جاري عملياتي کنيم.

جلسه سران 3 قوه برگزار شد
رئيس جمهوري: دولت و مجلس با همفكري بيشتر براي حل معضلات مردم گام بردارند


رئيس جمهوري با تاکيد براين که درنشست ديروز سران سه قوه موضوع اقتصاد مقاومتي بررسي شد، تاکيد کرد: هدف ما اين است که اقتصاد مقاومتي را درسال جاري عملياتي کنيم.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني ديروزپس از نشست سران سه قوه که به ميزباني مجلس برگزارشد، به نمايندگان جديد و همچنين لاريجاني براي برعهده گرفتن سمت رياست مجلس دهم تبريک گفت.

رئيس جمهوري اظهاراميدواري کرد مجلس دهم و دولت يازدهم درکنارهم کارها را جلو ببرند. روحاني افزود: به طورطبيعي مجلس و دولت به هم نزديکتر شده‌اند. پيش‌از اين مجلس نهم و دولت يازدهم بوديم و فاصله اين دو عدد زياد بود، اکنون مجلس دهم و دولت يازدهم شده ايم که طبيعتا فاصله اين دوعدد کم شده است.

اميدواريم بتوانيم با هماهنگي وهمفکري بيشتربراي اهدافي که مردم به ما راي داده اند براي حل معضلات مردم عمل کنيم.رئيس جمهوري در مورد نشست ديروز سران سه قوه گفت: دراين جلسه يکي از مباحثي که مطرح شد، فضاي بعد از برجام بود که ملت ايران با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به يک توافق حائز اهميتي دست يافتند که آن برجام بود.

روحاني با تاکيد براين که امروزدرپسابرجام قرارداريم، اظهارداشت: بايد از فضاي به وجود آمده حداکثراستفاده را ببريم و خواست هرسه قوه از رسانه ها اين است که فضاي اميد و نشاط را در جامعه روز به روز بيشتر کنند و در شرايط امروزکشوربتوانيم ازهمه ظرفيت ها و استعدادها براي توسعه و رشد ايران و اشتغال جوانان استفاده کنيم.

رئيس جمهوري ادامه داد: اين کارامکانپذيرنيست مگر با همکاري و هماهنگي سه قوه و سايرارکاني که در نظام مسئوليت هايي را برعهده دارند. همچنين رسانه ها بايد فضاي اميد را درجامعه بيشتر کنند.

روحاني خطاب به رسانه ها خاطرنشان کرد: اگر نکته يا نقص کوچکي در گوشه اي يافت مي شود ،

درهمان حد مساله را ببينيد ورسانه ها آن را تعميم ندهند، بزرگنمايي نکنند و ذهن مردم را براي مسائل جزئي مشغول نکنند.

هدف اقتصاد مقاومتي است

رئيس قوه مجريه با تاکيد براين که هدف مهم ما اقتصاد مقاومتي است، اظهارداشت: بايد با اقدام وعمل، اقتصاد مقاومتي را عملياتي کنيم و همان طورکه رهبرمعظم انقلاب تاکيد کردند بخشي ازاقتدارکشور به اقتداراقتصادي واقتدارعلمي مربوط مي شود.

روحاني ادامه داد: اين که جوانان بتوانند ازعلم، دانش و فناوري خود در فضاهاي اقتصادي درست استفاده کنند،اين موضوع قدرت علمي و فناوري ما و توسعه انساني به معناي واقعي را به دنبال خواهد داشت .

ما اين گونه شاهد رشد اقتصادي کشورخواهيم بود که باعث پيشرفت کشورمي شود و اشتغالزايي مي کند.

وي تاکيد کرد: براي اين که بتوانيم ازفضاي بعد ازبرجام به خوبي استفاده کنيم، برخي از وزارتخانه ها مسئوليت سنگين ترو فضاي بهتري براي کار دارند که يکي ازاين وزارتخانه ها نفت است.

رئيس جمهوري از حضور وزيرنفت دربخشي از نشست سران سه قوه خبر داد و گفت: بيژن زنگنه دراين نشست گزارشي از شرايط نفت و گاز کشور و اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

وزيرنفت همچنين گزارشي در مورد ميادين مشترک گاز و نفت و شيوه اي که مي توان ازاين فضا استفاده کرد ارائه کرد.

مخصوصا اين که طبق قانون چارچوبي براي قراردادهاي جديد در دولت تصويب شد و آن چارچوب که مورد بحث و نقد برخي صاحبنظران بود اصلاح و دوباره دردولت تصويب شد و به مجلس تقديم مي شود.

وي اضافه کرد: روساي سه قوه درادامه اين نشست براين موضوع تاکيد کردند که بايد تحرک خود را در زمينه جذب سرمايه و فناوري هاي

‌نوين بيش از پيش افزايش دهيم و بر اين موضوع تاکيد داشتند و از آن حمايت و بيان کردند که اين حرکت بايد درجامعه ما به خوبي به وجود آيد.

رئيس جمهوري اظهاراميدواري کرد ‌با تلاش مسئولان اجرايي، مجلس شوراي اسلامي و قوه قضاييه ما بتوانيم از فضاي به وجود آمده به خوبي استفاده کنيم.

لايحه برنامه ششم مورد تاکيد

دولت است

روحاني در بخش ديگري ازسخنان خود با يادآوري اين که درنشست سران سه قوه در مورد لايحه برنامه ششم توسعه موضوعاتي مطرح شد، گفت: اين لايحه پيش ازاين ازسوي دولت به مجلس نهم تقديم شده بود ولي به دليل آن که دوره مجلس نهم تمام شد مورد بررسي قرار نگرفت.

وي تصرح کرد: همان لايحه برنامه ششم توسعه دوباره مورد تاکيد دولت است .البته اصلاحاتي مورد نظر نمايندگان مجلس است که ان شاء الله انجام مي شود.

وي اظهاراميدواري کرد اين لايحه در وقت مقرر به تصويب مجلس برسد تا مبنايي براي بودجه سال آينده که تقديم مجلس شوراي اسلامي مي شود، باشد.

کمک ها به کشورهاي همسايه

ادامه دارد

رئيس جمهوري همچنين با اشاره به اين که ملت ها بايد خودشان بتوانند از استقلال، امنيت و ثبات خود به خوبي استفاده کنند، گفت: به عنوان همسايه کشورهايي که خودشان و دولت هايشان ازما استمداد طلبيده اند، به کمک هاي خود به آنان ادامه مي دهيم.

دكترروحاني درباره اوضاع منطقه گفت: آخرين مساله اي که درنشست سران قوا مطرح شد، اوضاع منطقه بود؛امروز اوضاع منطقه، اوضاع مناسبي نيست، ما دلمان مي خواهد ماه رمضان ماهي امن براي مردم عراق ، سوريه و يمن باشد.

وي تاکيد کرد: متاسفانه امروز شاهديم که کشتارها ادامه دارد و تروريست ها به کارهاي غيرانساني خود ادامه مي دهند، دراين شرايط شاهديم که سازمان هاي بين المللي هرروزازاعتبارو وزنشان بيشتر کاسته مي شود.

وقتي دبيرکل سازمان ملل و سازمان ملل دربرابرفشار يک کشور به دليل تهديدات مالي براي اين که اسم آن کشورازليست ناقضان کودک خارج بشود عقب نشيني مي کنند، به ما نشان مي دهد

‌ديگر سازمان هاي بين المللي حتي همان جايگاه ناقصي را که در گذشته داشته اند را هم ندارند.رئيس جمهوري افزود: تنها راه اين است که ملت ها خودشان بتوانند از استقلال، امنيت و ثبات خود به خوبي استفاده کنند، ما به عنوان همسايه کشورهايي که خودشان و دولت هايشان از ما استمداد طلبيده اند و از ما كمك خواسته اند به کمک هاي خود ادامه مي دهيم.

روحاني اظهار اميدواري کرد هرچه سريعتر بتوانيم شاهد ثبات و امنيت در عراق باشيم.

وي گفت: اميدواريم مردم عراق بتوانند تروريست ها را از کشورشان بيرون برانند و درسوريه هم اميدواريم مردم شاهد شرايط امن تر و با ثبات تري براي زندگي، چه در ماه رمضان و چه در ماه هاي ديگر باشند.


نوشته شده در   پنجشنبه 27 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode