ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 خرداد 1395     |     کد : 103833

نشست سه جانبه تهران براي مقابله با تروريسم

وزيران دفاع ايران، روسيه و سوريه بر انجام اقدامات قاطع همه جانبه عليه تروريسم تأكيد كردند

وزيران دفاع ايران، روسيه و سوريه بر انجام اقدامات قاطع همه جانبه عليه تروريسم تأكيد كردند


نشست سه جانبه وزراي دفاع ايران، روسيه و سوريه ويژه مبارزه با تروريسم در تهران برگزار شد.

به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع،درابتداي اين نشست راهبردي كه به ابتكار ايران برگزارشد ، سردارسرتيپ دكتر حسين دهقان وزيردفاع با اشاره به شرايط بحراني منطقه كه ريشه درسياست‌هاي توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمريکا ، اسرائيل و برخي کشورهاي حامي تروريسم دارد گفت: ايران به عنوان لنگر ثبات وامنيت منطقه و به عنوان يکي از بزرگترين قربانيان تروريسم دردوران عمرسياسي با برکت وعزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگري و تروريسم مقابله جدي و تمام عيارداشته است و امروزهم مقابله جدي و همه جانبه با جريانات تروريستي ، تکفيري و صهيونيستي را با هدف استقرار ثبات و امنيت درسطح منطقه و جهان ،وظيفه و رسالت انساني مي داند.

وي با تاكيد براين نكته كه ايران همواره طرفدارمذاكره و حل بحران سوريه از طريق مذاكره سوري- سوري بوده است تصريح کرد: ما با آتش بس تضمين شده اي که موجب تجديد قواي تروريست‌ها دراين كشورنشود ، موافق هستيم.

سرداردهقان با تأکيد براين که ايران راه حل بحران سوريه، عراق، يمن و ساير کشورها و مناطق درگيررا مبارزه قاطع و بدون استثناء عليه تروريست‌ها وانسداد کامل حمايت‌هاي مادي و سياسي ازآنها تا مرحله ريشه کني ترورو تروريسم وازطرفي ايجاد فضاي امن وآرام براي تعيين سرنوشت سياسي اين کشورها توسط مردم مي داند گفت:آتش بس جامع، ايجاد امکان امداد رساني و اقدام بشردوستانه و به طورهمزمان ممانعت از تجهيز و پشتيباني جريانات تروريستي و درعين حال اقدام قاطع نظامي عليه تروريست‌ها را يک اصل و گامي اوليه براي برگشت ثبات وامنيت درمنطقه مي دانيم.

وزير دفاع با تشريح ويژگي‌هاي جريان تروريستي تكفيري كه به هيچ يك ازاصول انساني واخلاقي پايبند نيست، اظهارداشت: موجه جلوه دادن حمايت‌هاي آمريكا، عربستان وبرخي ديگرازکشورهاي منطقه از تروريست‌ها که در پوشش حمايت از معارضه ميانه رو صورت مي‌گيرد پوشالي و دروغ بودن ادعاهاي ضد تروريستي نظام سلطه را اثبات مي‌کند.

سرداردهقان با بيان اين كه امروز مدعيان حقوق بشر چشمان خود را به غيراخلاقي ترين اقدامات و جنايات ضد انساني تروريست‌ها و متجاوزان در منطقه دركشتار مردم بي گناه سوريه، عراق و يمن بسته‌اند گفت : به كارگيري سلاح‌هاي شيميايي توسط داعش و همچنين احتمال دستيابي اين گروه به سلاح‌هاي اتمي که حتي توسط انديشکده‌هاي غربي هشدار داده شده فاجعه اي ويرانگربراي امنيت جهاني است.

وزيردفاع با تقبيح و محكوميت شديد تباني نامشروع رژيم صهيونيستي و رژيم سعودي و عمليات مشترك آنان درحمايت از تروريسم افزود: همپيماني با دشمن مسلمانان و بشريت، يعني رژيم جعلي اسرائيل، عواقب بسيارخطرناكي براي حاكمان سعودي در پي خواهد داشت و ملت‌هاي مسلمان منطقه و جهان اين خطاي راهبردي را تحمل نخواهند کرد.

سرداردهقان با تاكيد برضرورت انجام اقدامات قاطع، سريع، همه جانبه و منسجم عليه تروريسم گفت: نشست سه جانبه تهران هم با همين هدف برگزار شده است.

وزيردفاع ايران در بخش ديگري از سخنان خود خاطرنشان کرد: از گروه‌ها و جريانات داخلي سوريه درخواست مي كنيم با عقلانيت و اتخاذ روش‌هاي مسالمت آميزدرمسيرخواست مردم سوريه با دولت قانوني اين كشور وارد مذاكره شوند و با تشريك مساعي در جهت استقرار صلح ، آرامش و دفع خطر تروريسم گام بردارند.

وزير دفاع با تشكر و قدرداني از همتايان روسي و سوري خود به خاطر حضوردراين نشست اظهارداشت : اميدواريم بتوانيم با تبادل نظر، تشريك مساعي و اتخاذ تصميمات راهبردي، شكست توطئه خطرناكي كه ناامني، تجزيه و مخدوش كردن تماميت ارضي و از بين بردن حاكميت ملي كشورهاي منطقه را هدف گرفته است محقق كنيم، پيروزي قاطع عليه تروريسم را رقم بزنيم و امنيت و آرامش را براي مردم منطقه فراهم آوريم.

درادامه اين نشست، وزراي دفاع روسيه و سوريه هم با بيان ديدگاه‌هاي خود پيرامون راه‌هاي تقويت و گسترش مبارزه با تروريسم و تاكيد برضرورت انسجام هرچه بيشتر براي مقابله جدي با اين پديده شوم، ازجمهوري اسلامي ايران به خاطربرگزاري اين نشست سه جانبه كه مي تواند تاثيربسيار مثبتي در روند مبارزه با تروريسم داشته باشد،تشكركردند.

مبارزه با تروريسم نيازمند هوشياري و وحدت است

درحاشيه اين نشست ، وزيردفاع ايران و فهد جاسم الفريج وزيردفاع جمهوري عربي سوريه با يكديگر ديدارو پيرامون مسائل دو جانبه ومنطقه اي گفتگو کردند.

دراين ديدار،سردار دهقان با اشاره به اين که اقدام قاطع و تمام كننده عليه تروريسم واستقرارصلح و ثبات درمنطقه و جهان سياست‌هاي اعلامي و اعلاني ايران به شمار مي‌رود گفت : براساس خواست دولت قانوني سوريه حمايت ازدولت و ملت اين كشوردرمقابله با تروريسم را وظيفه خود مي دانيم.

وي با تاکيد برعزم راسخ ايران درمبارزه با تروريسم و حمايت از کشورهاي قرباني تروريسم و تداوم ارائه کمک‌هاي همه جانبه از جمله مشاوره نظامي ، امداد رساني و ساير کمک‌هاي بشردوستانه به مردم سوريه و فراهم کردن زمينه بازگشت آوارگان جنگي خاطرنشان کرد:اين اقدامات براي استقرار صلح، ثبات و امنيت در منطقه است.

وزيردفاع اقدام مشترك دو كشورايران و سوريه را در مبارزه با تروريسم از مصاديق نبرد حق عليه باطل ذكركرد وافزود: انشالله با هوشياري، وحدت، قاطعيت و سرعت عمل بيشترمحورمقاومت شاهد تحقق وعده الهي "ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم " باشيم.

وزيردفاع سوريه هم دراين ديدار، با قدرداني رهبران سياسي-نظامي سوريه از حمايت و کمک‌هاي ايران گفت:خون شهداي ايران و درهم آميختن آن با خون شهداي سوري بي ترديد موجب شکست تروريسم و پيروزي محور مقاومت خواهد شد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي آمريکا، ترکيه و برخي کشورهاي خليج فارس از تروريسم افزود:کساني که ادعاي برادري با ملت سوريه را دارند با حمايت آشكارو پنهان از گروه‌هاي تكفيري تروريستي بدترين جنايات را برملت سوريه روا مي دارند.

وزيردفاع سوريه تصريح کرد:رهبري، ملت و نيروهاي مسلح سوريه مصمم هستند با کمک كشورهاي دوست و همسو، سوريه را از شرتروريست‌هاي جنايتكاروحاميان آنان نجات دهند .

سپهبد فهد جاسم الفريج با قدرداني ازابتکار ايران در برگزاري نشست سه جانبه اظهاراميدواري کرد : با هماهنگي‌هايي که دراين گونه نشست‌ها صورت مي گيرد شاهد تقويت و انسجام هرچه بيشترمحور مقاومت در نبرد با تروريست‌هاي تکفيري باشيم.

ديدار وزيران دفاع سوريه و روسيه با شمخاني

دبيرشوراي عالي امنيت ملي کشورمان با ابراز خرسندي ازدستاوردهاي نشست وزيران دفاع ايران، سوريه و روسيه درتهران گفت: همزمان با افزايش هماهنگي‌هاي نظامي براي مقابله با تروريسم تکفيري، فعال سازي بيش از پيش ظرفيت‌هاي سياسي براي دستيابي به راهکاري فراگيربه منظورتوقف جنگ و خونريزي هم ازسوي سه کشورپيگيري مي شود.

به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني درديدارسپهبد فهد جاسم الفريج وزيردفاع جمهوري عربي سوريه که براي شرکت دراجلاس سه جانبه وزيران دفاع ايران، روسيه و سوريه به تهران سفرکرده است، موفقيت‌هاي مستمرارتش و نيروهاي مردمي سوريه در پاکسازي بخش قابل توجهي از مناطق مختلف اين کشور را از لوث وجودعناصر تروريست تبريک گفت.

نماينده رهبرمعظم انقلاب در شوراي عالي انقلاب ملي با تاکيد برتداوم پشتيباني جمهوري اسلامي ايران از سوريه تا ريشه کن شدن مجموعه گروه‌هاي تروريستي حاضردراين کشورافزود: امروز سوريه ميدان مقابله با فتنه اي بسيارخطرناک است که درصورت سرکوب نشدن ريشه‌هاي خود را سراسر جهان گسترش خواهد داد.

سپهبد فهد جاسم الفريج وزيردفاع جمهوري عربي سوريه هم اجلاس سه جانبه وزيران دفاع کشورهاي ايران، سوريه و روسيه را بسيار موفق و تعيين کننده دانست و افزود: روند هماهنگي نزديک ميان سه کشوردرسطوح مختلف در چارچوب برنامه‌هاي جديد همکاري ادامه خواهد يافت.

شمخاني در ديدار ارتشبد سرگئي شويگووزيردفاع فدراسيون روسيه هم برگزاري اجلاس سه جانبه وزراي دفاع ايران ، روسيه و سوريه را نشاندهنده اراده خلل ناپذيرسه کشوربراي مقابله همه جانبه با تروريسم تکفيري و حاميان آنان دانست و گفت: تداوم حمايت از دولت قانوني و مردم مظلوم سوريه براي ايجاد ثبات وامنيت دراين کشوراست .

مقام عالي هماهنگ کننده اقدامات سياسي ، نظامي و امنيتي ايران با سوريه و روسيه اظهارداشت: لازم مي دانم از سياست‌ها و اقدامات شجاعانه ولاديمير پوتين رئيس جمهوري فدراسيون روسيه براي پشتيباني موثرازمقابله همه جانبه با تروريسم درسوريه قدرداني كنم .

شمخاني دراين ديداربااشاره به افزايش پيچيدگي‌هاي سياسي ، امنيتي و نظامي دربحران سوريه که تداوم رنج و کشتارمردم اين کشور را به دنبال دارد اظهارداشت : نحوه مواجهه و روند تاثيرگذاري آمريکا و هم پيمانان غربي و منطقه اي اش برموضوع بحران درسوريه نشان مي دهد که هدف آنان صرفا ايجاد حاشيه امن براي رژيم صهيونيستي و انجام نمايش‌هاي رسانه اي و ديپلماتيک براي تحت تاثيرقراردادن افکارعمومي به نفع اهداف سياسي و انتخاباتي است .

وي همکاري نزديک، تاثيرگذار و روبه گسترش سه کشوروجريان مقاومت را اصلي ترين عامل شکست و انهدام قابل توجه شبکه تروريسم در منطقه بيان کرد و اظهارداشت : جامعه بين الملل مي بايست با شناخت اين واقعيت ، ضمن همراهي و پشتيباني از تلاش پرهزينه ايران،سوريه و روسيه همه ظرفيت‌هاي خود را براي تنيبه و محدود سازي کشورهايي که با پشتيباني‌هاي آشکار و پنهان به ارتقاء توان تروريسم تکفيري کمک مي كنند،بسيج كند.

وزيردفاع فدراسيون روسيه هم دراين ديداربا تشکراز ابتکار ايران براي برگزاري اجلاس سه جانبه وزراي دفاع ايران ، روسيه و سوريه اظهارداشت : مقابله همه جانبه با تروريسم وظيفه اي بين المللي است که بايد همه کشورها براي ايجاد جهاني امن تردرآن مشارکت داشته باشند.


نوشته شده در   شنبه 22 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode