ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 خرداد 1395     |     کد : 103590

در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم بیان کردند: تأکید امام خامنه‌ای بر شرمندگی نظام از بیکاری جوانان

امام خامنه‌ای، حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند...

امام خامنه‌ای، حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند: خجلت و شرمندگی این حقیر از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی خود آن جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.
رئیس و نمایندگان دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، پیش از ظهر دیروز با حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، ولی امرمسلمین، دیدار کردند.
*خلاصه بیانات امام خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:
* احترام و وقار مجلس باید محفوظ باشد.
* یکی از چیزهائی که این اقتدار را تأمین می‌کند نظارت مجلس بر خویشتن است.
*  اگر مجلس نظارت کرد و جلوی لغزش نماینده را گرفت و نماینده توانست پاکیزگی و طهارت خود را حفظ کند، زبانش باز خواهد بود و هر جا نقطه اشکالی دید بیان می‌کند.
* مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی مهمی است و در بلندمدت از اقتصاد مهم‌تر است.
* من در مسئله‌ی فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.
*  اقتصاد، مسئله اصلی در کشور است و باید آن را حل کنیم.
* باید دید هر حرکت دولت در زمینه‌ی اقتصادی، در کجای جدول اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
* تولید داخلی، علاج رکود و اشتغال خیلی مهم است.
* شرمندگی این حقیر از اینکه جوانی بیکار با دست خالی به خانه می‌رود کمتر از خود او نیست.

* گزارش مشروح بیانات امام خامنه‌ای در این دیدار در ادامه می‌خوانید.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (یکشنبه، 16 خرداد) در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس دهم با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار، هیبت و جایگاه در رأس امور بودن مجلس شورای اسلامی، به الزامات قانونگذاری خوب در مجلس اشاره کردند و با برشمردن اولویت‌های کاری مجلس در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاستهای داخلی، منطقه‌ای و بین المللی، گفتند: مجلس شورای اسلامی باید ضمن دمیدن روح آرامش در کشور، «انقلابی» باشد و در قانونگذاری انقلابی عمل کند و به مواضع خصمانه و مغرضانه آمریکا، واکنش نشان دهد و در مقابل سیاست‌های استکبار ایستادگی کند.
ولی امرمسلمین، در ابتدای سخنان خود با تبریک به نمایندگان مجلس دهم به دلیل کسب توفیق خدمتگزاری در قوه مقننه، جایگاه این قوه را والا و رفیع دانستند و افزودند: وظیفه قانونگذاری مجلس، بسیار مهم و در واقع ریل گذاری برای حرکت دولت است.

* نمایندگان باید اجرای صحیح  قانون را پیگیری کنند
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، با تأکید بر اینکه وظیفه نظارتی مجلس، تعارضی با موضوع همکاری با دولت ندارد، خاطرنشان کردند: این همکاری به معنای گذشتن مجلس از حق خود نیست و نمایندگان باید با استفاده از اختیارات قانونی خود همچون تحقیق و تفحص، اجرای صحیح  قانون را پیگیری کنند.

* مجلس باید واقعاً
در رأس امور باشد
معظم‌له، با اشاره به سوگند نمایندگان مجلس در حفظ مبانی اسلام و دستاوردهای انقلاب افزودند: مجلس باید واقعاً در رأس امور باشد و حفظ جایگاه و هیبت واقعی مجلس بر عهده نمایندگان است.

* نظارت مجلس بر خود، اقتدار مجلس را تأمین می‌کند
ولی امرمسلمین، با تأکید بر اینکه یکی از ضمانت‌های حفظ جایگاه والای مجلس شورای اسلامی، نظارت مجلس بر خویش است، به موضوع قانونگذاری خوب و الزامات آن اشاره کردند و گفتند: قانون باید «با کیفیت»، «متقن»، «همه جانبه نگر»، «واضح»، «بدون تعارض با قوانین دیگر»، «ضد فساد»، «منطبق با سیاست‌های بالادستی»، «برگرفته از دیدگاه‌های کارشناسی بدنه دولت و خارج از دولت» و «دربر دارنده مصالح ملی به جای مصالح محلی» باشد.

* رهنمودهای اقتصادی
ولی امر به نمایندگان

* برنامه ششم باید با دقت بررسی و تصویب شود
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، به لایحه برنامه ششم به عنوان یکی از دستورکارهای فوق العاده مهم مجلس جدید اشاره کردند و افزودند: شرایط کشور، شرایط ویژه‌ای است، بنابراین برنامه ششم باید با دقت و بدون هیچ اغماض و کوتاهی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.
معظم‌له، همچنین با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از نمایندگان جدید، در مجلس دهم خاطرنشان کردند: من این موضوع را یک فرصت می‌دانم زیرا حضور نمایندگان تازه نفس در کنار برخی نمایندگان با تجربه، زمینه ساز یک مجلس با نشاط و با انگیزه است که از تجربیات نمایندگان با تجربه استفاده خواهد کرد.

* نمایندگان مجلس، در عملی شدن اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار هستند
ولی امرمسلمین، سپس به موضوع اولویت‌های کاری مجلس دهم پرداختند و با تأکید بر اینکه «اقتصاد»، یک موضوع اصلی است، افزودند: نمایندگان مجلس، در خصوص عملی شدن اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار هستند زیرا می‌توانند مسیر اقدامات اقتصادی دولت را در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار دهند و همچنین این موضوع را از دولت مطالبه کنند.

* صحبت، فایده ندارد، باید مشکلات اقتصادی
حل شوند
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، با اشاره به تلاش دشمن برای استفاده از حربه اقتصاد به منظور ضربه زدن به نظام اسلامی، گفتند: اگر چه برخی ناشی‌گری‌ها انجام شد و برخی مواضع و صحبت‌های منفعلانه، دشمن را در استفاده از حربه تحریم، تشجیع کرد اما باید مشکلات اقتصادی به ویژه رکود و اشتغال حل شوند و صِرفِ صحبتw، فایده ندارد.

* حل موضوع رکود و اشتغال از اولویت‌های اصلی است
معظم‌له، حل موضوع رکود و اشتغال از طریق رونق تولید داخلی را از اولویت‌های اصلی و بسیار مهم در بخش اقتصاد برشمردند و خاطرنشان کردند: خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری یک جوان، از خجلت و شرمندگی جوان بیکار در خانواده خود، بیشتر است، بنابراین باید برای حل این مشکل، اقدامات جدی انجام شود.

* مقابله با قاچاق
یکی دیگر از اولویت‌های کاری مجلس است
ولی امرمسلمین، مقابله با قاچاق را یکی دیگر از اولویت‌های کاری مجلس در موضوع اقتصاد دانستند و گفتند: قاچاق همچون خنجری به پشت نظام است که مقابله با آن هم آسان نیست اما دولت باید با این پدیده شوم برخورد کند و مجلس نیز پشتوانه این برخورد باشد.

* رهنمودهای فرهنگی
ولی امر به نمایندگان

* فرهنگ در بلندمدت
از اقتصاد مهمتر است
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، در ادامه به موضوع فرهنگ به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کاری مجلس دهم اشاره کردند و گفتند: مسئله اقتصاد، اولویت فوری و کنونی کشور است اما فرهنگ در بلندمدت از اقتصاد نیز مهمتر است.

* در مسئله‌ی فرهنگ نوعی ولنگاری به چشم می‌خورد
معظم‌له، افزودند: در موضوع فرهنگ نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضرّ، کوتاهی‌هائی انجام می‌شود.
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، افزودند: در برخی مواقع تأکیدهائی که بر پرهیز از استفاده کالاهای مضرّ غیرفرهنگی همچون برخی مواد غذائی می‌شود، بیشتر از هشدار درباره کالاهای فرهنگی مضرّ است، در حالی که تأثیرات سوء این کالاها بر مردم خطرناک تر و گسترده تر است.

* در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر
اقدامی نمی‌شود
معظم‌له، خاطرنشان کردند: برخی مواقع در مقابل تولید یا ورود کالاهای فرهنگی مضر، موضع‌گیری و اقدامی نمی‌شود، زیرا این ترس وجود دارد که متهم به جلوگیری از جریان آزاد اطلاعات شوند.

* تشریح طراحی دشمن در سطح منطقه
حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، سپس به تشریح طراحی دشمن در سطح منطقه پرداختند و خاطرنشان کردند: دشمن برای منطقه مهم و حساس غرب آسیا نقشه‌های مشخصی دارد و تلاش می‌کند سیاست‌های جمهوری اسلامی را که مانع تحقق نقشه‌های اوست، خنثی کند.
معظم‌له، در اشاره به برخی ویژگی‌های منطقه غرب آسیا افزودند: «حضور اسلام و مسلمانان»، «منابع عظیم نفتی و آبراه‌ها» و «رژیم صهیونیستی» این منطقه را برای دشمن بسیار مهم کرده است و نقشه آن‌ها برای این منطقه نیز همان چیزی است که چند سال قبل از آن به عنوان تشکیل «خاورمیانه جدید» و «خاورمیانه بزرگ» یاد کردند.
* باید چهره استکبار را
افشا کرد
ولی امرمسلمین، با اشاره به محقق نشدن نقشه‌های آمریکا در منطقه از جمله در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، به دلیل ایستادگی جمهوری اسلامی، تأکید کردند: باید در مقابل این سیاستهای سلطه‌جویانه ایستاد و چهره استکبار را افشا کرد.
معظم‌له، با هشدار در خصوص پرهیز از مواضع و رفتارهای مورد پسند دشمن، تأکید کردند: حقایق و واقعیت‌های استکبار و نظام سلطه را در مواضع و نطق‌های خود بیان کنید و مراقب باشید حرف و عمل شما به آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک نکند.
ولی امرمسلمین، در پایان خاطرنشان کردند: دشمن در سه سطح بین المللی، منطقه‌ای و داخلی طراحی‌هائی برای نظام اسلامی دارد که در سطح بین المللی ادامه اتهام زنی‌ها، در سطح منطقه‌ای از میان برداشتن موانع تحقق نقشه‌های خود و در سطح داخلی فعال کردن گسل‌ها است، بنابراین همه قوا و مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در قبال این طراحی‌ها هوشیار باشند.
ولی امرمسلمین، همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه ضیافت الهی، ماه مبارک رمضان را فرصتی برای دعا، خودسازی و عمل صالح خواندند و افزودند: فرصت نمایندگی مجلس نیز که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته، فرصت و موقعیتی زودگذر است که باید این فرصت را قدر بدانید و در انجام وظایف قانونی خود از خداوند کمک بخواهید.
* سخنان رئیس مجلس
پیش از سخنان ولی امرمسلمین، آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت یاد امام راحل، به اولویت‌ها و برنامه‌های مجلس دهم اشاره کرد و گفت: مسئولیت سنگینی در دفاع از دژ انقلاب بر عهده داریم و آنچه می‌تواند شرایط پرتنش منطقه را به سوی آرامش و تثبیت امنیت پایدار سوق دهد و امنیت ایران را مستقر نگه دارد، داشتن نگاه انقلابی و عمل به آن است.
وی افزود: انقلابی بودن، نقطه کانونی مجلس شورای اسلامی است و مجلس دهم رصد حوادث منطقه را با اهمیت زیاد پیگیری خواهد کرد.
رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله‌سازی‌های آمریکا پس از توافق هسته‌ای نشان می‌دهد که استکبار قصد ضربه زدن به منافع ملت ایران را دارد، تأکید کرد: نمایندگان ملت وظیفه خود می‌دانند مجلس را سپر دفاع از حقوق ملت در مقابل اجانب کنند.
آقای لاریجانی همکاری و تعامل قوای سه‌گانه و «ملت و دولت» در شرایط فعلی را ضروری دانست و با بیان اینکه برای عبور از رکود باید گام‌های سریع‌تر و دقیق‌تری برداشته شود، گفت: مجلس با محور قرار دادن تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در همه کمیسیون‌ها این موضوع را اولویت نخست خود قرار داده و طرح‌ها و لوایح لازم و نظارت بر تحقق اقتصاد مقاومتی را پیگیری خواهد کرد.


نوشته شده در   دوشنبه 17 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode