ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395     |     کد : 103489

ملت براي دستيابي به اهداف متعالي انقلاب اسلامي مصمم است

رئيس جمهوري در جلسه هيأت دولت:

رئيس جمهوري در جلسه هيأت دولت:
ملت براي دستيابي به اهداف متعالي انقلاب اسلامي مصمم است


رئيس جمهوري، حفظ وحدت، انسجام، هماهنگي، فداکاري واعتدال را از ضروريات رسيدن به آرمان‌هاي بلند امام راحل و انقلاب اسلامي‌برشمرد و گفت: امروز ملت ايران براي دستيابي به اهداف متعالي انقلاب اسلامي ‌مصمم هستند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري‌، حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکترحسن روحاني ديروز درجلسه هيات دولت، با اشاره به اين که امروز اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال براي جوانان و بهبود معيشت و زندگي مردم از اهداف مهم انقلاب به شمار مي‌رود، تاکيد کرد: اين اهداف با اتحاد، انسجام‌، اعتدال وهماهنگي ميان تمامي‌ارکان کشور و مردم، دست يافتني و قابل تحقق است.
رئيس جمهوري با تسليت ايام ارتحال حضرت امام خميني(ره) بنيانگذارکبير انقلاب اسلامي،14 خرداد سال 68 را روزغم انگيز و تلخي براي ملت ايران توصيف کرد و افزود: مردم ما از امام(ره)، درس ايستادگي و مقاومت در مسيراستقلال وعزت را به خوبي آموختند.
روحاني با اشاره به اين که امام خميني(ره) با ويژگي‌هاي منحصر به فرد، توانستند به صورتي استثنايي در تاريخ انقلاب‌هاي جهان، نهضت اسلامي‌را هدايت و انقلاب اسلامي‌را به پيروزي برسانند، گفت: نهضت اسلامي‌در ايران به هيچ کشوروقدرتي وابستگي نداشت و اتکاي امام ازابتدا برمردم بود و ايشان به طور مستقيم با افکارعمومي‌جامعه در تماس بودند.
رئيس جمهوري ادامه داد: امام خميني(ره) درآن دوران ضمن اين که به مسائل اسلامي‌و تخلف و تعدي رژيم از موازين اسلامي‌توجه داشتند، همواره بر اجراي قانون اساسي درکشورهم تاکيد و آرمان‌هاي انقلاب را درسطح وسيعي براي مردم و جوانان تبيين مي‌کردند‌.
روحاني با اشاره به مسير وقايع و حوادثي که درجريان نهضت اسلامي‌به وقوع پيوست‌، خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) با اتصال به خداوند، شهامت، ايستادگي، رشادت و اعتماد به روحيه ملت، توانستند انقلاب اسلامي‌را به ثمر برسانند.
رئيس جمهوري، تشکيل نظام جمهوري اسلامي‌با راي قاطع وحداکثري مردم وپايه ريزي ارکان نظام درنخستين سال پس از پيروزي انقلاب را بسيارحائز اهميت دانست و افزود: اين نشان از تدبيرو بينش بالاي امام راحل دارد. ايشان به گونه‌اي عمل مي‌کردند که نه فقط با معيارهاي متدينان بلکه با شاخص‌هاي دموکراسي درجهان هم تطبيق داشت‌.
روحاني اظهارداشت: پيوستگي وعلاقه مردم به راه و خط امام خميني(ره) نشان مي‌دهد که مردم ما وفادارترين ملت به رهبري خود بودند وهستند و در اين مسير ثابت قدم خواهند بود.
رئيس جمهوري، اقدام مجلس خبرگان رهبري پس ازارتحال امام خميني(ره) درانتخاب جانشين به حق امام، درکوتاه‌ترين زمان ممکن را بسياربا اهميت و تاريخي اعلام کرد و گفت: خداوند با عنايت خود دل‌ها را به بهترين سمت هدايت کرد و انتخاب صالح ترين فرد از سوي اعضاي خبرگان براي دوستان جمهوري اسلامي‌درجهان اميدوارکننده بود و موجب ياس و نااميدي دشمناني شد که چشم به روزهاي پس ازامام دراين کشوردوخته بودند.
روحاني با بيان اين که امروز راه و خط امام توسط خلف صالح ايشان به خوبي در کشور، منطقه و جهان دنبال مي‌شود، اظهارداشت: با انتخاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي(مدظله العالي) به رهبري انقلاب، پرچم نظام جمهوري اسلامي‌ايران و مردم سالاري حتي يک روزهم برزمين نيفتاد واين انتخاب درآن دوران غم و اندوه، موجب آرامش و خوشحالي ملت ايران شد.
رئيس جمهوري اظهار اميدواري کرد ملت ايران و تمامي‌مسئولان با هدايت‌هاي رهبري معظم انقلاب، راه و آرمان امام راحل را به خوبي دنبال کنند و ادامه دهند.
واگذاري350 هزار واحد مسکن مهر تا پايان سال
هيات وزيران دراين جلسه‌، پيشنهاد سازمان مديريت و برنامه ريزي کشوربه وضع مشکلات مسکن مهررسيدگي و تصميماتي اتخاذ کرد.
براساس بررسي‌هاي صورت گرفته، مصوب شد براي تحويل350هزار واحد مسکوني به متقاضيان تا پايان امسال و تأمين امکانات زيربنايي ورفاهي براي فراهم کردن شرايط اسکان اقدامات لازم صورت گيرد.
دولت همچنين وزارت راه و شهرسازي را مکلف کرد تمهيدات لازم براي واگذاري واحدهاي بدون متقاضي به پيمانکاران، شرکت‌ها و طرف‌هاي قرارداد و ساير خريداران را فراهم وازمحل منابع حاصل از فروش اين واحدها‌(ارزش زمين) براي تکميل پروژه‌هاي خدمات روبنايي هزينه کند.
هيات وزيران همچنين با اختصاص اعتبارمورد نيازبراي آماده سازي شرايط خدمات زيربنايي350 هزارواحد مسکوني مسکن مهر موافقت کرد.
براين اساس، مبلغ 10 هزار ميليارد ريال از محل تسهيلات اسناد خزانه اسلامي‌براي پرداخت بخشي از ديون پيمانکاران تا پايان سال 1394 و سال 1395، مبلغ 4000 ميليارد ريال از محل منابع مديريت بحران، مبلغ 7000 ميليارد ريال از محل منابع داخلي شرکت‌هاي عمران شهرهاي جديد و سازمان ملي زمين و مسکن، مبلغ 1000 ميليارد ريال از منابع داخلي وزارت نيرو از محل فروش انشعابات، مبلغ 2000 ميليارد ريال ازمحل قانون بودجه سال 1395 کل کشور با عنوان «تخفيف عوارض پروانه، حمايت‌هاي مالي و تراکم و ايجاد تأسيسات عمومي‌مسکن مهر» به وزارت راه و شهرسازي و مبلغ 2500 ميليارد ريال از همين محل با عنوان «زيرساخت مسکن مهر- سهم دولت» به وزارت نيرو اختصاص يافت.
دولت همچنين با تأکيد برالزام دستگاه‌هاي اجرايي خدمات رسان به ارائه خدمات روبنايي مسکن مهرمطابق قانون، با استفاده ازمحل منابع داخلي شرکت‌هاي عمران شهرهاي جديد و سازمان ملي زمين و مسکن و همچنين فروش واحدهاي بدون متقاضي براي ساخت و تکميل روبناها‌(مراکز آموزشي، انتظامي، فرهنگي‌، مذهبي و درماني) موافقت کرد.
درادامه، وزارت اموراقتصادي و دارايي‌(سازمان سرمايه گذاري) گزارشي از آخرين وضع تدارک و تجهيز منابع مالي خارجي و چگونگي استفاده ازاين منابع را براي اجراي طرح‌هاي زيربنايي عمراني و توليدي کشورارائه داد.
دراين گزارش، نتيجه مذاکرات، تفاهم‌ها و توافق‌هاي صورت گرفته با بانک‌ها، مؤسسات مالي و مؤسسات بيمه اعتبار صادراتي برخي کشورهاي خارجي به هيات وزيران ارائه و همچنين به برخي مشکلات داخلي و خارجي تجهيز و استفاده ازاين منابع هم اشاره شد‌.
در پايان اين گزارش، راهکارهايي براي حل مشکلات موجود ارائه شد که هيات دولت هم با تأکيد براستفاده ازمنابع مالي خارجي براي اجراي پروژه‌هاي زيربنايي و توليدي براي بخش‌هاي دولتي و خصوصي، برضرورت هماهنگي بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي با وزارت اموراقتصادي و دارايي، بانک مرکزي و سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور تأکيد کرد.
تاکيد رئيس جمهوري بر تامين امنيت نخبگان جامعه
رئيس‌جمهوري برضرورت تامين امنيت کامل نخبگان جامعه تاکيد کرد.
حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني در توييتر خود نوشت: تمامي‌نيروهاي امنيتي و انتظامي‌بايد امنيت کامل را براي نخبگان جامعه فراهم کنند؛دراين صورت، امنيت جامعه را نخبگان به وجود خواهند آورد.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode