ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395     |     کد : 103416

رئيس‌جمهوري در اجتماع بزرگ و صميمي مردم در اروميه: نبايد دشمنان و رقبا را عليه خود متحد كنيم

هنر نيست شرايطي به وجود آوريم كه كشورهايي كه سال‌ها دوست ما بودند، كنار آمريكا قرار بگيرند و عليه ما رأي بدهند...

هنر نيست شرايطي به وجود آوريم كه كشورهايي كه سال‌ها دوست ما بودند، كنار آمريكا قرار بگيرند و عليه ما رأي بدهند


رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که آذربايجان غربي بايد پايانه روابط اقتصادي با همسايگان و مرزهايش نماد رونق اقتصادي باشد، اظهارداشت: مساله نخست کشور رونق اقتصادي و اشتغال جوانان است و براي رسيدن به اهداف ملي بايد مسائل حاشيه‌اي را کنار گذاشت.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني ديروز در اجتماع بزرگ و صميمي مردم استان آذربايجان‌غربي در ورزشگاه تختي اروميه، گفت: امنيت و ثبات ايران زير پرچم اسلام، ولايت‌فقيه و زحمات نيروهاي مسلح و با اتحاد و توسعه به دست آمده است . روحاني، همه اقوام ايراني را برابر و برادر و شاخه‌هاي تنومند ايران اسلامي دانست و گفت: مبادا کسي به فکر تفرقه‌افکني و شکاف باشد. همه ما براي ايران اسلامي فداکاري خواهيم کرد.

رئيس‌جمهوري در ادامه‌، آذربايجان غربي را ديار مرزبانان غيور سرزمين ايران و اروميه را نگين آذربايجان خواند و افزود: همواره شاهد افتخارآفريني‌هاي مردم دلاور اين سرزمين در خطه‌هاي مرزي به ويژه آذربايجان‌غربي هستيم.

رئيس‌ دولت تدبير و اميد ادامه داد: مردم آذربايجان‌غربي پيوسته و به خوبي حراست از مرزهاي ايران با 3 کشور همسايه را بر‌عهده داشتند و چه در دوران دفاع‌مقدس و چه امروز که منطقه را ناامني فرا‌گرفته است، همواره با اقتدار حافظ و پاسدار مرزهاي ايران بودند و هستند.

روحاني با اشاره به برگزاري دو انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و انتخابات مجلس خبرگان رهبري، گفت: حضور شکوهمند مردم در اين دو انتخابات در سراسر کشور به ويژه در استان آذربايجان غربي، نشانه اعتماد مردم به مجريان و وجود رقابت سالم در انتخابات است چرا که اگر اعتماد و رقابت سالم وجود نداشته باشد. بي‌ترديد، انتخابات شکوهمند نخواهد بود.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به حضور‌66 درصدي مردم آذربايجان‌غربي در پاي صندوق آراء، خاطر نشان کرد‌: مردم ايران با حضور خود در اين انتخابات شکوهمند، اعلام کردند که در اين سرزمين خواهان بهبود معيشت و همصدايي و وحدت مسئولان براي توسعه و رونق اقتصادي و به دنبال فرهنگ و هويت اسلامي و ملي هستند.مردم در اين انتخابات به خشونت و افراطي‌گري "نه" گفتند و اعلام کردند که ما خواهان رشد و ترقي هستيم، نه شعارهاي بي‌محابايي که ارتباط ايران را با کشورهاي جهان با شکاف مواجه کند.

رئيس‌ جمهوري افزود: هنر نيست به گونه‌اي عمل کنيم که دشمنان و رقبا را عليه خود متحد کنيم و شرايطي را به وجود آوريم که حتي کشورهايي که سال‌ها دوست و در کنار ما بودند، در سازمان ملل متحد در کنار آمريکا به عنوان دشمن ملت ايران قرار بگيرند و عليه ما رأي به تحريم بدهند.

روحاني تصريح کرد: دنياي سياست، عرصه امتياز‌دادن نيست، بلکه عرصه امتيازگرفتن و ايجاد شرايط مناسب براي کار، اشتغال و حرکت مردم به سمت تعالي است.

رئيس‌ جمهوري با طرح اين سئوال که چرا ملت ايران بايد از حقوق مسلم خود محروم بماند و جوانان تحصيلکرده و دانشگاهي در استاني مانند آذربايجان غربي با اين همه عظمت، شکوه و همسايگي با سه کشور بزرگ ترکيه، عراق و جمهوري آذربايجان نگران کار و اشتغال باشند، گفت: در دوراني که وفور درآمد نفتي در کشور برقرار بود و نفت بشکه‌اي 147 دلار فروخته مي‌شد، سالانه بيش از‌80 ميليارد دلار صرف واردات کالا به کشور شد‌.

‌گشودن دروازه‌ها‌ي فعاليت اقتصادي و صادراتي

روحاني با اشاره به ضرورت ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در کشور، گفت: مردم ايران در اين مقطع خواستند که راه براي صادرات کالاهاي ايراني به سمت کشورهاي جهان گشوده شود و نخستين گام دولت در اين زمينه اين بود که دروازه‌هايي را که دشمن به روي ملت ايران بسته بود و راه صادرات ورونق اقتصادي را با تحريم سد کرده بود، بگشايد و تحريم‌ها را لغو‌ کند‌.

رئيس‌‌جمهوري با اشاره به اين که امروز در شرايطي قرار داريم که شرکت‌هاي مختلف از کشورهاي جهان به دنبال حضور و سرمايه‌گذاري در ايران هستند، افزود: در ماه‌هاي اوليه برداشته شدن تحريم، شاهد نخستين گام‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران هستيم و در همين گام‌هاي اوليه، کشورهايي که سهم ايران را از نفت و ميعانات گازي گرفته بودند، به سمت حرکت به شرايط قبل تحريم هستند.

روحاني با اشاره به اين که با همت دولت و مردم، امسال رشد اقتصادي مناسبي را در کشور شاهد خواهيم بود، گفت: اگر به دنبال اشتغال جوانان به عنوان مساله نخست کشور و مهمترين هدف دولت و ملت هستيم، بايد همه در کنار هم دست به دست هم بدهيم تا اهداف ملي را به ثمر بنشانيم.

رئيس‌ جمهوري با اشاره به اين که نبايد به دنبال مسائل حاشيه‌اي باشيم و براي مسائل نه چندان مهم روبروي هم قرار بگيريم، تأکيد کرد: براي رسيدن به اهداف ملي بايد مسائل حاشيه‌اي را کنار گذاشت. اگر مي‌خواهيم جوانان ما در مسير اشتغال و کشور در مسير رونق و تحول قرار بگيرد، بايد تنش‌زدايي داخلي داشته باشيم و منسجم در کنار يکديگر براي توسعه و رونق کشور تلاش کنيم.

روحاني با اشاره به اين که همه اقوام ايراني بايد برادرانه در کنار هم قرار داشته باشند، افزود: دولت يازدهم اجازه نمي‌دهد در يک کشور اسلامي تفاوتي ميان اقوام گذاشته شود، چرا که همه ما شاخه‌هاي يک درخت تنومند به نام ايران اسلامي هستيم.

رئيس‌ جمهوري خاطر نشان کرد: امروز در يک نقطه عطف تاريخي قرار داريم و توانسته‌ايم از توطئه‌هايي که صهيونيسم و استکبار عليه ملت ايران طراحي کرده بود و با بي‌تدبيري، کشور در چاه تحريم افتاده بود، عبور کنيم.

روحاني اظهار داشت: امروز در حالي که ناامني، افراطي‌گري و قوم‌گرايي منطقه را فرا گرفته‌، در ايران امنيت و ثبات به بهترين شکل برقرار است.

رئيس‌ جمهوري، ايران را سرزمين اتحاد و برادري ميان اقوام برشمرد و گفت:‌ منطقه آذربايجان به ويژه آذربايجان غربي همواره سمبل زندگي مسالمت‌آميز ميان شيعه و سني و اقوام مختلف بوده است .

روحاني با اشاره به سفر خود به استان آذربايجان غربي پيش از انتخابات رياست جمهوري يازدهم و وعده‌اي که در آن سفر به مردم اين استان مبني بر احياي‌ درياچه اروميه داده بود، گفت: ما به وعده‌اي که به مردم اروميه داده بوديم، عمل کرديم و نخستين مصوبه دولت يازدهم در زمينه احياي درياچه اروميه بود. رئيس‌‌جمهوري‌ با اشاره به اين که 17 دستگاه اجرايي کشور، مسئول احياي درياچه اروميه هستند، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي، کشاورزان، مردم استان و دانشگاهيان، تلاش و کمک فراواني کردند تا امروز به اين باور برسيم که درياچه اروميه احيا و آباد خواهد شد.

رئيس‌‌جمهوري با اشاره به اين که بزرگترين طرح صنعتي پتروشيمي و ده‌ها طرح عمراني، کشاورزي و صنعتي در سفر کاروان تدبير و اميد به استان آذربايجان غربي افتتاح و عمليات اجرايي چندين طرح و پروژه آغاز خواهد شد، خطاب به مسئولان استان آذربايجان‌غربي، گفت: نبايد اين استان را به عنوان استاني امنيتي تلقي و تصور کنيم که بايد براي اين استان اقدامات و برنامه‌ريزي‌هاي امنيتي داشته باشيم، چرا که امنيت اين استان و تمامي استان‌هاي کشور، فقط در سايه توسعه، ايجاد خواهد شد.

روحاني خاطرنشان کرد: اگر امروز در کشور، امنيت وجود دارد، به دليل وحدت و تلاش شبانه‌روزي‌ نيروهاي نظامي و انتظامي و قرار‌گرفتن زير پرچم اسلام، ولايت‌فقيه و رهبري است.

رئيس‌ جمهوري، وحدت و انسجام ملت ايران را به دليل فرهنگ بزرگ اين ملت دانست و گفت: همه اديان و اقوام در ايران زير يک پرچم قرار دارند و بايد همه متحد و منسجم در مسير رشد و توسعه کشور تلاش کنند.

روحاني خاطر نشان کرد: نبايد کسي به دنبال تفرقه، اختلاف و شکاف ميان مذاهب و اقوام در کشور باشد، چرا که همه ما ايراني مسلمان و فداکار براي ايران اسلامي خود هستيم و خواهيم بود.

پيش از سخنان رئيس‌‌جمهوري، نماينده ولي‌فقيه در استان و استاندار آذربايجان‌غربي در سخناني به بيان مسائل و مشکلات استان پرداختند.

روحاني صبح ديروز با استقبال نماينده ولي‌فقيه در استان آذربايجان‌غربي و امام جمعه اروميه، استاندار و جمعي از مقامات ارشد محلي وارد فرودگاه بين‌المللي اروميه شد.

استقبال پرشور ديار اقوام و اديان از کاروان تدبير و اميد

سيل خروشان مردم استان آذربايجان غربي اعم از پير و جوان، شيعه و سني، مرد و زن و ترک، کرد و ارمني و تمامي اقوام، مذاهب و اديان اين استان با استقبالي گرم، پرشور و شايسته از رئيس‌ جمهوري محبوبشان، حمايت از دولت تدبير و اميد را به تصوير کشيدند.

ازدحام جمعيت در مراسم استقبال به حدي بود که خودرو حامل رئيس جمهوري از ميدان فرودگاه و جاده سلماس تا ميدان انقلاب و خيابان کاشاني در مرکز شهر اروميه در ميان جمعيتي قرار گرفت که از صبح ديروز منتظر ورود کاروان تدبير و اميد به استان خود بودند.

همچنين مردم خونگرم اروميه با گلباران و در دست داشتن پلاکاردهايي با مضامين «خوش اروميه شهرينه گليب‌ سيز» و «رئيس دولت تدبير و اميد مقدمتان گلباران»، به کاروان تدبير و اميد خوشامد گفتند و رئيس‌ جمهوري هم با تکان دادن دست به ابراز احساسات مردم پاسخ مي‌داد.

ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان آذربايجان غربي

دکتر روحاني در ديدار علما، ايثارگران و برگزيدگان استان آذربايجان غربي اظهارداشت: سيره امام خميني (ره)

راه استقلال و آزادي را مشخص کرد و رهبر معظم انقلاب به شايستگي آن را ادامه دادند.وي گفت: همه اقوام و مذاهب در جنگ و صلح مطيع ولايت فقيه بوده اند. رئيس‌ جمهوري با اشاره به اينکه علما و چهره‌هاي برجسته علمي، از اين استان خدمات ارزنده‌اي را به کشور و جهان ارايه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس، بزرگان، سرداران و شهداي عالي‌مقامي همچون باکري ها ، خرازي ها و همت ها از اين سرزمين بپا خاستند و درخشيدند و از ايران دفاع کردند و مردم قدردان ايثارگران هستند.دکتر روحاني خرداد را ماهي پرحادثه و پرتحول در تاريخ نهضت اسلامي و انقلاب براي ملت ايران برشمرد و با گراميداشت ياد و خاطره امام راحل، خاطر نشان کرد: از آغاز نهضت اسلامي به امروز فراز و نشيب‌هاي فراواني در کشور داشته‌ايم و امروز عظمت، استقلال، امنيت و يکپارچگي ما بحق مديون نهضت امام خميني(ره) است. رئيس‌ جمهوري اقدام مجلس خبرگان رهبري، پس از ارتحال امام خميني(ره) در انتخاب جانشين بحق امام، در کوتاهترين زمان ممکن را، بسيار مهم دانست و گفت: امروز راه امام، توسط خلف صالح ايشان، مقام معظم رهبري، ادامه يافته است. دکتر روحاني با بيان اين که امروز مقام معظم رهبري و ولايت فقيه به عنوان چتر و خيمه‌گاهي هستند که همه ملت در فراز و نشيب‌ها و روزهاي سخت زير آن جمع مي‌شوند، گفت: دکتر روحاني با بيان اينکه ملت ايران قدردان فداکاري و ايثار بوده و آن را در حافظه تاريخي خود حفظ مي‌کند، اظهارداشت: ميدان سياست پيچيدگي‌هاي گسترده‌اي دارد و هنر در مذاکرات هسته‌اي برابر دنيا اين بود که افراد درستي براي اين کار برگزيده شدند. رئيس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود به مانع تراشي عربستان در مسير حج زائران ايراني اشاره کرد و افزود: حج، مکه و مدينه متعلق به همه مسلمانان و جايگاهي براي رسيدن به منافع دنياي اسلام است. شيوه کودکانه مدعيان خادمي حرمين شريفين براي سد کردن راه خدا و حج و ترويج بي ثباتي در منطقه، تامين خواست رژيم صهيونيستي است.


نوشته شده در   سه شنبه 11 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode