ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 12 شهريور 1403
دوشنبه 12 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 خرداد 1395     |     کد : 103145

«هزار و صدو هشتاد و دومین» جشن میلاد امام منتظَر

جمکران قبله گاه منتظران، غرق در شور و عشق وانتظار...

جمکران قبله گاه منتظران،  غرق در شور و عشق وانتظار
علاوه بر اینکه در هر کوی و برزن، سراسر ایران عزیز و بسیاری از نقاط جهان، دیروز و شب نیمه شعبان، محفل شادی و شوق وعشق و محافل میلاد منجی موعود،  امام زمان(عج) در پناهگاه شیعیان در عصر آخرالزمان و مسجد مقدس جمکران برگزارشد.
روز نیمه شعبان،  روز نیمه هستی است،  از خلقت آدم، تا بعثت، شهر قم، عش آل محمد(ع) و شهر منتظران یار و شهر جمکرانی‌ها،  دیروز غرق و نور و شادی بود؛ شادی این روز زیبا،  از شب پیش در این شهر آغاز شد و سیل منتظران حضرت از سراسر ایران،  با کوله باری از دعا و نیایش و شوق و انتظار به پناهگاه عاشقان و منتظران آمدند.
مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) با آذین بندی خیابان و موکب چینی و توزیع چای و شربت و شیرینی و غذا و.... به سبک مهیمان نوازان اربعینی در بلوار پیامبر اعظم(ص) و مناطق دیگر استان آغاز شد.
برگزاری نورافشانی و مراسم عید نیمه شعبان در قبله گاه منتظران در مسجد مقدس جمکران و حضور آیت الله العظمی نوری همدانی به عنوان امام جماعت شب نیمه شعبان،  از جمله برنامه‌های این مسجد بود.
شب نیمه شعبان سیل میلیونی زائران مسجد مقدس جمکران با حضور در این مسجد شریف با قرائت زیارت آل یاسین ودعای فرج، مناجات عاشقانه خود را با منتقم آل عبا، به زمزمه نشستند.
همچنین مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در این مسجد شریف و با حضور گسترده مردم و صاحب نفسان منتظر برگزار شد و منتظران این شب را با دعا و مناجات ختم قرآن و یاسین به فجر صادق رساندند.
از اولین ساعات صبح دیروز نیز بیوت مراجع عظام که همان روات احادیث در عصر غیبت هستند و محل رجوع مردم منتظر با برپائی مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) میزبان منتظران و مردم دلسوخته از درد فراغ یار بود.

بیوت مراجع عظام تقلید دیروز شاهد حضور گسترده مقلدان شریعت محمدی(ص) و منتظران حضرت منجی موعود(عج) بود که با دیدار با عالمان آل محمد(ص) که‌هادیان جامعه هستند به نوعی با آرمان مقدس مهدوی تجدید بیعت کردند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) که بانوی کرامت و عمه جان حضرت ولی عصر(عج) هستند،  نیز غرق در نور و شادی بود و زائران قم المقدسه،  پیش از جمکران در منبع فیض الهی سیراب شدند و دل‌های خود را به پنجره‌های ضریح عمه سادات گره زدند.
در شهر قم نیز به سان هر سال و به جرات با شکوه تر از هر سال در هر کوی و برزن جشن میلاد امام زمان(عج) برگزار شد و مسجد مقدس جمکران یکی از پرشکوه ترین جشن‌های سال‌های اخیر خود را شاهد بود که مراسم نوارفشانی امسال از زیباترین لحظات شب گذشته بود.
همچنین یکی از مراسم این روزها،  جشن عمامه گذاری طلاب علوم دینی است که با حضور در بیوت مراجع و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.


نوشته شده در   يکشنبه 2 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode