ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 13 شهريور 1403
سه شنبه 13 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1395     |     کد : 103099

قدرداني مراجع از تلاش‌هاي دولت براي بهبود وضع كشور

در ديدار رئيس جمهوري با مراجع عظام تقليد در قم صورت گرفت...

در ديدار رئيس جمهوري با مراجع عظام تقليد در قم صورت گرفت
قدرداني مراجع از تلاش‌هاي دولت براي بهبود وضع كشور


حضرت آيت الله العظمي‌وحيد خراساني در ديدار رئيس جمهوري با ايشان، ضمن آرزوي توفيق براي دولت در مسير خدمت بيشتر به مردم و حل مسائل کشور، گفتند: بايد در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنيم و شما و دولت نيز با توکل به خداوند متعال و توسل به سيره اهل بيت‌(ع) بر همه مشکلات فائق خواهيد شد.

اين مرجع عاليقدر جهان تشيع، همچنين با تبريک ميلاد مسعود حضرت صاحب الزمان‌(عج)، اظهار داشتند: در مسائل داخلي بايد مسئوليت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهاي جهان نيز با زبان نرم و خوش سخن بگوييم و بتوانيم تعاملي سازنده با آنها داشته باشيم. حضرت آيت الله العظمي‌وحيد خراساني همچنين بر ضرورت تلاش بيشتر مسئولان کشور براي رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکيد کردند. رئيس جمهوري هم در اين ديدار با اشاره به تلاش و برنامه ريزي دولت يازدهم براي ايجاد رونق اقتصادي و اشتغال پايدار براي جوانان کشور تاکيد کرد: رسيدگي و توجه به بهبود شرايط زندگي مردم اصلي ترين اولويت دولت تدبير و اميد است. حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني با بيان اينکه ديدار با علما و مراجع عظام تقليد همواره ره آورد و توشه خوبي براي دولتمردان در ادامه مسير خدمت به مردم داشته است، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبي براي فعاليت اقتصادي و تعامل با کشورهاي خارجي فراهم و ظرفيت‌هاي سرمايه گذاري گسترده‌اي نيز در استان‌هاي کشور براي توسعه توليد و اشتغال ايجاد شده است.

رئيس جمهوري همچنين با ارائه گزارشي از عملکرد دولت در حوزه‌هاي مختلف، ادامه داد: دولت در سال 94 باوجود شرايط نامناسب اقتصاد جهاني و کاهش شديد قيمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

دکتر روحاني با اشاره به برخي اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه‌ها گفت: پاسداري از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و به ويژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم براي دولت به شمار مي‌رود.

رئيس جمهوري با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در جلوگيري از ترويج تفکر ايران هراسي در دنيا، خاطرنشان کرد: امروز دنيا مي‌داند که ايران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروه‌هاي تکفيري و تروريستي پيشگام است.

دکتر روحاني با بيان اين که امروز ايران در منطقه پر آشوب خاورميانه در بهترين شرايط ثبات و امنيت قرار دارد و برگزاري پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شوراي اسلامي‌و خبرگان رهبري موجب اميدواري بيشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقويت ثبات و امنيت مردم منطقه تاکيد کرد.

آيت‌الله العظمي‌مکارم شيرازي در ديدار رئيس‌ جمهوري‌، با قدرداني از تلاش‌هاي دولت يازدهم براي اعتلاي ايران اسلامي، تصريح کردند: دولت براي بهبود وضع کشور و رسيدگي به محرومان و اقشار ضعيف جامعه اقدامات زيادي انجام داده و در اين مسير به موفقيت‌هاي خوبي نيز دست يافته است که بايد با عزم بيشتر و حمايت همگان ادامه يابد.

ايشان در اين ديدار که صبح جمعه و در بيت معظم له برگزار شد، خطاب به حجت‌الاسلام و‌المسلمين دکتر حسن روحاني افزودند: شما رئيس جمهوري موفقي هستيد و با وجود همه مشکلاتي که بخشي از آن ميراث گذشته و بخش ديگر نيز شيطنت اجانب و بيگانگان است، به تلاش‌هاي خود براي ساختن کشور ادامه مي‌دهيد.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر اين که "نبايد انتظار داشت که مشکلات يکشبه حل شود"، گفتند: براي رفع اين مشکلات زحمات زيادي متقبل شده ايد و بحمدالله موفقيت‌هاي خوبي نيز نصيب دولت شده است که بايد با جديت بيشتر براي خدمت به مردم و به ويژه محرومان ادامه يابد.

آيت‌الله العظمي‌مکارم شيرازي با تاکيد بر ضرورت تقويت وحدت در جامعه تاکيد کردند: برخي با ايراد گرفتن‌هاي بدون توجه به امکانات و حتي ارائه يک پيشنهاد براي رفع مشکلات، به دنبال مايوس کردن مردم هستند و اين در حالي است که انتقاد کردن صرف، و بدون ارائه پيشنهاد، عادلانه و منصفانه نيست.

ايشان در همين ارتباط ضرورت پرهيز از جناحگرايي و توجه به منافع ملي را خاطرنشان ساختند و گفتند: متاسفانه برخي هنوز جناحي فکر مي‌کنند که معناي آن، فدا کردن منافع ملي به پاي منافع جناحي است؛حرکتي که همگان بشدت بايد از آن پرهيز کنند. اين مرجع تقليد در ادامه با ارائه رهنمودهايي در حوزه‌هاي اقتصادي و فرهنگي اظهارداشتند: بيکاري يکي از معضلات اساسي جامعه امروز است و دولت بايد با اطلاع رساني بيشتر، دستاوردهاي خود را در اين حوزه براي مردم تشريح کند و براي حل قطعي مشکل اشتغال، همچنان اهتمام داشته باشد.

‌‌ آيت‌الله العظمي‌مکارم شيرازي در ادامه، توزيع نامناسب يارانه‌ها را يک معضل براي اقتصاد کشور دانستند و با تاکيد بر ضرورت عزمي‌راسخ براي رفع اين معضل، افزودند: در حالي که کشور براي پيشبرد طرح‌هاي مرتبط با توليد و آباداني و اشتغال به شدت نيازمند سرمايه است، مشکل بزرگ توزيع يارانه به صورت عمومي‌بايد حل شود.

رئيس جمهوري هم در اين ديدار، حوزه‌هاي علميه، به ويژه حوزه علميه قم و مراجع عظام تقليد را از بزرگترين پشتوانه‌ها و سرمايه‌هاي معنوي و فرهنگي ملت و دولت دانست و اظهارداشت: در ترسيم راهبرد فرهنگي کشور و در صحنه نگهداشتن مردم، حوزه نقش اساسي دارد. حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني با تشريح برنامه‌ها و دستاوردهاي دولت يازدهم در عرصه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي، از حوزه‌هاي علميه، مراجع عظام تقليد و به ويژه آيت الله مکارم شيرازي که در تمام مراحل و سختي‌ها، از دولت پشيباني کرده اند، سپاسگزاري کرد.

رئيس جمهوري با ارائه آمار و استنادات اظهار داشت: در حوزه‌هاي علمي‌و فرهنگي و به ويژه در مدارس و دانشگاه‌ها، حرکت خوب و رو به رشدي در کشور انجام گرفته است که اين روند بايد با شتاب بيشتري ادامه يابد.

دکتر روحاني، برقراري آرامش در بازار اقتصادي کشور، کاستن از نرخ تورم و رشد يک درصدي در سال ?? به رغم کاهش بهاي نفت را از جمله دستاوردهاي دولت برشمرد و تاکيد کرد: همه تلاش دولت يازدهم رسيدن به نرخ رشد ? درصدي در سال جاري است.

رئيس جمهوري افزود: در بحث اشتغال به رغم اين که در سال‌هاي گذشته اشتغال خالص تقريبا صفر بود، اما اين رقم از سال ?? افزايش يافت و روند اشتغالزايي با ايجاد رونق در کشور، ادامه مي‌يابد. دکتر روحاني ابراز اميدواري کرد با حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي حوزه‌هاي علميه که در تاريخ کشور هميشه پيشتاز بوده اند و امروز هم اين پيشتازي را حفظ کرده اند، جايگاه ايران اسلامي‌در منطقه و جهان بيش از پيش ارتقا يابد

ديدار با آيت‌الله العظمي‌صافي گلپايگاني

دکتر روحاني با حضور در بيت حضرت آيت‌الله العظمي‌صافي گلپايگاني در قم، ضمن تبريک اعياد شعبانيه و ميلاد حضرت ولي‌عصر(عج) به اين مرجع جهان تشيع، گزارشي از اقدامات دولت تدبير و اميد در زمينه رفع مشکلات اقتصادي و اداره کشور در شرايط دشوار دوران تحريم و کاهش شديد قيمت نفت در سال 94 ارائه کرد.

رئيس جمهوري با بيان اين که امسال با ايجاد فرصت‌ها و فضاي مناسب براي توسعه روابط خارجي، بيش از هر زمان به بهبود شرايط اقتصادي کشور اميدواريم، گفت: فراتر از تلاش‌هاي دولت؛ دستيابي به شرايط خوب اقتصادي و فرهنگي نيازمند وحدت، اتحاد و همدلي عمومي‌در کشور است. دکتر روحاني با اشاره به شرايط حساس و اوضاع نابسامان در برخي کشورهاي منطقه خاطرنشان کرد: امروز جمهوري اسلامي‌ايران به عنوان کشوري امن و با ثبات؛ براي تامين صلح، آرامش و امنيت در منطقه تلاش مي‌کند.

آيت الله العظمي‌صافي گلپايگاني هم در اين ديدارگفتند: خوشبختانه با اقدامات و تلاش‌هاي دولت و حسن تدبير رئيس جمهوري، مردم نسبت به بهبود شرايط بسيار اميدوارتر از گذشته شده اند و مطمئنا با تلاش بيشتر و تدبير شما، مشکلات برطرف خواهد شد‌. ايشان با اشاره به لزوم مراقبت از رعايت قوانين شرعي و حفظ احکام اسلام در مناسبات سياسي و اجتماعي در کشور، بر ضرورت ادامه سياست‌هايي که به ثبات، آرامش و امنيت مردم منطقه به ويژه در سوريه، عراق و يمن منجر مي‌شود، تاکيد کردند.

آيت الله العظمي‌صافي گلپايگاني توسعه روابط با ديگر کشورها را ضروري و مهم برشمردند و خاطرنشان کردند: بايد در مجامع بين‌المللي حضور و مشارکتي فعال داشته باشم و به گونه‌اي پيش برويم که مردم به توسعه روابط با دنيا اميدوارتر باشند و ما و ديگران از اين ارتباط بهره ببريم‌.

ايشان همچنين با تاکيد بر لزوم عدم اختلاف و تفرقه و رعايت اتحاد و همدلي در کشور براي پيشبرد امور افزودند: حفظ اين روحيه اميدواري در مردم حائز اهميت است و مطمئن هستيم که مشکلات با حسن تدبير جناب عالي برطرف خواهد شد و همواره دعاگوي رئيس جمهوري و مسئولان هستم.

آيت الله العظمي علوي گرگاني

آيت الله العظمي علوي گرگاني هم در ديدار رئيس‌جمهوري با اشاره به ضرورت صبر و ايستادگي در برابر دشواري‌ها در مسير خدمت به مردم و تعالي کشور، بر ادامه تلاش مسئولان براي حل مشکلات و بهبود شرايط زندگي مردم تاکيد کردند. ايشان با اشاره به موفقيت‌هاي مهم دولت در عرصه‌هاي مختلف، افزودند: عليرغم اين توفيقات، توقع و انتظار مردم از دکتر روحاني به عنوان شخصيتي که هم در کسوت روحانيت و هم مسئوليت رياست‌جمهوري اسلامي ايران قرار دارد، بيش از ساير افراد است؛ لذا تلاش بيشتر دولت نسبت به رفع مشکلات مردم در بخش‌هاي مختلف به ويژه در حوزه کشاورزي و توليد ضروري است‌.

روحاني هم در اين ديدار با تقدير از نقطه نظر و حمايت‌هاي مراجع عظام تقليد از دولت يازدهم در بخش‌هاي مختلف، گزارشي از اقدامات و عملکرد دولت در راستاي بهبود شرايط اقتصادي کشور و تعامل سازنده با جهان ارائه کرد.

آيت الله العظمي سبحاني

آيت الله العظمي سبحاني هم در ديدار با رئيس جمهوري با بيان اينکه همواره براي موفقيت دولت دعا مي کنم، بر ضرورت انطباق هر چه بيشتر نظام بانکي کشور بر مبناي احکام شرعي تاکيد کردند.

اين مرجع عالم تشيع گفتند: کارمزد بانک ها بايد واقعي و در مسير کمک به بخش توليد و رفع مشکلات مردم باشد و متخصصان براي حل اين موضوع تلاش کنند.

روحاني همچنين با آيات عظام جوادي‌آملي، شبيري زنجاني و موسوي اردبيلي ديدار کرد.

حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

رئيس جمهوري با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به زيارت بارگاه نوراني کريمه اهل بيت(ع) مشرف شد.

دکتر روحاني عصر ديروزدر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در فضايي معنوي و همراه با زائران و مجاوران آستان مقدسه کريمه اهل بيت(ع)، اين بارگاه نوراني را زيارت کرد.

رئيس جمهوري همچنين با حضور بر مزار علما، مراجع و شخصيت‌هايي که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مدفون هستند، با قرائت فاتحه ياد و خاطره آنان را گرامي داشت.


نوشته شده در   شنبه 1 خرداد 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode